Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Wie heeft wanneer haar nod?

Zo, meteen maar even een nieuw draadje gestart. Ik heb ongeveer dezelfde titel als destijds Astertje gebruikt, dat leek me wel zo handig!

Iedereen heel veel succes gewenst! Wees welkom!

Vonda


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
nathalie_80

nathalie_80

04-11-2008 om 21:14

Eindelijk springt er iets

Vandaag dag 19 en na een heel dun streepje gister, vandaag dan echt een dikke streep. Dat wordt dus dadelijk flink klussen, van de week ook natuurlijk al n paar keer geprobeerd.
En dan gaat na vanavond het wachten weer beginnen, nou maar weer hopen dat het deze keer wel lukt.

Hoe ist bij jullie allemaal??

nathalie_80

nathalie_80

04-11-2008 om 21:15

Ennn vonda?

Hee Vonda,

Wat spannend, ennn enn en??
Ik duim voor je, good luck!

Gr Nathalie

Vonda

Vonda

04-11-2008 om 23:44 Topicstarter

Helaas, helaas

Vanmorgen weer ongesteld geworden, nota bene op dag 27 van mijn cyclus! Normaal ben ik erg regelmatig, 25 dagen, dus dit duurde wel wat lang. Ik had nog zo gehoopt, maar helaas... ik had overigens (behalve qua emoties) geen lichamelijke bijzonderheden die op zwangerschap wezen (behalve dat ik GEEN pukkels had!). Ach ja, op naar de 32e cyclus sinds mijn bevalling...
Lieve meiden, bedankt voor het meeleven...!
Vonda

Vonda

Vonda

04-11-2008 om 23:47 Topicstarter

*** lijstje 4 november 2008 ***

Sjuultje (29), 2e kindje, zoontje van 18 maanden, NOD 4 november, bezig sinds maart 2008.
Elke (24), met NOD op 9 november. Bezig sinds juni 2007 voor hun eerste kindje. In oktober bij de gyn geweest voor uitslagen onderzoek. Zaad is van slechte kwaliteit. Gaan voor IVF. Vriend wordt nader onderzocht, gelukkig geen wachtlijst.
Liesje (34), 2e kindje, NOD ergens rond 14 november (bezig sinds maart 2006) bezig met ovulatietests, eerste afspraak gyn 4 nov.
Nathalie (28), 2e kindje, NOD 14 november ongeveer, bezig sinds februari 2008. Zoontje van 20 maanden.
Elske, (30), 2e kindje, bezig sinds 24 augustus, NOD 26 november. Heeft een dochter van 2.
Vonda (42), 2e kindje, NOD 29 november, bezig sinds januari 2008. Heeft een dochter van 2,5.

*** lijstje 5 november 2008 ***

Elke (24), met NOD op 9 november. Bezig sinds juni 2007 voor hun eerste kindje. In oktober bij de gyn geweest voor uitslagen onderzoek. Zaad is van slechte kwaliteit. Gaan voor IVF. Vriend wordt nader onderzocht, gelukkig geen wachtlijst.

Sjuultje (29), 2e kindje, zoontje van 18 maanden, NOD 11 november, bezig sinds maart 2008.

Liesje (34), 2e kindje, NOD ergens rond 14 november (bezig sinds maart 2006) bezig met ovulatietests, eerste afspraak gyn 4 nov.

Nathalie (28), 2e kindje, NOD 14 november ongeveer, bezig sinds februari 2008. Zoontje van 20 maanden.

Elske, (30), 2e kindje, bezig sinds 24 augustus, NOD 26 november. Heeft een dochter van 2.

Vonda (42), 2e kindje, NOD 29 november, bezig sinds januari 2008. Heeft een dochter van 2,5

Lijstje aangepast

Hoi allemaal,

ik heb even het lijstje aangepast, want ik zag dat ik op de een of andere manier 4 november had ingevuld, maar dit moet 11 november zijn!
Of dat dan weer de juiste NOD-dag is weet ik niet, want ik had gister (21e dag van de cyclus) ineens van dat vruchtbare "rauw eiwitechtige" slijm (heb ik niet iedere maand), maar of dat nu betekent dat ik dan pas gister mijn ovulatie heb gehad? Dan zou mijn NOD pas 18 november zijn!
Ik hou dus maar even een slag om de arm, alhoewel ik weinig hoop heb deze maand... door omstandigheden (gezondheid, stress) is er deze maand maar 2 keer geklust: op de 7e dag en op de 18e dag... Niet echt heel gunstig dus....

Nu, dit was het weer even..

xxx Sjuultje

Vonda

Oh meid wat balen weer , lees net dat het niet raak is en we hadden allemaal goede hoop.
We hebben nog even voor de kerst dus daar blijven we gewoon op hopen en duimen.

Afspraak gyn

Ik heb veel te vertellen maar ben al sinds zondag ziek en heb met moeite de afspraak bij de gyn gehaald. gelukkig was die enorm kort en stonden we zo weer buiten. Ik heb of buikgriep of bedorven vlees in een restaurant gegeten..........

Ik moet nu twee keer bloed laten prikken op dag 20 maar mocht ook 21, morgen dus (hoop dat ik dat redt) en de derde dag van mijn menstruatie. Hub mag zijn deel "doneren" mens wat een gedoe. Dan hebben we 16 december de afspraak voor de uitslag. Of het stopt dan door hele slechte uitslag of we gaan vandaaruit verder met een foto van mijn eierstokken. Daarna zouden ze een paar maanden wachten omdat door het doorspoelen van je eierstokken de zwangerschapskans steigt. We hebben heel duidelijk aangegeven dat we evt over iui nog na willen denken indien nodig maar dat het dan verder stopt. Het worden spannende weken. We hebben deze ronde maar 1 keer kunnen klussen omdat ik daarna ziek geworden ben maar tja hopen doen we altijd he weldat ik nu ook weer heel blij kan zijn van dat we met zijn drieen zijn. Ik hoop dat ik dit gevoel vast kan blijven houden dat is een goede zelfsbescherming.

***lijstje 6 november 2008***

Elke (24), met NOD op 9 november. Bezig sinds juni 2007 voor hun eerste kindje. In oktober bij de gyn geweest voor uitslagen onderzoek. Zaad is van slechte kwaliteit. Gaan voor IVF. Vriend wordt nader onderzocht, gelukkig geen wachtlijst.

Sjuultje (29), 2e kindje, zoontje van 18 maanden, NOD 11 november, bezig sinds maart 2008.

Liesje (34), 2e kindje, NOD rond 14 november (bezig sinds maart 2006) ovulatietests, bloed en sperma wordt onderzocht, tweede afspraak gyn 16 december.

Nathalie (28), 2e kindje, NOD 14 november ongeveer, bezig sinds februari 2008. Zoontje van 20 maanden.

Elske, (30), 2e kindje, bezig sinds 24 augustus, NOD 26 november. Heeft een dochter van 2.

Vonda (42), 2e kindje, NOD 29 november, bezig sinds januari 2008. Heeft een dochter van 2,5

Elke

Elke

06-11-2008 om 17:07

Liesje

Heej Liesje,

Dat traject hebben wij ook al gedaan. Hieruit bleek dat het zaad van mijn vriend niet goed is.
Wat spannend allemaal! Succes.

Liefs Elke

Elke

Elke

06-11-2008 om 17:15

Weer een update!

Hallo Dames,

Hier weer een update:
We zijn vandaag weer naar het ziekenhuis geweest en mogen gaan beginnen!! Ik heb een hele tas vol met medicijnen ten waarde van € 1500!! Niet normaal...
Wat een spanning weer!

Liefs Elke

Vonda

Vonda

06-11-2008 om 22:29 Topicstarter

Elke

Go, go girl!!!!

Hugs, Vonda

Vonda

Vonda

06-11-2008 om 22:31 Topicstarter

Liesje

Ja, ik had dit keer zelf ook wel wat meer hoop dan normaal. Je moet jezelf moed in blijven spreken he? Goed dat jij dat ook doet. Opvallend trouwens dat in dit lijstje velen zijn die voor de 2e gaan, zoals jij en ik. jammer dat dat voor Elke niet geldt...
Vonda

Therese

Therese

07-11-2008 om 10:22

Elke!

Wat spannend allemaal! Ik hoop dat dit het resultaat gaat opleveren waar jullie al zo lang op hopen.

Lief Therese

Therese

Therese

07-11-2008 om 10:25

Goed nieuws

Ik heb amper afscheid genomen van dit draadje en blijk ik alweer zwanger te zijn! Ik weet het nu een week en het is natuurlijk weer superspannend. Dinsdag al de eerste afspraak bij de gynaecoloog. We krijgen dan de uitslag van het chromosomenonderzoek en de eerste echo al. Er zal nog weinig te zien zijn, maar ze kunnen dan in elk geval een buitenbaarmoederlijke zwangerschap uitsluiten. Meiden ik hoop dat jullie ook snel op roze mogen!

Liefs Therese

Elke

Elke

07-11-2008 om 10:58

Therese!! :-d

Wat goed!!!!! Gefeliciteerd!!! En nu moet het Ukkie blijven zitten

Geniet ervan en ik hoop dat ik je snel mag volgen!

Liefs Elke

Vonda

Vonda

07-11-2008 om 12:57 Topicstarter

Therese!

Heeeeel erg fijn voor je!!! We duimen dat het goed is en lekker blijft zitten!

Vonda

femmetje

femmetje

07-11-2008 om 13:28

Therese!

Wat een goed en fijn nieuws is dit!!!!!!! HET MOET BLIJVEN ZITTEN HOOR!!!! Wil niet meer lezen dat het niet ok is... Wil alleen maar blij voor je zijn!!
Kaarjes aan!!!! hopen op het beste!!! Meis Blij voor jullie!!!!!!!!!!

VEEL LIEFS FEM

Petr@

Petr@

07-11-2008 om 14:32

Inbreken voor therese

Gefeliciteerd!
Ik ga meteen een kaarsje voor jullie branden!

liefs,
Petr@

Therese

Meid gefeliciteerd, ik duim dat alles heeeeeel goed gaat lopen.

Elke

Elke

09-11-2008 om 18:40

*****lijstje 9 november 2008*****

Sjuultje (29), 2e kindje, zoontje van 18 maanden, NOD 11 november, bezig sinds maart 2008.

Liesje (34), 2e kindje, NOD rond 14 november (bezig sinds maart 2006) ovulatietests, bloed en sperma wordt onderzocht, tweede afspraak gyn 16 december.

Nathalie (28), 2e kindje, NOD 14 november ongeveer, bezig sinds februari 2008. Zoontje van 20 maanden.

Elske, (30), 2e kindje, bezig sinds 24 augustus, NOD 26 november. Heeft een dochter van 2.

Vonda (42), 2e kindje, NOD 29 november, bezig sinds januari 2008. Heeft een dochter van 2,5.

Elke (24), met NOD op ?? december. Bezig sinds juni 2007 voor hun eerste kindje. In oktober bij de gyn geweest voor uitslagen onderzoek. Zaad is van slechte kwaliteit. Gaan beginnen IVF ICSI.

Elke0

Elke0

09-11-2008 om 18:49

De duivetjes zijn er weer....

...., mar ik ben er niet rouwig om!! Want dit betekent dat we met de IVF kunnen beginnen!

Wat wel heel gek klinkt: ik ben nu met DE pil begonnen... Dit moet schijnbaar voor 2 weken. Ik weet dus niet wanneer mijn NOD zal zijn. Morgen de verpleegkundige bellen voor uitleg over het spuiten van de hormonen.

Ik vind het zo spannend allemaal!!!

En hoe gaat het met jullie?

Liefs Elke

Therese en nina

Therese, ik duim me suf, de kaarsen branden mijn huis af en ook manlief wordt al gek van mijn gebedjes en duimen. Want tja aan koken en schoonmaken kom ik niet meer toe zo...hahahaa! Maar dat alles heb ik wel over voor je hoor!!! Hoe voel je je?

En Nina, hoe is het met jou? Kijk je uit naar je werk? Of toch liever nog niet?

Hier alles goed, ik ben eindelijk na 4,5 maand weer ongi geworden. Het zat al een maand te wringen en ik ben dan ook echt heeeeeeeeeeel blij dat het eindelijk doorzet.

liefs en dikke knuffel voor jullie beiden!

Muis

Heey, hier gaat ie heel goed! Geniet nog steeds volop! En hoe is het met jou? En met de kleine man? Ben jij alweer aan het werk? Ik heb er niet echt zin aan. Het werk zelf op zich wel maar niet om Ayden weg te moeten brengen en zo lang niet bij hem te zijn. BAH....een kwestie van wennen denk ik.

Therese? Nog steeds alles goed?? Ik blijf voor je duimen!

Groetjes Nina

elsje78

elsje78

10-11-2008 om 20:24

Hier klustijd

Hoi Allemaal

Hier is het klustijd, dag 17 vandaag en naar mijn gevoel (en cervixslijm) is het klustijd.
Vorige keer cyclus van 32 en 33 dagen dus het zou kunnen. Hoop dat het lukt want we zijn vreselijk druk en dochterlief is 's avonds heel veel wakker, waardoor klustijd er wel eens bij inschiet...

Therese gefeliciteerd en hoe is het met de rest?
Elke ik duim voor je...wat raar he dat je dan ineens aan de pil moet!
Vonda hoe is het?

Liefs Elske

Elke

Zet hem op meid ! ik hoop dat de hele behandeling gaat meevallen en een mooi resultaat gaat opleveren.

Elske

Ja dat druk zijn en een kind vroeg op of s'avonds lang wakker maakt dat klussen idd niet echt makkelijk dat herken ik. Sterkte.

Update

Nou deze week ergens moet ik ongi worden, voel nog helemaal niks maar het zou me niets verbazen als mijn helecyclus in de war is, geen idee wanneer ik precies mijn eisprong gehad heb want ben ruim een week ziek geweest met heftige buikgriep. Maar goed het is vandaag pas dag 25. Wat wel onhandig zou zijn als ik de derde dag van de menstratie precies in het weekend valt, hoe zou dat dan gaan ? een dagje eerder of een dagje later prikken ? nou ja we zien wel, ben ik vrijdag nog niet ongi geworden dan zal ik hetziekenhuis wel eens bellen.

Elke

Elke

11-11-2008 om 23:32

Liesje

Als je 3de dag in het weekend valt, dan ligt het er ook nog aan of dat op een zaterdag of op zondag is.

Ze hadden mij verteld: als dag 3 op een zaterdag valt, dan op crijdag, dag 2, prikken
Als dag 3 op een zondag valt, dan moest ik dag 4, de maandag dus laten prikken.

Liefs Elke

Elke

Elke

11-11-2008 om 23:33

Sjuultje

Hoe is het nu??? Al getest?
Ik duim voor je!

Liefs Elke

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.