Leefmee
08-09-2022 om 16:48
Praat gezellig mee - over zwanger worden en zwanger zijn -
Lieve allemaal,
Ik leef graag en leef graag mee Dus vandaar mijn naam. Ik ben benieuwd naar de belevenissen van anderen op het gebied van zwanger worden, zwanger zijn en zwanger geweest zijn. Daarnaast ben ik zelf mama van drie kinderen en een vierde kindje zou bij ons ook heel welkom zijn.
Ik hoop dat je ook gezellig komt praten hier over zwanger worden, zwanger zijn en meer'.
Bailey26
21-06-2023 om 19:50
Jaa Masatu gefeliciteerd met de geboorte van jullie mannetje❤️
Geniet van je kraamtijd en hopelijk gaat je herstel ook voorspoedig.
Suuus
21-06-2023 om 20:55
wow Masatu, gefeliciteerd!
dat is een pittig bevallingsverhaal. Mooi dat je het goed kan relativeren en er ondanks alles positief op terugkrijgt. Ik hoop dat je flink kunt genieten van je zoontje, het is je gegund!
Marielaveau
21-06-2023 om 22:20
van harte Matsu nu lekker genieten.
dank voor alle knuffels, ik ga denk ik contact opnemen met de gynaecoloog hij had al gezegd dat ik contact mocht opnemen voor een verwijzing naar een ander ziekenhuis
@Afrodite .. ik ben 36, mijn moeder zei ook al dat ik kon uitwijken naar Belgie maar ik zie dat meer als een last minute plan.
plus ik weet niet hoe vriend en erop zal reageren..
@Suus ik weet het niet, heb soms het gevoel dat ze iets achterhouden.
@Neweve ik sta sowieso al op de wachtlijst, de dame aan de telefoon (van ziekenhuis gaf al aan dat verder kan kijken, maar ik heb sowieso al een plek op de lijst. maar dit gaat dus om een eerste gesprek niet eens een plan/behandeling.
god mag weten hoelang dat gaat duren.
Regendrup.
22-06-2023 om 18:43
Ik heb sinds een paar dagen (helder) bloed bij de ontlasting. Vooral bij afvegen maar net ook best wat druppels die in de pot vielen. Ik kan zo niet echt een wondje oid zien. Iemand van jullie dit ook gehad? Twijfel of ik huisarts zou bellen.
Neweve
22-06-2023 om 19:13
Bii twijfel gewoon bellen.
Ik heb zoiets wel eens van een aambei gehad, was met zalf zo opgelost, maar ook harde ontlasting kan voor een wondje zorgen.
Suuus
22-06-2023 om 19:16
ik heb een hekel aan bloed tijdens de zwangerschap en zou de verloskundige bellen om het te bespreken.
Yvaine
22-06-2023 om 19:47
Ik had bij de zwangerschap ook bloedverlies en de verloskundige zei dat je altijd moest bellen. Bij mij was het overigens een blaasontsteking, niets van gevoeld maar hij was kennelijk al best ver gevorderd.
Neweve
23-06-2023 om 19:38
hier de eerste echo gehad. Alles was goed en het hartje klopte mooi. Nu heerlijk vakantie waar ik wel naar uit kijk. Vrees wel een beetje voor mijn terugkomst aangezien door het weggaan van een collega er geen vervanging is tijdens mijn vakantie. Ach, we gaan het zien.
@regendrup nog gebeld met de ha of verloskundige?
Regendrup.
24-06-2023 om 20:00
Heb huisarts gebeld, het is blijkbaar een veel voorkomende klacht bij zwangeren. Zo lang het geen pijn doet smeren met vaseline en als het over een week nog is, dan terugkomen.
Regendrup.
10-07-2023 om 13:41
Hier even een eenzijdige update
Inmiddels 26 weken, flink veel last van harde buiken helaas. En ik had al een lekkende tiet afgelopen week. Nu al
Verder blijft de vermoeidheid enorm aanhouden, 's nachts slapen is een unicum en verder moet ik nog 1 weekje werken en dan vakantie!
Of en hoe ik de weken daarna nog ga volmaken (tot mijn verlof) weet ik nog niet, is even afhankelijk van hoe ik uit de vakantie kom qua energie haha.
Hoe hebben jullie het geboorteverlof van de partner ingevuld trouwens? Hebben jullie het verlengd verlof gepakt?
Neweve
10-07-2023 om 14:40
Wat balen dat die vermoeidheid aan blijft houden. Je zou verwachten dat het in het 2e trimester beter zou gaan. Hopelijk wordt het in jouw geval in het 3e trimester minder of beter. Of in ieder geval niet erger.
Hier vakantie en dat doet me goed. Het was een goede keus om 3 weken vrij te nemen (ondanks dat we maar 1 week zijn weggeweest). Na de vakantie ook op werk vertellen (mits de termijn echo over een week goed is). Mijn leidinggevende is alleen op vakantie dus nog even kijken hoe ik dat ga doen...
Gisteren wel even flink geschrokken. Bij het vrijen is er waarschijnlijk een vaatje in mijn baarmoederhals gesprongen. We kwamen er pas achter toen we gingen douchen maar echt alles zat onder. Gelijk de verloskundige gebeld en omdat ik verder geen krampen had konden we afwachten. Bloeden is vrij snel gestopt (binnen 3 uur) en ik voel me goed, maar gister wel de hele dag onzeker geweest. Geen idee of ik nu nog durf te vrijen, maar dat zien we later wel weer.
Verlof:
Vorige keer heeft partner 2 weken volledig en daarna eerst 3 en toen 4 dagen werken op partnerverlof. Dat beviel goed, ik herstelde snel en anders hadden we elkaar echt op de lip gezeten. Man kon toen wel veel thuiswerken dus we hadden tussendoor nog wel even gezamelijke momentjes.
Zelf was ik na de standaard weken ookwel toe aan werken. Denk wel dat ik het rustig ga opbouwen en daarvoor mijn aanvullende verlof gebruik. Al is dat ook nog afhankelijk van wanneer de opvang beschikbaar is.
Bailey26
19-07-2023 om 17:01
Regendrup hoe gaat het nu met je? Is de vermoeidheid al wat minder? Ik hoop dat je in je vakantie wat tot rust kan komen.
Neweve, hadden jullie een goede termijnecho?
Kan mij goed voorstellen dat je geschrokken was van het bloed. Als je zwanger bent is bloed het laatste wat je wil hebben.
Hier zit de vakantie er weer op. Hebben een heerlijke vakantie gehad. We hadden het als gezin even nodig om er tussen uit te gaan en een aantal weken de wekker niet te hoeven zetten.
Afgelopen dagen had ik al een licht positieve zwangerschapstest. En vandaag op mijn nod geeft clearblue aan zwanger 1-2 weken ❤️.
Ik ben heel dankbaar dat het weer zo snel is gelukt maar merk dat ik nog niet blij kan zijn.
Morgen ga ik het ziekenhuis bellen om een echo in te plannen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.