Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Mooi bericht van Kelly Piquet over de aankondiging van de zwangerschap

Poezie schreef op 07-12-2024 om 17:27:

[..]

Waarom reageer je eigenlijk zo gepikeerd op zo'n bericht? Je lijkt het je erg persoonlijk aan te trekken.

Ja natuurlijk, wat moet ik als persoon met een zeldzame genetische afwijking waardoor ik onvruchtbaar ben en dat is Miss maar beter ook want met deze afwijking ben je vrijwel altijd doof of slechthorend, ik ben zelf ook bijna doof, word er bij een meisje geen vagina of urineuitgang aangelegd en heb je ook nog problemen met je nieren, als in niet goed ontwikkelde nieren of gewoon niet aanwezige nieren. Wat verwacht Kelly Piquet nu helemaal te bereiken met haar magie en diepste knuffels, enzovoort? 
Ik wou heel graag vader worden/zijn en ben zo dankbaar voor mijn  2 kindjes, kind 1 werd mij in m'n schoot geworpen maar voor kind 2 hebben we buiten een bak geld ook heel veel emotionele belasting bijgehad, dat wens ik niemand toe en ik denk zeker niet dat iemand die zelf al een keer een voldragen zwangerschap heeft gehad echt weet wat het betekent om ondanks alles toch je kinderwens in vervulling te laten gaan. 

ArianneH

ArianneH

07-12-2024 om 18:59 Topicstarter

Nick90 schreef op 07-12-2024 om 16:14:

[..]

Dit is haar 2e kind, het lijkt me niet dat het moeizaam ging ofzo. En ja het zal best heel aardig zijn hoor maar ze had het uiteraard ook gewoon kunnen laten bij: ik ben zwanger.

Tjonge, Nick, je hebt geen idee. Er zijn zat stellen die na een eerste kind nooit meer een tweede kind krijgen terwijl ze dat dolgraag willen.

ArianneH

ArianneH

07-12-2024 om 19:04 Topicstarter

Ik word wel een beetje verdrietig van sommige reacties. Ik vond het echt mooi dat Kelly aandacht gaf aan mensen bij wie zwanger worden niet vanzelf gaat (mogelijk is dat dus ook bij henzelf het geval geweest, dat weten we niet, maar zou zomaar kunnen).

En vervolgens komen er zoveel negatieve reacties. 
Echt jammer dat er kennelijk zoveel negativiteit bij mensen zit, dat ze die hier willen uiten na mijn positieve bericht. Wat een naar leven moet je dan toch hebben. 

Ik zou zo graag willen dat mensen positief reageren op berichten. Je mag ook best kritisch iets opbouwends schrijven als iemand een probleem post als je denk dat diegene daarmee geholpen is. Maar enkel negativiteit spuwen? Waarom toch? Laat dat dan gewoon achterwege.

Met positieve berichten en, indien aan de orde, kritische maar dan wel opbouwende reacties zou de wereld echt een stuk mooier worden.

ArianneH schreef op 07-12-2024 om 18:59:

[..]

Tjonge, Nick, je hebt geen idee. Er zijn zat stellen die na een eerste kind nooit meer een tweede kind krijgen terwijl ze dat dolgraag willen.

En Kelly piquet is daar een van bedoel je?  Het lijkt me sterk dat ze in 2020 toen haar baby net 1 was en zij pas net een nieuwe relatie had al vruchtbaarheidsproblemen had. En hoezo ik heb geen idee, ik heb ruim 10.000 euro betaald zodat ik nog een keer vader kon worden op mn eigen voorwaarden. Helaas helpen Kelly haar diepste knuffels en magie niet met dit soort dingen. Een lege boodschap dus. 

Nick90 schreef op 07-12-2024 om 19:05:

[..]

En Kelly piquet is daar een van bedoel je? Het lijkt me sterk dat ze in 2020 toen haar baby net 1 was en zij pas net een nieuwe relatie had al vruchtbaarheidsproblemen had. En hoezo ik heb geen idee, ik heb ruim 10.000 euro betaald zodat ik nog een keer vader kon worden op mn eigen voorwaarden. Helaas helpen Kelly haar diepste knuffels en magie niet met dit soort dingen. Een lege boodschap dus.

Snap je het nou nog niet? HIJ kan toch vruchtbaarheidsproblemen hebben? En al zou dat niet zo zijn, dan vind ik jouw reactie onnodig agressief en zuur.

Poezie schreef op 07-12-2024 om 19:29:

[..]

Snap je het nou nog niet? HIJ kan toch vruchtbaarheidsproblemen hebben? En al zou dat niet zo zijn, dan vind ik jouw reactie meer dan onnodig agressief en zuur.

Ja dat is dan verder jouw probleem.

En als hij  een probleem had gehad had dat heus wel in het bericht gestaan, een aankondiging doen dat je zelf zwanger bent en tegelijk aandacht vragen voor ongewenst kinderloos zijn terwijl je zelf al aan je 2e kind zit is niet heel tactvol.  En buiten dat stel ik voor dat je accepteert dat mensen jouw mening niet hoeven delen en daar hun eigen gedachten bij mogen hebben. Dat jij dit een keigoede en liefdevolle boodschap vind geld niet voor iedereen. 

Nick90 schreef op 07-12-2024 om 19:32:

[..]

Ja dat is dan verder jouw probleem. En als hij probleem had gehad had dat heus wel in het bericht gestaan.

Mooi voorbeeld van "how can I make this all about me". Ieder huisje heeft zijn kruisje, maar dat is volgens jou niet jouw probleem. Prima, maar houd dan ook je eigen probleem bij je.

Letterlijk helpen haar woorden iemand natuurlijk niet vruchtbaarder te maken maar van mens tot mens kan het iemand een hart onder de riem steken, zich gezien laten voelen. Het is gewoon attent bedoelt. Het is of wat zwartgallig, of wat autistisch om dat dan zo anders dan bedoelt op te vatten. 

Poezie schreef op 07-12-2024 om 19:36:

[..]

Mooi voorbeeld van "how can I make this all about me". Ieder huisje heeft zijn kruisje, maar dat is volgens jou niet jouw probleem. Prima, maar houd dan ook je eigen probleem bij je.

Dus als je makkelijk zwanger wordt geld dat natuurlijk ook, niet bemoeien met problemen van anderen en zeker niet met domme nietszeggende woorden als magie, en diepste knuffels, bij deze ga je trouwens meteen onder de negeerknop met je totaal ongevoelige reacties die liever een pitpoesje geloven op hun mooie uiterlijk. 

Ik vind het ook een mooi bericht behalve dat over onvervulde kinderwens, op een of andere manier voelt dat toch niet helemaal zuiver. Het zal wel goed bedoeld zijn maar het is niet het moment. Als ervaringsdeskundigen in een programma over onvervulde kinderwens andere ongewenste kinderloze ouders een hart aan de riem willen steken dan is dat veel echter.
Nu is er in de boodschap een tegenstelling tussen de happy couple en de ‘have not’s, ‘maar wij gunnen jullie dat ook’ Het zal allemaal wel met de beste bedoelingen gezegd zijn en misschien is het ook een cultuur verschil 

Poezie schreef op 07-12-2024 om 16:21:

[..]

Het kan ook aan de man liggen hè. En iemands goede bedoelingen met zo'n zure reactie beantwoorden doet mij vermoeden dat er ordinaire jaloezie aan ten grondslag ligt.

Jaloezie? Ik heb zes kinderen. 

Nick90 schreef op 07-12-2024 om 19:05:

[..]

En Kelly piquet is daar een van bedoel je? Het lijkt me sterk dat ze in 2020 toen haar baby net 1 was en zij pas net een nieuwe relatie had al vruchtbaarheidsproblemen had. En hoezo ik heb geen idee, ik heb ruim 10.000 euro betaald zodat ik nog een keer vader kon worden op mn eigen voorwaarden. Helaas helpen Kelly haar diepste knuffels en magie niet met dit soort dingen. Een lege boodschap dus.

Wat een nare aannames. Wat weet jij over andermans vruchtbaarheidsproblemen?! 

En ja, je hebt gelijk op dit vlak: Kelly's woorden maken geen enkel verschil qua oplossing voor vruchtbaarheidsproblemen. Zoals geen enkele troostende opmerking bij welk treurig onderwerp dan ook, het probleem niet oplost. Maar zat mensen kunnen er troost uit halen dat een bekend iemand hen een keer een hart onder de riem steekt. Hun pijn benoemt. Zelfs als ze die pijn alleen maar als omstander had gezien bij een naaste en niet zelf had ervaren. Jou laten haar woorden koud, maar dat geldt niet voor iedereen. 

Waarom termen als 'narcistisch' gebruiken en 'dit is mis met de huidige tijd' of 'make this about me'..?

PhilDunphy schreef op 07-12-2024 om 19:58:

[..]

Wat een nare aannames. Wat weet jij over andermans vruchtbaarheidsproblemen?!

En ja, je hebt gelijk op dit vlak: Kelly's woorden maken geen enkel verschil qua oplossing voor vruchtbaarheidsproblemen. Zoals geen enkele troostende opmerking bij welk treurig onderwerp dan ook, het probleem niet oplost. Maar zat mensen kunnen er troost uit halen dat een bekend iemand hen een keer een hart onder de riem steekt. Hun pijn benoemt. Zelfs als ze die pijn alleen maar als omstander had gezien bij een naaste en niet zelf had ervaren. Jou laten haar woorden koud, maar dat geldt niet voor iedereen.

Waarom termen als 'narcistisch' gebruiken en 'dit is mis met de huidige tijd' of 'make this about me'..?

Wat weet Kelly over andermans vruchtbaarheidsproblemen om dit zo dewereld in te slingeren en zelf dit probleem niet te herkennen of dacht je serieus dat ze na de geboorte van haar dochter al binnen enkele maanden problemen had met zwanger worden? Dochter Penelope geboren in 2019 en in 2020 een nieuwe relatie met Verstappen, in 2024 een nieuwe zwangerschap aankondigen en zich tegelijkertijd verontschuldigen tegenover mensen bij wie het niet makkelijk gaat met loze woorden. We hebben het hier over een fotomodel, afkomstig uit Brazilië en dochter van een f1 coureur die niet al jaren samen is en vruchtbaarheidsproblemen had maar die gewoon de ene na de andere relatie heeft gehad, een dochter met een f1 coureur heeft gekregen en nu denkt mensen bij wie het niet is gelukt een hart onder de riem te steken. En aan de reacties te lezen heeft men hier ookweinig clue wie zij is maar blijkbaar samen met een nl coureur en daarom moeten haar woorden wel als troostend worden opgepakt. 

Ze had ook niks kunnen zeggen. Of voor iets anders aandacht kunnen vragen. Ik begrijp echt niet waarom mensen hier negatief doen. Bekende mensen doen het ook nooit goed in de ogen van sommige mensen. 

En wat iedereen er ook van vindt. Het werkt want zelfs in Nederland begint iemand over een bericht van de Braziliaanse vriendin van Max Verstappen. 

En interesseert het je niet of vind je haar maar een stom wicht dan negeer je het bericht toch. Je hoeft er niet iets van te vinden. 

Ik vond het een lieve aankondiging en hoewel ze dit nooit zullen lezen hoop ik dat de zwangerschap goed verloopt en dat ze een gezonde baby krijgen (maar dat hoop ik voor iedereen die baby verwacht)

Nick90 schreef op 07-12-2024 om 20:13:

[..]

Wat weet Kelly over andermans vruchtbaarheidsproblemen om dit zo dewereld in te slingeren en zelf dit probleem niet te herkennen of dacht je serieus dat ze na de geboorte van haar dochter al binnen enkele maanden problemen had met zwanger worden? Dochter Penelope geboren in 2019 en in 2020 een nieuwe relatie met Verstappen, in 2024 een nieuwe zwangerschap aankondigen en zich tegelijkertijd verontschuldigen tegenover mensen bij wie het niet makkelijk gaat met loze woorden. We hebben het hier over een fotomodel, afkomstig uit Brazilië en dochter van een f1 coureur die niet al jaren samen is en vruchtbaarheidsproblemen had maar die gewoon de ene na de andere relatie heeft gehad, een dochter met een f1 coureur heeft gekregen en nu denkt mensen bij wie het niet is gelukt een hart onder de riem te steken. En aan de reacties te lezen heeft men hier ookweinig clue wie zij is maar blijkbaar samen met een nl coureur en daarom moeten haar woorden wel als troostend worden opgepakt.

Blijkbaar voel jij je zwaar gefrustreerd over je vruchtbaarheidsproblemen. Maar dat geeft je niet het recht om al je gal te spuwen over iemand heen die je niet eens persoonlijk kent. Je praat bijzonder denigrerend over haar, hie zou je het vinden als ze dat over jou zou doen? (Waarschijnlijk vind ze dat jij die moeite niet eens waard ben, maar dat terzijde. )

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.