ArianneH
07-12-2024 om 09:43
Mooi bericht van Kelly Piquet over de aankondiging van de zwangerschap
Ik lees net dit:
Kelly Piquet deelt emotioneel bericht na aankondiging met Max Verstappen
Daarin staat:
Kelly Piquet emotioneel na aankondiging zwangerschap
“Ik kan niet in woorden uitdrukken hoe gelukkig we zijn. Bedankt voor alle lieve warme berichten”, opent Kelly in haar Instagram stories. Eerder op vrijdag maakte ze samen met Verstappen het heuglijke nieuws bekend, waarna de felicitaties - onder meer vanuit de Formule 1-wereld - binnenstroomden.
De vriendin van Verstappen besteedt in haar emotionele boodschap ook aandacht aan degenen met een onvervulde kinderwens. “Ik begrijp hoe dit soort aankondigingen moeilijk kunnen zijn voor degenen die verlangen naar een kind. Hoewel zulk nieuws vaak een vreugdevolle gebeurtenis is, kan het ook gevoelens van verdriet, frustratie of verlangen oproepen bij degenen die hiermee worstelen. Als jij diegene bent, stuur ik al mijn liefde, mijn diepste knuffels en magie jouw kant op”, besluit Kelly Piquet.
Mooi bericht. Fijn dat ze hier aandacht aan geeft.
Misschien hebben ze zelf langere tijd op deze zwangerschap gewacht of het in hun omgeving meegemaakt, maar ik vind het erg mooi. Zelf hebben we ook bijna 3 jaar gewacht op de eerste zwangerschap (gelukkig gelukt), maar het was de zwaarste tijd van mijn leven. En dat terwijl er wel meer zware tijden waren.
Poezie
07-12-2024 om 20:25
Annaniem2023 schreef op 07-12-2024 om 19:49:
[..]
Jaloezie? Ik heb zes kinderen.
Ik neem aan dat jouw partner geen wereldkampioen F1 is.
Fourtyfour
07-12-2024 om 20:25
PhilDunphy schreef op 07-12-2024 om 19:58:
[..]
Waarom termen als 'narcistisch' gebruiken en 'dit is mis met de huidige tijd' of 'make this about me'..?
Nou, waarschijnlijk omdat Nick dat (her)kent...
Sorry hoor Nick, maar je maakt er zelf ook een make this about me van hoor. Ik krijg er een beetje een boehoe wat ben ik toch zielig gevoel bij. En ja, ik weet zelf wat het is, ben er zelf ook genoeg tijd, geld en tranen aan kwijt geraakt. Helaas gaat het niet altijd zo je graag wilt, zoals met zo veel in het leven.
Kimdekim
07-12-2024 om 20:38
Het forum op zijn smalst. Niemand kan in iemands leven kijken. Niet alle mensen zijn open over hun vruchtbaarheidsproblemen. Ik kreeg bijvoorbeeld mijn eerste kind op mijn 26ste. Dat ik al aan het proberen was vanaf mijn 22ste wist niemand. Dat al snel duidelijk werd dat het probleem bij mij lag, zorgde voor schuldgevoel en schaamte. Uiteindelijk zijn we na een lastig medisch traject zwanger geworden. Maar we zijn daar nooit zo open over geweest. Pas na de geboorte hebben we er met sommige naasten over gesproken.
Ik vind het heel lief dat Kelly ongewild kinderlozen een hart onder de riem wil steken. Ik begrijp ook niet dat mensen zeggen: how can I make this about me. Een zwangerschapsaankondiging gaat juist over jezelf en zij deelt dit bijzondere moment just met mensen die met verdriet kampen.
PhilDunphy
07-12-2024 om 20:51
Nick90 schreef op 07-12-2024 om 20:13:
[..]
Wat weet Kelly over andermans vruchtbaarheidsproblemen om dit zo dewereld in te slingeren en zelf dit probleem niet te herkennen of dacht je serieus dat ze na de geboorte van haar dochter al binnen enkele maanden problemen had met zwanger worden? Dochter Penelope geboren in 2019 en in 2020 een nieuwe relatie met Verstappen, in 2024 een nieuwe zwangerschap aankondigen en zich tegelijkertijd verontschuldigen tegenover mensen bij wie het niet makkelijk gaat met loze woorden. We hebben het hier over een fotomodel, afkomstig uit Brazilië en dochter van een f1 coureur die niet al jaren samen is en vruchtbaarheidsproblemen had maar die gewoon de ene na de andere relatie heeft gehad, een dochter met een f1 coureur heeft gekregen en nu denkt mensen bij wie het niet is gelukt een hart onder de riem te steken. En aan de reacties te lezen heeft men hier ookweinig clue wie zij is maar blijkbaar samen met een nl coureur en daarom moeten haar woorden wel als troostend worden opgepakt.
Er kunnen ook jaren aan verdriet zijn geweest voor de komst van Penelope he? En het kan ook zijn dat ze al 3 jaar proberen de tweede te krijgen. Waarom de aanname dat ze die pijn niet kent?
Annaniem2023
07-12-2024 om 22:40
Poezie schreef op 07-12-2024 om 20:25:
[..]
Ik neem aan dat jouw partner geen wereldkampioen F1 is.
Nee gelukkig niet. Hij verdient zijn geld met nuttig werk, als arts in een ziekenhuis.
Ik vind autoracen een totaal onzinnig en zeer vervuilend tijdverdrijf. Wel knap dat Max Verstappen steeds wint, maar van mij mogen autoracen, motorracen, free fight en boksen als sporten worden afgeschaft.
Lenthe_
08-12-2024 om 07:42
Dus je mag in een zwangerschapsaankondiging alleen zeggen dat het blij bent en vooral niet aan anderen denken.
En je mag als vrouw geen medeleven tonen met anderen, vooral niet als je zelf al een gezond kind hebt. En als je dat wel doet, moet je er bij zetten dat je zelf ook x-tijd bezig bent geweest. Maar waarschijnlijk is dat ook niet goed, want anderen zijn nog langer bezig. Of blijven kinderloos.
Misschien zijn ze wel 3 jaar bezig geweest (ja, dat kan, dat mensen er snel mee willen beginnen. Mijn vriendin kent dr vriend 3 jaar en ze hebben al 2 kinderen samen)
Misschien ligt het wel aan hem en heeft het niks te maken met het feit dat zij al een kind had.
Misschien is het bij haar beste vriendin nooit gelukt en ziet ze dat verdriet van dichtbij. Of heeft haar eigen moeder een jarenlang traject achter de rug, waarna er een kind kwam.
Misschien niks van dit alles, maar wil ze gewoon aandacht vragen voor het punt dat het niet bij iedereen vanzelf gaat.
Dat je geld hebt, mooi bent of succesvol, betekent niet dat het leven maakbaar is. Mooie boodschap, vind ik
Lenthe_
08-12-2024 om 07:44
Annaniem2023 schreef op 07-12-2024 om 22:40:
[..]
Ik vind autoracen een totaal onzinnig en zeer vervuilend tijdverdrijf.
6 kinderen is ook vervuilend
SuzyQFive
08-12-2024 om 07:49
Nick90 schreef op 07-12-2024 om 18:57:
[..]
Ja natuurlijk, wat moet ik als persoon met een zeldzame genetische afwijking waardoor ik onvruchtbaar ben en dat is Miss maar beter ook want met deze afwijking ben je vrijwel altijd doof of slechthorend, ik ben zelf ook bijna doof, word er bij een meisje geen vagina of urineuitgang aangelegd en heb je ook nog problemen met je nieren, als in niet goed ontwikkelde nieren of gewoon niet aanwezige nieren. Wat verwacht Kelly Piquet nu helemaal te bereiken met haar magie en diepste knuffels, enzovoort?
Ik wou heel graag vader worden/zijn en ben zo dankbaar voor mijn 2 kindjes, kind 1 werd mij in m'n schoot geworpen maar voor kind 2 hebben we buiten een bak geld ook heel veel emotionele belasting bijgehad, dat wens ik niemand toe en ik denk zeker niet dat iemand die zelf al een keer een voldragen zwangerschap heeft gehad echt weet wat het betekent om ondanks alles toch je kinderwens in vervulling te laten gaan.
Natuurlijk is dit rot voor je maar je weet niet of het voor haar moeilijk is geweest. Sommige vrouwen weten al van jongs af aan dat ze moeite gaan krijgen met zwanger worden, dan ga je niet een jaar proberen maar meteen de medische molen in. Je kan aan de buitenkant niet zien of ze endometriose heeft bijvoorbeeld. Daarmee kan je moeilijker zwanger worden.
En ook al heb je geen moeite om zwanger te worden, dan nog is het een lief gebaar om anderen dit geluk ook te gunnen.
Ploef
08-12-2024 om 07:53
Lenthe_ schreef op 08-12-2024 om 07:44:
[..]
Hahahaha! Spot on! En ik hoop dat je man als arts meer empathie heeft dan jij als vrouw van!
SuzyQFive
08-12-2024 om 08:09
Lenthe_ schreef op 08-12-2024 om 07:44:
[..]
Oh gelukkig, ik heb er maar vijf, dat is minder vervuilend… 😉. Ik compenseer voor mijn broer en zus, die hebben geen kinderen.
En ja, ik heb vijf kinderen, dat wil niet zeggen dat er geen problemen waren. Zwanger worden was geen issue, zwanger blijven wel. Miskramen kwamen bij mij voor tussen de 8e en 18e week. En ja, bij 18 weken is het gewoon nog helemaal volledig en af maar een nog veel te klein kindje.
Dat je dus wel kinderen hebt zegt niets over of je wel of geen problemen hebt met kinderen krijgen. Dat ligt op zoveel meer vlakken.
Ik beschouw mijzelf overigens niet als iemand met problemen op het vlak maar volgens de gyn was dat wel zo. Zoveel miskramen is eigenlijk niet normaal.
EmmaT
08-12-2024 om 09:08
Wat een hilarisch draadje is dit geworden zeg! Nu gaat het over wat vervuilender is: zes kinderen of Formule-1 races. 🤣
Niet zwanger kunnen worden is gewoon echt heel erg k*t, weet ik uit eigen ervaring. Een buitenstaander doet/zegt het al heel snel verkeerd.
De emoties lopen blijkbaar hoog op, en dat geldt niet alleen voor degenen die ongewenst kinderloos zijn (geweest).
Btw: 'who the fuck' is Kelly Piquet nouhelemaal? Ik had vóór dit draadje echt nog nooit van haar gehoord.
Tuinfluiter
08-12-2024 om 09:38
Bij mij duurde het vrij lang voordat ik zwanger was van de tweede. In mijn kennissenkring hield iemand haar derde zwangerschap voor mij geheim. Dat vond ik veel kwetsender dan deze aardige post van Kelly Piquet.
MiniJCW
08-12-2024 om 09:48
Annaniem2023 schreef op 07-12-2024 om 12:17:
Dit bericht gaat helemaal over Kelly en hoe goed Kelly is dat ze aan anderen denkt. Dat is er mis met de huidige tijd met X, Instagram en Facebook, het vreselijke narcisme dat naar boven komt bij mensen.
Ik vind het ook een overdreven bericht. Medelijden met mensen die het moeilijk hebben om een kind te krijgen scoort erg goed. Iets kritisch/negatiefs daarover zeggen is not done (zelfs de opmerking kinderen "nemen" is al een enorme trigger) en als het gebeurt buitelen mensen over elkaar heen om daarop te reageren.
Er zijn zoveel trauma's die een mens kan meemaken, geen/moeilijk kinderen kunnen krijgen is daar één van. Toch heb ik nog nooit dit soort berichten gezien bij een foto van een moeder en dochter (lastig voor mensen die een of meer ouders zijn verloren), een verjaardag (lastig voor mensen die ongeneeslijk ziek zijn) of welke sport dan ook (lastig voor mensen die dat door een beperking niet kunnen). En, begrijp me niet verkeerd, ik vind ook helemaal niet dat dat moet. Ik vind dat mensen gewoon blij moeten kunnen zijn met een zwangerschap, een uitje met een ouder, een verjaardag of het lopen van een marathon zonder te moeten denken aan mensen die dat niet kunnen. Prima als je dit een mooi bericht vindt, ik hoop alleen dat dit niet als normaal gezien gaat worden.
Kimdekim
08-12-2024 om 10:03
MiniJCW schreef op 08-12-2024 om 09:48:
[..]
Ik vind het ook een overdreven bericht. Medelijden met mensen die het moeilijk hebben om een kind te krijgen scoort erg goed. Iets kritisch/negatiefs daarover zeggen is not done (zelfs de opmerking kinderen "nemen" is al een enorme trigger) en als het gebeurt buitelen mensen over elkaar heen om daarop te reageren.
Er zijn zoveel trauma's die een mens kan meemaken, geen/moeilijk kinderen kunnen krijgen is daar één van. Toch heb ik nog nooit dit soort berichten gezien bij een foto van een moeder en dochter (lastig voor mensen die een of meer ouders zijn verloren), een verjaardag (lastig voor mensen die ongeneeslijk ziek zijn) of welke sport dan ook (lastig voor mensen die dat door een beperking niet kunnen). En, begrijp me niet verkeerd, ik vind ook helemaal niet dat dat moet. Ik vind dat mensen gewoon blij moeten kunnen zijn met een zwangerschap, een uitje met een ouder, een verjaardag of het lopen van een marathon zonder te moeten denken aan mensen die dat niet kunnen. Prima als je dit een mooi bericht vindt, ik hoop alleen dat dit niet als normaal gezien gaat worden.
Nou ik zie op moeder/ vaderdag ook wel eens van die berichten hoor. En als je het niks vindt zijn die berichten duidelijk niet voor jou bedoeld, prima toch?
En bakkerij wordt dit niet als normaal beschouwd, juist omdat dit niet vaak voorkomt is bijvoorbeeld dit draadje gestart denk ik.