Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Wie heeft wanneer haar nod?

Zo, meteen maar even een nieuw draadje gestart. Ik heb ongeveer dezelfde titel als destijds Astertje gebruikt, dat leek me wel zo handig!

Iedereen heel veel succes gewenst! Wees welkom!

Vonda


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Elke

Elke

20-10-2008 om 18:10

Liora

Van harte gefeliciteerd!
Ben jalours...

Liefs Elke

Biene M.

Biene M.

20-10-2008 om 18:23

Liora!

Mazzeltov!!!

Enne, het aanbod om 's op te passen staat nog hoor. Dan kan je zoontje meteen vast aan een baby wennen

liora

liora

20-10-2008 om 18:28

Super

Hoi allemaal,

Bedankt voor alle lieve felicitaties, heel fijn!
Ik wens iedereen in dit draadje een spoedige zwangerschap toe.

Nu breekt een spannende periode aan, maar die zie ik vol vertrouwen tegemoet.
En meiden, ik wil een zwanger draadje uitgerekend in juli, en daarin hoop ik jullie te zien! Manda, jou ook, dat zou echt geweldig zijn.
En Biene, super dank je!

Liora

elsje78

elsje78

20-10-2008 om 21:20

Liora

Gefeliciteerd!!!!!!!

Heerlijk voor je....geniet van dit gevoel!!

X Elske

elsje78

elsje78

20-10-2008 om 22:02

Hier nu spannend

Zit nu op dag 28 en had vorige keer 31 dagen maar was pas de eerste ronde, dus wie weet hoe onregelmatig ik ben...

Heb nog geen gevoel dat ik ongesteld moet worden, wel een trekkend gevoel onderin de buik dat ik niet echt ken. (beeld mezelf al bandenpijn in haha) en last van m'n tepels, maar dat had ik vorige maand ook. Dus dat zegt niks.

Moet van mezelf zeker tot en met vrijdag uitzitten, dan zou het dag 32 zijn en als er dan niks gekomen is haal ik een test.

Poe ik hoop het echt, want dan zou ik precies met kerst 3 maanden zijn **zwijmel, fantaseer enz enz***

Ik duim door voor de rest en een kaarje voor de meiden bij wie het zo moeilijk is nu!!

X Elske

liora

liora

20-10-2008 om 22:46

Elske

Hoi Elske,

Ik hoop dat het voor jou ook raak is!

Liora

Sjuultje

Hallo Sjuultje, balen meid, ik voel wel wat je zegt. Is nummer 1 met behulp van medische ingrepen gekomen of toch natuurlijk ? Ikzelf ben nu voor nummer twee twee jaar en negen maanden bezig. Ik duim voor je dat het deze ronde mee mag zitten.

Liora

Gefeliciteerd !!!! stuur eens wat hormonen hierheen hahahaha. Genieten !

Therese

Therese

21-10-2008 om 09:49

Lioraaa!

Gefeliciteerd meid! En geniet van dat mooie wondertje in je buik. Laat je af en toe nog weten hoe het gaat?

Liefs

Therese

Therese

21-10-2008 om 09:51

**lijstje 21 oktober 2008**

Liora (38), 2e kindje, zesde poging, NOD 21 oktober (heeft een zoon van 5).

Elske, (30), 2e kindje, bezig sinds 24 augustus, NOD ongeveer 22-23 oktober. Heeft een dochter van 2.

B (34), 3e kindje, NOD 27 oktober, bezig sinds augustus 2008.

Vonda (42), 2e kindje, NOD 2 november, bezig sinds januari 2008

Therese (26), 1e kindje, 3 miskramen en 1 bbz. NOD tussen 2-4 november, bezig sinds november 2007.

Sjuultje (29), 2e kindje, zoontje van 18 maanden, NOD 4 november, bezig sinds maart 2008.

Elke (24), met NOD op 9 november . Bezig sinds juni 2007 voor hun eerste kindje. In oktober bij de gyn geweest voor uitslagen onderzoek. Zaad is van slechte kwaliteit. Gaan voor IVF. Vriend wordt nader onderzocht, gelukkig geen wachtlijst.

Liesje (34), 2e kindje, NOD ergens rond 14 november (bezig sinds maart 2006) bezig met ovulatietests, eerste afspraak gyn 4 nov.

Therese

Therese

21-10-2008 om 09:57

Hoi meiden

Sorry maar ik volg alles de laatste tijd nier meer zo goed. Het goede bericht van Liora kon ik natuurlijk niet over het hoofd zien . Super!

Ik ben de laatste tijd nogal aan het dippen en heb het regelmatig erg moeilijk met alles. De eerste helft van 2008 was één grote emotionele achtbaan en nu alles relatief rustig is, besef ik pas wat er eigenlijk allemaal gebeurt is en wat een impact het heeft op ons leven. Ik probeer positief te blijven, maar soms slaat het verdriet even keihard terug.

Dit is weer een behoorlijk ego-berichtje geworden. Hte spijt me, maar ik wil jullie allemaal wel een dikke knuffel geven en ik wens iedereen een mooie zwangerschap toe!

Liefs Therese

liora

liora

21-10-2008 om 09:59

Zwanger

Tja meiden, nu ik zwanger ben moet ik mezelf dan maar van het lijstje afhalen. Ik zal jullie missen, hopelijk niet voor heel lang en zie ik jullie snel in een zwanger draadje!

Ik ga jullie zeker op de hoogte houden en blijf jullie volgen en met jullie meeleven.

Heel erg bedankt voor alle steun!

Liora

liora

liora

21-10-2008 om 10:00

***lijstje 21 oktober****

Elske, (30), 2e kindje, bezig sinds 24 augustus, NOD ongeveer 22-23 oktober. Heeft een dochter van 2.

B (34), 3e kindje, NOD 27 oktober, bezig sinds augustus 2008.

Vonda (42), 2e kindje, NOD 2 november, bezig sinds januari 2008

Therese (26), 1e kindje, 3 miskramen en 1 bbz. NOD tussen 2-4 november, bezig sinds november 2007.

Sjuultje (29), 2e kindje, zoontje van 18 maanden, NOD 4 november, bezig sinds maart 2008.

Elke (24), met NOD op 9 november . Bezig sinds juni 2007 voor hun eerste kindje. In oktober bij de gyn geweest voor uitslagen onderzoek. Zaad is van slechte kwaliteit. Gaan voor IVF. Vriend wordt nader onderzocht, gelukkig geen wachtlijst.

Liesje (34), 2e kindje, NOD ergens rond 14 november (bezig sinds maart 2006) bezig met ovulatietests, eerste afspraak gyn 4 nov.

Sascha2

Sascha2

21-10-2008 om 10:51

Inbraakje liora

Van harte!! Wat een leuk nieuws. Geniet ervan hoor,
Sascha

Therese

Hallo Therese, weet je wat nou zo leuk is....je mag hier zooooooooo ego zijn, hier gaat het alleen maar heerlijk om iedereen zijn echte gevoelens zonder schaamte of wat dan ook. Hier kan je juist al je gevoelens delen die je zelfs niet tegen je partner kwijt kan of tegen je aller beste vriendinnen want laten we wel wezen het is allemaal gewoon erg heftig. Lucht je hart !

nathalie_80

nathalie_80

21-10-2008 om 13:22

Thnx

Hoi Liora,

NOu jou welkomberichtje wordt wel meteen gevolgd door heel goed nieuws. Van harte gefeliciteerd en geniet lekker van het zwanger zijn!

Hier is gister alles toch weer op gang gekomen. Niet normaal deze keer, lijkt wel of ik liters bloed verlies en mn halve baarmoeder mee naar buiten komt (overdrijven is een kunst) Heb ik normaal zo erg helemaal niet! Mijn lichaam is me een beetje aan het foppen heb ik het idee.

Maar goed, geniet jij er lekker van!

Gr Nathalie

nathalie_80

nathalie_80

21-10-2008 om 13:26

Liesje

Hoi hoi,

Ik snap ook niet waar die 4 dagen vette strepen vanaf komen. En ik slik al sinds januari geen pil meer, dus daar kan het ook niet aan liggen. Normaal heb ik ook altijd een licht streepje en sommige maanden, ontdek ik niet eens een dikke streep.
Maar alles heeft nu doorgezet, erger dan normaal. Dus we beginnen maar weer opnieuw. Ik snap alleen niet zo goed, hoe jullie die dagen tellen. Ik heb het idee dat dat bij mij super wisselend is(mn eisprong). Alhoewel ik meestal wel op dezelfde dag ongesteld word.

In ieder geval bedankt voor je info!

gr Nathalie

nathalie_80

nathalie_80

21-10-2008 om 13:29

Vonda

Hee Vonda,

Heel veel succes met klussen! Ik ben nog niet zo in het tellen van de dagen, begrijp nog niet zo goed wat jullie allemaal tellen. Ik heb het idee dat mijn eisprong erg wisselend is, (als er uberhaupt al iets springt) en over het algemeen ben ik toch iedere keer rond dezelfde dag ongesteld.
Ben zo bang dat het niet meer gaat lukken, en ik wil zo graag nog meer van die kleine hummelkes erbij. Ik vraag me af na hoe lang het tijd wordt om eens bij de huisarts op bezoek te gaan?

Gr Nathalie

liora

liora

21-10-2008 om 14:55

Nathalie

Hoi Nathalie,

Daar ben ik weer, lees anders even een weekje terug, want het is schier onmogelijk dat je eisprong elke cyclus op een andere dag is, maar dat je toch altijd een even lange cyclus hebt. Kan echt niet.

Liora

B...

B...

21-10-2008 om 15:38

Liora

Heb je ook veel verschijnselen? Of valt dat mee?

Ik heb zo'n voorgevoel dat deze maand niks wordt. Morgen is dag 28. Maar aangezien ik pas op dag 19 een positieve ovulatietest had, is mijn NOD maandag pas.

Bovendien ben ik wat grieperig, warm en koud, keelpijn, hangerig. Je kent het wel. Zal ook wel niet optimaal zijn voor het evt. innestelen van een eitje.

groetjes

liora

liora

21-10-2008 om 18:43

Hoi B,

spannend voor jou! Nou ik ben dus eigenlijk pas morgen vier weken zwanger... hahaha, zo pril allemaal nog.
Ik heb nog geen verschijnselen, niet misselijk of moe of zo. Wel ziet mijn huid er erg goed uit en mijn haar zit heel goed.
Ik had bij mijn zoon ook pas vanaf zes weken zwangerschap echt verschijnselen, dus het zal nu vast ook nog wel even duren.
Heb wel al een afspraak gemaakt bij de verloskundige omdat ik daar zoveel zin in had!

Liora

elsje78

elsje78

21-10-2008 om 19:39

29...

Hoi

Ik tel gewoon hier even m'n dagen af, helpt wel...
Nog niks maar ik wacht af, wordt elke dag spannender.
Als het nu niet gelukt is koop ik eens ovulatietesten want naar mijn idee heb ik een late eisprong en dan klus ik dus op de verkeerde dagen.

Liora ik wens je een heerlijke zwangerschap en B spannend, we lopen ongeveer gelijk.

X Elske

liora

liora

21-10-2008 om 19:48

Hoi Elske,

Ik zit op dag 28 dus als ik jou was zou ik zeker morgen testen. Wanneer denk je dat je eisprong ongeveer was?

Liora

elsje78

elsje78

21-10-2008 om 20:19

Liora

de vorige keer werd ik op dag 31 ongesteld, ik wilde over de test heen plassen en zag rood....

Maar omdat dat de eerste keer was, was het ook moeilijk te bepalen welke dag nou de eerste dag van mijn cyclus was. Moeilijk verhaal, ik hield de eerste dag dat ik gestopt was met de pil aan als dag 1 maar dat klopte niet helemaal want ik werd op dag 5 ongesteld en dan tel je verkeerd. Dus ik ga nu maar even uit van 31, maar ik ga morgen boodschappen doen en haal denk ik voor de zekerheid maar even een test. Als dan morgen nog niks is, doe ik donderdag denk ik een test.

Spannend!!!

X Elske

Vonda

Vonda

22-10-2008 om 01:25 Topicstarter

*** lijstje 22 oktober 2008 ***

Elske, (30), 2e kindje, bezig sinds 24 augustus, NOD ongeveer 22-23 oktober. Heeft een dochter van 2.

B (34), 3e kindje, NOD 27 oktober, bezig sinds augustus 2008.

Vonda (42), 2e kindje, NOD 2 november, bezig sinds januari 2008.

Therese (26), 1e kindje, 3 miskramen en 1 bbz. NOD tussen 2-4 november, bezig sinds november 2007.

Sjuultje (29), 2e kindje, zoontje van 18 maanden, NOD 4 november, bezig sinds maart 2008.

Elke (24), met NOD op 9 november. Bezig sinds juni 2007 voor hun eerste kindje. In oktober bij de gyn geweest voor uitslagen onderzoek. Zaad is van slechte kwaliteit. Gaan voor IVF. Vriend wordt nader onderzocht, gelukkig geen wachtlijst.

Liesje (34), 2e kindje, NOD ergens rond 14 november (bezig sinds maart 2006) bezig met ovulatietests, eerste afspraak gyn 4 nov.

Nathalie (uit 1980?), 2e kindje, NOD ...., bezig sinds februari 2008.

Vonda

Vonda

22-10-2008 om 01:32 Topicstarter

Nathalie

Ik heb jou ook even op het lijstje gezet. Ik heb een vrij regelmatige cyclus, dus tellen is voor mij heel simpel: ik heb een cyclus van 25 dagen en de eisprong valt meestal rond dag 11-13. Maar ik heb het voordeel dat ik mijn eisprong ook voel (sinds de zwangerschap). Maar als dat niet zo was zou ik ook met ovulatietesten werken, in elk geval enkele keren, om de dag ongeveer te bepalen. Ik zou trouwens na 1 positieve test op de ovulatietest zijn gestopt met testen, volgens mij is het niet de bedoeling dat je doorgaat met testen maar dat je gewoon gaat klussen! Dat was een grapje hoor.
Trouwens wij doen het dan om de dag. Daar hoor je ook heel verschillende dingen over, wat men in de medische wereld aanraadt over hoe vaak je het dan moet doen, maar ik wil er toch een klein beetje nuchter onder blijven.
Ik wens jou erg veel succes!!!

Vonda

Vonda

Vonda

22-10-2008 om 01:36 Topicstarter

Therese

Ja, ik vermoedde al zoiets, dat je het wel moeilijk zou hebben en daarom weinig in dit draadje was. Het is ook niet niks om mee te maken wat jou is overkomen. Het gekke is dat ik, mocht ik zwanger raken, het idee heb dat het allemaal weer zo voorspoedig zal verlopen als bij de eerste, omdat ik dat nu eenmaal zo heb meegemaakt. Maar dat is natuurlijk helemaal niet gezegd, je weet nooit hoe het gaat. Ik moet uberhaupt eerst nog maar zien dat ik zwanger word, en dat is al een groot verschil met hoe het bij mijn dochter ging.
Nou, we hopen maar weer met flinke hopen....

Groetjes,
Vonda

Nathalie

Ook ik heb wat ze noemen een regelmatige cyclus echter varieerd hij bij mij wel een paar dagen vandaar dat ik begonnen ben na twee en half jaar met ovulatie testen omdat dat klussen om de andere dag in de vruchtbare week gewoon niet lachen meer was. De laatste keer had ik ineens pas een vruchtbare streep op mijn testen op dag 18 en dus werd ik ook later ongesteld, precies 14 dagen na mijn positieve test. Wij klussen ook omde andere dag maar nu nog mar twee keer in de vruchtbare perode , op de dag dat de test positief is en dan dus de tweede avond daarna. De huisarst zei dat wij ons eigenlijk moesten beperken tot 1 keer als de test positief is ook ivm de emotionele /lichamelijke belasting maar zo lang we het nog op kunnen brengen (klinkt zo raar) doen wij het lekker die tweede keer ook nog.

B...

B...

22-10-2008 om 16:07

Elske...

.... hoe is het? spannend zeg!

elsje78

elsje78

22-10-2008 om 17:13

Nog niks...

Het is dag 30 en nog niks gebeurd, maar kon me niet beheersen en getest, keinegatief.
Dus of het is niet gelukt deze maand, of ik heb te vroeg getest...

Maar als ik zo'n late eisprong heb gehad hoop ik maar dat ik op tijd geklust heb. (dag 13-16 en 18)
Had vorige keer cyclus van 31 dus het kan nog steeds...

(maar de moed is beetje in schoenen gezakt, heb het gevoel dat ik ongesteld ga worden)

ik hou jullie op de hoogte en duim voor jullie!
Als er vrijdag nog niks gebeurd is test ik aan het eind van de dag nog eens...

Liefs Elske

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.