Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Wie heeft wanneer haar nod?[wordt gearchiveerd]


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Therese

Therese

05-05-2009 om 15:23

*** lijstje 5 mei ****

Marije (28), 3e kindje, NOD ongeveer 9 mei. Bezig sinds augustus 2008.

Nathalie (29), 2e kindje, NOD 14 mei, bezig sinds februari 2008. Zoontje van 2. Zaad is van slechte kwaliteit, 23 maart een HSG gehad, bezig met 1e IUI poging.

Merel (30), 2e kindje, NOD 15 mei, bezig sinds december 2008. Dochter van 2.

Therese (27), eerste kindje, NOD 15 mei, bezig sinds november 2007. Feb. 08 mk (10wk), mei 08 mk (5wk), juli 08 2-ling mk (8wk) & bbz (11wk), nov. 08 mk (6wk) en feb. 09 mk (7wk). Bezig met second opinion op het herhaalde miskramen-spreekuur in het AMC. 13 mei uitslag bloedonderzoek.

Vonda (43), 2e kindje, NOD 27 mei, bezig sinds januari 2008. Heeft een dochter van 3 jaar.

Mette (27), NOD ??, eerste kindje, zijn in april 2009 gestart met zwanger proberen te raken.

Liesje (34), NOD ??, 1 zoontje van vier, bezig sinds maart 2006. Zaad van Hub is slecht maar we kiezen niet voor medische hulp bij het zwanger worden. Geven het nog 1 jaar de kans.

Therese

Therese

05-05-2009 om 15:27

Weer een dag minder..

wachten. Mijn ei was een dag eerder dan de planning. Ik heb het lijstje daarop even aangepast en loop nu gelijk met Merel.

Vonda ontzettend balen dat je toch weer ongesteld bet geworden. Wordt het een vruchtbaar EI in mEI? Laten we het hopen!

Marije en wat zegt je gevoel? Alweer bijna je nod (duim duim).

Merel78

Merel78

06-05-2009 om 09:02

Yrma en rest

Heel jammer dat je ons om die reden gaat verlaten (was beter geweest als je zwanger was), maar ik snap het wel. Ben er zelf ook veel mee bezig. Ik hoop dat het de rust brengt die je zoekt en dat je echt heel gauw zwanger bent. En natuurlijk hoop ik dat je het ons dan nog even laat weten.

Therese, ohhhhhhhhhhhh we lopen gelijk, spannend. Kom op, we gaan gewoon samen een januari 2010 draadje openen, deal?
vonda, jammer weer niet :S
Mette voor jullie ook spannend zo in de medische molen. sterkte ermee hoor
marije, voor jou bijna je nod, heb je een voorgevoel?
en lies, hoe is het met jou?

hier geen idee nog, hoop dat het dit keer raak is. Dochterlief is ziek, vandaag weer 1e werkdag en heb nauwelijks geslapen. misschien moet ik vanmiddag ook weer naar huis vanwege haar, ze lag gewoon te krijsen van de pijn en de frustratie. echt zielig hoor.

nou groetjes en tot later.

Merel

Tuurlijk

laat ik het weten als ik goed nieuws heb! En ik denk dat ik toch ook nog wel mee blijf lezen (of gewoon af en toe)
Maar heb wel de goede keus gemaakt... ik was er echt veel te veel mee bezig... merkte dat ik echt jaloers begon te worden als andere mensen zeiden dat ze zelf of iemand in hun omgeving zwanger was... dat soort dingen.. en dat wil ik eigenljk helemaal niet, omdat ik enorm geniet van mn leventje... en een 2e kindje is heel gewenst en enorm welkom, maar als het niet nu is, is dat ook oke. Ik ben er van overtuigd dat het 'wel komt'... en om er dan - voor mijn doen - zo geforceerd mee bezig te zijn voelt helemaal niet goed..
Maar zal zeker af en toe nog lezen hier hoor, en ook als ik goed nieuws heb, en jullie schrijven nog in dit draadje - het komen vertellen!
Doei lieve meiden!!! Heel veel sterkte, succes en geluk!!

nathalie_80

nathalie_80

06-05-2009 om 19:01

Hee meiden

Ben weer een tijdje niet geweest. Had denk ik hetzelfde als Yrma, begon er helemaal gek van te worden. En heb ook geprobeerd om het een beetje los te laten. Is niet heel erg goed gelukt.

Maar goed, we hebben 30 april de eerste IUI inseminatie gehad en ik zit dus nu in de wachtweken. Jeetje, wie dat wachten heeft uitgevonden. Elk pijntje, steekje, krampje denk ik, zou ik zwanger zijn??? Pfff, om toch maar weer gek van te worden. Maar de inseminatie is goed gegaan en er zijn 2 eitjes gesprongen, dus 2x zoveel kans hou ik mezelf maar voor. Erg spannend allemaal!

Therese en Merel ik zie dat we bijna gelijk lopen. Ik hoop dat ik mee mag doen met jullie januari 2010 draadje??!!! Succes girlz, volgende week is het zover.

Yrma, wat jammer dat je weggaat, maar ik snap het helemaal. Daarom ben ik ook even wat minder online geweest (en omdat mn #%$@#*& internetverbinding de helft van de tijd niet werkt).

Nou meiden, you go girlz. Dat we eens gaan zorgen voor een babyboom begin volgend jaar

Knuf Nathalie

***lijstje 8 mei 2009 ***

Marije (28), 3e kindje, NOD ongeveer 9 mei. Bezig sinds augustus 2008.

Nathalie (29), 2e kindje, NOD 14 mei, bezig sinds februari 2008. Zoontje van 2. Zaad is van slechte kwaliteit, 23 maart een HSG gehad, bezig met 1e IUI poging.

Merel (30), 2e kindje, NOD 15 mei, bezig sinds december 2008. Dochter van 2.

Therese (27), eerste kindje, NOD 15 mei, bezig sinds november 2007. Feb. 08 mk (10wk), mei 08 mk (5wk), juli 08 2-ling mk (8wk) & bbz (11wk), nov. 08 mk (6wk) en feb. 09 mk (7wk). Bezig met second opinion op het herhaalde miskramen-spreekuur in het AMC. 13 mei uitslag bloedonderzoek.

Vonda (43), 2e kindje, NOD 27 mei, bezig sinds januari 2008. Heeft een dochter van 3 jaar.

Liesje (34), 2e kindje NOD 2 juni, 1 zoontje van vier, bezig sinds maart 2006. Zaad van Hub is slecht maar we kiezen niet voor medische hulp bij het zwanger worden. Geven het nog 1 jaar de kans.

Mette (27), NOD ??, eerste kindje, zijn in april 2009 gestart met zwanger proberen te raken.

Korte update

Hoi meiden even een heel kort berichtje van mij. Ik ben denk ik vandaag ongesteld geworden maar dat zegt niks na die enorme hormoonpillen dus kan nog maanden onregelmatig zijn. Ik laat zo weinig van me horen omdat ik op het ogenblik helemaal niet bezig ben met zwanger raken. het kan ook niet omdat ik niet vruchtbaar ben volgens mij nu en tevens omdat het even helemaal geen rol lijkt te spelen. Ik heb mijn zoon, heb het verschrikkelijk druk want hij heeft twee weken vakantie en zit helemaal volgepland. Ik werk drie avonden en ben aan het solliciteren. Sorry dat ik nog niet ingelezen heb maar dat hoop ik weer te kunnen als Ron weer naar school gaat volgende week. Ik blijf wel gewoon duimen voor jullie allemaal natuurlijk knuffeltje !

Pff

Volgens mij heb ik ongesteldheidsbuikpijn. Zal dus wel weer een loze maand zijn. Baal er flink van en ben er helemaal klaar mee. Ben er chagerijnig van. Pfff

*lijstje* per 9 mei

Nathalie (29), 2e kindje, NOD 14 mei, bezig sinds februari 2008. Zoontje van 2. Zaad is van slechte kwaliteit, 23 maart een HSG gehad, bezig met 1e IUI poging.

Merel (30), 2e kindje, NOD 15 mei, bezig sinds december 2008. Dochter van 2.

Therese (27), eerste kindje, NOD 15 mei, bezig sinds november 2007. Feb. 08 mk (10wk), mei 08 mk (5wk), juli 08 2-ling mk (8wk) & bbz (11wk), nov. 08 mk (6wk) en feb. 09 mk (7wk). Bezig met second opinion op het herhaalde miskramen-spreekuur in het AMC. 13 mei uitslag bloedonderzoek.

Vonda (43), 2e kindje, NOD 27 mei, bezig sinds januari 2008. Heeft een dochter van 3 jaar.

Liesje (34), 2e kindje NOD 2 juni, 1 zoontje van vier, bezig sinds maart 2006. Zaad van Hub is slecht maar we kiezen niet voor medische hulp bij het zwanger worden. Geven het nog 1 jaar de kans.

Mette (27), NOD ??, eerste kindje, zijn in april 2009 gestart met zwanger proberen te raken.

Marije (28), 3e kindje, NOD 5 juni. Bezig sinds augustus 2008. Een dochter van bijna 3, 2e dochter is in 2008 onverwachts overleden toen ze 3 weken was.

Moeilijke tijd nu

Nou, ongesteld dus. Krijg er steeds een harder hoofd in dat het ooit nog eens gaat lukken.
Het is bijna een jaar geleden dat ons 2e dochtertje geboren is, zij is na 3 weken onverwachts overleden, en ik heb er echt heel veel moeite mee dat het zwanger worden nu niet wil lukken. Vorig jaar was ik nu hoogzwanger. Moeilijk moeilijk.
Liefs

Marije

Hallo Marije, Ik weet niet wat ik zou kunnen zeggen om je te steunen. Ik snap dat dit een hele moeilijke tijd voor jullie is. Een dikke knuffel van mij. !!!!

Merel78

Merel78

09-05-2009 om 13:16

Marije

Ik wil je ook een dikke knuffel geven. Balen joh dat je weer ongesteld bent geworden, rot dat het maar niet wil lukken. Kan me voorstellen dat het verlies van Evi (zo heet ze toch he?) dan extra zwaar valt. Ik denk aan je en ik hoop dat je mensen om je heen hebt die je kunnen steunen als je het moeilijk hebt. Dikke knuf

Merel

Vonda

Vonda

09-05-2009 om 14:08 Topicstarter

Marije

{{{Marije}}}

Liefs,
Vonda

Marije

Lieve Marije
Ik wil je heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd. Heb het enorm met je te doen, je verhaal lijkt heel erg op dat van een vriendin van mij, die ook een dochter verloren heeft na 3 weken, onverwachts.. de maand op zich... de herinnering aan de zwangerschap, geboorte, die eerste blije weken...het gevoel hebben alsof alles een film is (waar je dan toch echt zelf de hoofdrol in speelt...)
Zwaar!!!
En dan ook nu ongesteld worden... daar ben je dan gewoon echt even heel verdrietig van!
Opnieuw zwanger worden gaat ook jou vast lukken... het is jammer dat het nu meer tijd nodig heeft dan je vorige 2 zwangerschappen maar niets is onmogelijk!
Hele dikke knuffel en heel heel veel sterkte!!!
Liefs Yrma (die jullie toch niet zo ineens 'los' kan laten...)

Lief

Bedankt voor al jullie lieve reacties, dat doet me goed.
De herinneringen aan Evy (heel goed Merel!) komen nu weer heel heftig boven en daar komt dat zwanger worden gedoe nu bovenop. Gelukkig is de eerst 'toch ongesteld geworden'-dip weer wat gezakt.
Deze maand wil ik wel clomid gaan slikken en dan misschien niet de pregnyl prik nemen, kijken of m'n eisprong misschien vanzelf komt. Weet alleen niet of dat mag van de dokter.. Van de week maar even bellen.
Nogmaals dank voor jullie berichtjes.
Liefs Marije

Therese

Therese

10-05-2009 om 10:16

Voor marije

Een vlinder vliegt vluchtig over het gras
Zij is wat verdrietig omdat zij ooit een mensje was.
Zij is bedroeft , en haar hartje doet pijn,
Zij heeft maar 1 wens en dat is bij haar mama te zijn.
Zij vliegt naar een huisje , ver van het veld , want
daar woont haar mama , is haar verteld.
Zij kijkt door het raampje , en ineens is zij blij
niet meer opgesloten in haar eigen verdriet, maar eindelijk vrij.
Zij keek door het raampje en zag wat zij wilde weten.
haar mama hield nog van haar en zal haar nooit vergeten.
Dan vliegt het vlindertje terug over het gras,
Trots en sterk omdat zij ooit een mensje was......

Het is niet van mezelf, maar vind het wel erg mooi. Een dikke knuffel voor jou in deze moeilijke periode!

Liefs

Therese

Therese! Wat een mooi gedichtje! Dank daarvoor. Ga m straks meteen op m'n hyves zetten (moet nu weer aan het werk).
Liefs

madelief74

madelief74

11-05-2009 om 15:19

Marije

Jeetje Marije,
je reageerde op mijn bericht, maar ik zie dat jij een stevige hart onder de riem nodig hebt. Ik weet niet wat ik moet zeggen... veel succes en geluk wens ik jullie toe.
Liefs, madeliefje

madelief74

madelief74

11-05-2009 om 15:40

Nod

Hoi Vonda,
mag ik ook bij dit draadje? Of is het (te) vol?
Mijn NOD is 28 mei.
Groetjes Margriet

Therese

Therese

11-05-2009 om 19:04

Welkom madelief!

Er is altijd ruimte op het nod-lijstje, maar uteindelijk is het wel de bedoelig dat we met z'n allen met goed nieuws van het lijstje verdwijnen .
Je mag jezelf op het lijstje zetten (knippen en plakken), met alle informatie die je over jezelf kwijt wilt.

En veel succes!

Therese

Therese

11-05-2009 om 19:12

Hoe is met de bijna nod-ers?

Merel en Nathalie hoe is het met jullie? Als voorgevoelens, symptomen, ideeen etc.?

Hier is het denk ik niet raak, maar ik begin nu weer te twijfelen (en dat doe ik de hele week al..). Bij bijna al mijn zwangerschappen, wist ik een week vantevoren zeker dat ik zwanger was. Al vroeg symptomen en dat rare, gekke, onbeschrijfbare gevoel van het is 'raak'. Dat rare gevoel heb ik niet, maar mijn borsten lijken wat anders te vertellen. Als ik zwanger ben dan zijn mijn borsten op een andere manier gevoelig dan als ik ongesteld moet worden. Nu voelt het echt als zwangerschapsgevoeligheid, maar voel me absoluut niet zwanger. Snappen jullie het nog? Ik ga sowieso woensdagochtend testen, omdat we dan naar het ziekenhuis moeten voor de uitslagen. Ik verwacht er weinig van, maar stiekem wel een beetje. Haha ik maak mezelf weer ouderwets gek!

Liefs

Merel78

Merel78

11-05-2009 om 19:23

Hoi

madelief van harte welkom. Hopelijk is het gauw raak. Wil je je gegevens nog op het lijstje zetten?
Therese, spannend joh, laat je het woensdag gauw weten?
Nou hier maak ik mezelf ook gek. Echt hoop heb ik niet, eerlijk gezegd. Ik voelde woensdag op donderdag alweer dikke vette buikpijn. Snap ik toch echt niet, heb ik altijd week van te voren. Zou dat rond de innestelings (dan wel niet innestelings)datum zijn? En sinds vandaag een zeurende en stekende pijn rechts onder in mijn buik, maar dan dus alleen rechts. wordt wel erger heb ik het idee. Maar ja, vorige keren was het vaak bij mijn hele buik, dus ja stiekem houd ik hoop maar ergens ook niet. Dus ja, ook ik maak mezelf gek Ik ga pas zaterdag op zijn vroegst testen, zondag als ik het vol houd (en nog niet ongi ben).

nou liefs en tot laters

Merel

madelief74

madelief74

11-05-2009 om 20:15

*lijstje* per 11 mei

Nathalie (29), 2e kindje, NOD 14 mei, bezig sinds februari 2008. Zoontje van 2. Zaad is van slechte kwaliteit, 23 maart een HSG gehad, bezig met 1e IUI poging.

Merel (30), 2e kindje, NOD 15 mei, bezig sinds december 2008. Dochter van 2.

Therese (27), eerste kindje, NOD 15 mei, bezig sinds november 2007. Feb. 08 mk (10wk), mei 08 mk (5wk), juli 08 2-ling mk (8wk) & bbz (11wk), nov. 08 mk (6wk) en feb. 09 mk (7wk). Bezig met second opinion op het herhaalde miskramen-spreekuur in het AMC. 13 mei uitslag bloedonderzoek.

Vonda (43), 2e kindje, NOD 27 mei, bezig sinds januari 2008. Heeft een dochter van 3 jaar.

Liesje (34), 2e kindje NOD 2 juni, 1 zoontje van vier, bezig sinds maart 2006. Zaad van Hub is slecht maar we kiezen niet voor medische hulp bij het zwanger worden. Geven het nog 1 jaar de kans.

Mette (27), NOD ??, eerste kindje, zijn in april 2009 gestart met zwanger proberen te raken.

Marije (28), 3e kindje, NOD 5 juni. Bezig sinds augustus 2008. Een dochter van bijna 3, 2e dochter is in 2008 onverwachts overleden toen ze 3 weken was.

Madelief (35), 2e kindje, NOD 28 mei. Bezig sinds december 2008. Een dochter van 3.

Welkom

Madelief, welkom op het lijstje. Gezellig dat je erbij bent gekomen, en hopelijk er snel weer af.

Therese, Merel en Nathalie, spannend bij jullie drieen, deze week weten we meer!! Hoop het zo voor jullie.
Succes met deze lastige dagen!

Liefs Marije

Therese

Therese

12-05-2009 om 13:43

Krijg nou wat?!?

Volgens het testje wat ik vanmiddag heel impulsief in mijn middagurine heb gedompeld ben ik zwanger?!

Ziet iemand kan om de eerste drie maanden door te spoelen? Het lukt me nu niet echt om een vreugdedansje te maken. Ben voornamelijk in shock en kan alleen maar bedenken dat dit misschien wel miskraam no. 6 gaat worden. Eigenlijk heel erg...

Merel78

Merel78

12-05-2009 om 14:22

Therese

meid toch...tjeetje...ben d'r helemaal stil van. ben enerzijds heel blij voor je, en anderzijds weet ik ook hoe beroerd de komende tijd voor je zal zijn, spannend. Ik hoop zo dat dit - juist omdat je dit keer geen gevoel had zwanger te zijn - em gewoon helemaal wordt en in januari een prachtig kindje krijgt. Gun het je zo.
sterkte ! en natuurlijk gefeliciteerd

liefs, merel

madelief74

madelief74

12-05-2009 om 15:33

Heel veel succes!

Lieve Therese,
Ik gun het je zo! Ik duim voor je.
Ik heb vandaag DE dag, dus... we gaan vanavond maar eens flink gezellig doen!
Groetjes Madelief

Merel78

Merel78

12-05-2009 om 15:45

Pft

elke maand neem ik het me weer voor: deze maand kom ik de wachtdagen heel relaxt door. ga ik me niet focussen op of ik wel of niet ongesteld word, of ik wel of niet al iets voel enz.
maar bahhhhhhhhhh het lukt me gewoon niet. Het liefst zou ik nu al testen, en tegelijkertijd wil ik dat niet, omdat ik bang ben dat ik dan gelijk geen hoop meer heb. jakkie, ik word er alweer plaatsvervangend chaggie en verdrietig van duurt nog zo lang tot zaterdag....

merel

Elke

Elke

12-05-2009 om 16:26

Therese!

Goh meissie. Ik wil je zoooo graag feliciteren. Wat gaat er nu gebeuren?

Ik snap dat je bang bent op nr 6. Ik ga heel mijn huis vol met kaarsjes zetten, speciaal voor jou!!

(ik hou je nog steeds in de gaten

Liefs Elke

Inbraakje therese

Lieve meid,
Ik blijf je volgen...je ziet het .
Mijn duimen gaan de komende tijd weer overuren draaien voor je. Schrale troost dat de 1e 3 maanden het er eigenlijk maar 2 zijn toch? Maar ik snap dat het voor jou wel 2 jaren lijken. Het MAG gewoon niet dat dit nr 6 wordt! Ik ga er dan ook dapper van uit dat dit nr 1 wordt. Nummer 1 in de Therese-creche bedoel ik dan!
Sterkte meis...
X
Linnie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.