Leefmee
08-09-2022 om 16:48
Praat gezellig mee - over zwanger worden en zwanger zijn -
Lieve allemaal,
Ik leef graag en leef graag mee Dus vandaar mijn naam. Ik ben benieuwd naar de belevenissen van anderen op het gebied van zwanger worden, zwanger zijn en zwanger geweest zijn. Daarnaast ben ik zelf mama van drie kinderen en een vierde kindje zou bij ons ook heel welkom zijn.
Ik hoop dat je ook gezellig komt praten hier over zwanger worden, zwanger zijn en meer'.
Neweve
19-07-2023 om 18:35
@bailey, voorzichtig gefeliciteerd. Fijn dat het zo snel is gelukt. Lijkt me ook fijn om te weten dat de medicatie goed helpt.
De termijnecho was goed, 1 dag terug gezet (maar dat is binnen de marge zeker aangezien deze cyclus begon met een paar dagen spotting). Gelukkig na die ene keer ook niet meer gebloed.
Hier ook weer aan het werk na de vakantie maar het is echt wel inkomen en mijn mailbox is mega vol...
Aviendha
19-07-2023 om 21:25
fijn neweve en bailey!
Ik merk dat ik niet echt behoefte meer heb om over mn eigen zwangerschap, klachten en vermoeidheid te praten, omdat ik de zware aspecten liever negeer. Toen het zo warm was en meerdere mensen goedbedoeld appten of IRL vroegen of ik het nog trok had ik zoiets van mensen ik moet nog 3 maanden en de zomer is net begonnen, dus nu al klagen gaat me echt niet helpen. Bij mn eerste zwangerschap praatte ik er veel meer over maar nu met al een kind heb ik er geen ruimte meer voor of zo. Beetje vreemde kronkel van mij misschien. Ik lees en leef wel met jullie mee!
Neweve
19-07-2023 om 21:31
gewoon lekker doen wat goed voelt avienda. Merk zelf ook dat de weken sneller gaan omdat je ook gewoon druk bent met dochter & werk & opvang organisatie (gastouder is op vakantie).
Regendrup.
21-07-2023 om 19:15
Fijn om te lezen Neweve en Bailey! Hoop dat alles goed mag blijven gaan
Aviendha helemaal prima toch! Zolang jij maar doet waar jij je prettig bij voelt.
Hier gaat het helaas niet zo goed. Heb veel last van harde buiken. Vk was bij de laatste controle vrij streng. Moet me sterk gaan bedenken of ik na mijn vakantie nog 40 uur wil/kan blijven werken. Ze raden het ten zeerste af. Ijzer gehalte en bloeddruk waren perfect dus daar kan de vermoeidheid niet aan liggen.
Ze prikten wel door me heen en concludeerden: te veel stress/te veel aan het doen.
Ook vinden zij dat de baby te veel beweegt: ik voel haar letterlijk de hele dag door. Er zijn weinig tot geen rustmomenten. Zij vertalen dit als stresssignaal.
Kortom: ik moet echt balans gaan zien te vinden maar ik vind het heel moeilijk. Emotioneel zit ik vrij diep om allerlei redenen en sinds de afspraak bij de vk kan ik eigenlijk alleen nog maar huilen. Ze hebben goed door me heen geprikt. Nu nog zelf de knop om en heel goed gaan bedenken hoe ik de komende maanden/weken nog wil gaan doorkomen.
Ik weet het nog niet zo goed
Aviendha
21-07-2023 om 19:30
ach lieve regendrup ik kan je eigenlijk alleen maar adviseren om zo snel mogelijk met je werkgever te gaan praten dat je geen 40 u meer kan werken. Het is medisch gewoon niet verantwoord. EN DAT IS GEEN FALEN!!!
Regendrup.
21-07-2023 om 19:49
afrodite05 schreef op 21-07-2023 om 19:29:
Ai, sterkte Regendrup!
Hoe ver ben je inmiddels?
28 weken nu
Regendrup.
21-07-2023 om 19:50
Aviendha schreef op 21-07-2023 om 19:30:
ach lieve regendrup ik kan je eigenlijk alleen maar adviseren om zo snel mogelijk met je werkgever te gaan praten dat je geen 40 u meer kan werken. Het is medisch gewoon niet verantwoord. EN DAT IS GEEN FALEN!!!
Heel lief van je. Dankje. Zo voelt het wel
Aviendha
21-07-2023 om 20:04
Regendrup. schreef op 21-07-2023 om 19:50:
[..]
Heel lief van je. Dankje. Zo voelt het wel
Is echt niet zo meis. Ik herken dat gevoel wel, dat je gewoon wil doen wat je altijd doet, want je bent geen zwakke zwangere. Maar je lichaam heeft echt rust nodig voor de baby, en die is nu jouw grootste prioriteit. Er loopt nu ook al een kind bij jullie wat het allemaal een stuk zwaarder maakt dan bij de eerste omdat je niet je rust kan pakken wanneer je dat nodig hebt. Dat je al die tijd alsnog 40 u hebt gewerkt doet het gros van de vrouwen je echt niet na. Het is fysiek gewoon niet haalbaar allemaal. Ik werk nu 4 dagen maar elke avond lig ik compleet voor pampus (nu zit ik) en in het weekend doe ik zelfs middagdutjes. Had ik ook nooit verwacht van mezelf.
Neweve
21-07-2023 om 20:41
Regendrup. schreef op 21-07-2023 om 19:49:
[..]
28 weken nu
Wist je dat er in veel beroepen je vanaf 28 weken veel minder mag. Een verpleegkundige staat dan meestal niet meer aan het bed maar doet alleen nog administratie. Kortom ook jij mag een stapje terug doen.
Verder eens met Avienda, het is geen falen. Eerst goed voor jezelf (en de baby) zorgen daarna pas een ander. En dus ook je werk komt pas later.
Middagdutjes zijn wat mij betreft ook aan te raden. Ik slaap waar mogelijk met dochter mee en dan nog ben ik soms teleurgesteld dat dochter eerder wakker is dan ik. Je hebt sowieso recht op extra pauze gedurende de zwangerschap dus soms doe ik op een werkdag ook een dutje. Niet vaak (wil mijn werk ook niet te kort doen), maar merk best vaak dat het er wel voor zorgt dat ik er 's avonds voor mijn dochter kan zijn ipv dat ik me door de avond sleep/op de bank hang. Hier bijna 2e trimester dus het wordt weer beter maar ik herinner me nog goed van de vorige keer dat ik aan het eind van de zwangerschap ook veel moe was. Sterker nog mijn man heeft een hele foto collectie van mijzelf die (bijna) hoogzwanger dutjes doet
Het kan misschien helpen om via de huisarts met een poh ggz te spreken. Ik vond het erg fijn om gedurende stressvolle maanden een onafhankelijk iemand te hebben waarmee ik kon klankborden.
Jillz
21-07-2023 om 21:57
@regendrup het is inderdaad geen falen! Je werkt 40 uur per week. Bij thuiskomst heb je ook nog een dochter om voor te zorgen. Je man kan je ook niet echt tot steun zijn. Je zwangerschap is gewoon niet wat je er van gehoopt had en doet misschien ook nog wel denken aan de vorige zwangerschap die om andere redenen mentaal heel zwaar was. Het is niet gek dat alles bij elkaar te veel is en je stress oplevert.
De verloskundige heeft gelijk zo kan het niet langer. Jij moet denken om de gezondheid van je ongeboren kind. Wees eerlijk tegen je omgeving zowel werk als prive. Kijk wat er mogelijk is om het lichter te maken voor jezelf.
Heel veel sterkte!
Suuus
21-07-2023 om 23:14
eens met Bovenstaande reacties @Regendrup. Tijd om voor jezelf en de kleine meid te kiezen. Als je zo doorloopt, heb je straks non stop harde buiken en kun je geen kant meer op. Hopelijk kun je snel minderen in uren. Had je de knoop al doorgehakt mbt met verlof gaan? Zou je met 34 weken kunnen/willen?
Bailey26
26-07-2023 om 09:04
Regendrup hoe gaat het nu met je? Heb je het gevoel van falen een beetje los kunnen laten?
Je hebt veel op je bordje. Hoe lastig ook probeer voor jezelf te kiezen. Uiteindelijk kies je daarmee ook het beste voor alle anderen.
Hier is het helaas weer misgegaan. Ik had het al zien aankomen maar jeetje wat een k*tzooi.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.