Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Wie heeft wanneer haar nod?

Zo, meteen maar even een nieuw draadje gestart. Ik heb ongeveer dezelfde titel als destijds Astertje gebruikt, dat leek me wel zo handig!

Iedereen heel veel succes gewenst! Wees welkom!

Vonda


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Elke

Elke

21-08-2008 om 11:45

Therese

Heej Therese,

Ik heb die van Mathcare (?) besteld. Ik heb nog nooit een positieve test in mijn handen gehad, dus ik weet ook niet of ze goed werken, hahaha. Heb jij er ervaring mee?

Ik zou het wel doen als ik jouw was, zerker als het belangrijk is om te weten (als het raak is) hoe ver je al bent. Neem het zekere voor het onzekere.

Liefs Elke

Therese

Therese

21-08-2008 om 12:11

Aha matcare

Dit zegt deze testjunk over matcare . De ultratesten zijn bagger en de goedkope stripjes zijn wel okey, maar zijn bij mij later positief dan een clear blue of een apothekerstest (mijn grote favoriet en reageren altijd als eerst!). Zit een dag of 2 á 3 verschil tussen positieve test matcare en de apothekerstest. Matcare heeft dan wel weer een heel fijn prijsje . Mmh conclusie? Therese test teveel!

Ik ga toch maar ovulatietesten bestellen. Ik moet namelijk meteen bellen op het moment dat ik 4 weken zwanger ben, omdat er dan van alles moet gebeuren (uitslag chromosomenonderzoek versneld worden aangevraagd, vroege echo ivm verhoogd risico bbz, zekerheid geven ivm mk-kansen, prikken b12 etc.). Ik hoor wel positieve verhalen over sensitest?

loves

loves

21-08-2008 om 18:41

Elke en therese

Hallo lieve meiden ook al ben ik nu naar een ander draadje verhuist blijf ik jullie op de voet volgen hoor.

Elke ik had ook al snel naar mijn eisprong kramp in mijn buik ik hoop zo voor je dat het een innesteling is geweest. Ik ga heel hard voor je duimen dat het deze keer raak is.

Therese ik vind het zo ontzettend knap hoe goed jij met alles om kan gaan super dat je er weer zo voor kan gaan. Ik heb in het begin ook ovulatietesten gebruikt van sensitest en bij mij werkte ze erg goed dus van mijn kant een aanrader. Ik ga voor jou ook heel hard duimen dat je maar snel zwanger mag raken en een klein wondertje in je armen mag houden.

Voor de andere dames ook heel veel succes.

Liefs Loves 13w en 3d

Therese

Ik heb respect hoe je dat allemaal volhoud, Therese. Ik heb zelf nog nooit ovulatietesten gebruikt, vind het zo duur en je hebt er per cyclus best veel nodig toch ?

***lijstje 22 augustus 2008***

Elke (24) met NOD op 27 augustus. Bezig sinds juni 2007 voor hun eerste kindje. Is bij de dokter geweest en is doorverwezen naar de gynaecoloog voor onderzoek.

Agaatje (38) 4e kindje NOD op 30 aug. Bezig sinds juli.

Sjuultje (28), 2e kindje, zoontje van 16 maanden, bezig sinds juni 2008, NOD 6 september.

Therese (26), 1e kindje, 3 miskramen, 1 bbz en zoekend naar het ei van augustus

Parasolletje(33), 3e kindje, zoon van 5,5 en dochter van 2,5, bezig vanaf juli 2008

Vonda (42), 2e kindje, NOD 13 september (bezig sinds januari 2008).

Liesje (34), 2e kindje, NOD vanaf 15 september (bezig sinds maart 2006) (ik ga afspraak huisarts maken)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Zwanger:

Pilar uitgerekend eind oktober?

Mee1977 (30) zwanger van spruit 3, al 2 dochters van nu nog 6 en 8 jaar. Uitgerekend begin november.

Dreetje (27) zwanger van 2e kindje, uitgerekend rond 5 november 2008

Kim (32), zwanger 3e kindje, dochters 7 en 8 jaar, MK 14-02-08, uitgerekend 18-12-08

Kristina (30), zwanger 3e kindje, dochter 4jr en een zoon (bijna 2 jaar), uitgerekend 06-01-2009

Thein (27) zwanger van 2e kindje, zoontje 20 maand, uitgerekend 24-01-09

Femmetje (28) ZWANGER!!! van 2e kindje, uitgerekend 20-02-2009

Loves (29) zwanger van 1e kindje, uitgerekend 24-02-09

Mirjam (23), zwanger van 1e kindje, uitgerekend ...

Mama van Linde (27) ZWANGER!!! van 2e kindje, uitgerekend 12-04-2009

Miep (39), ZWANGER!!! van 3e kindje, heeft zoon en dochter, uitgerekend april.

Judith (26), zwanger!! van 1ste kindje, uitgerekend op 14 april 2009

Helaas....

zoals het nieuwe lijstje al verraad ben ik ongi geworden....alweer. Het was te vroeg, dag 25 en mijn cyclus is dus aan het veranderen, vorige maand was ook al 25 dagen. Maar goed, heb ruim een uur mijn ogen uit mijn hoofd gejankt en ga vandaag de huisarts en mijn vreindin bellen om te regelen dat ik volgende week een afspraak heb. IK heb het deze week slecht, veel verjaardagen waarin baby's centraal leken te staan. ZElfs mijn moeder had een echt bord voor haar hoofd deze week en heeft me zonder dat ze het in de gaten heeft gekwetst door alleen maar te dwepen met de baby van mijn zus en er maar over op te scheppen en dat ze hem zo mis in de vakantie (ze passen noodgedwonen een aantal maanden op) Ik was vanmorgen ook zoooo boos, had het liefste de hele babykamer in elkaar getrimd, slaat nergens op natuurlijk. Maar er is een stap gezet ik ga naar de huisarts en ook dat vind ik zo heftig dat ik nu toch echt officieel toe ga geven dat wij een "probleem" hebben. Ik voel me ook soms zooo verschrikkelijk ondankbaar, ik heb een kind waarom kan ik daar niet tevreden mee zijn ? waarom nog een kind willen ? Nou ja bedankt voor jullie luisterende oren.

Ik duim voor jullie hoor.

parasolletje

parasolletje

22-08-2008 om 09:46

Liesje74

jij ondankbaar !?? neeeee...helemaal niet!..je wilt gewoon heel graag een klein mensje erbij waar jullie je liefde aan kwijt kunnen ! en dat je er nu al 1 hebt..tja...dat maakt niks uit..je moederinstinct en gevoel zegt gewoon dat je weer ruimte en plaats hebt voor een nieuweling..dusssss....je bent niet ondankbaar ! je moeder snapt inderdaad niet hoeveel ze je kwetst met zo'n opmerking !goed dat je de stap zet door naar de huisarts te gaan, het is nu wel genoeg geweest, het duurt al lang genoeg..laat je niet afschepen he met het een of ander..je weet wat je wilt.
je wilt doorverwezen worden..toch??
pak een deken, pot thee(of koffie) een doos koek..en zettel je vandaag op de bank...laat je tranene de vrije loop...
een virtuele knuffel van parasolletje

agaatje

agaatje

22-08-2008 om 11:40

Liesje en alle andere wachtende mama's

Hallo meiden,

Wat komen er een hoop emoties voorbij in dit draadje. Hoop, twijfel, angst, soms geluk en veel frustratie en wanhoop.
Het zijn hier maar droge digitale woorden op een beeldscherm. Maar ik leef met jullie mee. Ik voel alle emoties heel heftig. Waarschijnlijk omdat ik net zoals jullie hoop dat ik snel zwanger ben en bij alles wat ik in mijn lijf voel, denk:... zou het??.. Voor mij ook een spannende week, maar pas voor de 1e keer, dus mij hoor je nog niet klagen.

Allemaal heel veel sterkte vooral Therese, Vonda en Liesje. Ik gun het jullie van harte en ik leef met jullie mee. DIKKE KNUFS

Therese

Therese

22-08-2008 om 12:03

Iedereen

Ik vind het heel fijn om te lezen dat iedereen zo met elkaar meeleeft. Als ik voor mezelf spreek, kan ik zeggen dat ik er heel veel aan heb. Je staat er soms zo alleen voor in het dagelijks leven en hier hebben we allemaal dezelfde wens en begrijpen we hoe frustrerend het soms kan zijn. Hoop, geluk, verdriet, wanhoop het ligt allemaal zo dicht bij elkaar. Hoe wanhopig en machteloos ik me soms ook voel, ik probeer altijd te denken dat onze tijd wel komt. Dat ik moet blijven genieten van alle andere dingen en dat mijn geluk niet af moet hangen van het krijgen van een kind. Dat laatste lukt natuurlijk niet altijd, maar ik doe mijn best.

Liesje, ik herken bij jou wel de weerstand van het medische. Ik heb het zelf ook gehad. Al duizenden jaren krijgen vrouwen kinderen en waarom kunnen onze lichamen dat niet zonder hulp van de medische kennis? Het voelt een beetje als falen. Achteraf gezien ben ik juist heel blij dat ik onder controle van de gynaecoloog sta. Het geeft mij rust en de gynaecoloog heeft ons het vertrouwen weer teruggegeven. Ik hoop dat jij dezelfde ervaring zal krijgen en dat juist dankzij onze medische kennis jullie wens in vervulling mag gaan. Of je nu voor je eerste, tweede, derde, of vierder kind gaat is helemaal niet belangrijk. Je hebt die wens net zoals wij deze allemaal hebben!

Hier nog even positief nieuws. Ik heb vandaag vruchtbaar slijm en zo aan mijn lichaam te voelen ga ik over een paar dagen een eisprong krijgen. Ik heb gisteren 24 testen voor 24 euro besteld, maar zoals het er nu naar uit ziet heb ik ze niet eens nodig. Ik voel me lijf nog steeds en daar ben ik heel blij mee!

Wat een lang verhaal weer. Ik ben weer bezig met romanschrijven

liefs Therese

Elke

Elke

22-08-2008 om 12:46

Liesje...

Wat erg voor je! Groot gelijk dat je nu naar de huisarts stapt! Ik heb er respect voor dat je zo lang hebt kunnen wachten. Ik kon het niet en ben na een jaar al gegaan.
Het maakt helemaal niks of of je nu voor nummer 1 gaat of 5, het is je wens en als die niet (meteen) lukt baal je daar ontzettend van.

Ik hoop zo voor je dat het snel mag gebeuren!

Liefs Elke

Elke

Elke

22-08-2008 om 12:49

Update!

Heej dames,

Ik heb een beetje positief nieuws (vind ik athans) Sinds gisteren doen mijn borsten wat zeer. Ze branden een beetje, niet echt prettig, maar ik hoop dat het een positief teken is.
Ook heb ik nog steeds wat steken daar beneden

Heb tevens ook last van mijn rug, maar dat zal van het tennissen komen van gisteren. Wedstrijd gehad en met 6-0 6-0 gewonnen

Liefs Elke

Wat lief

Oh meiden wat heerlijk, wat zijn jullie lief, zit alweer te janken. Ik baal zo, ben zo op deze dagen dan geen lieve leuke mama en dan denk ik "zie je nou wel je verdiend helemaal geen tweede" (ik sla niet of zo hoor maar ben dan heel streng en heb een kort lontje) Balen dat ik net nu niet kan werken, dat zou mijn gedachtes weer ff op de rit gooien.

Therese, ik wil idd niet zo graag die medische malle molen in omdat ik niet kies voor IVF of zoiets dus ik dacht al die tijd komt het dan komt het en zo niet dan niet maar ik kan het niet meer loslaten, ik wil weten in welke richting ik mijn hersenen moet gooien, wel of geen tweede en stel je voor dat het iets heel simpels is dat makkelijk te verhelpen is. Zelf denk ik dat het probleem niet bij mij ligt wat het moelijker maakt want dat heb ik niet in de hand en ik weet niet of ik hub zo ver krijg zich te laten testen dus ik neem maar de eerste stappen en hoop dat ik hem dan er in mee kan sleuren. Welke testen heb jij nu gekocht dan , die lijken me wel goedkoop en evt voor mij ook nog een optie. Ook ik weet wanneer ik vruchtbaar slijm heb maar helaas heeft mij dat tot nu toe weinig geholpen. Tevens is het na zo lang verplicht vrijen bij ons bijna niet meer haalbaar , het lukt hem regelmatig niet meer als je begrijpt wat ik bedoel vandaar dat ik ook denk dat hij een testosteron tekort heeft. Ivm de moeilijkheden in bed en zijn flinke overgewicht (hij heeft een kilo of 22 te veel) hemel wat worden we persoonlijk....slik. Je merkt het werkt dus echt is alles door.

Maar goed ik heb volgende week woensdag een afspraak, dan ben ik niet meer ongi en gaat Ron lekker bij mijn vriendin spelen en ja ik wil een verwijzing.

Duim duim

duim duim duim duim.

Inbraakje therese

Heey meid
Hoe gaat het? Las net over je vitamine B12 tekort en moet zeggen dak erg blij voor je ben dat er een mogelijke oorzaak gevonden is. Dat moet meer hoop geven lijkt mij?? wanneer moet je weer heen? Ook goed om te lezen dat het medische cirquit je nu ook wel een goed gevoel geeft. Blijf voor je duimen dat je ook snel een gezonde zwangerschap mee mag maken.
Groetjes Nina

Liesje

Heee balen Liesje!!!

Hierbij een dikke cyberhug van mij!

Liefs
Sjuultje

Agaatje welkom!

Hoi Agaatje!

Dat je maar weer snel van het lijstje mag verdwijnen om naar Gezellug te kunnen verhuizen!!

Groetjes
Sjuultje!

Owww elke!

Ik duim voor je joh! Bij mijn 1e was dit achteraf gezien HET teken!! I keep my fingers crossed!!!

Liefs Sjuultje

Therese

De duimen draaien nu volle toeren voor je kan ik je zeggen!

Liefs Sjuultje

Vonda

Hoi Vonda,

balen joh! Laten we hopen dat we allemaal in September naar Gezellug kunnen!

Liefs
Sjuultje

En ikke

Ik zit druk in de klusdagen nu! Nog niets gemerkt van een eisprong, maar die voel ik dan ook vaker niet dan wel.. Op de gok dan maar.. Wel zere borsten, maar die heb ik al een week of 2, dus dat wijt ik aan een zooi hormonen die niet weten waar ze heen moeten...

Liefs Sjuultje

Beetje geschrokken

jemig ik heb net een beetje zitten lezen wat er allemaal op me af gaat komen betreffende evt onderzoeken en tests en ik zie toch wel heel duidelijk dat ik toch echt samen met hub dit moet starten, dus ik kan niet ff eerst en als ze bij mij niks vinden dat hij dan nog "even" gaat geloof ik. pffff nou ja eerst maar de huisarts.

Ik heb trouwens ook net voor het eerst van die testen gekocht, even voor twee maandjes geloof ik en dan zien we wel of ik er wat mee kan.

parasolletje

parasolletje

22-08-2008 om 21:08

Liesje74

kan me heel erg voorstellen dat er een hoop op je af gaat komen, maar het is uiteindelijk voor een goed doel..
maar misschien heb ik een tipje voor je en misschien doe je er niks mee , maar ik vind net op een site een thuistest voor de man, een vruchtbaarheidstest welteverstaan! uit die test die je dus gewoon lekker samen thuis doet kun je halen of je man genoeg aanmaakt en of het inderdaad vruchtbaar is !...wie weet is het even een optie voordat je het traject in gaat..
groet parasolletje

Parasolletje

Ja die test heb ik ook gelezen, maar ik weet niet zo goed wat ik daar van moet vinden. Misschien als die testjes van mij goed bevallen.

Vandaag was het weer "pest Liesje dag " overal zwangere vrouwen en een tijdschrift gekregen waarop heel groot voorop staat "nu een baby" grrrr Tevens vroeg Ron in de auto weer om een broertje of zusje en hij was er zooooo dringend in het werd bijna eng. Ik kon er dit keer niet omheen en heb hem gewoon heel simpel in een paar woorden gezegt dat papa's en mama's samen baby's maken en dat dat soms wel lukt en soms niet. En dat het bij papa en mama gewoon even niet lukt. wat moet ik hier mee ? ik probeer het voor Ron allemaal verborgen te houden maar hij blijft maar vragen en al zijn vriendjes en vriendinnetjes krijgen maar broertjes en zusjes. Ik moet wel zeggen dat ik door het bestellen van die ovulatietest ik het gevoel heb het allemaal weer wat onder controle te hebben, ik kan er weer actief wat aan doen. Ben wel benieuwd hoor, weet ik gelijk of ik wel een eisprong heb. Maar goed ben nu ongi dus waar hebben we het over. De ene dag ben ik positief en de andere dag lig ik op de bodem, wordt er gek van.

liora

liora

23-08-2008 om 21:10

Liesje

Hoi Liesje,

Ik reageer even op je zoontje. Ik denk dat hij reageert op wat jullie zeggen over broertje of zusje. Jullie praten er vast veel over, ook met anderen waar hij bij is. Dus denkt hij: een broertje of zusje wil ik ook. Als er veel vrienden zouden verhuizen, zou hij ook willen verhuizen. Dus til daar niet te zwaar aan!
Verder zou ik niet zeggen dat papa en mama het graag willen maar dat het niet lukt, dan is de teleurstelling denk ik zeer voelbaar voor hem.
Waarom zeg je niet gewoon: ja een broertje of zusje is ook heel leuk, maar alleen zijn is lekker rustig!
En dan gewoon vrolijk, want enig kind zijn heeft echt ook voordelen. Maak het voor hem nou niet zwaarder dan het is.

Verder natuurlijk heel veel sterkte met jullie kinderwens en het zwanger worden!

Liora

Liesje (inbraakje)

Ik las vluchtig je verhaal over testjes.... en ik heb het traject 2x doorlopen(incl man) Als je doorverwezen word naar de gyn. En jullie komen daar samen zal hij als eerste voorstellen om manlief zijn zaad te testen. Om de simpele reden dan je meteen hem kan uitsluiten. Bij jou ligt het ingewikkelder, meer testen nodig.

heel veel succes!!!

liefs mass

Liora

Hoi Liora, wij praten er juist helemaal niet over waar hij bij is, proberen hem juist op te voeden als enigskind laat maar zeggen. Hij heeft dit idee zelf opgepikt omdat zijn beste vriend een broer heeft en zij alles altijd samen doen en zijn neefje waar hij helemaal gek op is vorige jaar een broertje heeft gekregen. En zijn beste vriendinnetje en vriendje op de peuterspeelzaal hebben een zusje en een broertje gekregen en dit werd op school een soort projectje daarom heeft hij in zijn hoofd gezet dat hij dat ook wil, net als een stuk playmobil hhahaha hij heeft verder geen idee dat het ook wel eens helemaal niet leuk kan zijn. Ik ben er wel voor om met kinderen gewoon bijna alles te bespreken als je niet lekker in je vel zit op deze leeftijd voelen ze alles nog zo goed dus voelt hij ook aan dat ik onrustig wordt als hij het er over heeft. Hij had zelf al bedacht dat hij Sinterklaas ging vragen om een zusje maar goed we zien allemaal wel.

Mass

Mass bedankt voor je berichtje. Ik had al zo'n idee dat ze daar mee beginnen. Ik begin nu wel onrustig te worden, iets laten onderzoeken is 1 ding maar de uitslag is een ander ding en misschien stopt ons proberen wel binnen nu en een half jaar omdat er gewoonweg gezegt wordt "sorry"

Nou ja ik laat het maar over me heen komen...zucht, ben zo'n held.

B

B

24-08-2008 om 11:26

Mag ik meedoen?

Hallo allemaal,

Ik had vorige week een draadje gestart, 3e kindje met nieuwe partner. Omdat ik nog twijfelde.(agaatje, ik zie dat je ook hier mee doet)
Maar de beslissing is gevallen.... We gaan ervoor!

Ik zal me even een beetje voorstellen;
Ik ben B, 35 jaar en heb twee kids uit mn vorige relatie. Nu heb ik een nieuwe partner en willen we proberen om samen een kindje te krijgen.
Gisteren heb ik mn laatste pil geslikt en zal dinsdag ongest. worden.

mag ik met jullie meedoen?

groetjes

***lijstje 24 augustus 2008***

Elke (24) met NOD op 27 augustus. Bezig sinds juni 2007 voor hun eerste kindje. Is bij de dokter geweest en is doorverwezen naar de gynaecoloog voor onderzoek.

Agaatje (38) 4e kindje NOD op 30 aug. Bezig sinds juli.

Sjuultje (28), 2e kindje, zoontje van 16 maanden, bezig sinds juni 2008, NOD 6 september.

Therese (26), 1e kindje, 3 miskramen, 1 bbz en zoekend naar het ei van augustus

Parasolletje(33), 3e kindje, zoon van 5,5 en dochter van 2,5, bezig vanaf juli 2008

Vonda (42), 2e kindje, NOD 13 september (bezig sinds januari 2008).

Liesje (34), 2e kindje, NOD vanaf 15 september (bezig sinds maart 2006) afspraak huisarts 27 augustus.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Zwanger:

Pilar uitgerekend eind oktober?

Mee1977 (30) zwanger van spruit 3, al 2 dochters van nu nog 6 en 8 jaar. Uitgerekend begin november.

Dreetje (27) zwanger van 2e kindje, uitgerekend rond 5 november 2008

Kim (32), zwanger 3e kindje, dochters 7 en 8 jaar, MK 14-02-08, uitgerekend 18-12-08

Kristina (30), zwanger 3e kindje, dochter 4jr en een zoon (bijna 2 jaar), uitgerekend 06-01-2009

Thein (27) zwanger van 2e kindje, zoontje 20 maand, uitgerekend 24-01-09

Femmetje (28) ZWANGER!!! van 2e kindje, uitgerekend 20-02-2009

Loves (29) zwanger van 1e kindje, uitgerekend 24-02-09

Mirjam (23), zwanger van 1e kindje, uitgerekend ...

Mama van Linde (27) ZWANGER!!! van 2e kindje, uitgerekend 12-04-2009

Miep (39), ZWANGER!!! van 3e kindje, heeft zoon en dochter, uitgerekend april.

Judith (26), zwanger!! van 1ste kindje, uitgerekend op 14 april 2009

Lijkt mij heel gezellig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.