Brr.. Koud! Check onze hacks om je kind lekker warm én gezond te houden
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Ongepland zwanger , geen relatie


Lev2025

Lev2025

21-09-2024 om 07:54 Topicstarter

Stardust schreef op 21-09-2024 om 03:21:

ik lees heel veel vrij naïef droom en wensdenken t.a.v. vaderrol/contact, ontwikkeling van het kind en jouw eigen mentale gezondheid. Ook verwacht je veel steun van familie en vrienden, in praktijk is dit vaak lastiger.
houd er rekening meer dat deze man zijn vaderschap altijd op kan eisen en dat flink beslag op jullie kan leggen. Daar doen whatsappjes van nu echt niets aan af.

Ik zou als ik jou was toch wat meer ondersteuning vragen/je wat beter voorbereiden. Zoek contact met het FIOM. Die zijn expert op dit gebied.

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Gun jezelf en je kind een goede, realistische voorbereiding.

Niks geen droom of wens denken aan, ik gaf om de vader van dit kind en jaa 1.5 week voordat de zwangerschap bekend werd had ik besloten om ermee te stoppen, maar dat betekend niet dat ik hem bij zijn kind wil weghouden of het kind bij zijn vader. Ik vind dat ik het verplicht ben aan mijn kind om die kans en ruimte te bieden als vader zich bedenkt.  Het gaat niet om mij of om vader het gaat vanaf nu om ons kind. Als hij ervoor kiest om gewoon te doen alsof zijn kind niet bestaat / er niet is , dan  is dit zijn keuze. Verder verwacht ik geen steun, er wordt van alle kanten steun aan geboden en mijn vrienden en familie waren nog eerder blij dan mij omdat ze weten dat ik altijd graag moeder heb willen worden. Gelukkig ben ik zelf al van ver gekomen , zoals ik eerder beschreef was dit een " terugval" maar ik heb enkel vrienden en familie om mij heen die mij energie geven en mij waard zijn want zover was ik al en de rest heb ik lang geleden al uit mijn leven verbannen.  Wat betreft " hulp" / informatie dat komt echt wel goed , ik heb mij nog nooit NIET goed voorbereid op welke situatie dan ook. Het feit dat ik mezelf heb moeten opvoeden en toch een vaste baan, koopwoning en auto heb zegt veel over mijn doorzetten . Ik ben een strijder , geen struisvogel.

kind krijgen en die fladrol lozen als de hel. ik ben ook alleenstaande mama geweest een tijdje: ik vond het heerlijk. Mensen maken het altijd zo moeilijk maar ik heb serieus genoten. Een nieuwe man komt wel weer, die schrikt echt niet van een kind. Je gaat voor het totaalpakket. Dus ik zou voor je kindje gaan en die loser dumpen. Veel geluk <3

Stardust schreef op 21-09-2024 om 03:21:

ik lees heel veel vrij naïef droom en wensdenken t.a.v. vaderrol/contact, ontwikkeling van het kind en jouw eigen mentale gezondheid. Ook verwacht je veel steun van familie en vrienden, in praktijk is dit vaak lastiger.
houd er rekening meer dat deze man zijn vaderschap altijd op kan eisen en dat flink beslag op jullie kan leggen. Daar doen whatsappjes van nu echt niets aan af.

Ik zou als ik jou was toch wat meer ondersteuning vragen/je wat beter voorbereiden. Zoek contact met het FIOM. Die zijn expert op dit gebied.

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Gun jezelf en je kind een goede, realistische voorbereiding.

Dit vind ik het beste advies! Zij hebben zoveel kennis. 

Ik snap wel dat mensen zeggen: schop hem je leven uit. En ik snap jou ook als je zegt: ik heb hem en zijn geld niet nodig.

Maar wat als je een zorgintensief kind krijgt waardoor je veel minder moet gaan werken? Of als je ziek wordt en niet meer kan werken? 

Ik ken ook iemand die iets vergelijkbaars had en als moeder overleed toen haar kind een peuter was. 

Als dit soort dingen zijn al vreselijk en ingewikkeld als je samen bent. Maar als je alleen bent zijn de gevolgen, ook voor een kind, nog veel groter.

Ik denk dat een organisatie als fiom je heel goed kan adviseren over wat je allemaal moet regelen, hoe je dat regelt etc. Volgens mij heb je meer dan genoeg liefde te geven, maar het lijkt mij heel fijn om een expert naast je te hebben die mee kan denken om alles echt goed te regelen voor het geval dat er ergens toch iets misgaat.

Veel succes TO!

Lev2025

Lev2025

21-09-2024 om 08:48 Topicstarter

Joszy schreef op 21-09-2024 om 08:16:

[..]

Dit vind ik het beste advies! Zij hebben zoveel kennis.

Ik snap wel dat mensen zeggen: schop hem je leven uit. En ik snap jou ook als je zegt: ik heb hem en zijn geld niet nodig.

Maar wat als je een zorgintensief kind krijgt waardoor je veel minder moet gaan werken? Of als je ziek wordt en niet meer kan werken?

Ik ken ook iemand die iets vergelijkbaars had en als moeder overleed toen haar kind een peuter was.

Als dit soort dingen zijn al vreselijk en ingewikkeld als je samen bent. Maar als je alleen bent zijn de gevolgen, ook voor een kind, nog veel groter.

Ik denk dat een organisatie als fiom je heel goed kan adviseren over wat je allemaal moet regelen, hoe je dat regelt etc. Volgens mij heb je meer dan genoeg liefde te geven, maar het lijkt mij heel fijn om een expert naast je te hebben die mee kan denken om alles echt goed te regelen voor het geval dat er ergens toch iets misgaat.

Veel succes TO!

Lees eerdere reacties, en staat nergens dat ik geen organisatie betrek of dat ik vader niet wil betrekken. 

Lev2025

Lev2025

21-09-2024 om 08:50 Topicstarter

Shareneentje schreef op 21-09-2024 om 08:08:

kind krijgen en die fladrol lozen als de hel. ik ben ook alleenstaande mama geweest een tijdje: ik vond het heerlijk. Mensen maken het altijd zo moeilijk maar ik heb serieus genoten. Een nieuwe man komt wel weer, die schrikt echt niet van een kind. Je gaat voor het totaalpakket. Dus ik zou voor je kindje gaan en die loser dumpen. Veel geluk <3

Ik denk inderdaad ook dat ik er alleen maar verder van kan groeien als mens , en ik kan sowieso goed alleen zijn. De vader van mijn kindje was de eerste man die ik in 8 jaar uberhaupt weer toeliet .... 

Gefeliciteerd! Je bent niet de eerste alleenstaande moeder, en zal ook de laatste niet zijn...  Dump de zaadspender,en geniet van je kind...

Nick90 schreef op 20-09-2024 om 14:27:

[..]

Wat is het verband tussen echte gevoelens en zonder condoom seksen? Het is nu een baby maar het had ook net zo goed herpes kunnen zijn.

Dit

Sorry TO, gevoelens of niet, als iemand aangeeft geen condoom te willen gebruiken dan kies ik voor geen seks. Jij wou al kinderen, en koos ervoor om het risico te nemen van een eventuele zwangerschap... daarnaast nam je ook het risico op een soa. Jij bent 35, en hij ook? Dat betekent seks met een man die een jaar of 20 onbeschermd rond neukt. 

Als ik het onderstaande lees, dan denk ik.... deed je dat de afgelopen 10 maanden ook?


Lev2025 schreef op 21-09-2024 om 07:54:
[..]

ik heb mij nog nooit NIET goed voorbereid op welke situatie dan ook.

Wat heeft het voor toegevoegde waarde om een zwangere vrouw in deze situatie zo af te kammen? 
Ze heeft zonder condoom seks gehad, is nu zwanger en is er blij mee. Ze doet wat ze kan om zich voor te bereiden en heeft een steunend netwerk. Kan haar kind stabiliteit en liefde bieden. Ik vind dat heel knap en mooi om te lezen!

Wat maakt dan dat sommige lezers vinden dat TO nog eens extra moet horen dat het niet handig is om zonder condoom seks te hebben? En dat het lekker puh eigen schuld is?

Lev2025

Lev2025

21-09-2024 om 12:15 Topicstarter

Yumi schreef op 21-09-2024 om 10:04:

[..]

Dit

Sorry TO, gevoelens of niet, als iemand aangeeft geen condoom te willen gebruiken dan kies ik voor geen seks. Jij wou al kinderen, en koos ervoor om het risico te nemen van een eventuele zwangerschap... daarnaast nam je ook het risico op een soa. Jij bent 35, en hij ook? Dat betekent seks met een man die een jaar of 20 onbeschermd rond neukt.

Als ik het onderstaande lees, dan denk ik.... deed je dat de afgelopen 10 maanden ook?


Lev2025 schreef op 21-09-2024 om 07:54:
[..]

ik heb mij nog nooit NIET goed voorbereid op welke situatie dan ook.

Bedankt voor je ongevraagde bijdrage. De vraag waar ik mee worstelde is het kind wel of niet houden, me eigen hart breken of die van de vader. 

Fijn dat jij zo perfect bent internetheld

Lev2025

Lev2025

21-09-2024 om 12:16 Topicstarter

Mischa83 schreef op 21-09-2024 om 12:13:

Wat heeft het voor toegevoegde waarde om een zwangere vrouw in deze situatie zo af te kammen?
Ze heeft zonder condoom seks gehad, is nu zwanger en is er blij mee. Ze doet wat ze kan om zich voor te bereiden en heeft een steunend netwerk. Kan haar kind stabiliteit en liefde bieden. Ik vind dat heel knap en mooi om te lezen!

Wat maakt dan dat sommige lezers vinden dat TO nog eens extra moet horen dat het niet handig is om zonder condoom seks te hebben? En dat het lekker puh eigen schuld is?

Ik heb daar een harde huid voor, mensen die enkel kunnen oordelen en mensen de les graag lezen , hebben vaak zelf hun onzekerheden.

Mischa83 schreef op 21-09-2024 om 12:13:

Wat heeft het voor toegevoegde waarde om een zwangere vrouw in deze situatie zo af te kammen?
Ze heeft zonder condoom seks gehad, is nu zwanger en is er blij mee. Ze doet wat ze kan om zich voor te bereiden en heeft een steunend netwerk. Kan haar kind stabiliteit en liefde bieden. Ik vind dat heel knap en mooi om te lezen!

Wat maakt dan dat sommige lezers vinden dat TO nog eens extra moet horen dat het niet handig is om zonder condoom seks te hebben? En dat het lekker puh eigen schuld is?

Wat heeft het dan voor toegevoegde waarde om de vader zo neer te zetten? Ze heeft willens en wetens zonder condoom gesekst en komt nu hier vragen of ze zwangerschap moet afbreken of door moet zetten en ik krijg de indruk dat ze allang besloten heeft dus om nu 7 pagina's over de vader te gaan lopen kletsen is niet echt nodig lijkt me. Daarbij snap ik de vraag ook niet, wat als iedereen had gezegd dat ze de zwangerschap af moest breken? 

Lev2025

Lev2025

21-09-2024 om 12:37 Topicstarter

tsjor schreef op 21-09-2024 om 07:51:

[..]

Kan het zijn dat jij gezegd hebt dat de kans heel klein is dat je zwanger wordt je vanwege je gezondheidsproblemen? En dat je voorheen het oploste met de morningafterpil, maar deze keer niet?

Wat betreft de vader van je kind, dit was blijkbaar wat jij kon krijgen. Hij wilde geen kind, dus logisch dat hij nu niet blij is met de zwangerschap. Maar jij wilde wel heel graag een kind.

Ik hoop dat alles goed gaat met de zwangerschap.

Tsjor

Nee toen ik de vader leerde kennen was ik zelfs 2.5 jaar niet seksueel actief i.v.m voor mezelf gekozen te hebben en 46 kg afvallen op eigen kracht, ik had met mezelf afgesproken dat ik het weer als soort nieuwe start / ontmaagding zou zien / alleen met een man die ik het waard vond om mijn nieuwe lijf mee te delen. Vanaf dag 1 heel duidelijk geweest dat ik 2.5 jaar geen pil meer slikte en dat ik eventueel een koperspiraal overwoog als wij wat officiëler werden ( i.v.m. bange poeperd voor die spiraal) Daarnaast inderdaad mijn schildklier benoemd dat een arts altijd tegen mij gezegd heeft " als jij zwanger wil worden dan moet je weer onder controle bij het ziekenhuis want jouw waardes moeten daar geheel stabiel voor zijn. 

Lev2025

Lev2025

21-09-2024 om 12:42 Topicstarter

Nick90 schreef op 21-09-2024 om 12:34:

[..]

Wat heeft het dan voor toegevoegde waarde om de vader zo neer te zetten? Ze heeft willens en wetens zonder condoom gesekst en komt nu hier vragen of ze zwangerschap moet afbreken of door moet zetten en ik krijg de indruk dat ze allang besloten heeft dus om nu 7 pagina's over de vader te gaan lopen kletsen is niet echt nodig lijkt me. Daarbij snap ik de vraag ook niet, wat als iedereen had gezegd dat ze de zwangerschap af moest breken?

Hey daar is Nick weer... wellicht weet je het nog niet maar mochten er nou artikelen op internet zijn en/ of forums waarvan je denkt waarom of ik snap het niet. Dan ben je niet verplicht te reageren, je bent altijd vrij om door te scrollen. Vader heeft zijn issues en dat weet ik, daar ben ik er ook 10 maanden voor geweest 24/7 als die mij nodig had, alleen daarom maakt dat zijn manier van communiceren / opmerkingen rondom dit onderwerp extra hard aan kwamen. Betekend niet dat hij nu in mijn ogen een en al slecht mens is , ik bedoel tot 4 weken terug was ik stapeltjes gek op die man. Maar goed.. wel vervelend om te lezen dat je zo vol frustraties zit , dat jij enkel reageert als je mensen de les kan lezen of ff " macho" kan uithangen. wellicht is dat een mooie levens les voor jou om op een positievere manier invulling aan je dag te geven. i.p.v. kunnen functioneren door andere af te branden. hihi

Lev2025 schreef op 21-09-2024 om 12:42:

[..]

Hey daar is Nick weer... wellicht weet je het nog niet maar mochten er nou artikelen op internet zijn en/ of forums waarvan je denkt waarom of ik snap het niet. Dan ben je niet verplicht te reageren, je bent altijd vrij om door te scrollen. Vader heeft zijn issues en dat weet ik, daar ben ik er ook 10 maanden voor geweest 24/7 als die mij nodig had, alleen daarom maakt dat zijn manier van communiceren / opmerkingen rondom dit onderwerp extra hard aan kwamen. Betekend niet dat hij nu in mijn ogen een en al slecht mens is , ik bedoel tot 4 weken terug was ik stapeltjes gek op die man. Maar goed.. wel vervelend om te lezen dat je zo vol frustraties zit , dat jij enkel reageert als je mensen de les kan lezen of ff " macho" kan uithangen. wellicht is dat een mooie levens les voor jou om op een positievere manier invulling aan je dag te geven. i.p.v. kunnen functioneren door andere af te branden. hihi

Zo te lezen heb jij ook nogal wat issues. En miss dat jij nog niet wist dat op een openbaar forum iedereen op je vraag kan en mag reageren. Maar waarom überhaupt de vraag stellen als je eigenlijk al besloten hebt om dit door te zetten? 

Lev2025

Lev2025

21-09-2024 om 12:51 Topicstarter

Nick90 schreef op 21-09-2024 om 12:48:

[..]

Zo te lezen heb jij ook nogal wat issues. En miss dat jij nog niet wist dat op een openbaar forum iedereen op je vraag kan en mag reageren. Maar waarom überhaupt de vraag stellen als je eigenlijk al besloten hebt om dit door te zetten?

Ik had twijfel , maar door de reacties op mijn forum , ben ik er 100% uit. Dus heeft het forum precies gedaan wat ik ervan hoopte. Ik wil het forum graag voor mensen als jou die het zo vervelend vinden om te lezen verwijderen maar kan nergens vinden waar dat kan 😁

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.