Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Wie heeft wanneer haar nod?

Zo, meteen maar even een nieuw draadje gestart. Ik heb ongeveer dezelfde titel als destijds Astertje gebruikt, dat leek me wel zo handig!

Iedereen heel veel succes gewenst! Wees welkom!

Vonda


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nieuw lijstje 24 november

Elske, (30), 2e kindje, bezig sinds 24 augustus, NOD tussen 19 en 22 december. Heeft een dochter van 2.

Vonda (43), 2e kindje, NOD 29 november, bezig sinds januari 2008. Heeft een dochter van 2,5.

Liesje (34), 2e kindje, NOD rond 7 december (bezig sinds maart 2006) ovulatietests, bloed en sperma wordt onderzocht, tweede afspraak gyn 16 december.

Elke (24), met NOD op ?? december. Bezig sinds juni 2007 voor hun eerste kindje. In oktober bij de gyn geweest voor uitslagen onderzoek. Zaad is van slechte kwaliteit. Gaan beginnen met IVF ICSI.

Therese (26), bezig voor het 1e kindje sinds nov. 07. Vier miskramen en één EUG. Heeft een b12-deficientie, verder alle onderzoeken goed. 18 nov. weer afspraak bij de gyn. NOD ergens in december.

Nathalie (28), 2e kindje, NOD 18 december ongeveer, bezig sinds februari 2008. Zoontje van bijna 2 (21mnd).

Tot ziens

Hallo dames,

zoals jullie zien ben ik van het lijstje af, maar helaas niet vanwege een zwangerschap. Ik stop er even mee. Ik wens jullie allemaal gezonde babietjes toe.

Liefs
Sjuultje

Sjuultje

Jammer Sjuultje. Ik wens je al het beste toe. Dikke knuffel.

Elke

Elke

25-11-2008 om 19:37

Sjuultje

Wat sneu... Heel veel succes en sterkte verder.

Liefs Elke

nathalie_80

nathalie_80

26-11-2008 om 21:05

De klusweek staat weer voor de deur

Het tellen is weer begonnen. Vanaf morgen weer beginnen met de ovulatietesten en dan maar weer aan de klus.
Hoop zo dat het deze keer wel lukt, snap gewoon niet waarom het iedere keer niet lukt. Maar we zijn weer opgeladen, we hebben weer hoop en we proberen het gewoon weer!

Hoe is het met jullie??

Gr Nathalie

Mijn ei...

gaat ongebruikt retour hahahaha. Sterkte met klussen Nathalie.

Ik ga manadag weer bloedprikken en dan krijgen we de 16e de uitslag of al dat klussen wel tot iets kan leiden.

Elke

Elke

27-11-2008 om 12:55

Nathalie

Heej Nathalie,

Dat wordt weer spannend voor je!! Veel plezier met klussen

Liefs Elke

Elke

Elke

27-11-2008 om 12:56

Liesje

Heej Liesje,

Wat jammer dat je ei ongebruikt retour gaat... Volgende keer beter dan maar (dat klinkt ook niet echt...)

Liefs Elke

Elke

Elke

27-11-2008 om 12:57

Update

Hallo,

Hier ook nog even de stand van zaken. Ik heb vandaag mijn laatste pil ingenomen en maandag beginnen met spuiten. NOG niks bijzonders dus.

Liefs Elke

elsje78

elsje78

27-11-2008 om 14:48

Dag 7

Hoi

Nu dag 7 dus de klustijd komt weer dichterbij...
Gaan ons best doen zoveel mogelijk te klussen zonder een specifieke dag in het hoofd te hebben van de eisprong. Blijkbaar is daar geen pijl op te trekken, dus zodra ik niet meer ongi ben beginnen we en dan maar eens zien.

Zou toch zo mooi zijn om net voor kerst nog te ontdekken dat het gelukt is...

Ik duim voor jullie

X elske

Elke

spannend zeg, ik hoop dat je weinig last van het spuiten hebt. Jij maandag spuiten, ik laat bloed afnemen, hebben we dat maar weer mooi in evenwicht voor een dagje. Mijn kapster had maar 1 ronde nodig en was gelijk zwanger dus.....duimen maar.

nathalie_80

nathalie_80

29-11-2008 om 21:24

Liesje

Hmm, vervelend van je ei. En spannend?!!!

Ik moet zeggen dat ik er gister weer even doorheen zat, er zijn zoveel stellen in onze omgeving zwanger. 1x klussen en hoppa. Ik gun het ze van harte maar het is zo oneerlijk. Maar goed, ook onze tijd gaat komen. Alleen ik zie al die buiken groeien, en als ik hier de raam uit kijk dan zie ik dat er aan de overkant weer een klein frutske is geboren.

Maar goed, vanaaf maar eens aan de klus. Geen goede test vandaag, maar klussen kan geen kwaad zullen we maar zeggen.

Nou allemaal heel veel sterkte, een sinterklaascadeau gaat niet lukken maar met kerst zou toch wel heeeeeeeel fijn zijn.

Gr Nathalie

nathalie_80

nathalie_80

29-11-2008 om 21:26

Elke

Hee Elke,

Ja dank je, valt niet altijd mee hoor. Vandaag 2x naar sinterklaas geweest met mn kleine mannetje. Erg vermoeiend en ik zou het liefst dadelijk bed in kruipen maar goed, wie niet waagt wie niet wint. Had dan wel geen positieve test vandaag, we proberen het toch maar.

Hoe is het bij jou?

Gr Nathalie

Nathalie

Bij mij gaat het op en neer, zie nu weer veel voordelen van maar 1 kindje hebben maar ben ook wel een beetje boos. Ook hier veel geboortes en veel dikken buiken. En ik kan het niet meer aanhoren hoe mijn moeder zwijmeld over de jongste van mijn zus, ik wil het niet horen !!!!!!

Elke

Elke

30-11-2008 om 23:13

Nathalie

Heej Nathalie,

Ik denk dat ik je frustratie wel begrijp, maar let wel: je hebt al een lief wondertje. Het is misschien wel confronterend al die moeders met 2 of 3 kinderen, maar ik zou er een moord voor doen, voor één lief klein wondertje....

Begrijp me niet verkeert, ik probeer je te snappen , maar ik weet niet hoe het is om een kindje te hebben.

Hoop doet leven! Hoop en duim voor je dat het deze keer wel lukt!

Liefs Elke

Therese

Therese

01-12-2008 om 10:22

***lijstje 1 december***

Elske, (30), 2e kindje, bezig sinds 24 augustus, NOD tussen 19 en 22 december. Heeft een dochter van 2.

Vonda (43), 2e kindje, NOD 29 november, bezig sinds januari 2008. Heeft een dochter van 2,5.

Liesje (34), 2e kindje, NOD rond 7 december (bezig sinds maart 2006) ovulatietests, bloed en sperma wordt onderzocht, tweede afspraak gyn 16 december.

Elke (24), met NOD op ?? december. Bezig sinds juni 2007 voor hun eerste kindje. In oktober bij de gyn geweest voor uitslagen onderzoek. Zaad is van slechte kwaliteit. Gaan beginnen met IVF ICSI.

Nathalie (28), 2e kindje, NOD 18 december ongeveer, bezig sinds februari 2008. Zoontje van bijna 2 (21mnd).

Therese (26), bezig voor het 1e kindje sinds nov. 07. Vier miskramen en één EUG. Onverklaarbare miskramen. Verplichte pauze tot januari

Therese

Therese

01-12-2008 om 10:33

Update

Elke en Liesje allebei succes vandaag met prikken! Ik dnek aan jullie en hopelijk wordt dit de eerste stap naar jullie grootste wens.

Elske en nathalie balen dat jullie allebei weer ongesteld zijn geworden. Hopelijk gaat er een kerstcadeautje jullie kant op.

Vonda poeh wat een verhaal. Ik begrijp jullie beslissing en als dat voor jullie het beste voelt is het ook een goed besluit. Toch hoop ik stiekem dat er erg vlug toch een mooie zwangerschap gaat komen.

En nu snel even een update hier. In het ziekenhuis zijn we nu toch echt uitbehandeld. We hebben de boodschap meegekregen dat we net zolang door moeten gaan totdat er een zwangerschap blijft zitten. Ik word van zulke uitspraken niet bepaald vrolijk en vind dat we echt alles moeten doen wat mogelijk is. Via via had ik gehoord van een alternatieve arts die landelijk bekend staat om haar goede resultaten bij onvruchtbaarheid. Ik heb haar gebeld of ze of wat voor ons kon betekenen. Ze wilde wel kijken en we zijn vorige week bij haar geweest. Dat was absoluut heel bijzonder en ondanks dat we er vrij nuchter in stapte heeft ze ons met haar opmerkingen wel weten te verbazen. De komende acht weken wordt ik d.m.v. van homeopathische medicijnen behandeld. Daarna zou mijn lijf weer zo in balans moeten zijn dat ik een zwangerschap aan zou kunnen. Ik ben benieuwd en wie weet? Ik haal mezelf niet weer van het lijstje, want dat heb ik al zo vaak gedaan het afgelopen jaar. Ik ga er pas vanaf als ik een gezonde zwangerschap heb!

Elke

Het is heel dubbel al een kindje te hebben en toch weer die alles overheersende wens te voelen. Ik weet wat ik mis laat maar zeggen. Ik voelde me daar ook altijd wel heel schuldig over omdat ik bv ook een vriendin heb die dus nu naar drie ICSI behandelingen niet meer verder kan , ze is er bijna aan overleden. Ik heb toen eens bij de site van Freia zitten kijken en vond daar meer dames zoals ik met toch weer die wens. Ik weet echter dat in mijn geval ik ook met de diagnose "onvruchtbaar" kan leven dankzij mijn lieve Ron. Wat ik wel jammer vind in mijn omgeving dat omdat ik er dus 1 heb ik geen verdriet mag hebben en sommige zeggen echt "je gaat toch niet aan die onzin beginnen he" ze bedoelen dan IVF. Ok daar kiezen we niet voor maar mogen we dat aub zelf beslissen grrr. Daar tegenover staat dat een vriendin van mij twee kinderen heeft en geen spijt heeft van haar tweede kind maar het heeft zoveel problemen met zich meegebracht, zoveel verdriet dat ze juist weer jarloers op mij is met maar 1 hahahaah gewoon qua belasting dan. Ja het leven het leven, het lot deelt de kaarten en wij hebben er (soms helaas) maar mee te spelen.........zucht. Allemaal zwanger (en dat het blijft zitten natuurlijk) voor de kerst !!!!

Therese

Therese, ik ben zelf erg positief over alternatieve geneeszaken hoor zeker als je verder uitgedokterd bent. Mijn moeder is zo van haar migraine afgekomen en ikzelf ben als kind met meerdere zaken die de reguliere artsen niet konden oplossen erg geholpen dus zet hem op meid er is meer tussen hemel en aarde ! soms wordt er ook wel gezegt dat een vrouw bv maar 1 geslacht kan dragen bv alleen meisejes of jongens en dar het daardoor tot veel miskramen komt. Ik hoop zo dat er een oplossing komt voor jullie .

Elke

Elke

01-12-2008 om 12:48

Liesje

Zoals ik het hoor, is het inderdaad dubbel.

Ik snap alleen niet dat de mensen om je heen zeuren. Het is toch jullie wens! Zij weten toch niet hoe groot die wens is. En als jullie wel dat "gedoe" willen, is dat jullie keuze en niet die van de andere. Ze doen net alsof je aan een kindje niet genoeg hebt, maar daar gaat het helemaal niet om

Zonder dat "gedoe" heb ik geen kans op een zwangerschap. Die mensen weten gewoon niet waar ze het over hebben!

Gelukkig reageert onze omgeving hier wel positief op

Op naar zwanger voor de kerst!! We blijven optimistisch

Liefs Elke

Vonda

Vonda

01-12-2008 om 16:42 Topicstarter

*** lijstje 1 december 2008 ***

Liesje (34), 2e kindje, NOD rond 7 december (bezig sinds maart 2006) ovulatietests, bloed en sperma wordt onderzocht, tweede afspraak gyn 16 december.
Elke (24), met NOD op ?? december. Bezig sinds juni 2007 voor hun eerste kindje. In oktober bij de gyn geweest voor uitslagen onderzoek. Zaad is van slechte kwaliteit. Gaan beginnen met IVF ICSI.
Nathalie (28), 2e kindje, NOD 18 december ongeveer, bezig sinds februari 2008. Zoontje van bijna 2 (21mnd).
Elske, (30), 2e kindje, bezig sinds 24 augustus, NOD tussen 19 en 22 december. Heeft een dochter van 2.
Vonda (43), 2e kindje, NOD 25 december, bezig sinds januari 2008. Heeft een dochter van 2,5.
Therese (26), bezig voor het 1e kindje sinds nov. 07. Vier miskramen en één EUG. Onverklaarbare miskramen. Verplichte pauze tot januari 2009.

Vonda

Vonda

01-12-2008 om 16:47 Topicstarter

Nog 1 kans in 2008 ...

Het wordt een spannende Kerst voor mij! De laatste kans in 2008 om zwanger te worden.
Ik werd weer heel regelmatig ongesteld op dag 26 van mijn cyclus. Ik had ook helemaal geen verschijnselen oid.
Therese, dank je. Ik hoop dat je je goed voelt bij die behandeling en dat het het gewenste effect mag hebben.
Sjuultje, ik wens je, ook buiten dit draadje, heel veel goeds toe.
Allemaal veel goede klusdagen en wachtweken en vruchtbare afspraken in het medische toegewenst!

Liefs van Vonda

Elke

Elke

01-12-2008 om 21:49

Vonda

Heej Vonda,

Dan hebben we allebij nog een kans om dit jaar zwanger te worden!

Ik ga kei hard voor je duimen!! Voor iedereen natuurlijk.

Liefs El

Elke

Elke

01-12-2008 om 21:52

*****nieuw lijstje 1 december 2008*****

Liesje (34), 2e kindje, NOD rond 7 december (bezig sinds maart 2006) ovulatietests, bloed en sperma wordt onderzocht, tweede afspraak gyn 16 december.

Nathalie (28), 2e kindje, NOD 18 december ongeveer, bezig sinds februari 2008. Zoontje van bijna 2 (21mnd).

Elske, (30), 2e kindje, bezig sinds 24 augustus, NOD tussen 19 en 22 december. Heeft een dochter van 2.

Vonda (43), 2e kindje, NOD 25 december, bezig sinds januari 2008. Heeft een dochter van 2,5.

Therese (26), bezig voor het 1e kindje sinds nov. 07. Vier miskramen en één EUG. Onverklaarbare miskramen. Verplichte pauze tot januari 2009.

Elke (24), met NOD ergens voor 31 december. Bezig sinds juni 2007 voor hun eerste kindje. In oktober bij de gyn geweest voor uitslagen onderzoek. Zaad is van slechte kwaliteit. Zijn bezig met IVF ICSI.

Elke

Elke

01-12-2008 om 21:56

Update

Heej dames,

Ik heb het lijstje aangepast. Heb mezlf weer onderaan gezet. De duiveltjes zijn vandaag weer gearriveerd. Logisch als je stopt met de pil... hahaha.

Vanavond heb ik de eerste spuitgezet in mijn buik gezet. Vond het niet leuk om te doen, maar het stelde niks voor, deed geen pijn en het is voor een goed doel!

En hoe is het met de rest van de ladys?

Liefs Elke

elsje78

elsje78

01-12-2008 om 22:25

Elke, vonda en de rest

Spannend weer! Elke, ik hoop dat al deze moeite nu echt beloond gaat worden, en vonda wat zou het mooi zijn met kerst een positieve test in je handen te hebben...

En ook dat wens ik mezelf toe! Vandaag dag 11 en ik heb me voorgenomen flink te klussen de komende week. Echt om de dag proberen, gisteren begonnen...
Mijn nod ligt ergens na 19 dec. door mijn onregelmatige cyclus (van 28 tot 33 dagen) moet ik de klusweek maar ruim nemen.

En ik brand een kaarsje hier voor mijn lieve vriendin die met me meeleeft terwijl ze zelf al vele jaren probeert zwanger te worden, zonder resultaat. En dan toch het op kan brengen met me mee te praten over mijn wens, die na 3 maandjes nog niet in vervulling is gegaan. Hoe nederig ben je dan als mens, er ligt boven een prachtig kind en waar zeur ik over...

liefs Elske

Elke

Precies zo is het maar net en ik vind dat iedereen zijn keuze in zijn waarde gelaten moet worden. Ik waardeer mijn binkie idd heel erg maar het voelt nu toch nog als iets dat ernaast ontbreekt en tja dat zal langzaam uitgevlakt moeten gaan worden of anders ingevuld moeten gaan worden als het niet meer gaat lukken. De tijd zal het leren nog twee weken wachten dan weten we meer.....zucht

Elke

Stoer meid !!!!! Ik moest ruim een uur in het ziekenhuis wachten op de bloedafname en het deed me daar toch zeer zeg, dat ben ik echt niet gewend en ze hadden nog twee buizen nodig dus bij het verwisselen nog een keer de kiezen op elkaar. ja niet iedere dame daar kan even goed prikken. Maar goed ik hoop dat het prikken de komende tijd je goed af zal gaan en dat je niet te veel bijwerkingen zult krijgen. Het is voor een goed doel, zet hem op. !!

Bleh

Oh man wat heb ik een PMS, verschrikkelijk, wat een humeur heb ik zeg, pffffffff.

nathalie_80

nathalie_80

04-12-2008 om 13:42

Vandaag dag 18 en

nog steeds geen eisprong. Hmm,dag 15 en 16 aan de klus geweest, gister ff niet (pfff) en dan vanavond maar weer klusserdeklus. Zo veel achter elkaar is natuurlijk niet goed, maar als ik om de dag klus dan lukt het iedere keer niet. Dus nu klussen we net zolang door tot ik een goede positieve test heb en mn temperatuur stijgt. Dan weet ik in ieder geval zeker dat ik een eisprong gehad heb. Zal nu toch niet heel lang meer duren!

Nou allemaal veel succes met de laatste pogingen van dit jaar!

Gr Nathalie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.