Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Stress van ex


Catwoman

Catwoman

30-11-2022 om 16:17 Topicstarter

Temet schreef op 30-11-2022 om 15:10:

Ik ben het even kwijt: wanneer is er nu weer een gesprek met Veilig Thuis? En wat is dan eigenlijk de afspraak over wat die gaan doen?

Er is nog geen datum geprikt voor een gesprek. Ze hebben niemand beschikbaar. Zodra ze iemand hebben hoor ik dat en word er een afspraak gemaakt om te bellen of ze komen op huisbezoek. Het is dus nog erg onzeker hoe lang dat gaat duren 

Vervelend. Maar goed, afwachten maar. Tegen de tijd dat je dat gesprek eindelijk hebt komen ze waarschijnlijk tot de conclusie dat je het prima hebt geregeld allemaal. Gaan ze nou ook met hem praten? Mag het toch hopen, eigenlijk.

Catwoman

Catwoman

30-11-2022 om 17:59 Topicstarter

Temet schreef op 30-11-2022 om 16:36:

Vervelend. Maar goed, afwachten maar. Tegen de tijd dat je dat gesprek eindelijk hebt komen ze waarschijnlijk tot de conclusie dat je het prima hebt geregeld allemaal. Gaan ze nou ook met hem praten? Mag het toch hopen, eigenlijk.

Dat weet ik niet. Ze zeiden dat ze een gesprek/huisbezoek met mij en andere willen. Dus kan zijn dat ze ook met mijn ex willen praten maar waarschijnlijk ook met de therapeut die de melding heeft gedaan 

Ysenda schreef op 30-11-2022 om 07:07:

je kunt hem ook nog vragen om aan te tonen dat hij als hij bij de kleine is om een negatieve drugs test te tonen, af te nemen in bijzijn van de begeleider.
Kosten door hem te dragen natuurlijk.
Als je drugs kunt financieren kun je ook de zelftest financieren.
https://www.sanelco.nl/product/multidrug-speekseltest/

TO is niet zijn dokter of hulpverlener, daarbij er speelt veel meer dan dat blowen. 

Als ik to was zou ik echt even stoppen met ideeën en contact en veilig thuis zijn werk laten doen. Dit kan van haar uit namelijk ook worden gezien van beheersen of controle. 

Het gaat niet (alleen) om clean zijn maar om gedrag, een drugtest is veel te simpel gedacht als oplossing. 

Temet schreef op 30-11-2022 om 09:18:

[..]

Wat ik je op een briefje kan geven is dat Veilig Thuis beslist niet onder de indruk is van "ja, ik schreeuw en tier en dreig wel maar ik zal toch nooit slaan dus het valt wel mee". Schreeuwen en tieren wordt ook als een onveilige situatie voor een kind gezien. Dus als jij aangeeft dat je je door dat gedrag onveilig voelt en je kind daartegen in bescherming wilt nemen dan zal VT dat wel met je eens zijn. Ik zou vooral ook die opmerkingen over de "scharrel" die hij "op zijn bek zal slaan" benoemen. Meneer wekt de indruk dat hij druk bezig is zijn territorium af te bakenen (mijn kind! mijn vrouw!), maar hij is geen mannetjesgnoe en dit is niet de Afrikaanse savanne. Hij leert maar zich te beheersen, en hoe eerder dat tot hem doordringt hoe beter het is.

Ik zou gewoon benoemen dat je ex op allerlei manieren probeert discussies aan te gaan, dat het er toch wel erg op lijkt dat hij controle over jou wil uitoefenen, en dat jij gewoon met rust gelaten wilt worden. Dat hij contact met zijn kind mag, maar dan wel op een manier die zowel voor jou als voor je kind veilig is, en dat hij moet respecteren dat jij een eigen leven hebt waarover hij niets te zeggen en te vinden heeft.

En inderdaad geen diagnoses stellen, zoals meer mensen al hebben gezegd hier.


Het is een heel serieus onderwerp, maar hier moest toch wel even heel hard om lachen!

Catwoman

Catwoman

01-12-2022 om 15:54 Topicstarter

Ik ben vandaag naar de politie geweest. Daar hebben ze een intake stalking gedaan. Omdat mijn ex mij nu wel redelijk met rust laat sinds ik hem overal geblokkeerd heb kunnen ze geen aangifte doen maar wel een melding. Zodra mijn ex weer meer contact gaat zoeken moet ik diegene mailen en als mijn ex voor de deur staat kan ik 112 bellen. De politie gaat ook een melding doen bij veilig thuis.

Catwoman schreef op 01-12-2022 om 15:54:

Ik ben vandaag naar de politie geweest. Daar hebben ze een intake stalking gedaan. Omdat mijn ex mij nu wel redelijk met rust laat sinds ik hem overal geblokkeerd heb kunnen ze geen aangifte doen maar wel een melding. Zodra mijn ex weer meer contact gaat zoeken moet ik diegene mailen en als mijn ex voor de deur staat kan ik 112 bellen. De politie gaat ook een melding doen bij veilig thuis.

Heel goed. Want zodra het gedrag weet verergerd kan het sneller worden opgepakt. 

Dat er een melding bik veilig thuis komt, is vanwege de landelijke meldcode huiselijk geweld en kindermishandeling, de politie volgt en voert deze keurig uit. Dus dat is prima denk ik.

Catwoman

Catwoman

01-12-2022 om 19:26 Topicstarter

ja ik had wel het gevoel dat ik serieus genomen werd. En fijn dat veilig thuis ook vanuit de politie nog een melding krijgt.

Mijn ex heeft nix meer laten horen. Ik heb niet gereageerd op zijn mail waarin hij wil onderhandelen. Ik houd me gewoon bij mijn aanbod, graag of niet.

Catwoman

Catwoman

02-12-2022 om 04:06 Topicstarter

ik wil eigenlijk wel naar mijn ex sturen dat het zijn recht is om niet akkoord te gaan met mijn aanbod en dat ik dan ga afwachten wat veilig thuis gaat doen. Ik wil eigenlijk duidelijkheid verschaffen want nu zit ik toch elke dag weer in de mail te kijken of hij nog heeft gereageerd en toch wil afspreken voor de kleine. Hij heeft een aanbod gehad en dat accepteert hij niet, dan mag ik toch gewoon zeggen: prima, maar dan houd het nu op. Ik ben er op deze manier nog elke dag mee bezig en ik wil meer rust inbouwen voor mezelf. Ik vind dat ik al heel coulant ben naar hem toe, ik had helemaal geen omgang hoeven regelen in de tussentijd. 

Catwoman schreef op 02-12-2022 om 04:06:

ik wil eigenlijk wel naar mijn ex sturen dat het zijn recht is om niet akkoord te gaan met mijn aanbod en dat ik dan ga afwachten wat veilig thuis gaat doen. Ik wil eigenlijk duidelijkheid verschaffen want nu zit ik toch elke dag weer in de mail te kijken of hij nog heeft gereageerd en toch wil afspreken voor de kleine. Hij heeft een aanbod gehad en dat accepteert hij niet, dan mag ik toch gewoon zeggen: prima, maar dan houd het nu op. Ik ben er op deze manier nog elke dag mee bezig en ik wil meer rust inbouwen voor mezelf. Ik vind dat ik al heel coulant ben naar hem toe, ik had helemaal geen omgang hoeven regelen in de tussentijd.

Allereerst heel goed dat je hier reageert als je iets wilt doen zodat je niet impulsief iets doet wat bij nader inzien niet verstandig is.

Je schrijft dat je nu elke dag toch kijkt of hij gereageerd heeft Ja, dat is ingewikkeld, dat hoef je nu niet te doen. Dus je hoeft nu niet elke dag te kijken. Dat geeft je een onrustig gevoel. 
Wat heb je hem precies geschreven (hier zijn wel suggesties gedaan maar wat jij verstuurd hebt weten we niet)? Heb je een termijn aangegeven waarvoor hij moet laten weten of hij de kleine zaterdag wil zien onder toezicht en aangegeven dat het als hij niet voor die termijn reageert over is voor deze week?
Zo ja, dan hoef je voor het verstrijken van die termijn niet je map met mails van hem te kijken. Daar is het een kwestie van zelfbeheersing. Laat je die mails van hem inderdaad naar een speciale map gaan en ze als gelezen bestempelen zodat je niet ziet dat er ongelezen mails in die map zitten? En als je een termijn gesteld hebt, dan hoe je hem daarna ook niet te mailen, want dan is duidelijk dat bij niet op tijd gereageerd heeft dus is zijn beurt over.

Als je niet wil dat een stalker je stalkt, dan kan je beter ook niet contact opnemen als er geen noodzaak voor is. Maar dat hangt af van de precieze formulering van jouw mail aan hem. Dus als je die deelt dan kunnen we met je meedenken.

Catwoman

Catwoman

02-12-2022 om 08:02 Topicstarter

ik had hem gestuurd dat ik de afspraak die we vorige week hadden gemaakt wel wilde aanhouden voor de komende weken totdat veilig thuis zich meld. Dat hij de kleine dus op zaterdagochtend kan zien 3 uurtjes maar dan wel bij een vriend of bij zijn vader. En dat ik het graag hoorde als hij dat had kunnen regelen. 

Ik had er niet bij gezet dat hij het voor een bepaalde tijd moest laten weten. Dat had ik beter wel kunnen doen.

Hij had toen geantwoord dat hij daar niet mee akkoord gaat en dat hij hem 2x per week 3 uur wil zien of 1x per week 6 uur.

Maar ik ga niet onderhandelen met hem. Ik heb hem dit aangeboden en als hij niet akkoord gaat prima, dan niet.

Ik wil dus nu iets antwoorden van: oké, ik begrijp dat je niet akkoord gaat. Dan wacht ik tot veilig thuis zich meld. 

Anders blijft het weer zo open. 

Als hij een mail stuurt gaat deze gelijk naar mijn ongewenste e-mail map.

Ik snap dat je graag de onrust die je voelt kwijt wil, maar ik denk niet dat een e-mail sturen gaat helpen. Dan stuur je die e-mail en weet je natuurlijk dat hij boos gaat zijn en contact gaat opnemen. En dan ben je daar weer onrustig over.

Hij weet wat hij moet doen als hij het er niet mee eens is: advocaat zoeken. En in de tussentijd kan hij zoon op zaterdagen zien als hij het regelt.

Als je niks hoort, hoef je niks. Ga vandaag iets leuks doen even afleiding zoeken. Als je niks met het gevoel van onrust doet zul je zien dat het vanzelf verdwijnt.

Het ermee bezig zijn herken ik wel, hij laat je nu in onzekerheid. Je wilt weten wat hij gaan doen, wat zijn plannen zijn enzovoorts. Het maakt niet uit hoe, je bent met hem bezig.
Blok hem in je hoofd, zeg tegen jezelf dat hij echt niet waard is om zoveel over na te denken, vertel jezelf dat je deze gedachte al eens hebt gehad en je dingen niet twee keer hoeft uit te denken. Zeg STOP tegen jezelf en ga Netflixen, of zet een luisterboek op, of een podcast, wat je ook doet, zoek afleiding. Blijven piekeren put je uit!

Catwoman schreef op 02-12-2022 om 04:06:

ik wil eigenlijk wel naar mijn ex sturen dat het zijn recht is om niet akkoord te gaan met mijn aanbod en dat ik dan ga afwachten wat veilig thuis gaat doen. 

To, je weet niet wanneer je moet stoppen. 

Catwoman

Catwoman

02-12-2022 om 13:33 Topicstarter

Nou waar ik al bang voor was is gebeurd. Hij is nu op het laatste moment nog dingen aan het regelen. Ik werd net gebeld door mijn broertje en die is gebeld door mijn ex. Mijn ex wil morgen met hem afspreken met de kleine erbij. Ik moet gelijk weer schakelen. Mijn broertje zei ook dat mijn ex alweer aan het klagen was over mij. Ik heb tegen mijn broertje gezegd dat ik het goed vind maar dat hij er wel rekening mee moet houden dat mijn ex gaat zeuren en op hem in gaat praten om hem aan zijn kant te krijgen. Ik zit alweer gelijk in de stress, ik ben heel bang dat mijn ex mijn broertje gaat bespelen. Mijn broertje zegt dat hij geen kant kiest en ook tegen mijn ex gaat zeggen dat hij dat niet doet en dat als mijn ex gaat zeuren hij gelijk weggaat

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.