Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Wie heeft wanneer haar nod?[wordt gearchiveerd]


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merel78

Merel78

28-04-2009 om 13:25

Weer terug

met een fijne vakantie achter de rug, maar helaas kon de zwangerschapstest weer ongebruikt mee terug. Was er wel echt weer even verdrietig van, alle buikpijn en zo was zo ontzettend weggetrokken, nergens last meer van gehad en 's avonds ineens toch weer wat bloedvlekjes grmblll je zou zo'n lijf toch. Ik ben weer in de race dus, eind van de week mijn eisprong.

verder heel lekker weer gehad in zwitserland, we zijn uiteindelijk gisteravond naar huis gereden ipv vanochtend vroeg, om zo de files te vermijden en een kind te hebben wat lekker kon slapen. om half 2 waren we thuis, was wel lekker. nu lekker met de was bezig enz. heb verder wel wat bijgelezen hier, maar nog niet goed genoeg. Ik zie in elk geval dat de meesten vol in de race zijn. Therese ben je al naar het ziekenhuis geweest? en lies, hoe is het bij jou? Yrma, al ongesteld geworden of hoop, hoop ben je zwanger?

nou knuf, en tot laters, Merel

Shiiiiiit merel

ah wat is dat nou balen zeg!! Had echt zo gehoopt dat je terug zou komen met goed nieuws (en had het ook wel verwacht op één of andere manier..) jammer jammer.. kan me voorstellen dat je even verdrietig er van was.
Fijn dat je verder wel een lekkere vakantie hebt gehad en met een slapend kind terug kon..!
Nou.. volgende week je eisprong.. dat schiet dan ook alweer op... (alhoewel het natuurlijk nooit snel genoeg gaat he..) Ben je nu echt over tijd geweest of niet?
Hier nog steeds niets.. maar goed.. ik ga nu ook maar uit van 30 april dus mn lijf heeft nog 2 dagen om mij teleur te stellen (ik ben niet zo'n pessimist als ik misschien soms over kom hoor...haha)

Merel

He, Merel, wat balen weer. Had er ergens ook wel een goed gevoel over, net als Yrma. Maar zo zie jemaar weer, dat zegt allemaal helemaal niets, het lichaam regelt het allemaal op z'n eigen (soms wat trage) manier. We nemen gewoon alle hoop mee voor komende maand!
Hier afwachten, heb wel al een hele tijd buikpijn, eigenlijk al vanaf dat ik ongesteld ben geworden, zal wel niets met zwanger worden te maken hebben, maar vervelend is het wel!
Liefs

Therese

Therese

28-04-2009 om 18:45

Ah nee merel

Wat ontzettend balen zeg. Ik had het je zo gegund om een dubbele spetterende vakantie te hebben. Gelukkig heb je nog wel van je vakantie genoten.
We lopen gelijk op, want ik heb ook eind van deze week mijn eisprong. Hopelijk zitten we nu al in de 2e week van onze zwangerschap

Morgen om half 12 moet ik in het ziekenhuis zijn. Gelukkig een normal tijd, want we moeten ruim 2 uur rijden. Ben benieuwd. Heeft iemand van jullie toevallig ervaring met een waterecho?

Zo nu ga ik nog even duimen draaien voor Vonda en Yrma!

liefs

Merel78

Merel78

28-04-2009 om 19:20

Lieve meiden

dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes! Het was balen, ja dat zeker, vooral omdat ik echt hoop had. Je weet het ook niet he, misschien ben ik wel zwanger geweest, is het bevrucht, maar mislukt bij de innesteling of zo. Kan natuurlijk zo, en ik weet het niet want ik heb niet getest. Maar gelukkig had ik tegelijkertijd ook nog een leuke vakantie dat maakte veel goed. En ja, Therese, hopelijk zitten we nu in de 2e week van onze zwangerschap. Deze week nog maar ff flink aan de klus hahaha. Hopelijk met een mooi resultaat.

Therese, hoe groot is de kans dat ze de afspraak nog afzeggen morgen? of is het nu definitief? veel succes. helaas (of gelukkig moet ik eigenlijk zeggen) geen ervaring met een waterecho. hopelijk valt het mee. En yrma, spannend bij jou. hopelijk is het een zwangerschap en niet weer een lange cyclus.
ik duim mee hoor, en ook voor vonda.

liefs, Merel

Merel78

Merel78

28-04-2009 om 19:21

Lijstje aangevuld

Merel (30), 2e kindje, NOD 15 mei, bezig sinds december 2008. Dochter van 2.

Yrma, 2e kindje, NOD 26 april. Gestopt met pil sinds december 2008.

Vonda (43), 2e kindje, NOD 30 april, bezig sinds januari 2008. Heeft een dochter van 3 jaar.

Marije (28), 3e kindje, NOD ongeveer 9 mei. Bezig sinds augustus 2008.

Nathalie (29), 2e kindje, NOD 14 mei, bezig sinds februari 2008. Zoontje van 2. Zaad is van slechte kwaliteit, 23 maart een HSG gehad, bezig met 1e IUI poging.

Mette (27), NOD ??, eerste kindje, zijn in april 2009 gestart met zwanger proberen te raken.

Liesje (34), NOD ??, 1 zoontje van vier, bezig sinds maart 2006. Zaad van Hub is slecht maar we kiezen niet voor medische hulp bij het zwanger worden. Geven het nog 1 jaar de kans.

Therese (27), eerste kindje, NOD 16 mei, bezig sinds november 2007. Feb. 08 mk (10wk), mei 08 mk (5wk), juli 08 2-ling mk (8wk) & bbz (11wk), nov. 08 mk (6wk) en feb. 09 mk (7wk). Veel onderzoek gehad, maar geen aanwijsbare oorzaak gevonden. Bezig met second opinion op het herhaalde miskramen-spreekuur in het AMC.

Merel78

Merel78

28-04-2009 om 19:22

Dochter

al vast ingevuld dat dochterlief 2 is, ze is vrijdag jarig alleen vieren we het pas de 17e.

Vonda

Vonda

29-04-2009 om 00:06 Topicstarter

Merel

Ach, wat jammer....
Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad, wat betreft de rest...
Groetjes,
Vonda

Vonda

Vonda

29-04-2009 om 00:08 Topicstarter

Hier

Nog niets concreets, maar wel luchtbelletjes inderdaad vandaag en een chagrijnigheid / down gevoel zoals vooral bij ongesteldheid voorkomt. Gelukkig kon ik me daarop redelijk instellen door bewust wat vrolijker te willen worden (ik zat op koor, lukte aardig).
Afwachten maar...

Groetjes,
Vonda

Therese

Hoe is het vandaag gegaan? Krijg je meteen uitslag of moet je daar weer op wachten?

Ik hoop dat alles goed is en dat er niets te zien is, maar aan de andere kant is het ook fijn als ze wel iets zien en ze weten waarom je steeds een miskraam krijgt. Dan kan er eindelijk iets aan gedaan worden! Ben echt erg benieuwd naar de uitslag!

Liefs!

Vonda

Geen bloed = goed!

Je zegt zelf dat je een voorgevoel hebt dat het deze keer niet raak was. Maar ik hoop nog steeds voor je op het tegendeel!

Ik ben voor je aan het duimen!

Liefs!

Merel

Wat ontzettend jammer! Wat was het leuk geweest om op vakantie te ontdekken dat je zwanger bent. Maar het mocht niet zo zijn.

Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Veel klussucces deze maand

Groetjes!

En hier...

We zijn maandag naar de gyn geweest. Hij denkt dat Lief PCOS heeft. Haar hormoonhuishouding klopt niet. De kans is klein dat ze weinig tot geen eisprongen heeft. Hij heeft haar een bloedtest laten doen en op 15 mei krijgen we de uitslag en weten we of het echt PCOS is. Daarna krijgt ze waarschijnlijk medicijnen om de menstruatie op te wekken. Als ze dan menstrueert moet ze Clomid slikken. Of ze ook de pregnylprik krijgt, weten we nog niet.

De eerste inseminatie verschuift dus weer een stukje. Nu wordt het waarschijnlijk begin juni. (Begin de hoop een beetje te verliezen dat het óóit nog gaat gebeuren. Maar ik bedenk mij op hetzelfde moment dat we nog maar aan het begin staan en dat ik nog helemaal geen recht tot klagen heb! Wat heb ik een respect voor iedereen die al zo lang in de MM zit!)

De komende dagen (vandaag t/m maandag) gaan we oppassen op drie kinderen van 14, 10 en 6 jaar. Dus waarschijnlijk hebben we amper tijd om er aan te denken. En van dinsdag tot zondag gaat Lief naar het buitenland voor haar werk. Als ze dan terugkomt hoeven we nog maar een halve week te wachten tot de volgende gynafspraak. De tijd vliegt vast voorbij.

Groetjes!

Therese

Therese

29-04-2009 om 16:36

Waterecho gehad

en geen afwijkingen geconstateerd. Goede vorm, geen schotjes, boompjes etc. Wel een knoeperd van een ei wat binnen een paar dagen gaat springen en misschien zelfs een tweede eitje, omdat deze bijna net zo groot was als knoeperd-ei. Ik ben eerder zwanger geweest van een 2-ling, dus twee springende eitjes zal wel in de genen zitten.

Vandaag ook weer een boel bloed geprikt en eigenlijk hopen we dat daar wel iets uitkomt (En dan met name iets wat goed te behandelen is. Uiteraard.). Over exact twee weken de uitslag en dan is ons Amsterdam-avontuur ten einde en gaan we weer terug naar onze eigen ziekenhuis in Groningen. Mocht er niks uitkomen, hebben we in ieder geval alles geprobeert wat we kunnen en dan is het maar hopen dat er ooit eentje mag blijven zitten.

Vooralsnog geniet ik nu nog van een wijntje, want na mijn eisprong leef ik als een nonnetje. Neem liever geen enkel risico.

Liefs Therese

Therese

Therese

29-04-2009 om 16:39

Mette

Wat een verhaal zeg en ook wat een tegenvaller. In ieder geval goed dat ze er nu al zo vroeg achterkomen en niet na een jaar proberen.

Wil je een positief verhaal horen? Een kennis van me heeft er vier jaar over gedaan om zwanger te worden. Uiteindelijk werd ook PCOS vastgesteld. Eerste maand clomid en meteen zwanger. Inmiddels over de 12 weken heen.

Ik hoop voor jullie ook zo succes-story! (en dan niet die vier jaar, maar de eerste ronde clomid raak natuurlijk ).

Liefs Therese

Therese

Therese

29-04-2009 om 16:40

**lijstje 29 april****

Merel (30), 2e kindje, NOD 15 mei, bezig sinds december 2008. Dochter van 2.

Yrma, 2e kindje, NOD 26 april. Gestopt met pil sinds december 2008.

Vonda (43), 2e kindje, NOD 30 april, bezig sinds januari 2008. Heeft een dochter van 3 jaar.

Marije (28), 3e kindje, NOD ongeveer 9 mei. Bezig sinds augustus 2008.

Nathalie (29), 2e kindje, NOD 14 mei, bezig sinds februari 2008. Zoontje van 2. Zaad is van slechte kwaliteit, 23 maart een HSG gehad, bezig met 1e IUI poging.

Therese (27), eerste kindje, NOD 16 mei, bezig sinds november 2007. Feb. 08 mk (10wk), mei 08 mk (5wk), juli 08 2-ling mk (8wk) & bbz (11wk), nov. 08 mk (6wk) en feb. 09 mk (7wk). Bezig met second opinion op het herhaalde miskramen-spreekuur in het AMC. 13 mei uitslag bloedonderzoek.

Mette (27), NOD ??, eerste kindje, zijn in april 2009 gestart met zwanger proberen te raken.

Liesje (34), NOD ??, 1 zoontje van vier, bezig sinds maart 2006. Zaad van Hub is slecht maar we kiezen niet voor medische hulp bij het zwanger worden. Geven het nog 1 jaar de kans.

Wat een berichten

Goh Therese... wat een 'avontuur' joh... Kan me je gevoel voorstellen van dat je hoopt dat er iets uit de bloedtesten komt wat goed te behandelen is.. en nog meer hoop ik dat de volgende zwangerschap zonder problemen verloopt...groot gelijk dat je nog even van je wijntje geniet hoor!!! Sterkte!
En Mette ook al best weer een heel verhaal... de successtory van Therese is fijn om te lezen... (en idd.. die 4 jaar niet, maar als je vriendin het heeft, kan er wel gelijk 'juist' gehandeld worden, en dat zou super zijn toch!, enne... klagen mag hier altijd he... !)
Vonda... ook ik een zeer chaggie-dag!! pfff.. kan maar weinig hebben en ook een pukken geconstateerd... ook toen ik mn 'voorzorg-tampon' eruit haalde zag ik al een heel klein beetje bruin bloed.. dus... kan ik er de donder op zeggen dat ik ongesteld wordt morgen... BAAL>.. Had weer wat hoop door mn pijnlijke borsten... maar helaas.. dat komt door 'andere' hormonen....
Ik hoop voor jou dat je morgen gewoon GEEN bloed ziet (en de komende 9 maanden niet!!)
Gaan jullie nog wat leuks doen morgen? Ik ga lekker even over de markt, beetje sneupen... hoop op mooi weer!
Liefs voor jullie allemaal!!!

Wat...

kan een mens zichzelf 'gek' maken... brrr..
Vanmorgen geen bloed... maar ook maar 1 streep... (en last van mn rug enz enz.... ) HOe ist bij jou VOnda????

Merel78

Merel78

30-04-2009 om 19:22

Ohohoh

ohohoh Yrma en Vonda hoe is het bij jullie zeg??? jullie maken het spannend hoor.

HIer klustijd, voel wat zeurderige pijn in mijn onderbuik, dus ei is net gesprongen of gaat morgen springen, manlief is vanavond laat thuis, dus ik probeer wakker te blijven en nog even de tijd goed te gebruiken (als hij weer thuis is dan haha)

Nou meiden, hopelijk weer eens gauw goed nieuws op dit draadje, want dat is al veel te lang geleden (september 2009 en we gaan nu al voor jan. 2010).

liefs, Merel

Vonda

Vonda

30-04-2009 om 22:05 Topicstarter

Nou inderdaad! lekker druk hier!

Ha ha, Yrma, ik had vandaag ook een voorzorg-tampon in, want we gingen optreden met mijn zanggroepje en dan wil je natuurlijk geen plotselinge ongelukjes... ik had ook inderdaad iets wat voor bruin bloed zou kunnen doorgaan dus ik verwacht ook een gewone ongesteldheid. Heb ook een pukkeltje EN was even heel down dinsdag dus alles wijst in die richting, helaas. Jammer dat het bij jou dus ook waarschijnlijk niet gelukt is dit keer. Ik verwacht het bij mij morgen.
Therese, gelukkig dat het er toch goed uit lijkt te zien bij jullie. Eigenlijk zou je haast wensen dat het duidelijk is dat er iets bepaalds mis is zodat men tenminste kan handelen, maar ja... Zou het je erg toewensen dat je er maar meteen 2 kreeg en dat het goed gaat. Je hebt nl. al zoveel meegemaakt, je mag ook wel eens geluk hebben!!
Mette, ik hoop dat ze er wel iets mee kunnen, hoe is je vriendin er zelf onder, na dit nieuws?
Merel, KLUS-ze!!!!!!!!!

Groetjes,
Vonda

Vonda

We gaan gelijk op... ik hoop dat het door gaat zetten mij mij, want dit is niks... gister en vandaag alleen een minispoortje (bruin) bloed...(en nog wel erg last van mn borsten...) ben er wel klaar mee voor deze maand. laat de volgende ronde maar komen!
Helaas geen virtuele high five... maar hopen op een volgende ronde....

Wat een vreselijk nieuws he.. wat er gebeurd is in Apeldoorn.... echt een drama!

Vonda

Vonda

01-05-2009 om 15:13 Topicstarter

Yrma

Ja, bij mij zet het ook nog niet echt door. Liever dat we het dan maar zo snel mogelijk weer gehad hebben he...
Ik was trouwens zelf in Apeldoorn gisteren om in een winkelcentrum te zingen met ons groepje. We waren daar al toen we het hoorden. We hebben trouwens wel gezongen maar de groepen na ons niet meer. Te erg voor woorden wat er is gebeurd. Op de weg ernaartoe zei ik nog tegen de anderen: wat fijn toch dat we Koninginnedag nog altijd op zo'n gezellige manier kunnen vieren zonder dat er al te veel gedoe bij nodig is. Dat zal helaas wel veranderen.

Groetjes,
Vonda

*** lijstje ***

Merel (30), 2e kindje, NOD 15 mei, bezig sinds december 2008. Dochter van 2.

Vonda (43), 2e kindje, NOD 30 april, bezig sinds januari 2008. Heeft een dochter van 3 jaar.

Marije (28), 3e kindje, NOD ongeveer 9 mei. Bezig sinds augustus 2008.

Nathalie (29), 2e kindje, NOD 14 mei, bezig sinds februari 2008. Zoontje van 2. Zaad is van slechte kwaliteit, 23 maart een HSG gehad, bezig met 1e IUI poging.

Therese (27), eerste kindje, NOD 16 mei, bezig sinds november 2007. Feb. 08 mk (10wk), mei 08 mk (5wk), juli 08 2-ling mk (8wk) & bbz (11wk), nov. 08 mk (6wk) en feb. 09 mk (7wk). Bezig met second opinion op het herhaalde miskramen-spreekuur in het AMC. 13 mei uitslag bloedonderzoek.

Mette (27), NOD ??, eerste kindje, zijn in april 2009 gestart met zwanger proberen te raken.

Liesje (34), NOD ??, 1 zoontje van vier, bezig sinds maart 2006. Zaad van Hub is slecht maar we kiezen niet voor medische hulp bij het zwanger worden. Geven het nog 1 jaar de kans.

Yrma, NOD 2 juni, 2e kindje, zoon van bijna 3, gestopt met de pil sinds december 2008, eerste zwangerschap bij 8e maand 'raak'.... cyclus van 34 dagen.

Allemaal

Yrma, het heeft doorgezet dus? Jammer zeg. maar nu tenminste duidelijkheid. Zie dat je voortaan uit gaat van een langere cyclus. Scheelt een hoop stress denk ik.

Vonda, hoe is het bij jou? Misschien toch wat 'innestelings bruin bloed'??

Therese, jeetje wat een gedoe joh, helemaal naar amsterdam. Wat goed dat alles er goed uitzag, maar kan me voorstellen dat je wel hoopt dat er iets (makkelijk verhelpbaar) uitkomt. Wie weet ben je nu al zwanger, met die knoeperds van eieren, en gaat het nu helemaal goed. Ik duim voor je, en voor een goede uitslag!

Mette, pcos? weet niet helemaal wat dat is. Dat de eitjes niet goed rijpen ofzo? Hopelijk is het met clomid en evt pregnyl goed te maken. Ik herken me helemaal in je gevoel van 'gaat het ooit nog wat worden'. Dat heb ik ook.Zelf heb ik zoiets van, als het nu niet gelukt is, waarom zou het dan de volgende keer wel lukken. Gelukkig zijn er genoeg positieve verhalen van mensen waarbij het bij de zoveelste poging pas gelukt is, dat houdt de hoop er wat in. Succes met wachten op de ongesteldheid, dan kan er tenminste aan de volgende stap begonnen worden.

Hier niks nieuws. Eind van de week gaat het weer spannend worden, tot die tijd doe ik alsof ik er totaal niet mee bezig ben (zodat m'n lichaam denkt dat ik niet bezig ben met zwanger worden, en het dan maar wel wordt, haha)

Liefs Marije

Hoi

Vonda.. hoe is het bij jou? Wel/niet doorgezet?? Hoop enorm van niet natuurlijk, maar dat had je hier aan de andere kant vast al wel gepost (?)
Marije.. jij bent de volgende.. spannend... haha en dat gevoel van : er maar niet mee bezig zijn in de hoop dat dat helpt...herken ik hoor!

Ik wil me dan ook afmelden op dit draadje.. Merk dat ik me door er veel mee bezig te zijn hier, me alleen maar nog meer erop focus.. En verder doe ik niets op dit forum... het is toch niet helemaal 'mijn ding'...
Geloof dat het beter met me gaat als ik het gewoon op zn beloop laat en er niet zo dagelijks mee bezig ben.. dat wil ik eigenlijk niet, en dat is nu wel zo...
Bij deze wil ik jullie allemaal heel veel sterkte en succes wensen en hoop ik voor jullie allemaal dat je (of je partner) op niet al te lange termijn met een bol buikje rondloopt!!!
(en ik zal af en toe vast nog wel eens spieken, omdat ik toch wel met jullie begaan ben)
Veel liefs en bedankt voor de fijne bemoedigende, gezellige en steunende berichtjes!!
Yrma

Yrma

Yrma, je gaat stoppen hier! Wat jammer. Zal je missen. Maar ik snap je wel, ik denk ook wel eens, misschien moet ik maar stoppen met dat geschrijf en gelees hier, dan leeft het misschien wat minder bij me. Maar ik vind het toch ook wel heel gezellig, dus ik blijf nog even.
Meid, heel veel sterkte en succes. Laat je het weten als je goed nieuws hebt??
Liefs Marije

Vonda

Vonda

04-05-2009 om 22:55 Topicstarter

Hier, en yrma

Iets te drukke dagen gehad, daarom niet eerder hier gemeld... ben helaas 2 mei (dus wel later dan verwacht) ongesteld geworden. Ik zal het lijstje morgen bijwerken. Jammer dat je hier stopt, Yrma, ik zal je missen *knuf*, maar ik snap het ook wel. Oo is inderdaad nogal wel mijn ding...

Groetjes,
Vonda

Vonda

Vonda

05-05-2009 om 15:08 Topicstarter

*** lijstje 5 mei 2009 ***

Marije (28), 3e kindje, NOD ongeveer 9 mei. Bezig sinds augustus 2008.
Nathalie (29), 2e kindje, NOD 14 mei, bezig sinds februari 2008. Zoontje van 2. Zaad is van slechte kwaliteit, 23 maart een HSG gehad, bezig met 1e IUI poging.
Merel (30), 2e kindje, NOD 15 mei, bezig sinds december 2008. Dochter van 2.
Therese (27), eerste kindje, NOD 16 mei, bezig sinds november 2007. Feb. 08 mk (10wk), mei 08 mk (5wk), juli 08 2-ling mk (8wk) & bbz (11wk), nov. 08 mk (6wk) en feb. 09 mk (7wk). Bezig met second opinion op het herhaalde miskramen-spreekuur in het AMC. 13 mei uitslag bloedonderzoek.
Vonda (43), 2e kindje, NOD 27 mei, bezig sinds januari 2008. Heeft een dochter van 3 jaar.
Mette (27), NOD ??, eerste kindje, zijn in april 2009 gestart met zwanger proberen te raken.
Liesje (34), NOD ??, 1 zoontje van vier, bezig sinds maart 2006. Zaad van Hub is slecht maar we kiezen niet voor medische hulp bij het zwanger worden. Geven het nog 1 jaar de kans.

Vonda

Vonda

05-05-2009 om 15:11 Topicstarter

Even weer op een rijtje gezet

Lieve meiden,

Ik heb het lijstje even geordend, de NOD's met vraagtekens heb ik onderaan gelaten. Zodra meer bekend is kunnen we de volgorde weer aanpassen. Wel grappig dat er 3 zo dicht bij elkaar zitten.
Yrma, ik was nog vergeten je heel veel succes te wensen!!!

Groetjes,
Vonda

Therese

Therese

05-05-2009 om 15:22

Yrma

Ontzettend jammer dat je ons gaat verlaten, maar ik hoop voor je dat je de rust kan vinden waarna je op zoek bent. Heel veel succes gewenst en mocht je goed nieuws hebben, zou ik het leuk vinden als je het hier komt vertellen (alleen als jezelf wilt natuurlijk).

Liefs Therese

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.