Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Wie heeft wanneer haar nod?[wordt gearchiveerd]


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vonda

Vonda

18-05-2009 om 16:08 Topicstarter

Over: hoe lang nog

Gisteren heb ik nog weer met mijn vriend erover gesproken, over hoe lang wij nog proberen zwanger te worden. Ik heb in maart tegen mezelf gezegd: dit jaar nog. Ik heb de afgelopen week ook echt het gevoel gehad: ik wil op een gegeven moment duidelijkheid, een knoop doorhakken. Ik ben zelf natuurlijk niet meer de jongste en mijn dochter is 3 nu. Mijn vriend lijkt soms wel opgelucht als het niet gelukt is, hoewel hij wel aangeeft dat het goed is als er een tweede komt. De wens ligt dus duidelijk meer bij mij dan bij hem (komt volgens mij veel voor).
Tja, ik heb voor mijzelf nu wel een duidelijke grens gesteld. Soms twijfel ik ook wel of ik een tweede erbij aan kan. Maar daarnaast lijkt het me toch zo ontzettend leuk, een tweede erbij... Moeilijk proces hoor, Eigenlijk ben ik half en half al een beetje afscheid aan het nemen van het idee dat er ooit een tweede komt (al heb ik nog even), en probeer ik te wennen aan het idee van 1 kind (en ik weet het, ik klaag ook niet: mijn liefste meisje van de hele wereld is al zo'n geschenk...).
Tja, ik wilde dit toch even kwijt aan jullie.

Liefs,
Vonda

Dees 68

Dees 68

18-05-2009 om 16:47

Inbraakje vonda: ovulatietesten

Vonda,

Liora heeft wel gelijk...Dat is ook precies de reden dat ovulatietesten niet zaligmakend zijn. Het moment van de piek verschilt van vrouw tot vrouw en het zou best kunnen dat je eispong dus eerder komt dan de genoemde 48 uur en dat je dus te laat bent als je wacht op de positieve ovutest.
Bij mij bleek dit echt het geval te zijn. Het beste is om te klussen voordat de test positief is, maar dat is zo moeilijk gokken .

Allemaal..... en hier....

Gefeliciteerd Therese! Het klinkt allemaal een stuk hoopvoller dat een tijdje geleden. Ik hoop zo dat de medicijnen aanslaan en dat je nu zwanger blijft! Hoe ver ben je nu? Ik duim echt met je mee!

Vonda, bij jou klinkt het ook positief! Het gevoel dat je hebt moet ergens vandaan komen. Misschien weten we intuïtief meer dan we denken. Spannende dagen voor jou!

Merel, balen! Wat ontzettend jammer dat je ongesteld bent geworden. Een verjaardagscadeautje voor manlief zou trouwens wel erg leuk zijn! Fijn dat je het zo kan bekijken!

Nathalie, ook voor jou balen! Zeker na zo’n heftig Clomid-kuur heb je het eigenlijk gewoon hartstikke verdiend!

Madelief! Welkom op dit draadje. En dat je maar snel doorstroomt naar een ander draadje . Dat is ons doel hier allemaal!

En hier staat alles letterlijk op zijn kop. Lief heeft inderdaad PCOS. Ze zal medicijnen nodig hebben om zwanger te raken. Daarnaast raadt de arts aan om met een kijkoperatie te zien hoe de doorgang is. En als er geen doorgang is, dat hij die dan direct kan doorbranden. Liefje heeft altijd gezegd dat ze niet de MM in wil (niet meer i.i.g. dan er voor KID nodig is) en wat haar betreft stopt het hier, want de medicijnen zijn eigenlijk al een brug te ver voor haar. We hebben (na heel wat tranen) dit weekend dan ook besloten om te wisselen van baarmoeder. Ze wil graag moeder worden, maar ze hoeft niet per sé zwanger te worden. Morgen bellen we het ziekenhuis. Ben benieuwd of we direct kunnen switchen of dat daar weer een wachttijd aan vast zit.

Vreemd idee dat ik misschien op korte termijn zwanger zou kunnen raken. Maar wel heel erg leuk en spannend! Wel jammer dat het tot nog toe zo is gelopen. Hopen dat we nu snel weer positief nieuws horen na al dit negatieve nieuws.

Tot later!
Groetjes!

liora

liora

18-05-2009 om 21:15

Ovulatietesten

Hoi Vonda,

De ovulatietest meet een piek in een hormoon. Dit hormoon piekt 24 tot 36 uur voor de eisprong. De positieve test geeft dus niet aan dat je ovuleert, maar dat je binnen 24-36 uur gaat ovuleren.

Er is dus geen tegenstrijdigheid tussen wat ik schreef en een ovulatietest. Goed dat je altijd van tevoren 'klust'.

Ik hoop dat het deze keer raak is, kan me voorstellen dat je nogal heen en weer geslingerd wordt door allerlei gevoelens. Ik heb er altijd bewondering voor hoe je optimistisch blijft!

Liora

madelief74

madelief74

18-05-2009 om 22:25

Hoop gezelligheid

Hoi allemaal,
wat een hoop goede maar ook nare berichten. Iedereen succes! En bedankt voor het welkom heten. Dat van die ovulatietesten heb ik ook altijd gedacht en raar gevonden. Maar deze maand heb ik ook voor het eerst niet elke dag geklust, omdat dat helemaal niet goed is voor het sperma. Wat plastisch. Nog 10 dagen.... en dan weten we het!
Mette, spannend dat jullie nu ineens van plan wijzigen en nu binnenkort zwanger zou kunnen worden. Succes!

Reactie nathalie

Hoi Nathalie,

Ik begrijp voor een deel wat je bedoelt wij proberen sinds maart 2008 zwanger te worden van de eerste, maar helaas krijg ik ook iedere keer weer mijn menstruatie en daarnaast ben ik het afgelopen half jaar ook regelmatig ziek, dus wat dat betreft zit het niet mee en ben je niet altijd even optimistitsch vooral als je mensen om je heen hoort dat het wel allemaal voortvloeiend gaat...

En erg jammer en balen dat je zo beroerd wordt van die hormoonpillen....

Meid, hou je goed, veel sterkte en probeer tussendoor wel wat te ontspannen door bijvoorbeeld een dagje naar de Efteling te gaan met je zoontje.

Ik kom wel uit het zuiden van Nederland.....
Liefs Danique

Spannend!

Hoi Madelief,

Wat spannend voor je, nu maar hopen en duimen op een wonder...
Voor ons is deze week een belangrijke voor wat betreft de timing....

Liefs Danique77

nathalie_80

nathalie_80

19-05-2009 om 20:41

Marije

Hee Marije,

Bedankt voor je berichtje. Ik zit nu weer aan de Clomid, laatste dag. Heb er minder last van de dan de vorige cyclus maar ben ook vandaag weer eerder moeten stoppen met werken. Maar goed, morgen nog en dan zit het er weer op.

Vrijdag de eerste echo en dan maar zien hoeveel eitjes ik deze keer geproduceerd heb. Lijk wel een eierfabriek zo!

Het dagje efteling was super gezellig maar ook daar heel veel zwangere buiken en kleine baby's, pffff.

Je hebt wel gelijk dat ik moet blijven schrijven, is ook wel fijn om hier alles kwijt te kunnen. Maar moet eigenlijk er niet zo mee bezig zijn, zoals iedereen roept.

Nou fijne dagen voor degenen die misschien een lekker lang weekend hebben, ik moet gewoon werken (afgezien van donderdag dan).

Knuf Nathalie

nathalie_80

nathalie_80

19-05-2009 om 20:51

Danique

Hee hee,

Maar dan zijn jullie ook al een hele tijd bezig? Al bij een arts geweest of proberen jullie het nog zo??

Wij zijn na een jaartje proberen doorverwezen naar het Catharina ziekenhuis in Eindhoven. En ik was eigenlijk wel benieuwd of er meer mensen ervaringen hebben met dit ziekenhuis en dan natuurlijk de IVF-poli maar volgens mij komen hier de meeste mensen meer uit het noorden.

Jullie heel veel succes ook en dat jullie maar snel zwanger mogen worden!

Grtz Nathalie

Toevallige meelezer

Toevallige meelezer

19-05-2009 om 21:40

Inbraakje nathalie

Sorry dat ik inbreek. Eigenlijk lees ik hier nooit mee, maar vandaag had ik even tijd over, en ik zag dat Nathalie graag wat meer wilde weten over het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven.

Ik ben ook in het Catharina geweest, voor IUI. Er is daar één fertiliteitarts die ik helemaal geweldig vind (en iedereen die ik daar ken vond dat ook, van patient tot verpleegkundige). Als je de kans hebt moet je vragen naar dr. Cuijpers. Je mag waarschijnlijk je voorkeur uitspreken als je een afspraak maakt, en als dat niet mag moet je het toch gewoon doen .

Helaas heeft IUI mij niet gebracht wat ik zo graag wilde, maar de behandeling (en de voorafgaande onderzoeken) viel me erg mee dankzij de arts. Ik heb hiervoor een andere arts gehad en daar ben ik toch wat minder te spreken over.

Maar goed, tot zover mijn bijdrage. Sorry voor het inbreken! Ik hoop dat jullie allemaal binnenkort met heel goed nieuws kunnen komen. Sterkte Nathalie met de komende onderzoeken. Het is niet altijd even leuk, maar je hebt dan in ieder geval wel het gevoel dat je iets doet, in plaats van al dat wachten. Ik duim voor jullie!

Dees 68

Dees 68

20-05-2009 om 11:49

Inbraakje: ja dr. cuijpers!

Dat is toch die vrouwelijke arts die als een wervelwind te keer gaat en alles voor je regelt?

Mijn man en ik gingen met lood in onze schoenen naar het ziekenhuis en kwamen na een bezoekje aan haar weer helemaal vrolijk buiten.
Ze neemt echt de tijd voor je en geeft je helemaal het gevoel dat ze echt alles uit de kast zal halen om je te helpen. Althans dat was onze ervaring.

Voor de rest overigens ook goede ervaringen met de fertiliteitsafdeling van het Catharinaziekenhuis. Met gyneacologie wat minder overigens, maar dat is een ander verhaal.

Mette, nathalie en ik

Mette,
Wat spannend! Wat een verandering zo, opeens ben jij degene die zwanger zal worden. Wel handig zo he, met twee vrouwen. Heeft je vriendin er moeite mee?

Nathalie, morgen weer de follikelecho, ben benieuwd of je er weer zoveel hebt als de vorige keer. Bijwerkingen van de clomid weer wat gezakt?

Ik ben gister voor de echo geweest, had 2 groeiende eitjes, voor mij apart, want tot nu toe had ik er altijd maar 1. Hopelijk groeien ze allebei door. Zal het morgen weten, want dan moet ik weer heen. Denk dat ik dan de pregnyl prik krijg.
De dokter vond het ook wel gek dat het al zolang duurt met zwanger worden, dus we beginnen met de volgende fase, onderzoeken. M'n man moet volgende week heen voor sperma onderzoek. Moest zo lachen toen ik het hem ging vertellen, zo'n aparte situatie lijkt me dat, in zo'n kamertje met allemaal boekjes en plaatjes, tenminste, denk dat het zo is.. En ik krijg binnenkort een onderzoek om te kijken of m'n eileiders goed doorstromen.
Hoop dat het allemaal niet nodig is, en dat ik over ruim 2 weken gewoon een positieve zwangerschapstest heb.

Fijn weekend allemaal!

**lijstje per 22 mei**

Therese (27), eerste kindje, NOD 15 mei, bezig sinds november 2007. Feb. 08 mk (10wk), mei 08 mk (5wk), juli 08 2-ling mk (8wk) & bbz (11wk), nov. 08 mk (6wk) en feb. 09 mk (7wk). Bezig met second opinion op het herhaalde miskramen-spreekuur in het AMC. 13 mei uitslag bloedonderzoek.

Vonda (43), 2e kindje, NOD 27 mei, bezig sinds januari 2008. Heeft een dochter van 3 jaar.

Madelief (35), 2e kindje, NOD 28 mei. Bezig sinds december 2008. Een dochter van 3.

Liesje (34), 2e kindje NOD 2 juni, 1 zoontje van vier, bezig sinds maart 2006. Zaad van Hub is slecht maar we kiezen niet voor medische hulp bij het zwanger worden. Geven het nog 1 jaar de kans.

Mette (27), NOD ??, eerste kindje, zijn in april 2009 gestart met zwanger proberen te raken.

Marije (28), 3e kindje, NOD 7 juni. Bezig sinds augustus 2008. Een dochter van bijna 3, 2e dochter is in 2008 onverwachts overleden toen ze 3 weken was.

Nathalie (29), 2e kindje, NOD 11 juni, bezig sinds februari 2008. Zoontje van 2. Zaad is van slechte kwaliteit, 23 maart een HSG gehad, bezig met 2e IUI poging.

Merel (30), 2e kindje, NOD 12 juni, bezig sinds december 2008. Dochter van 2.

nathalie_80

nathalie_80

22-05-2009 om 20:26

Meelezers

Ik ben inderdaad ook onder behandeling van Dr Cuijpers, en zij is echt wel geweldig ja. Alleen zie ik haar bijna niet meer sinds we zijn begonnen. Het is constant iemand anders die ik tegenkom bij die echo's en dat vind ik eigenlijk best wel vervelend. Begrijp dat van de ene kant wel, het kan natuurlijk niet constant dezelfde persoon zijn. Maar om de 2 dagen is er iemand anders.

Ach ja, ook dat zal wel wennen. Vandaag weer de 1e echo gehad en deze keer ondanks de clomid maar 1 eitje. Nou maar hopen dat het goed doorgroeit en dan zondag weer kijken.

Bedankt voor jullie reacties, geeft toch weer wat meer vertrouwen!

Gr Nathalie

nathalie_80

nathalie_80

22-05-2009 om 20:31

Marije

Gewoon 2 groeiende eitjes!! Ik zal voor je duimen, dat het deze keer wel gaat lukken en dat je niet de medische molen in hoeft.

Ik heb deze keer maar 1 echt groot eitje, verder een paar kleine maar die zullen waarschijnlijk niet doorgroeien. Ik hoop zo dat het deze ronde gaat lukken, we zijn nu al 1,5 jaar bezig en ik heb heel veel respect voor de mensen die na zo lange tijd nog de energie vinden en de hoop hebben om door te gaan. Wij blijven natuurlijk ook door gaan, maar ik merk toch dat het steeds moeilijker wordt om me weer op te laden voor de volgende poging.

Heel veel succes met klussen de komende dagen!!

Knuf Nathalie

Nathalie

Ik heb ook veel respect voor mensen die al een hele tijd bezig zijn ja. Wij zijn nu bijna een jaar bezig en ik herken erg wat jij ook zegt, dat het steeds moeilijker wordt om je op te laden voor de volgende keer. Ik kan me eigenlijk niet meer voorstellen dat het nog gaat lukken. Kan me niet voorstellen dat ik misschien over 2 weken wel met een positieve test sta. Al hoop ik het natuurlijk wel!
Ja, 2 eitjes hier. Voelt ook wel een beetje als een dubbele kans. heb net de pregnyl gehad, gister aan de klus en morgenavond weer, dan liggen ze als het goed is voor de deur
Jij krijgt dan waarschijnlijk zondag of maandag die prik als ik goed zit??
Liefs Marije

Dees 68

Dees 68

24-05-2009 om 16:19

Was hier ook...

Bij de echo's krijg je gewoon degene die dienst heeft. En daar zaten trouwens ook wel een paar rare, niet communicatieve, snuiters tussen.

Maar dan weet je meteen ook weer het verschil ....

Vonda

Vonda

24-05-2009 om 16:37 Topicstarter

Gossie...

Was me er even niet van bewust dat mijn NOD alweer zo dichtbij was...
Nog niets bijzonders te melden.

Groetjes,
Vonda

madelief74

madelief74

25-05-2009 om 09:43

Zwanger!

Meiden, ik ben ZWANGER!!!!! JIPPIEEEEE!!!!!! Ik had al net na de eisprong ontzettende vlinders in de buik en ik dacht als het toch nou niet raak is weet ik het ook niet meer! Heerlijk gevoel! Ik moet het mijn mannetje nog vertellen! Ik ben uitgerekend op de verjaardag van zijn overleden moeder.

Het is nog heel pril en ik hoop dat het nu goed gaat (in december miskraam gehad), maar ik vind het al een wonder dat het uberhaupt lukt! We hadden het trouwens deze keer anders aangepakt: 3 dagen onthouden voor de eisprong, daarvoor om de dag en telkens ervoor gezorgd dat ik ook veel plezier had (beetje plastisch). Schijnt dat daardoor de spermacellen naar binnen gezogen worden. Raar he! Maar wel raak!

Ik wens iedereen onwijs veel succes, ik hoop dat het jullie heel snel lukt om dit mooie geschenk te krijgen. Ik zal voor jullie duimen!!!!

Heel veel liefs,
Madelief

Vonda

Vonda

25-05-2009 om 14:57 Topicstarter

Madelief, super!

Meisje, wat geweldig dat je zwanger bent!!! Echt fantastisch!!
We gaan duimen dat het dit keer wel blijft 'plakken'!

Groetjes,
Vonda

Therese

Therese

25-05-2009 om 15:19

** lijstje 25 mei **

Vonda (43), 2e kindje, NOD 27 mei, bezig sinds januari 2008. Heeft een dochter van 3 jaar.

Madelief (35), 2e kindje, NOD 28 mei. Bezig sinds december 2008. Een dochter van 3.

Liesje (34), 2e kindje NOD 2 juni, 1 zoontje van vier, bezig sinds maart 2006. Zaad van Hub is slecht maar we kiezen niet voor medische hulp bij het zwanger worden. Geven het nog 1 jaar de kans.

Mette (27), NOD ??, eerste kindje, zijn in april 2009 gestart met zwanger proberen te raken.

Marije (28), 3e kindje, NOD 7 juni. Bezig sinds augustus 2008. Een dochter van bijna 3, 2e dochter is in 2008 onverwachts overleden toen ze 3 weken was.

Nathalie (29), 2e kindje, NOD 11 juni, bezig sinds februari 2008. Zoontje van 2. Zaad is van slechte kwaliteit, 23 maart een HSG gehad, bezig met 2e IUI poging.

Merel (30), 2e kindje, NOD 12 juni, bezig sinds december 2008. Dochter van 2.

Therese (27), 1e kindje, NOD 15 mei, bezig sinds november 2007. Feb. 08 mk (10wk), mei 08 mk (5wk), juli 08 2-ling mk (8wk) & bbz (11wk), nov. 08 mk (6wk) feb. 09 mk (7wk) en mei 09 mk (5wk). Korte pauze na zesde miskraam.

Therese

Therese

25-05-2009 om 15:22

Madelief en lijstje

Madelief van harte gefeleciteerd! En hopelijk gaat alles goed deze keer!

Ik heb mezelf even weer onderaan gezet. Ik stond zo vervelend bovenaan. Ik hoop dat we er zo snel mogelijk weer aan toe zijn om er weer voor te gaan en zal dan ook weer actief komen meeschrijven.
Sh%* zie nu dat ik mijn nod-datum vergeten heb te verwijderen. Ga ik ook nog even doen. Tja zo makkelijk komen jullie niet van me af...

Therese

Therese

Therese

25-05-2009 om 15:24

** lijstje 25 mei - nieuw**

Vonda (43), 2e kindje, NOD 27 mei, bezig sinds januari 2008. Heeft een dochter van 3 jaar.

Madelief (35), 2e kindje, NOD 28 mei. Bezig sinds december 2008. Een dochter van 3.

Liesje (34), 2e kindje NOD 2 juni, 1 zoontje van vier, bezig sinds maart 2006. Zaad van Hub is slecht maar we kiezen niet voor medische hulp bij het zwanger worden. Geven het nog 1 jaar de kans.

Mette (27), NOD ??, eerste kindje, zijn in april 2009 gestart met zwanger proberen te raken.

Marije (28), 3e kindje, NOD 7 juni. Bezig sinds augustus 2008. Een dochter van bijna 3, 2e dochter is in 2008 onverwachts overleden toen ze 3 weken was.

Nathalie (29), 2e kindje, NOD 11 juni, bezig sinds februari 2008. Zoontje van 2. Zaad is van slechte kwaliteit, 23 maart een HSG gehad, bezig met 2e IUI poging.

Merel (30), 2e kindje, NOD 12 juni, bezig sinds december 2008. Dochter van 2.

Therese (27), 1e kindje, korte pauze na zesde miskraam, bezig sinds november 2007. Feb. 08 mk (10wk), mei 08 mk (5wk), juli 08 2-ling mk (8wk) & bbz (11wk), nov. 08 mk (6wk) feb. 09 mk (7wk) en mei 09 mk (5wk).

Therese

Therese

25-05-2009 om 15:24

En ja hoor..

plaats ik het ook nog dubbel. Sorry

Vonda

Vonda

25-05-2009 om 16:52 Topicstarter

Och therese...

Ik vind het zo vreselijk jammer voor je...
Wat een rottige dagen alweer voor je.
Hele dikke knuffel voor je.

Vonda

Therese

He Therese, wat onzettend verdrietig dat het weer niet goed is gegaan.
Ik denk aan je, knuf

elsje78

elsje78

26-05-2009 om 08:40

Therese!

Och, meid toch! Ik blijf een trouwe meelezer van dit draadje en had zo gehoopt voor je dat het nu wel zo mocht zijn! Dikke kaars voor jullie...

Liefs Elske

Merel78

Merel78

26-05-2009 om 09:06

Hoi

madelief, gefeliciteerd, stuur maar een hoop hormoontjes door hoop dat we je snel zullen volgen.

vonda, hoe is het bij jou?

therese, meis toch...ik vind het zo erg!
marije, hoe is het bij jou? en nathalie hoe gaat het?

hier weer klustijd, ik verwacht morgen mijn eisprong. we zullen zien, vanavond nog maar even gezellig maken haha

liefs, Merel

madelief74

madelief74

26-05-2009 om 11:36

Therese

Lieve Therese,
bedankt voor je felicitaties. Ik hoop dat je me snel mag volgen. Ik vind het ontzettend erg voor je dat het weer mis is gegaan. Ik ben onder behandeling van een orthomoleculaire arts en die had vorig jaar oktober een te laag selenium gehalte geconstateerd. Ze zei dat mijn mk daar waarschijnlijk aan te wijten was. Ik heb sinds oktober selenium geslikt. Ik slik het in eerste instantie voor mijn huid (ik heb eczeem). Ik ben er in maart weer mee gestopt, een half jaar was genoeg. En teveel selenium slikken is ook weer niet goed. Maar daar zijn de meningen erg over verdeeld. En in België zijn ze er veel verder mee heb ik het idee. Wat is dat toch dat we in NL achter lopen??

Ik wens je heel veel succes lieve meid. Ik gun het je van harte! Ik zal aan je blijven denken.

Liefs madelief

O nee toch niet weer therese

Meisje toch, ik weet gewoon niet meer wat ik moet zeggen...het is wel duidelijk dat iedereen ontzettend met je meeleeft. Ik zou zo graag de oplossing voor je hebben, alles beter voor je maken en de zon weer laten schijnen...wat krijg jij het voor je kiezen, gewoon zo oneerlijk.
Heel veel sterkte,
X
Linnie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.