Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Wie heeft wanneer haar nod?

Zo, meteen maar even een nieuw draadje gestart. Ik heb ongeveer dezelfde titel als destijds Astertje gebruikt, dat leek me wel zo handig!

Iedereen heel veel succes gewenst! Wees welkom!

Vonda


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
nathalie_80

nathalie_80

04-12-2008 om 19:52

Positieve test

net gedaan, en zo duidelijk positief heb ik er nog geen gehad. Dus als manlief dadelijk thuis komt, hoppetop dan wordt er geklust. Morgenvroeg eens kijken of mn temperatuur daar dan ook meteen op reageert, of dat dat waarschijnlijk nog een dagje duurt. Hmm, ben benieuwd.
En we zitten weer vol goede moed, we hopen er maar op los.

Gr Nathalie

Elke

Elke

05-12-2008 om 08:45

Nathalie

Heej Nathalie,

Wat goed! Gisteren flink geklust dus
Ik ga voor jui duimen!

Liefs Elke

Nathalie

nieuwe ronden, nieuwe kansen, ik duim mee !

Suus123

Suus123

05-12-2008 om 15:16

Nieuw

Hallo Allemaal,

Ik zal me even voorstellen, ik ben Suus, 25 jr.
Mijn vriend en ik hebben op 21 nov. besloten dat het tijd word om te gaan proberen om een gezinnetje te stichten.

Mijn NOD is 12 dec.

Heb eerst heel deze draad gelezen en vond het fijn om alle ervaringen te lezen.

Heb ik gelijk een vraagje, iedereen zegt maar dat je er niet te veel mee bezig moet zijn, MAAR HOE DOE JE DAT???

Elke

Elke

05-12-2008 om 15:44

Suus

Heej Suus,

Welkom hier! Wat leuk om er een (bijna) leeftijdsgenoot bij te hebben Ik ben zelf 24 en hang hier al veeeel te lang rond, ruim 1.5 jaar.

Zet je jezelf ook nog even op het lijstje erbij? Gewoon kopieeen en plakken.

Het antwoord op je vraag moet ik je schuldig blijven, want ik kan het niet. Ik ben er veel mee bezig. Iedereen (die het weet) zegt dat ik er niet te veel mee bezig moet zijn, maar zij hebben makkelijk praten!

Ik hoop dat je net als de rest voor de kerst zwanger bent! Dat is iig ons plan

Liefs Elke

elsje78

elsje78

05-12-2008 om 20:25

Welkom en update

Hoi Suus, welkom! Ik hoop dat het snel raak zal zijn voor jullie! Ik ben 30 en heb een dochter van bijna 2 en een half en sinds augustus bezig voor de tweede.
Zitten midden in de klustijd en als ik alles nu goed gerekend heb heb ik vandaag mijn eisprong en gisteren geklust en daar een goed gevoel bij. Het was puur geluk dat het gisteren nog lukte, want m'n dochter is ziek en had al vele avonden niet geslapen in haar eigen bed, maar bij ons in. Net toevallig gisteren viel ze in slaap in haar eigen bed. Vandaag dag 15 dus heb nog even te gaan deze ronde.

Nathalie ik hoop dat het geklus van gisteren een mooi resultaat heeft en elke hoe is het met je? Hou je het nog een beetje vol? En Liesje dan??

Liefs Elske

Therese

Therese

06-12-2008 om 19:57

Hoi!

Ten eerste suus welkom! En de beste tip die ik heb als het gaat om er 'veel' mee bezig zijn: gewoon toelaten en je niet druk maken over het feit dat je er veel mee bezig bent. Je wordt er echt niet minder vruchtbaar van en ik vind het heel logisch dat je er veel mee bezig bent. Het is nogal een beslissing en het gevoel liever vandaag dan morgen is heel herkenbaar. Veel succes en hopelijk voor jou mag je snel weer naar een ander draadje bij zwanger zijn verhuizen!

Hoe is het verder? Nathalie en Elske hopelijk een vruchtbare klus gehad? Het blijft een raar woorden..klussen...

Liesje wanneer krijg jij de uitslag van je bloedprikken? Je hebt weleens geschreven dat je verder geen behandeling wilde. Denken jullie daar nog steeds hetzelfde over?

Elke maandag de eerste echo? Wanneer verwacht je de punctie? Heb je veel last van de hormonen?

Vonda ga voor een prachtig kerstcadeautje!

En hier begin ik alweer ongeduldig te worden, maar van de acht weken rust zijn er pas anderhalf voorbij. Ik heb net mijn vruchtbare periode gehad, want ik voel dat altijd heel duidelijk. Het voelde heel onnatuurlijk om juist dan aan onthouding te doen, maar het is voor het goede doel! Ik weet niet zeker of het door de pilletjes komt, maar sinds een paar dagen verbeterd mijn huid zienderogen. Ik kreeg na de derde miskraam plotseling een probleemhuid, heel gevoelig en veel last van pukkeltjes. Een van de pilletjes die ik slik schijnt inderdaad o.a. tegen acne te zijn. Als dat werkt hoop ik dat het voor de rest ook goed zijn werk doet. Verder wordt hier even niet meegedaan aan alle festiviteiten in deze feestmaand. Ik ben totaal niet in de stemming voor feest en heb regelmatig last van huilbuien. Gelukkig weten we ondanks al het verdriet nog steeds de moed erin te houden. Een cliche, maar wel waar!

nathalie_80

nathalie_80

06-12-2008 om 21:44

Hallo suus en ....

Hallo Suus,

Welkom in het draadje. En als je een antwoord vindt op je vraag, zou je mij die dan willen vertellen. Mij lukt het nl niet om er niet "teveel" mee bezig te zijn. Wat wil je ook als je 's morgens begint met temperaturen en als je thuiskomt van het werk verder gaat met de ovulatietesten. Op tijd klussen (of hoe je het ook wilt noemen)... ik vind het knap als je er dan niet teveel mee bezig zou kunnen zijn.
Maar goed, ik hoop dat het bij jullie snel raak is.

En dan nu even een update. Ik heb ALWEER 3 dagen op rij een erg duidelijk positieve test gehad, dus ja eergister geklust en vanavond dan maar weer voor de zekerheid nog een keer. Temp is nog laag, dus ik ga er vanuit dat mn ei nog niet is gesprongen.

Nou succes allemaal zo vlak voor de kerst!!!

Gr Nathalie

Suus123

Suus123

07-12-2008 om 13:00

Warm welkom

Hoi Allemaal,

Wat een warm welkom.

Ik hoop voor jullie allemaal dat het lukt zo voor de kerst, gun het jullie van harte. Voor mij zou dat wel erg optimistisch zijn, dan zou het binnen een maand raak zijn (lijkt me leuk, maar ga er niet vanuit).

Elke, idd fijn om een leeftijdsgenoot te heben. Heb gelezen dat je al heel lang hier rond hangt, hoop dat hetgene waar je nu mee bezig bent "helpt", en dat je snel mag verhuizen naar het Zwanger forum. Je hebt het verdient, net als iedereen die in dit draadje zit.

Els, Lijkt me idd lastig om te "klussen" als je kindje ziek is. Toch leuk dat het gelukt is, nu maar hopen dat het raak is..

Therese, hoop zo voor je dat die 8 weken om vliegen, begrijp dat de tijd nu heel langzaam gaat, maar hou in je hoofd dat je er misschien wel iets heel moois voor terug krijgt en dan is 8 weken zeker de moeite waard.

Toen ik mijn spiraal nog had voelde ik mijn eisprong heel duidelijk, maar nu heb ik nog helemaal niets gevoeld en m'n NOD is toch al over 6 dagen.. Dus voor de zeerheid maar om de dag geklust.. moet zeggen dat ik daar niet zo heel veel moeite mee heb ( nu nog niet igg)
.

Nou op met z'n allen naar een vruchtbare kerst
Liefs Suus

Suusje

Welkom, hopen dat het snel raak is. Maak je niet druk over dat "te veel er mee bezig zijn" Mijn Gyn heeft gezegt dat dat niet kan anders zou geen een IVF kunnen slagen . Gewoon gaan met die banaan.

Therese

Wij krijgen 16 december de uitslag van het bloed en het sperma. Ik wordt zo langzaamaan zenuwachtig maar weet eigenlijk wel dat het mis zit want na bijna drie jaar........We kiezen er nog steeds voor om niet verder te gaan dan een evt IUI en ook daar moeten we dan eerst eens induiken om te kijken wat daar de risico's van zijn en dan een keuze maken maar geen operaties of IVF we nemen het gewoon zoals het is, we hebben 1 gezond kind en hebben tussendoor onze twijfels gehad betreffende een tweede want nummer 1 was erg zwaar en te vroeg geboren en een verschrikkelijke zwangerschap waardoor ik huiverig ben iets af te dwingen wat een eerste keer wel natuurlijk is gebeurd maar zo zwaar is geweest. Wij laten het lot beslissen (beetje laf misschien hihihi) Maar dat neemt niet weg dat ik er soms heel verdrietig over kan zijn. Het is toch een droom, een plan een beeld wat je moet veranderen.

Therese

Ik wil je even appart een hele dikke knuffel geven, ik blijf zo hard voor jullie duimen dat al jullie inspanningen eindelijk eens beloond mogen worden. Ik kan me zoo voorstellen dat juist de feestdagen het verdriet vergroten. Ik hoop dat 2009 jullie jaar gaat worden !!!

****lijstje 7 december 2008****

Nathalie (28), 2e kindje, NOD 18 december ongeveer, bezig sinds februari 2008. Zoontje van bijna 2 (21mnd).

Elske, (30), 2e kindje, bezig sinds 24 augustus, NOD tussen 19 en 22 december. Heeft een dochter van 2.

Vonda (43), 2e kindje, NOD 25 december, bezig sinds januari 2008. Heeft een dochter van 2,5.

Therese (26), bezig voor het 1e kindje sinds nov. 07. Vier miskramen en één EUG. Onverklaarbare miskramen. Verplichte pauze tot januari 2009.

Elke (24), met NOD ergens voor 31 december. Bezig sinds juni 2007 voor hun eerste kindje. In oktober bij de gyn geweest voor uitslagen onderzoek. Zaad is van slechte kwaliteit. Zijn bezig met IVF ICSI.

Liesje (34), 2e kindje, NOD rond 31 december (bezig sinds maart 2006) ovulatietests, bloed en sperma wordt onderzocht, tweede afspraak gyn 16 december.

Update

Dames ik heb mijn gegevens maar weer aangepast. Ondanks ik wist dat ik rond mijn ei niet geklust heb blijf ik dan toch hopen, stom tuurlijk zijn de duiveltjes gearriveert gisteren. Waarschijnlijk blijf ik nog hopen met twee verkleefde eierstokken en slecht zaad inclusief een diagnose van de overgang. Het is misschien wel de laatste "NOD" die ik neergezet heb want misshien is er na 16 december wel geen "NOD" meer voor mij en moet ik het echt gaan accepteren.....zucht.

Vonda

Vonda

08-12-2008 om 00:44 Topicstarter

Ach liesje...

Wat naar joh...
Ik realiseerde me niet dat je het al zo moeilijk had gehad met de eerste zwangerschap. Ik heb nog steeds het idee dat als ik maar eenmaal zwanger ben, dat dan alles net zo van een leien dakje zal gaan als het bij mijn eerste is gegaan. Terwijl bij jou de afweging nog eens veel moeilijker is met een zware voorgeschiedenis van de eerste zwangerschap/bevalling. Ik vind het erg knap dat je er dan toch voor durft te gaan.
Hugs, Vonda

Elke

Elke

08-12-2008 om 10:38

Update

Goedemorgen dames,

Ik heb vanmorge mijn echt gehad en ik was binnen 10 min weer buiten. Ik ben een stuk of 10 eitjes aan het broeden, waarvan er 2 al 14 mm zijn en eentje 13 mm. Voor een punctie moeten ze 20 mm zijn.

Ik mag woendag weer terug voor een echo. Ze hebben gezegt dat de punctie in rond het weekend zal zijn

liefs Elke

Vonda

Vonda

08-12-2008 om 15:04 Topicstarter

Elke

Super!
En maar weer rustig verder broeden (*Vonda zet de broedlamp nog een standje hoger voor Elke*)
Vonda

Elke

Elke

09-12-2008 om 13:26

Vonda

Wat lief van je.

Ik voel dat ze goed aan het broeden zijn! hahaha.
Morgenvroeg weer een echo. Ben héél benieuwd!

Hoe is het met de rest van de dames?

Liefs Elke

elsje78

elsje78

09-12-2008 om 20:11

Dag 19

Hoi

Dus op dag 19 en denk eisprong rond dag 15 gehad te hebben... Dag 10, 14 en 16 geklust en dat is heel wat met onze peuter van 2, ze was ziek, verkouden en huilerig en toch sliep ze net die avonden. (vooral dag 14 was ik erg blij mee)

Nu is het afwachten, heb wel een goed gevoel, maar je weet nooit...
Laatste ronde in 2008 dus het zou zo mooi zijn en wens het jullie allemaal!

liefs Elske

Kan ik aanschuiven?

Hoi,

Ben vandaag niet echt in schrijfbui want net ongesteld en enorm teleurgesteld... je rekent er toch weer op.
Maar... volgende NOD zal bij mij uiterlijk 10 januari moeten zijn.
Ben vanochtend naar HA geweest, maar die blijft voet bij stuk houden: kom maar een keer terug in maar 2009 als het nog niet is gelukt.

Met de pil gestopt in oktober 2007, maar pas reguliere cyclus sinds afgelopen zomer.

Elke

Elke

10-12-2008 om 12:25

Astertje

Natuurlijk mag je hier aansluiten! Volgens mij ben jij zelf dit draadje vorig jaar begonnen. Toen had het nog de titel "Wie heeft wanneer zijn NOD in januari"

Niet fijn dat een arts je niet steunt. Is het geen optie om naar een andere te gaan?

Liefs Elke

Vonda

Ja juist die zwangerschap (de bevalling doe ik nog wel een keer hoor dat vond ik een "mooie" ervaring ook al duurde het te lang en deed het te veel zeer hahahahaah) was verschrikkelijk en stel je voor dat ik weer alleen maar kan liggen en dan met een schoolgaand kind pfff . Ron is te vroeg geboren dus lag drie weken met ademhalingsellende in het ziekenhuis dan nog een jaar lang langs alle kinderartsen en veel spuugklachten enz. Nee geen roze bril voor mij en dan toch nog een keer willen he hahahahah.

Weet je wat zeer doet ? ik heb het verzoek gekregen voor een vriend van mijn man een bugaboo te regelen met alles er op en eraan omdat die in Duitsland op het ogenblik niet te krijgen zijn....zucht leuk hoor voor een ander een kinderwagen regelen. grrrrrrr

Elke spannend

En heb je je tweede echo gekregen ?

Astertje

wat wil je dan van die huisarts ?

Heb je al een paar maanden getemperatuurd om te kijken of je wel een eisprong hebt ?

De ha kan je doorverwijzen naar het ziekenhuis waar dan orienterende onderzoeken gaan plaatsvinden. Dat is bloedonderzoek, uitstrijkje, zaadonderzoek en een rontgenfoto van de baarmoeder terwijl ze vloeistof in je eileiders spuiten (auw !!!!!).

Als daar verder niets uit blijkt wordt je ook weer naar huis gestuurd want je moet ongeveer 2 a 3 jaar zelf bezig zijn voordat je mag starten met iui.

Elske

Oei ik duim zo hard dat ik kloven heb gekregen, zou het werken ? duim duim duim.

Astertje

Welkom !

Manda

Lekkere berichtje zeg hahahahahahaah ik zit net in de mallemolen maak me maar moed Ik krijg dinsdag de uitslag van het sperma en het bloed, als daar niks uit blikt dan idd de foto en daar zie ik als een berg tegenop maar ik zou daarna na drie maanden direct met IUI mogen beginnen, zal wel weer per gyn verschillen.

Liesje

hoe lang zijn jullie dan al bezig om zwanger te worden ?

Elke

Elke

10-12-2008 om 14:48

Ja echt spannend!

Heej dames,

Ik heb vanmorgen mijn 2de echo gehad. Iets minder goed nieuws. Ik heb maar 4 bruikbare eitjes gebroed :-S Dat niet echt veel... Het moesten er min. 3 zijn, nou is gelukt!

Ik heb nu een eitje van 20mm, een van 18mm, een van 16mm en een van 15mm. Ik heb er wel een paar mee, maar die zijn waarschijnlijk te klein voor de punctie.

Ik moest om half 2 bellen, om af te spreken wanneer ik de punctie zou hebben. Die heb ik dus a.s. zondag! ik had op zaterdag gehoopt, maar ja. Nu kunnen de andere eitjes nog even door groeien!!

Nu wordt het dus echt spannend!! Natuurlijk hou ik jullie op de hoogte

Liefs Elke

Manda

Wij zijn alweer twee jaar en 10 maanden bezig voor een nummer twee. Ik denk dat de artsen ons wel anders benaderen omdat het om een secundaire kinderwens handeld en we het de eerste keer gered hebben om in 10 maanden drie keer zwanger te raken en nu dus helemaal niks. Dinsdag de uitslag van het bloed en sperma onderzoek....zucht. Hier in de regio is het zo dat je na een jaar zonder zwangerschap doorgewezen wordt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.