Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Wie heeft wanneer haar nod?

Zo, meteen maar even een nieuw draadje gestart. Ik heb ongeveer dezelfde titel als destijds Astertje gebruikt, dat leek me wel zo handig!

Iedereen heel veel succes gewenst! Wees welkom!

Vonda


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Elke

Zeker spannend zeg, zie je op tegen de punctie ? of heb je er nog geen beeld van.

Liesje

ik ga voor je duimen !

Manda en elke

Ik denk dat ik had verwacht/gehoopt dat je bloed kon prikken om hormonenlevel te bepalen, als check dat daar in ieder geval alles goed loopt. Voor hetzelfde geld heb je teveel van het een en te weinig van het ander. Maar blijkbaar heeft dat weinig zin.

HA zegt dat je moet beginnen met tellen vanaf het moment dat je enigzins een reguliere cyclus hebt. In ben in oktober gestopt met de pil, maar pas sinds de zomer een regelmatige cyclus. Dus HA zegt dat we feitelijk pas sinds de zomer bezig zijn, en het nog geen zin heeft om verder te zoeken, gewoon ff geduld dus.

Advies was niet om te temperaturen, maar wel om ovulatietesten te gebruiken vanaf dag 14 van mijn cyclus. Maar zij meenden dat als je enige regelmaat had in je cyclus, was je min of meer verzekerd van een eisprong. Volgens mij is dat een erg snelle conclusie.

Ik heb me dus braaf voorgenomen om deze nieuwe cyclus maar eens te gaan testen elke dag vanaf dag 14 of er een streepje komt op de ovulatietesten...kijken wat daar uit komt.

Astertje

ik denk persoonlijk dat je ook nog wat geduld moet hebben. Als je pas vanaf de zomer officieel bezig bent heb je nog maar een paar cycli gehad. Als het nu over een jaar nog niet gelukt is dan zou ik pas richting ziekenhuis gaan.

Je hebt toch al een kindje, dus het is mogelijk.

elsje78

elsje78

11-12-2008 om 13:44

Liesje

Wat lief dat je zo hard duimt! Ik duim evenhard voor jou, want al zo lang bezig voor de tweede...wat lijkt me dat erg. En Elke, spannend zeg! Ik duim dat er overal eitjes inzitten!

Hier dag 21 en droom steeds dat ik zwanger ben. Mijn buik is opgezet en zo zie ik overal sympomen haha
Nog een flinke week en dan weten we het of ik nog in 2008 zwanger raak of dat het (hopelijk) in 2009 zal lukken...

Manda, hoe is het met jou? En Astertje, frustrerend dat je moet wachten!!

Ik blijf duimen!

liefs Elske

Manda

Dankje ik zou het fijn vinden met een positief bericht de feestdagen in te gaan. Maar tja met mij vele anderen. Dus maar weer duimen.

Ik straal

even al mijn zwangere vibes jullie kant op, dat iedereen maar snel zwanger mag worden !!

Manda

Kom maar op met die hormonen, misschien helpt het ! hihihihi

Therese

Therese

13-12-2008 om 17:35

Update

Liesje dank je wel voor je knuffel. Ik geef jou er net zo hard één terug haha. Dinsdag krijg je de uitslag toch? Spannend, hopelijk komt er iets waar makkelijk iest aan gedaan kan worden.

Elke heb je de punctie al gehad? En wat is de score uiteindelijk geworden?

Astertje! Volgens mij heb jij meegeschreven met het draadje nod januari? In ieder geval welkom weer. Ik vind het trouwens raar van je huisarts dat je geen doorverwijzing krijgt. Je bent al meer dan een jaar bezig en dat je cyclus niet regelmatig is, doet toch niks af aan het feit dat je toch echt 15 maanden bezig bent? Dat je huisarts onregelmatige cycli niet meeteld begrijp ik niet zo goed?!?

Liesje spannend al die zwangerschapssymptomen. Wie weet geldt voor jou zwanger voor de kerst!! Ik duim voor je.

Hier gaat het redelijk. Het ene moment voel ik me goed om vervolgens weer in een put te zakken. Ik ben nogal boos op mijn lijf. Het idee dat mijn lichaam schijnbaar gezonde embryo's afstoot maakt me heel verdrietig. Elke keer die pijn en verdriet, het maakt me soms zo moedeloos. Ik ben blij als het januari is en we er weer voor kunnen gaan. 2009 moet dan ons jaar gaan worden!

Elke

Elke

13-12-2008 om 22:05

Therese en de rest

Heej Therese,

Ik heb de punctie nog niet gehad, morgenvroeg om half 10! Ik ben zo zenuwachtig als wat!! Het net een pilletje op om wat rustiger te worden (heb ik mee gekregen) en ga zo naar bedje toe.

Ik hou jullie op de hoogte morgen (weet niet hoe laat)

Liefs Elke

Therese

Therese

14-12-2008 om 00:28

Elke toi toi

voor morgen en ik zal aan je denken om half tien!

liefs Therese

Vonda

Vonda

14-12-2008 om 09:41 Topicstarter

Elke

Duim, duim....

Biene M.

Biene M.

14-12-2008 om 09:45

Therese

Ik wil even zeggen dat ik vaak aan je denk en dat ik hard hoop dat dit jullie laatste december zonder kind is.

Liefs, Biene

Elke

Elke

14-12-2008 om 13:16

Tis voorbij

Heej meiden,

De punctie is gelukkig voorbij. Het was geen pretje...
Een folikel gekregen ze n iet te pakken en deze hebben ze 3 keer moeten prikken. Dit deed echt zeer...

De andere 3 was geen probleem en zo voorbij. Het duurder al met al maar 5 min.

Ze hebben uiteindelijk 3 eitjes gevonden, waarvan er eentje niet rijp... Dus waarschijnlijk kunnen ze maar 2 eitjes bevruchten. Nu maar hopen dat ze allebei ook embryootjes worden!! Dit horen we as dinsdag.

Spannend. Het blijft spannend!

Nu ga ik naar bedje toe, want heb vannacht bijna niet geslapen...

Liefs Elke

Vonda

Vonda

14-12-2008 om 22:49 Topicstarter

Elke

Nou, blij zeker dat het voorbij is... Spannend nu, weer afwachten. Ik hoop heel hard voor jullie dat het mooie embryo's worden!

Liefs van Vonda

Vonda

Vonda

14-12-2008 om 23:03 Topicstarter

Astertje

Welkom hier. Ik hoop dat je met de ovulatietests meer duidelijkheid krijgt. Die gaven mij in elk geval wel duidelijkheid. Ik heb alleen het geluk dat ik sinds mijn bevalling de eisprong voel, dus heb ik de tests niet nodig (laatst heb ik het nog een keer gecheckt om er zeker van te zijn dat het klopte, gelukkig klopte het).
Je geeft aan: vanaf dag 14 met de ovulatietests beginnen. Ik wil me niet bemoeien met een medisch advies natuurlijk, maar bij mij is de eisprong op dag 13 of 14. Ik weet niet hoe lang je cyclus is (daar hangt het ook van af), maar misschien is het toch te overwegen om enkele dagen eerder te beginnen met testen?
Even kijken wat er in de bijsluiter staat bij de ovulatietest van Cl*bl*: er zit zo'n schemaatje bij van wanneer je moet beginnen met testen afhankelijk van je cycluslengte. Mijn cyclus is 25 dagen (meestal). Dan zou ik moeten beginnen op dag 8 van mijn cyclus. Dat vond ik rijkelijk vroeg, omdat ik de ervaring had dat het op dag 13/14 komt. Ik ben dus op dag 11 begonnen en kreeg netjes op dag 14, toen ik het ook voelde, de eisprong.
Houd er rekening mee dat een test ook wel eens een foutmelding kan geven, dat je genoeg tests in huis hebt zeg maar.
Nou, genoeg tips. Heel veel succes!
Vonda

Vonda

Vonda

14-12-2008 om 23:12 Topicstarter

Liesje

Ja, dat kan ik me voorstellen dat je dat naar vindt, dat je je ermee bezig moet houden voor een ander (bugaboo) terwijl je dat zelf zo graag wilt.
Ik kan zelf niet door plaatsje X rijden zonder met weemoed en verlangen te denken aan de verloskundigenpraktijk die daar gevestigd is en het ziekenhuis daar vlakbij waar ik bevallen ben.... mooie herinneringen maar ik wil nog zo graag een keer... en tegelijkertijd ben ik natuurlijk ook wel bang: wat als het niet goed is (ben niet meer de jongste), hoe lang ga ik (we) nog door, enz, enz. Lastig.
Vonda

Vonda

Vonda

14-12-2008 om 23:14 Topicstarter

En hoe het hier gaat

Nou, prima eigenlijk. Zaterdag een pijnlijke eisprong gevoeld, zondagmorgen geklust. Netjes op tijd, lijkt me. Misschien morgen nog eens, we zien wel.

Ik ben eigenlijk wel weer erg hoopvol, zoals altijd! (vol verwachting klopt mijn hart!)

Vonda

Elke

Ik duim voor je dat de ontwikkeling en terugplaatsing goed gaat en je in 1 keer zwanger bent, duim duim duim.

Vonda en update

Ja ik herken dat wel, wat je zegt, idd de weg naar de verloskundige, zwangerschapsyoga, straks weer naar het ziekenhuis waar hij geboren is, iedere ziekenwagen die langs rijdt, de prenatal.

Ik ben mijzelf in iedergeval heel erg aan het beschermen. Ik heb in mijn nieuwe agenda de verzamelde namen maar niet meer opgeschreven en heb het voor elkaar in mijn hoofd ook te stoppen met het verzamelen van namen en het dromen over hoe het zou zijn met een tweede, hoe ik het zou gaan vertellen en wat ik dit keer anders zou doen en wat ik zou willen kopen. Een vriendin van mij is bevallen van nummer vier en ik ben vorige week op kraamvisite geweest en heb me goed af kunnen schermen. Ze had een nieuw wippertje op een hoge poot die je later ook als kinderstoel kan gebruiken en mijn eerste reactie was "oh die wil ik ook dan" en dat idee heb ik vervolgens ingeslikt en direct verteerd en uitgeblazen. Ik moet mijn hersenen echt opnieuw programeren en dat lijkt goed te gaan. Nu maar afwachten om half elf. Ik ben zooo zenuwachtig. Ik ga nu Ron naar mijn vriendin brengen. Ik ben al aan het nadenken hoe ik het mijn familie en vrienden ga vertellen dat het over is. Ik wil dan ook dat ze het weten want mijn schoonmoeder heeft weer een blunder begaan zeg, heeft voor de kerst een boek over het menselijk lichaam gekocht voor Ron. Dat is op zich geweldig vind hij echt tof maar zegt ze er bij "ja je kan ook heel goed zien hoe een baby'tje in de buik bij de mama groeit en dat lijkt me zo passend" passend op wat ? om te vertellen "dat gebeurd dus nooit meer" ze bedoelde echt met blik op de toekomst om hem te vertellen dat ik zwanger ben e.d. niet om te verklaren dta hij er ooit ingezeten heeft. Maar goed ook daar geven wel weer ene draai aan. Ik heb een kind en knuffel hem plat (arm kind). Ik neem zakdoeken mee en gaan met die banaan.

Elke

Elke

16-12-2008 om 10:08

Terugplaatsing

Heej Dames,

Ik heb net telefoon gehad en ze zij toch alle 3 bevrucht!!! Het zijn perfect embryootjes geworden.

Vanmiddag om half 3 wordt er eentje terug geplaast
Ik ben zó blij!!

Liefs Elke

Rembrand

Rembrand

16-12-2008 om 10:20

Duim,duim,duim...........voor elke.

Voor jou en je Emmy's !
M.

merel

merel

16-12-2008 om 12:38

Hoi

Hallo allemaal

Ik ben een al een tijdje een stille meelezer van dit draadje, omdat de wens voor een 2e er al wat langer is, maar ik nog niet gestopt was met de pil omdat ik net van baan veranderd was (wilde even wachten tot ik meer duidelijkheid had of ik kon blijven). Inmiddels heb ik een vast contract gekregen en hebben we besloten voor een 2e te gaan. En wil ik eigenlijk toch wel graag meeschrijven met een draadje. Maar ik zie in dit draadje dat het bij een heel aantal mensen niet zo makkelijk gaat. Ik heb er bewondering en respect voor hoe jullie daar mee omgaan, elk keer de moed weer vinden om door te gaan ondanks de teleurstelling en hoe jullie elkaar tot steun zijn. En juist omdat ik dat zo respecteer wil ik me enerzijds graag aansluiten en vind ik het anderzijds moeilijk, omdat ik het heel rot zo vinden als ik binnen no time dit draadje weer zou verlaten omdat ik zwanger ben. Ik weet natuurlijk ook niet of dat zo is, kan moeilijk op die feiten vooruitlopen, pfffffffff dat maakt het zo lastig. Want het lijkt me zo vervelend voor jullie clubje als er elke keer meiden komen meeschrijven die dan gelijk weer gaan...
kortom...ik zou graag willen weten hoe jullie erover denken, wees eerlijk, ik kan natuurlijk altijd een ander draadje openen.

vind het lastig om mijn dilemma in de juiste woorden neer te schrijven, misschien doe ik wel te moeilijk, nou ja, hopelijk snappen jullie een beetje wat ik bedoel.

groetjes, Merel

p.s. elke, heel heel veel geluk bij je terugplaatsing!

Elke

Elke

16-12-2008 om 20:08

Merel

Heej Merel,

Welkom hier!

Natuurlijk mag je je hier aansluiten. Hoe sneller je hier weg bent, hoe beter!! We gunnen het je van harte. Ik was zelf ook niet van plan om zo lang hier rond te blijven hangen, maar ja. Komt goed!

Vaak kun je hier met weinig woorden al heel veel zeggen. Ik schrijf ook geen lange verhalen

Lief Elke

Elke

Elke

16-12-2008 om 20:09

Er zit er eentje

Heej Dames,

Ik heb nu mijn aller eerste embryo in mijn buik. De gedachte alleen al... Heerlijk!!!

Nu 2 weken lang heel hard gaan duimen

Liefs Elke

nathalie_80

nathalie_80

16-12-2008 om 20:15

Elke!

Heee Elke,

Wat een heerlijk nieuws!!! Ik zal voor je duimen de komende weken. Wat zou dat een mooi kerstcadeautje zijn!!

Ik heb over 2 dagen mn NOD, heb er wel vertrouwen in deze keer, borsten voelen erg vol. Maar ik ben ook een beetje ziekjes dus voel vanalles.... misschien hoop ik wel te veel.

Nou heel veel sterkte en ik zal vanavond een kaarsje branden voor je kleine embryo.

Grtz Nathalie

Elke

Benen over elkaar en broeden !!!!!!! duim duim duim

Therese, elke en de rest

Hee meid, ben blij dat je hier weer "rondhangt", aan de andere kant baal ik er zo enorm van dat je hier nog bent. Ik duim mee en tuurlijk wordt 2009 jou jaar!

Sorry dat ik wat minder online was, heb een hersenschudding en een scheurtje in mijn schedel omdat fietsen toch echt niet mijn ding is...hihi. Heb een ei met dubbele dooier boven mijn oog zitten en lijk wel zwaar mishandeld maar ben alleen met de fiets onderuit gegaan om een stuk asfalt weg te koppen. Dat laatste is wel gelukt trouwens!

Elke, wat enorm speciaal moet jij je voelen! Ooo ik duim dat je over 2 weken en lekkere positieve test vasthoud!

En Merel, ik zit in jou schuitje. Ik wacht ook tot ik een vast contract heb en dan gaan we hier voor een derde kindje(als het mag lukken). Ik duim voor je want ook voor jou is het lekker spannend.

En Nathalie...ik duim de aankomende 2 dagen volop!!! Wat enorm spannend!

Liefs Rian (knapper dan ooit! Hihihi!)

Merel

Meid niet te veel nadenken, kom er gezellig bij. En als je lekker snel zwanger bent is dat alleen maar goed, hoe meer hormonen in de wereld hoe beter onze kansen weer zijn, een soort moeders voor moeders online hahahahahah Nee ff zonder gekheid schrijf lekker mee.

Update gyn

Vanmorgen dus naar de gyn. Mijn hormonen zijn goed, zelfs uitstekend en ik heb netjes een eisprong. Hub zijn zaad is minder goed. Ik weet de aantallen niet meer maar ongeveer de helft van de hoeveelheid en de helft van de beweeglijkheid. Omdat het maar een moment opname is en hij een jetlag had, veel gevlogen, heet gezwommen enz moet hij in januari nog een keer doneren. Ikzelf moet nu in januari een baarmoederfoto laten maken en daarna stopt het even want na de baarmoederfoto als dat ook ok blijkt ben ik meer vruchtbaar omdat alles dan opgerekt is en hopen we maar op een goede zwemmer en anders evt IUI maar zover zijn we nog niet en daar ga ik nu ook nog niet over nadenken. Eigenlijk weten we dus nog niet echt wat en dat is weer even slikken. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet denken en hopen. Maar goed eerst maar eens de foto afwachten en de tweede donatie en ondertussen flink blijven oefenen hihihi.

Kan iemand me wat meer vertellen over persoonlkijke ervaringen betreffende de baarmoederfoto ? zie er een beetje tegenop.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.