Brr.. Koud! Check onze hacks om je kind lekker warm én gezond te houden
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Praat gezellig mee - over zwanger worden en zwanger zijn -

Wat leuk die muurstickers en die muurschildering. Hoe heb je dat gedaan Neweve, had je een sjabloon of zoiets? Of gewoon zelf afgeplakt?

Wij hebben ook muurstickers, ik heb veel uit dezelfde lijn van Little Dutch, het meeste gekregen maar het past allemaal heel leuk bij elkaar. 

Onze commode heeft 4 lades. Ik heb een lade vol met luiers en een lade vol met billendoekjes. Een lade voor de hydrofiel doeken, washandjes, spuugdoekjes enz. En een lade met van alles wat, voorraad verzorgingsproducten, thermometer, luierzakjes. Boven de commode nog 2 plankjes. Op 1 plankje de open verpakking verzorgingsproducten en op de andere een knuffel en een lampje. 
Kleding en beddengoed heb ik in de kast. Het is een beetje inschatten wat je zelf prettig lijk en dan went dat snel genoeg. En anders kan je de boel ook zo weer omgooien.
Mijn tip is wel om te zorgen dat je luiers, doekjes en hydrofiel binnen handbereik te hebben. Soms ben je wat extra nodig

Leuke muursticker! Handig ook dat je eventueel ook een deel op een andere muur kan plakken. 

Neweve wat knap dat je zo iets zelf hebt geschilderd. Zou dat zelf niet kunnen.
Zit zelf ook te twijfelen om de kamer van zoon te gaan gebruiken voor de 2e en zoon een nieuwe kamer of een nieuwe babykamer te maken. 
Ga je nog wel een test doen of wacht je totdat het zondag is? Ik hoop in ieder geval dat de krampen goed nieuws betekenen. 

Bailey26 schreef op 24-02-2023 om 11:41:

Neweve wat knap dat je zo iets zelf hebt geschilderd. Zou dat zelf niet kunnen.
Zit zelf ook te twijfelen om de kamer van zoon te gaan gebruiken voor de 2e en zoon een nieuwe kamer of een nieuwe babykamer te maken.
Ga je nog wel een test doen of wacht je totdat het zondag is? Ik hoop in ieder geval dat de krampen goed nieuws betekenen.

We wachten tot zondag zeker omdat mijn cyclus wat kan variëren levert te vroeg testen weinig op.

Vannochtend getest en die was super wit. Theoretisch kan het nog te vroeg zijn (omdat er behoorlijke variatie in mijn cyclus zit) maar ik reken er eigelijk op dat ik deze week ongesteld wordt. 

Daarnaast besloten morgen de huisarts te bellen. Er zit teveel variatie in mijn cyclus en de symptomen beperken me soms ook. Gewoon even laten checken dus of er niets anders aan de hand is. 

Neweve  Ik hoop voor je dat je nog wat te vroeg bent.
Altijd goed om de boel even te laten controleren. Is ook heel lastig als je cyclus enorm schommelt. 
Weet niet meer zeker of ik het al een keer had gevraagt maar gebruik je Ovulatietesten of temperatuur je om je ovulatie te vinden? 

Balen Neweve!
Hopelijk was je inderdaad te vroeg, maar anders is je vervolgstap wel verstandig. 

nog geen ovulatietesten gebruikt, heb ze wel liggen. 

Voor de zwangerschap van mijn eerste was mijn cyclus 30-33 dagen. Sinds verwijderen van spiraal is het 26-36, volgens de boekjes nog binnen de normaal range maar een stuk onregelmatiger. Belangrijkste waar ik wat input op wil is dat mijn symptomen telkens anders zijn, vorige cyclus spotting, deze cyclus krampen, weer een andere keer enorm opgezwollen buik rondom ovulatie. Ik heb het gevoel dat er iets scheef zit maar kan niet precies plaatsen wat. Dus even sparren met de huisarts lijkt me sowieso een goed idee. 

Neweve, afwachten dan maar! Hier heb ik na het stoppen van de pil een jaar lang zeer wisselende cycli tussen de 27 en 43 dagen gehad, waarna het zich uiteindelijk vanzelf stabaliseerde op 30-31 dagen. Zeker als je een hormoonspiraal had kan ik mij voorstellen dat het ook bij jou even duurt. Maar alsnog goed om even bij de huisarts langs te gaan, zeker als je er ook veel wisselende klachten bij hebt! Want dat had ik dan weer niet, behalve een heftiger menstruatie/klachten vooraf als het een lange cyclus was (t.o.v. een korte cyclus).

Hier dit weekend aan de slag geweest met de babykamer. Alle meubels zitten nu in elkaar en het ziet er erg mooi uit! Misschien alleen de indeling nog veranderen, zodat de kledingkast niet achter de deur zit (en dus de deur dicht moet om iets uit de kledingkast te pakken). Maar alles staat op meubelviltjes en er is ruimte genoeg dus dat is zo geregeld. Nu nadenken over de aankleding & muurdecoratie! Ik zat nu te kijken naar de houten muurstickers van eenvrolijkekinderkamer.nl, die vind ik er erg leuk uitzien. De normale (niet-houten) stickers werken hier niet ivm spachtelputz op de muren. En ik vind hout eigenlijk sowieso mooier.

Verder nog naar de H&M geweest voor een aantal shirts & sportkleding en daar gelukkig goed geslaagd! Was ook wel nodig, want de hoeveelheid T-shirts in mijn kast die nog fatsoenlijk pasten had zich inmiddels tot een minimum beperkt.
Fijn dat de H&M hier wel een best aardige zwangerschapskleding afdeling heeft ipv alleen naar de online webshop doorverwijzen zoals wat andere ketens doen.

Qua zwangerschapsklachten heb ik niets te klagen gelukkig. Eigenlijk alleen wat rugpijn (met name na een tijd zitten waarbij mijn rug niet zo goed ondersteund was) en een paar keer week 's nachts wakker worden.

Klinkt goed, Masatu! Hier passen ook niet veel shirts meer, ik zei vanochtend nog tegen man dat het eigenlijk geen porum meer is. Het zijn bijna van die navelshirts... leuk dat ze dan nog wel een beetje meerekken, maar het ziet er niet uit. Zeker omdat de meeste truien nu ook erg kort worden. Charmant... De h&m's hier in de buurt hebben allemaal geen positiekleding, dus ik moet nog even zoeken naar andere oplossingen. Ik heb wel een nieuwe stapel positiebroeken besteld bij Zalando, hopelijk zit er iets bij wat past, want mijn huidige broeken zitten niet comfortabel meer. 

Ik heb net (ja, veeeeeel te vroeg, zal nesteldrang zijn) alle textiel over de wasmanden verdeeld. De eerste was draait. En ja, dat zijn dus babydingetjes: lakens, kleding, hoezen, hydrofielen... Gisteren samen met man de lades van de commode wat beter laten glijden door er kaarsvet op te smeren, ze gingen best stroef. Denk dat ik daardoor de smaak te pakken heb. 

Afgelopen twee dagen hebben we mijn buik zien bewegen. Jeetje, wat bizar. Man hield er een zaklamp bij en daar reageerde gup nogal op. In de nacht als ik al slaap en als man dan later naar bed komt, voelt hij blijkbaar aan mijn buik. Dan schijnt die kleine al helemaal los te gaan, veel harder trappen dan overdag. Man begint nu te begrijpen waarom ik slecht slaap... 

Mooi trouwens, die houten muurstickers. En fijn dat dat ook op een grovere muur kan. Wij hebben gladgestucte muren, dus ik denk dat de gewone stickers prima uitpakken. Ik heb trouwens ook een sticker van Siepie (kat van Jip en Janneke), die wil ik op de deur van de kast doen (de andere deur is een spiegeldeur), maar ik weet niet of het dan niet te onrustig wordt, te veel verschillende thema's zegmaar. Dus even afwachten. Eerst schilderen en het weekend erna de kast in elkaar zetten, dan eens kijken hoe en wat.

Ik heb inmiddels ook een afspraak bij een bekkenfysio staan, volgende week. Hopelijk kan zij me helpen. Ik heb nu al wat tips voor de juiste houding gekregen, dus daar ga ik nu vast mee aan de slag. Straks weer acupunctuur voor (of nouja: tegen) de misselijkheid. Hopelijk werkt het weer zo goed.

Zo he, nu al aan het babywassen! Ik heb al die spullen die je noemt nog niet eens in huis. Of nouja, bij het (tweedehands) ledikant zat wel een aerosleep-topper, een paar aerosleep-hoeslakens en 3 lakentjes. Kleding, hydrofielen en meer beddengoed (of in elk geval nog beddengoed voor in de cosleeper) hebben we nog niet.
Weet iemand hier trouwens hoe dat werkt met de aerosleep-topper (matrasbeschermer?) en de aerosleep hoeslakens? Want als de luier heeft gelekt of er in bed is gespuugd, lijkt mij dat zowel de matrasbeschermer als de hoes nat worden? Betekent dat dat ik eigenlijk ook nog een apart zeiltje nodig heb voor als de matrasbeschermer in de was zit?

Ik zie hier ook af en toe mijn buik bewegen, inderdaad grappig om te zien. Ik denk eigenlijk niet dat mijn man dat al eens heeft gezien. Maar hij kan wel prima de baby voelen (vooral 's avonds bij net naar bed gaan). Die zaklamp ga ik ook eens uitproberen 

Volg je eigenlijk ook nog de yoga-lessen, Afrodite? Of is daar geen structureel plek in de les? Lijkt mij dat daar ook wel wat aandacht is voor houding en bekkenklachten. 

masatu schreef op 27-02-2023 om 12:31:

Neweve, afwachten dan maar! Hier heb ik na het stoppen van de pil een jaar lang zeer wisselende cycli tussen de 27 en 43 dagen gehad, waarna het zich uiteindelijk vanzelf stabaliseerde op 30-31 dagen. Zeker als je een hormoonspiraal had kan ik mij voorstellen dat het ook bij jou even duurt. 

Daar heb je gelijk in. Bij de ook duurde het maar 2 maanden voordat het gesteld was, nu een half jaar verder (terwijl ik nog geen jaar een spiraal heb gehad). Mogelijk hoort het er ook gewoon nog bij na zwangerschap+borstvoeding. Hoop hormonale veranderingen de afgelopen 2 jaar in ieder geval. Kan me voorstellen dat mijn lijf het niet helemaal meer snapt. 

Mijn lijf was ook een tijdje van slag na verwijderen van de Mirena. Hopelijk wordt het snel "normaal" zodra je goede kansen hebt, Neweve!

Masatu, ja, ik volg nu een paar weken die yogalessen. Of nouja, vorige week was het vakantie, maar verder volg ik ze wekelijks. Er is daar wel aandacht voor het bekkengebied, maar blijkbaar is dat ene uurtje per week te weinig voor mij. 

Hoe het zit met die hoeslakentjes weet ik ook niet zo goed. Wij hebben hoeslakens en moltons, maar ik las vandaag (voor het eerst) dan onder de molton dan een zeiltje moet, maar dan alleen daar waar het hoofdje niet komt, want anders is er stikgevaar. Maar ik heb de kraamzorg er niet over gehoord, dus tja. Wij hebben geen aerosleep dus daar heb ik me niet in verdiept, daar kan ik je dus niet mee helpen, sorry.

Neweve vervelend dat je cyclus zo wisselt. Ik kan me voorstellen dat je het even wil laten controleren. Heb je de huisarts al gebeld?

Masatu, die houten muurstickers zijn heel erg leuk zeg. Ik heb bijna spijt van de “normale” muurstickers die wij nu hebben 😅 Kan ze over een tijdje altijd nog vervangen.

Wij hebben aerosleep aardig gesponsord en zowel in de wieg als het ledikantje twee toppers zodat we er eentje in de was kunnen doen, en twee hoeslakentjes. Ik twijfel of ik nog een hoeslakentje erbij haal. Mijn vriend las dus later dat zo’n aerosleep vooral marketing is en het helemaal niet aangetoond is dat het iets uithaalt. Maar ja toen hadden we alles al gekocht. 

Morgen hebben we weer een groeiecho, dat vind ik wel spannend. Maar ik voel de baby veel de laatste weken dus dat is geruststellend.
Misschien iets te persoonlijk maar het valt mij op dat ik nadat we intiem zijn geweest ik een tijdje heel weinig voel. Eerst schoot ik dan in de stress maar het valt mij op dat ik mijn buik wel zie bewegen, aan de buitenkant voel ik het ook. Maar van binnen dus een paar uur niet, en daarna komt langzaam het gevoel weer terug.

Masatu wat zien die houten muurstickers er leuk uit! Heb de website opgeslagen.
Ik heb onder de molton geen zijltje. Tot nu toe ook nooit nodig geweest om de matrasbeschermer te wassen vanwege een ongelukje. Nou moet ik er wel bij zeggen dat wij gelukkig geen last hebben van doorlekkende luiers. Wel hebben we al een paar keer een buikgriep achter de rug.
Een keer zat er een vlekje in de matrasbeschermer. Deze heb ik schoon gekregen met Vanish en een natte doek.

Neweve kan best hoor dat je lichaam nog bezig is met het vinden van z'n ritme in combinatie met de hormonen. Maar altijd goed om dit even te bespreken met een arts.
Heb je al een afspraak gemaakt?

Afrodite5 ik had tijdens m'n zwangerschap ook heel veel baat bij het masseren van het bekkengebied/de bil. Dit hielp wel echt naast de oefeningen. Wellicht helpt het jou ook eb kan je dit eens proberen bij de fysio.

Yvaine succes vandaag bij de echo. Ik vond het toch ook altijd wel een spannend moment. Maar kan mij voorstellen met al dat gedoe wat jullie al hebben gehad rondom de echo's en groei dat het toch extra spanning mee brengt. Fijn dat je de baby goed voelt.

Neweve zo vervelend, als die cyclus zo schommelt. Laten nakijken kan nooit kwaad natuurlijk, hoop dat het je wat duidelijkheid geeft. Hier was dat bij de 1e zwangerschap, echt frustrerend. Hoop dat het zich stabiliseert, gewoon opeens raak is of dat je antwoorden krijgt! Ik duim voor je 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.