Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Wie heeft wanneer haar nod?[wordt gearchiveerd]


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Marije

Ik denk vandaag aan je ! sterkte en een knuffel

Madelief

Het voordeel van wel weten dat je zwanger bent is dat als het misgaat je toch aan kan geven bij de gynaecoloog dat je zwanger bent geweest want dit is soms belangrijk bij het maken van keuzes betreffende evt onderzoeken. Ook ik had dezelfde gedachtes en er zijn soms zelfs mensen geweest die hiet lelijke dingen over zeiden. Bij mijn tweede vroege miskraam ( maar een week over tijd) had ik ook echt al een vruchtje wat ik verloor en ook al was het zakje leeg, was het voor mij toch heel verdrietig. Ik ben trouwens in de cyclus van de miskraam gelijk weer zwanger geraakt en die lopt alweer ruim vier jaar de wereld onveilig te maken.

Therese

Dat klinkt allemaal positief van dat ziekenhuis en idd in Duitsland zijn ze brokken verder ook met de begeleiding tijdens de zwangerschap, ik hoop het zo voor je en deze ronde duim ik toch ook gewoon nog even keihard mee hoor.

Update liesje

Hallihalli. Ik heb even een tijdje niks van mij laten horen, heb het even enorm druk en had ook tijd nodig na de operatie alles weer op een rij te krijgen. Mijn schoonmoeder is tussendoor nog in huis geweest en ik werk erg veel op het moment.

Sorry dat ik niet op iedereen heb gereageerd. Als ik helemaal terug lees en ze hoe ver ik achter lig met reageren raak ik zo moedeloos omdat ik op iedereen wil reageren dat ik er dan helemaal niet meer aan begin ( ben een beetje gestrest op het ogenblik)

Ik zit in een periode dat veel mensen om mij heen problemen hebben. Hub en ik zijn nog wel bezig om zwanger te raken maar ik ben inmiddels een beetje voorzichtig beginnen te twijfelen, maar nu komt het.........ik ben overtijd, voel me helemaal niet lekker en heb voor de lol vanmorgen een ovultietest gedaan en die was positief !!!!!!! nu knijp ik hem een beetje, zou ik zwanger zijn ????? ik wilde het allemaal aan het toeval overlaten, we klussen ook alleen nog maar als we zin hebben en dan zou ik nu ineens na ruim drie jaar zwanger zijn ??????? ik kan er even met mijn gevoelens niet bij. Ik heb hub nog niks gezegd omdat we al zo vaak teleurgesteld zijn de laatste jaren en ik heb ook nog heel stoer geen zwangerschapstest gekocht want dat kost me weer tien euro en ik ben waarschijnlijk binnenkort mijn baan kwijt dus ff sparen het zou allemaal wel perfect passen, we gaan deze maand nog op vakantie, het zou in februari of zo geboren worden en ik ben toch mijn baan kwijt dus kan rustig aan doen. Nou ja ik houd jullie op de hoogte, dit zou echt raar zijn ......na drie jaar nog ??????? Ik twijfel sinds een week dus dat zou ook passen bij het zwanger zijn (hormonen doen bij mij hele nare dingen) Ik weet het is een beetje een onduidelijk stukje maar ik kan het even tegen niemand anders zeggen ....vind het zoooooooo spannend..........en ook weer zoooooo eng.

Kiki

Kiki

04-06-2009 om 12:46

Liesje

Ik lees regelmatig mee en heel soms reageer ik. Zoals nu. Het zou fantastisch zijn Lies als je zwanger bent en het is volgens mij nog steeds zo dat als je ECHT niet meer bewust bezig bent met zwanger worden, het "zomaar" lukt. Ik spreek hier uit eigen ervaring.
Kiki

liora

liora

04-06-2009 om 13:52

Liesje

Hoi Liesje,

Een ovulatietest kan ook positief zijn als je zwanger bent, en zelfs pas later dan een zwangerschapstest positief wordt. Het lijkt me dus veilig nu een zwangerschapstest te kopen.

Spannend joh!!!

Enne, solliciteren kan ook als je zwanger bent, je hoeft niet rustig aan te doen hoor, tenzij je dat per se wil natuurlijk.

Liora

Zenuwachtig kiki/liora

Nou ik maak me helemaal gek zo. Mijn temp is 37,2 ???? en ik heb nu ineens ook borrelende darmen en het koude zweet en nee ik voel me niet ziek in die zin dat ik nu een griepje ga halen. Tevens nog steken in mijn onderbuik maar helemaal geen rugklachten. Ik ben duizelig, wazig en moe ( maar tja ik heb twee avonden achter elkaar van 18.00 uur tot 00.00 uur gewerkt)

Kiki ik heb idd die ovulatietest gedaan om te kijken of die positief uit zou slaan omdat we het hier al eens eerder over hebben gehad dat je ovulatietesten ook als zwangerschapstest kan gebruiken maar andersom niet. Een paar maanden terug dacht ik dat ik zwanger was en heb ik ook zo getest en toen was er niets te zien en nu toch echt een duidelijke streep....

Liora, ik doe zwaar lichamelijk werk in een technische magazijn en sleep veel zware dingen van 8 a tien kilo en dat met mijn verleden van twee vroege miskramen en een prematuur geboren kindje is het mij heeeeeel duidelijk dat ik dan met mijn benen omhoog ga zitten.... Waarschijnlijk moet ik dat zo wie zo van de gyn vanaf een week of twintig dus..........

oh mijn hemel wat vind ik het spannend...........

elsje78

elsje78

04-06-2009 om 15:33

Liesje

Hier even een trouwe meelezer na ik uit het draadje kon...Ik vind het plaatsvervangend spannend gewoon!! Succes en ik wens dikke strepen als je gaat testen...

Wanneer ga je DE test doen??

liefs ELske

Hoi

Ik lees af en toe nog met jullie mee.. en kan het niet laten ook mijn zenuwen even te delen... Gisteren was mn NOD, uitgegaan van een cyclus van 34 dagen... nu nog niet ongesteld, ook geen last van rug, buik oid.. wel héél moe (wat ook kan komen van te laat naar bed hoor) en gevoelige borsten (die voelen overigens wel hetzelfde als wanneer ik ongi moet worden..)
En ik durf geen test meer te doen.. vorige maand 4 testen met 1 streep in de prullenbak gegooid dus ik wacht nog even af.. bovendien niet in de gelegenheid om naar de kruidvat te gaan dus tja... maar vind het zooo spannend.. .stel je eens voor...
Liesje.. voor jou ook superspannend zeg... heb je al een zwangerschapstest gedaan.. en je verhaal te lezen klinkt het wel alsof je nu zwanger zou zijn.. hoop het zo voor je!!!
nou.. dit was even een mini inbraakje... ik leef nog altijd met jullie mee.. dikke knuffel voor iedereen!!

Yrma/elsje

Yrma ik zit pas op dag 29 , ik denk dat ik nog twee dagen wacht met DE test kopen. Ik ben even heel voorzichtig......Ben bang dat het weer mis is.

Yrma spannend ook voor jou zeg !!!! brrrrrrr

oei eng hoor

Therese

Therese

04-06-2009 om 22:19

Positieve ovulatietesten

Liesje wat ontzettend spannend zeg!! Ik heb een twee keer een ovulatietesten gebruikt bij een zwangerschap (had ze toch over en dacht ze niet meer nodig te hebben...) en die waren inderdaad duidelijk positief. Ze waren toen zelfs positiever dan mijn zwangerschapstesten. Ook een keer rond mijn nod gebruikt dat ik niet zwanger was en toen echt negatief op een heel vaag licht streepje na, maar dat telt niet. Oooh wat een goed teken en hoop het zo voor je!!!! Iehh heb helemaal plaatsvervangende zenuwen voor je en ik ben denkbeeldig voor je naar de kruitvat aan het rennen

Haal ik er meteen twee, want Yrma heeft ook een posi test verdiend!

Meiden duimpjes draaien hier overuren!

Liefs

Therese

Therese

04-06-2009 om 22:25

Madelief

Hoe gaat het nu met je? Waarschijnlijk een stomme vraag, maar ik denk aan je en als je je verhaal kwijt wil hier, zijn we er voor je!

Over wel of niet vroeg testen. Ik heb het ook weleens gedacht en geprobeerd, maar ik weet niet hoe het met jou zit, maar zonder testen voel ik sowieso wel of ik zwanger ben of niet. Het verdriet komt altijd hard aan of je er nu op voorbereid of niet, wel of geen hoop koestert, het maakt eigenlijk niet is mijn ervaring. Zodra je die nod-datum voorbij bent, ben je in je hoofd al bezig met dat kleine wezentje wat in je groeit en maak je plannetjes. Tot nu toe heb ik nog geen manier gevonden om er op een luchtige manier mee om te gaan. Ik denk dat het ook niet kan.

Dikke knuffel en nogmaals sterkte!

liefs

Therese

hahahahaha ik moet een beetje lachen om je berichtje, ja ik barst ook van de zenuwen. Dag 30 en nog geen druppeltje bloed. Ik heb nog drie ovu testen en ik ga er strakjes nog eentje doen hahahahah als compensatie dat ik hub beloofd heb nog even geen zwangerschapstest te kopen. Maar ook ik zit al te dromen over het halen van een test morgen......

Yrma

hoe staat het bij jou ?

Update

nou dames, we houden de spanning er nog even in. Dag 30, ik kan net mijn zoon naar school brengen en an moet ik eerst op de bank ploffen zoals nu. Gisteren na een half uur strijken moest ik eerst een half uur in bed gaan liggen. Ik ben misselijk, heb eetbuien gehad gisteren niet normaal meer en ben duizelig en afwezig. Maar ...dit kan ook nog steeds allemaal komen door PMS en het feit dat ik die hormoonpillen heb geslikt voor mijn operatie. Misschien heb ik wel een half jaar nodig voordat mijn cyclus weer normaal is of zo en maak ik me alleen maar gek...............Aan de ene kant wil ik testen maar eigenlijk alleen als ik zeker weet dat ik echt zwanger ben dus over een maand of 9 hahahahahahhaa. Nou ja eerst maar eens kijken hoe deze dag verder verloopt.....................

Therese

Therese

05-06-2009 om 10:07

Liesje

Je kan het ons echt niet aandoen om negen maanden te wachten met testen! Alhoewel tegen die tijd hoef je waarschijnlijk niet eens meer te testen hihi.

En wat zei je ovulatietest vandaag? Nog steeds supervruchtbaar volgens de test

Therese

hahahaha nee ik mag hopen dat het buikje eerder wat zegt dan de bevalling ......

En ook vandaag gaf de ovulatietest aan dat ik een eisprong heb Ik ga strakjes onderweg naar school "even" een zwangerschapstest halen....mijn man en ik hebben afgesproken nog even niet te testen maar hij heeft niks gezegt over nog geen test kopen geloof ik hahahahaah een mens kan hem maar alvast in huis hebben nietwaar ?

Therese

Therese

05-06-2009 om 11:09

Liesje

Ik kom vandaag tot niks en dat is jouw schuld haha! Fijn dat je nog steeds een eisprong hebt, maar ik geloof eerder een bevrucht ei .

En een zwangerschapstest kopen kan geen kwaad. Een voorbereid mens telt voor twee. Alleen heb ik altijd de ervaring dat op het moment dat zo test in huis ligt, ik er altijd onweerstaanbaar toe word aangetrokken. Uiteindelijk vind ik mezelf in een vlaag van verstandsverbijstering eerder dan gepland plassend in een bakje hihi. Ik hoop dat jij je beter kan inhouden dan ik.

Ik blijf duimen!

Therese

Therese

05-06-2009 om 11:16

Mmh..

Dinsdag hebben we onveilig gevree-en, dag daarna vruchtbaar slijm en dat betekent in mijn geval na een dag of 3 a 4 een eisprong. Ik heb nu eisprongkrampjes en denk dat ik snel een eisprong zal krijgen. De kans is klein, maar volgens mij niet geheel onmogelijk toch om 5 dagen voor je ei zwanger te kunnen raken? Eigenlijk hoop ik het stiekem wel.. Sowieso bestaat ons 'veilig vrijen' uit voor het zingen de kerk uit. Een zwangerschap is natuurlijk nog steeds gewenst ondanks de pauze. Ik vind de pauze nu al eigenlijk helemaal niks haha. We hebben hiervoor ook al drie maanden pauze gehad en het voelt een beetje als verloren tijd...

Jammerrr

bij mij dan... gisteren de eerste sporen al gespot op de 'voorzorgtampon'... en vandaag waren het geen sporen meer maar een overduidelijke ongesteldheid.. jammerrr... het gekke is wel dat mn borsten nog steeds erg gevoelig zijn en dat is anders nooit zo.. is dat weg zodra ik ongi ben... maar goed.. daarmee moet ik mezelf maar niet gek maken he...haha..
Tjee en liesje, wat ONGELOFELIJK spannend bij jou!!!!! Ik duim dat het gewoon straks 2 dikke vette strepen zijn.. (dik en vet hoeft niet eens.. 2 strepen, hoe dun ook is gewoon voldoende!!!!)
Nou... ik ga weer... doeiiii
Yrma

liora

liora

05-06-2009 om 16:00

Liesje

Hoi Liesje,

Ik vind het helemaal niet spannend meer, je bent gewoon zwanger. Of je ovuleert nu, maar dat kan toch niet?

Dus ik ga je gewoon alvast feliciteren!!!

Liora

Sterkte

Lieve Madelief,

Echt balen voor je en ik snap best dat je dan
inderdaad zo snel mogelijk terug wilt naar je vertrouwde omgeving.

Via deze weg wil ik je heel veel sterkte wensen; hou je taai.

Danique

Therese...

Na ziek naar huis te zijn gegaan van mijn werk vond ik mij ook al plassend boven een bakje.....

Therese mmmmmm

oei dan toch nog spannend deze maand ? in voorvocht zitten ook zaadjes.....en ja ik ken dat die maanden die voelen als verloren tijd. Ik gun je zo erg en kindje !!!!!

Yrma

Wat balen meis dat het niet raak was deze maand en dan gelijk toch meeduimen voor mij zeg dat vind ik lief dankjewel.

Liora..

hihi dankjewel....

Update

Nou dames. Ik ben vanavond gaan werken en dat ging helemaal niet goed. Ik was toch zooooo duizelig en misselijk dat ik me na een uur ziek gemeld heb en naar huis gegaan ben en tja......... had ik toch per ongeluk zomaar bij de apotheek een zwangerschapstest gekocht vanmiddag en ging ik zo maar ineens boven een potje plassen en toen stopte ik er zo maar dat testje in en las ik dat na 10 minuten af had ik toch een licht streepje zeg !!!!!! en toen waren mijn man en ik toch geschockeert zeg !!!!! we hadden echt ff nodig. Na drie jaar en drie maanden ben ik nu zwanger !!!! ik kan het nog niet geloven en ga morgen nog een predictor kopen want ik wil het nog en keer zien . Misschien moet ik het gewoon nog ene keer zeggen "ik ben zwanger" ik ben zwanger, ik ben zwanger. wouw ik ben zwanger !!!

Merel78

Merel78

05-06-2009 om 22:40

Lieve lies

WOW, wat gun ik jou dit zo van harte!!! Helemaal geweldig. Ik hoop dat je over een dikke 8 maanden een hele prachtige wolk van een baby in je armen mag houden! Na een voorspoedige zwangerschap en bevalling uiteraard, dat wens ik je echt toe. Ik hoop dat je gauw echt kunt gaan genieten. Echt heel erg super!!!

liefs, Merel (die echt niet weet hoe je dit 3 jaar kunt volhouden...petje af...ik word al gek na 7 maanden...)

liora

liora

05-06-2009 om 23:03

Liesje

Geweldig! Nogmaals gefeliciteerd en sterkte met de beginweken.

Liora

Vonda

Vonda

06-06-2009 om 08:04 Topicstarter

Liesje, liesje, liesje!

Oooooo, wat geweldig!!!! Ik ben zo blij voor je!!!
Wat een geluk dat jullie het toch nog een jaartje gingen proberen, de aanhouder wint!!!!
Yesssssssssssssssss!!!!!

Dikke knuffel,
Vonda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.