Brr.. Koud! Check onze hacks om je kind lekker warm én gezond te houden
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Praat gezellig mee - over zwanger worden en zwanger zijn -

Wij hebben over een paar dagen de eerste echo. Vind het zo spannend. Ook al voel ik me zonder twijfel zwanger, deze week had ik wat minder kwaaltjes en dan slaat de twijfel toch af en toe wel toe. "Zou het wel goed zijn...". 
Dus nog even een paar dagen spanning en hopelijk zien we dan een mooi kloppend hartje. 

Verder hebben we het nu wel onze dochter en ouders al verteld. Ik kon mijn mond niet meer houden en wilde ook gewoon niet meer op mijn woorden hoeven letten. Ze hadden het nooit meer verwacht, wel gehoopt, maarja wij waren altijd zo stellig in het feit dat we écht maar 1 kind wilden dat ze nooit hebben gevraagd. Wat ik overigens heel erg waardeer   maar nu hadden we oma's die helemaal flabbergasted waren en dolgelukkig. Zo leuk om te zien. En dochter is nu al zó trots... dat wordt nog wat de komende maanden haha. 

Regendrup spannend. Ik hoop op een mooie echo met een sterk kloppend hartje ❤️

Lieve dames ik had vandaag een positieve zwangerschapstest 
Eerst met een gewone test en meende al een heeeel vaag streepje te zien. Heb toen toch maar een clearblue gekocht en die geeft aan zwanger! 
Heel spannend want zit pas op 11 of 12 dpo.
Merk dat ik helemaal in de wolken ben.
Heb de test ingepakt en ga hem vanavond aan m'n man geven. 
Heel benieuwd hoe hij reageert. 

Bailey gefeliciteerd!!! Wat een geweldig nieuws. Hoe voel je je?

Wat fijn, Bailey, gefeliciteerd! 

Regendrup, spannend! Hoe ver ben je bij die eerste echo? Wij waren vanwege onze eerdere miskramen heel vroeg, 5 weken geloof ik, maar ik weet eigenlijk niet wat "normaal" is voor zo'n eerste echo.

Yvaine, hoe was de groeiecho?

Wij hebben dinsdag weer een echo gehad. De kleine werkte alleen totaal niet mee, was super druk, draaide telkens weg, dus de hartslag goed meten lukte niet. Elke keer als de gyn de echo goed had ingesteld voor het hartje, voelde ik alweer vanalles en werd er weer gedraaid. Daardoor moest ik ook lachen, hielp ook niet echt natuurlijk. Voor het eerst heeft ze ook de groei gemeten, die was gemiddeld. Eiwit in de urine was wel wat hoger, maar nog niet te hoog. Dit houden ze in de gaten ivm de hoge bloeddruk. 

@afrdotite waarom meten ze de eiwitten in je urine? Is dat omdat je bloeddruk nu te hoog is? Ik wist niet dat je daar last van had.

Gisteren de groeiecho gehad die mijn beeld weer wat verder bevestigd dat het toch echt meer een grove schatting is. Waar vorige keer de algehele groei p12 was en het buikje onder de p10, was nu de algehele groei rond de p35 en het buikje zelfs op p50. Ik heb zelf ook het gevoel dat het wel goed gaat, ze is goed actief en schopt er goed op los. Ik zie mijn buik soms ook helemaal vervormen als ze draait. Verder voel ik me goed, happy, bloeddruk is netjes, doorbloeding van de navelstreng en het hoofdje zien er erg goed uit en ik heb weinig klachten, alleen wat liespijn. Dus ik maak me maar niet te veel zorgen. De gyneacoloog kennelijk ook niet meer want ik hoef pas over 3 weken terug te komen.

Fijn, Yvaine! Goed nieuws. Mijn gyn zei eerder (vanwege die echodense darmen) tegen ons dat ze met de nieuwe technieken steeds meer kunnen zien, maar dus ook veel "vals alarm" dingetjes eruit halen, waarmee artsen aanstaande ouders onnodig met stress opzadelen. 

Ik had voor de zwangerschap al een hoge bloeddruk en slik daar medicatie voor. Daarom ben ik "medisch", houden ze me extra goed in de gaten (bloeddruk en eiwit in urine). Ik loop door die bloeddruk/medicijnen blijkbaar extra risico op een zwangerschapsvergiftiging, vandaar. En mogelijk moet de medicatie een keer opgehoogd worden. Vooralsnog zit ik op dezelfde dosis als voor de zwangerschap. Met medicatie heb ik een keurige bloeddruk, dus ik maak me niet veel zorgen. Als extraatje slik ik sinds 12w een lage dosis aspirine om de placenta in goede conditie te houden, volgens mij moet dat tot 36w, ook vanwege die bloeddruk. Ik moet nu ook voor het eerst ijzer (hb) laten prikken, ik weet niet of dat normaal beleid is of dat het vanwege die bloeddruk is. Maar bloedprikken moest sowieso voor de schildklier, daar slik ik ook medicatie voor (nog een reden waarom ik medisch ben). Volgens mij is het allemaal niet zo spannend, alleen maar prima dat ze het extra in de gaten houden.

Gefeliciteerd Bailey!! Ik zou dat geloof ik echt niet kunnen, zo "lang" wachten om het aan mijn man te vertellen. Veel plezier vanavond in elk geval

Fijn van die echo, Yvaine! Volgens mij scheelt het ook heel veel hoe het kind ligt, zeg maar of het botje 'recht' in beeld ligt of eigenlijk net een beetje schuin naar voren/achteren waardoor je weer net wat minder meet. En op zo'n echo is een meetfoutje al snel gemaakt.. Ga je nu dan ook weer 'terug' naar je eigen verloskundige?

En Afrodite, moet je nu terugkomen voor een nieuwe echo of hartmeting? Of maakte het eigenlijk niet zoveel uit dat de meting niet goed gemaakt kon worden?

Masatu/Bailey, ik zou inderdaad ook niet zo lang kunnen wachten. Elke keer als ik testte, nam ik na het plassen de test (met dop erop) mee terug naar bed, dan lagen we samen de minuten weg te tellen en ging daarna het licht aan om te kijken of we iets zagen. Ik heb dus nooit echt aan man verteld dat het raak was (of niet), want we keken/tuurden samen. 

Nee, er hoefde geen nieuwe echo op korte termijn vanwege de hartslag. Of tenminste, daar is niets over gezegd en we hebben er eigenlijk ook niet naar gevraagd. Ik heb sowieso over 3 weken alweer de volgende afspraak. Ik weet ook niet of ze die hartmeting ergens opslaat ofzo, of dat het alleen is om te checken of de baby nog leeft. Nouja, dat laatste was zo ontzettend duidelijk, daar was geen echo voor nodig. Nu ik al die bewegingen voel, vind ik de echo's ook eigenlijk minder spannend dan eerst. Voor ik beweging voelde, was ik telkens bang dat het hartje niet meer klopte. Zal wel een "souvenir" zijn van de miskramen. Maar voor ons gevoel zitten we nog steeds niet veilig, we leven nu toe naar de mijlpaal 29w (grote overlevingskans), maar ons kennende verleggen we dan de grens naar 36/37w. 24w was voor ons ook zo'n mijlpaal, dat artsen vanaf die week moeite doen voor het kindje.

Yvaine wat fijn dat de groeiecho weet goed was en je nu over 3 weken pas weer moet. Fijn ook dat je je goed voelt. 

Afrodite5 wat fijn dat je dosis nog niet hoeft te verhogen. 
Ik snap wel dat je het gevoel hebt nog steeds niet veilig te zitten. Jullie hebben ook heel wat meegemaakt. 

Ik wil het man graag face to face vertellen vandaar dat ik wacht tot vanavond.
Wij moeten beiden vroeg (man al voor 6 uur) naar het werk. 

Gefeliciteerd bailey!

Hier ongesteld geworden. Afspraak met de huisarts staat nog niet want die is op vakantie. Volgende week bellen want vond dit ook niet echt iets om met zijn vervanger (in een andere praktijk) te bespreken.  

Jammer Neweve, hopelijk stelt de afspraak bij de huisarts wat gerust.

@afrodite, fijn dat je bloeddruk in ieder geval wel stabiel blijft nu. Ik vond de echo’s ook minder spannend nadat ik haar had voelen bewegen, stelt toch wat gerust.

Ik ben wel weer een stuk meer gerustgesteld na de laatste echo. Ik heb gelijk vanochtend de 22-weken prik maar gehaald. Dat had ik steeds uitgesteld, eerst door ziekte en daarna door die afwijkende echo’s. Ik voel er tot nu toe helemaal niets van dus hopelijk blijft dat zo. Wel heb ik ineens pijn in mijn bovenbuik. Ik weet dat dat een teken kan zijn van hoge bloeddruk maar het voelt meer als spierpijn. Heb meer het idee dat het komt omdat ik de laatste dagen veel achter mijn bureau heb gezeten en een aantal keer heb gefietst wat nu ook niet meer zo comfortabel is.

Oh en nog ander goed nieuws. Onze kinderwagen kan eindelijk geleverd worden. We hadden hem begin december al besteld. Wat een levertijd zit er op die dingen. Ik wilde laatst nog hoeslakentjes bij de kinderwagen bestellen maar die hebben een levertijd van 4 maanden 

Yvaine schreef op 02-03-2023 om 16:35:

Oh en nog ander goed nieuws. Onze kinderwagen kan eindelijk geleverd worden. We hadden hem begin december al besteld. Wat een levertijd zit er op die dingen. Ik wilde laatst nog hoeslakentjes bij de kinderwagen bestellen maar die hebben een levertijd van 4 maanden

Oh serieus! Welke heb je besteld?

Wij gaan weer voor tweedehands. Hebben toevallig pas geleden onze kinderwagen verkocht. Maar ik vind nieuw zó duur, echt niet normaal. 

Neweve schreef op 02-03-2023 om 16:25:

Gefeliciteerd bailey!

Hier ongesteld geworden. Afspraak met de huisarts staat nog niet want die is op vakantie. Volgende week bellen want vond dit ook niet echt iets om met zijn vervanger (in een andere praktijk) te bespreken.

wat jammer! Hopelijk kan je alsnog wel snel terecht. 

Bailey26 schreef op 02-03-2023 om 10:55:

Regendrup spannend. Ik hoop op een mooie echo met een sterk kloppend hartje ❤️

Lieve dames ik had vandaag een positieve zwangerschapstest
Eerst met een gewone test en meende al een heeeel vaag streepje te zien. Heb toen toch maar een clearblue gekocht en die geeft aan zwanger!
Heel spannend want zit pas op 11 of 12 dpo.
Merk dat ik helemaal in de wolken ben.
Heb de test ingepakt en ga hem vanavond aan m'n man geven.
Heel benieuwd hoe hij reageert.

Ohh gefeliciteerd hoe voel je je? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.