Brr.. Koud! Check onze hacks om je kind lekker warm én gezond te houden
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Ongepland zwanger , geen relatie


Lev2025 schreef op 21-09-2024 om 12:51:

[..]

Ik had twijfel , maar door de reacties op mijn forum , ben ik er 100% uit. Dus heeft het forum precies gedaan wat ik ervan hoopte. Ik wil het forum graag voor mensen als jou die het zo vervelend vinden om te lezen verwijderen maar kan nergens vinden waar dat kan 😁

Wie zei dat ik het vervelend vond? Ik denk vooral dat jij enigszins kritische reacties vervelend vind. 

Lev2025

Lev2025

21-09-2024 om 12:55 Topicstarter

Nick90 schreef op 21-09-2024 om 12:53:

[..]

Wie zei dat ik het vervelend vond? Ik denk vooral dat jij enigszins kritische reacties vervelend vind.

Nee hoor, kan goed tegen kritiek maar jullie hebben kritiek op 1 zin.. terwijl niet eens het hele verhaal beschreven staat en ik hou niet van kortzichtige mensen, nooit gedaan..Dat zijn precies de mensen die ik altijd uit me leven ban.. Hou van mensen die verder kunnen kijken dan zwart wit, die weten dat het leven niet over roze geur en maneschijn gaat.

Ik denk dat Nick zich vooral maar bezig moet houden met z’n asociale vrienden en onopgevoede hond. Dat is al lastig genoeg blijkbaar. 

In je beginverhaal schets je je situatie zo: 'Hij geeft mij nu de schuld van de zwangerschap, terwijl hij zelf geen condoom wilde gebruiken want dat vond hij niet fijn.' Maar jij wilde dus geen spiraaltje, uit angst. Je had tegen hem gezegd dat je moeilijk zw3anger kon worden, je hebt hem niet meegenomen op een afspraak in het ziekenhuis zal ik maar zeggen. En je hebt geen morningafterpil geslikt. Je schildert  een verhaal als de beaty and the beast, waarbij jij de schoonheid bent en hij het beest is. Maar zo rozekleurig en romantisch is het natuurlijk niet. Wart mij daarin stoort is dat je enerzijds niet eerlijk bent over je eigen aandeel en anderzijds iemand anders zwart zit te maken. Die ander is dan wel degene die in het leven van jouw kind voor altijd zijn/haar vader zal zijn.

Micha83 vraagt zich af: 'Wat heeft het voor toegevoegde waarde om een zwangere vrouw in deze situatie zo af te kammen?' Ik heb er moeite mee als we zo'n situatie zo massaal gaan omarmen, met: nee natuurlijk, dump die vent, neem je kind en wees er blij mee. Daarvoor is het te gecompliceerd.

De verantwoordelijkheden voor veilige seks zijn bij beiden complexer dan 'hij wilde geen condoom'. 

Zij is dan wel blij met de zwangerschap, maar hij niet. In een ander draadje met een nog moeilijke situatie noemde iemand dat 'gedwongen vaderschap' Nu kan TO wel gaan roepen dat ze vader alle ruimte geeft, mocht hij iets met het kind willen etc. etc. Maar dat is niet het punt. Het punt is dat zij wist dat hij geen kinderen wilde en je in alles toch vermoedt dat zij het vooral wel wilde en van de situatie gebruik heeft gemaakt om toch zwanger te worden.

Ze kan het kind liefde en stabiliteit geven, maar ze geeft het kind geen vader. Het kind zal waarschijnlijk als enig kind de zwaarte van haar leven op de schouders krijgen.

Terugkomend op de eerste vraag, uitdragen of abortus, ik zou toch nog eens ernstiger nadenken over de vraag wat voor leven je je kindje geeft. Je wilde graag een kindje, maar wilde je dat ook in deze omstandigheid, in deze situatie, van deze man, wilde je je kindje ook deze vader geven? Het krijgen van een kind is een grote verantwoordelijkheid en meer dan iets wat je zomaar graag wil. Ik kan me overigens niet voorstellen dat de uitkomst van een herbezinning abortus zou zijn, ik hoop het in elk geval niet. Maar iets meer bewustzijn van je eigen verantwoordelijkheid voor het ontstaan van dit leven zou de situatie wel recht doen.

Tsjor

Lev2025

Lev2025

21-09-2024 om 13:15 Topicstarter

tsjor schreef op 21-09-2024 om 13:06:

In je beginverhaal schets je je situatie zo: 'Hij geeft mij nu de schuld van de zwangerschap, terwijl hij zelf geen condoom wilde gebruiken want dat vond hij niet fijn.' Maar jij wilde dus geen spiraaltje, uit angst. Je had tegen hem gezegd dat je moeilijk zw3anger kon worden, je hebt hem niet meegenomen op een afspraak in het ziekenhuis zal ik maar zeggen. En je hebt geen morningafterpil geslikt. Je schildert een verhaal als de beaty and the beast, waarbij jij de schoonheid bent en hij het beest is. Maar zo rozekleurig en romantisch is het natuurlijk niet. Wart mij daarin stoort is dat je enerzijds niet eerlijk bent over je eigen aandeel en anderzijds iemand anders zwart zit te maken. Die ander is dan wel degene die in het leven van jouw kind voor altijd zijn/haar vader zal zijn.

Micha83 vraagt zich af: 'Wat heeft het voor toegevoegde waarde om een zwangere vrouw in deze situatie zo af te kammen?' Ik heb er moeite mee als we zo'n situatie zo massaal gaan omarmen, met: nee natuurlijk, dump die vent, neem je kind en wees er blij mee. Daarvoor is het te gecompliceerd.

De verantwoordelijkheden voor veilige seks zijn bij beiden complexer dan 'hij wilde geen condoom'.

Zij is dan wel blij met de zwangerschap, maar hij niet. In een ander draadje met een nog moeilijke situatie noemde iemand dat 'gedwongen vaderschap' Nu kan TO wel gaan roepen dat ze vader alle ruimte geeft, mocht hij iets met het kind willen etc. etc. Maar dat is niet het punt. Het punt is dat zij wist dat hij geen kinderen wilde en je in alles toch vermoedt dat zij het vooral wel wilde en van de situatie gebruik heeft gemaakt om toch zwanger te worden.

Ze kan het kind liefde en stabiliteit geven, maar ze geeft het kind geen vader. Het kind zal waarschijnlijk als enig kind de zwaarte van haar leven op de schouders krijgen.

Terugkomend op de eerste vraag, uitdragen of abortus, ik zou toch nog eens ernstiger nadenken over de vraag wat voor leven je je kindje geeft. Je wilde graag een kindje, maar wilde je dat ook in deze omstandigheid, in deze situatie, van deze man, wilde je je kindje ook deze vader geven? Het krijgen van een kind is een grote verantwoordelijkheid en meer dan iets wat je zomaar graag wil. Ik kan me overigens niet voorstellen dat de uitkomst van een herbezinning abortus zou zijn, ik hoop het in elk geval niet. Maar iets meer bewustzijn van je eigen verantwoordelijkheid voor het ontstaan van dit leven zou de situatie wel recht doen.

Tsjor

Hoho.. waar lees jij dat ik geen morning afterpil geslikt heb? Ik heb 10 maanden lang de morning after pil geslikt als wij seksueel actief waren.. En hij wist dat. Ik heb altijd moeder willen worden, maar vorig jaar had ik dat stukje voor mezelf een plek gegeven. Mijn intentie is dan ook nooit geweest om zwanger te raken, sterker nog de rollarcoaster die deze "relatie/ datefase" met zich mee bracht zou voor mij oook geen " kom we nemen een kind" situatie geweest zijn. Ik ben per ongeluk zwanger geraakt en er achter gekomen omdat mijn menstruatie uit bleef, in het begin was ik nog niet eens " bang" want ik dacht het zal wel door stress uit blijven omdat ik die week ervoor net besloten had om een punt achter ons te zetten en daar heel verdrietig over was. Het verhaal is dan ook : vader en ik wisten beide dat er een risico aan zat ( sterker nog bij onbeschermde seks zit altijd risico met pil, spiraal, morning afterpil , het kan altijd een keer fout gaan) . Ik vind het daarom makkelijk vanuit de man om het altijd af te schuiven op de vrouw en gelijk te zeggen dat zij hem erin geluisd heeft.. Ik heb altijd geroepen voor mijn 22e mijn eerste kind te willen, zo groot was mijn kinderwens ooit, waarom zou ik op mijn 35e nog steeds kindloos zijn als ik zo vrouw ben? Die mannen erin luist.. 

Hij heeft zelf in het begin van ons avontuur geroepen altijd nog een 2e kind te willen, en zelfs een keer gezegd " kom we gaan een baby maken" toen was ik zelf juist degene die zei nou laten we daar nog maar even mee wachten.


voor mij blijft toch ook echt de " ideale" situatie : man en vrouw zijn happy samen en besluiten samen een kind te krijgen. Helaas heeft het los nu anders bepaald en de eerste 3 dagen ben ik enorm gestrest geweest, bang en wist niet of ik blij of niet moest zijn.. Uiteindelijk dacht ik : wauw het lot gunt mij blijkbaar toch nog om moeder te worden terwijl ik dacht dat dit nooit meer ging gebeuren en precies daarom moeite met de gedachte van arbortus.

tsjor schreef op 21-09-2024 om 13:06:

In je beginverhaal schets je je situatie zo: 'Hij geeft mij nu de schuld van de zwangerschap, terwijl hij zelf geen condoom wilde dit leven zou de situatie wel recht doen.
enz enz 

Tsjor

Zo simpel is het dus wel, als iemand heel zeker geen kinderen wil draag je daar zelf de verantwoordelijkheid over om een zwangerschap te voorkomen. 
Je kan er niet op vertrouwen dat de ander wel de zorg draagt. 
In dit geval: hij wil geen kinderen (want dat is al 3x eerder gebeurd zegt hij) dan heeft hij dus er voor te zorgen dat hij geen vrouw zwanger kan maken. Dat staat echt volledig los van to. 
Wat nou als to niet te vertrouwen was, dan gaat hij op haar lieve woorden gewoon onbeschermde seks hebben met het risico dat ze zwanger wordt. 
Om nog maar te zwijgen over Soa’s, het is als man zijnde gewoon dom om seks te hebben zonder condoom. 
(als vrouw zijnde ook maar dat is de discussie nu niet) 

morning-afterpil standaard gebruiken als anticonceptie is natuurlijk wel heel raar.

Sommige reacties komen uit een eigen pijnpunt en dat wordt overal herhaald. Dan heeft de vrouw het altijd gedaan en zijn mannen hulpeloze wezens. Als je als man geen kind wilt en als vrouw geen spiraal, dan zorg je dus dat je geen sex hebt. Ik word een beetje moe dat de vrouw altijd een veeg uit de pan krijgt als er een stuk onbenul zo nodig sex zonder condoom moet hebben en dan maar verwacht dat een vrouw met kinderwens alles wel even regelt voor zijn ultieme ervaring. Hij heeft toch ook voorlichting gehad? En gut dan is ze zwanger. Gek he.

Lev2025 schreef op 21-09-2024 om 12:37:

[..]

Nee toen ik de vader leerde kennen was ik zelfs 2.5 jaar niet seksueel actief i.v.m voor mezelf gekozen te hebben en 46 kg afvallen op eigen kracht, ik had met mezelf afgesproken dat ik het weer als soort nieuwe start / ontmaagding zou zien / alleen met een man die ik het waard vond om mijn nieuwe lijf mee te delen. Vanaf dag 1 heel duidelijk geweest dat ik 2.5 jaar geen pil meer slikte en dat ik eventueel een koperspiraal overwoog als wij wat officiëler werden ( i.v.m. bange poeperd voor die spiraal) Daarnaast inderdaad mijn schildklier benoemd dat een arts altijd tegen mij gezegd heeft " als jij zwanger wil worden dan moet je weer onder controle bij het ziekenhuis want jouw waardes moeten daar geheel stabiel voor zijn.

Maar als jou waardes compleet stabiel moeten zijn...sta je dan onder begeleiding van het ziekenhuis om dat goed in de gaten te houden?

Want je bent nu zwanger, maar je moet het wel kunnen voldragen.

Max88 schreef op 21-09-2024 om 14:13:

Sommige reacties komen uit een eigen pijnpunt en dat wordt overal herhaald. Dan heeft de vrouw het altijd gedaan en zijn mannen hulpeloze wezens. Als je als man geen kind wilt en als vrouw geen spiraal, dan zorg je dus dat je geen sex hebt. Ik word een beetje moe dat de vrouw altijd een veeg uit de pan krijgt als er een stuk onbenul zo nodig sex zonder condoom moet hebben en dan maar verwacht dat een vrouw met kinderwens alles wel even regelt voor zijn ultieme ervaring. Hij heeft toch ook voorlichting gehad? En gut dan is ze zwanger. Gek he.

Ik lees meestal precies het omgekeerde: 'Sommige reacties komen uit een eigen pijnpunt en dat wordt overal herhaald. Dan heeft de vrouw man het altijd gedaan en zijn mannen vrouwen hulpeloze wezens.'

Tsjor

Lev2025 schreef op 21-09-2024 om 12:15:

[..]

Bedankt voor je ongevraagde bijdrage. De vraag waar ik mee worstelde is het kind wel of niet houden, me eigen hart breken of die van de vader.

Fijn dat jij zo perfect bent internetheld

Wow, gevoelige snaar geraakt? 

Beetje zwakke en onnodige reactie op een vrij normale, wel confronterende, post. Iemand mag je toch best ook zo’n spiegel voorhouden, waarom daarop zo aanvallend reageren? 

Lev2025

Lev2025

21-09-2024 om 14:21 Topicstarter

BritgetJones007 schreef op 21-09-2024 om 14:16:

[..]

Maar als jou waardes compleet stabiel moeten zijn...sta je dan onder begeleiding van het ziekenhuis om dat goed in de gaten te houden?

Want je bent nu zwanger, maar je moet het wel kunnen voldragen.

De verloskundigen is op de hoogte en we kunnen ervan uit gaan dat de waardes nu stabiel zijn anders was er niet eens een zwangerschap geweest. Voor de innesteling moet alleen dat al stabiel zijn..

Lev2025

Lev2025

21-09-2024 om 14:23 Topicstarter

Kersje schreef op 21-09-2024 om 14:21:

[..]

Wow, gevoelige snaar geraakt?

Beetje zwakke en onnodige reactie op een vrij normale, wel confronterende, post. Iemand mag je toch best ook zo’n spiegel voorhouden ipv van daarop zo aanvallend te reageren?

Nee want ik vraag niemand om seksuele voorlichting of over dat ik stom ben geweest of bla bla. Ik weet dat allemaal prima zelf.. Mijn forum plaatste ik omdat ik twijfelde of ik mezelf wederom weg moest cijferen en dus tegen mijn wil arbortus moest plegen of in dit geval kies voor mezelf en het kind. Dat was de enige vraag die ik had. Mochten andere een forum willen openen over soa's , seksuele voorlichting of mensen een standje geven of misschien een forum " vingertje wijzen" be my guest. En de volgende post zou ik dan ook gaan negeren want ik zorg er liever voor dat ik me niet irriteer of opwind gezien ik graag wil dat mijn kind gezond ter wereld komt. Mochten andere oorlogje willen voeren of frustraties kwijt moeten verwijs ik ze graag naar iemand anders.

Lev2025 schreef op 21-09-2024 om 14:23:

[..]

Nee want ik vraag niemand om seksuele voorlichting of over dat ik stom ben geweest of bla bla. Ik weet dat allemaal prima zelf.. Mijn forum plaatste ik omdat ik twijfelde of ik mezelf wederom weg moest cijferen en dus tegen mijn wil arbortus moest plegen of in dit geval kies voor mezelf en het kind. Dat was de enige vraag die ik had. Mochten andere een forum willen openen over soa's , seksuele voorlichting of mensen een standje geven of misschien een forum " vingertje wijzen" be my guest.

Je bedoelt een topic, geen forum 😉

En het is heus niet nodig zo ontzettend heftig (onvolwassen) te reageren op een forummer die jou enkel aanspreekt op een eerdere bewering. Kun je zelfs gewoon negeren ook, that’s all.

Op een openbaar forum krijg je nu eenmaal niet altijd de antwoorden die in jouw straatje passen en zo ontzettend ‘vals’ was haar reactie niet. Ongevraagde seksuele voorlichting of niet, ze had gewoon een punt.

Lev2025

Lev2025

21-09-2024 om 14:34 Topicstarter

Kersje schreef op 21-09-2024 om 14:32:

[..]

Je bedoelt een topic, geen forum 😉

En het is heus niet nodig zo ontzettend heftig (onvolwassen) te reageren op een forummer die jou enkel aanspreekt op een eerdere bewering. Kun je zelfs gewoon negeren ook, that’s all.

Op een openbaar forum krijg je nu eenmaal niet altijd de antwoorden die in jouw straatje passen en zo ontzettend ‘vals’ was haar reactie niet. Ongevraagde seksuele voorlichting of niet, ze had gewoon een punt.

Dan bedank ik jou bij deze ook voor de bijdrage waar ik niet om vroeg. ( wellicht weer onvolwassen in jou ogen maar toch de waarheid)

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.