Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Wie heeft wanneer haar nod?

Zo, meteen maar even een nieuw draadje gestart. Ik heb ongeveer dezelfde titel als destijds Astertje gebruikt, dat leek me wel zo handig!

Iedereen heel veel succes gewenst! Wees welkom!

Vonda


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Helaas...

Helaas pindakaas, dag 31 , de red devils zijn gearriveerd. Nieuwe ronden nieuwe kansen.
Net voordat ik ongi werd kreeg Ron twee dingetjes van de buren, die je kan sparen bij de spar. Het was een voetballertje en de andere een baby. Zegt Ron "kijk mama nu heb ik ook een zusje"....... snik.
Twee jaar en 8 maanden...time flies..... Ik heb gekeken ,in iedergeval kunnen we er de volgende ronde er weer gewoon tegen aan pas in mijn wachtdagen zit hub weer in het buitenland (net als nu) Ik baal, heb gisteren al zitten janken dus dat sla ik deze keer maar over. Maar ik heb wel zin gelijk de hele intratuin leeg te kopen of zo kan ook de babykamer niet inlopen wil het gewoon even niet voelen. Ik kwam net de brief nog tegen voor de gyn daar staat op "secundaire kinderwens" vind het zo stom klinken ik weet dat het duid op "tweede" maar het voelt als of het minder belangrijk is het is maar "secundair" en dan denk ik weer bij mezelf "mens zeur niet want je hebt er 1 waarom ben je daar niet tevreden mee" Ik wordt gek van mijzelf. ahhhhhhhhhhhhhhhh

***lijstje 18 oktober***

Therese (26), 1e kindje, 3 miskramen en 1 bbz. NOD ongeveer 8 oktober, bezig sinds november 2007.

Sjuultje (28), 2e kindje, zoontje van 16 maanden, NOD 12 oktober, bezig sinds juni 2008.

Liora (38), 2e kindje, zesde poging, NOD 21 oktober (heeft een zoon van 5).

Elske, (30), 2e kindje, bezig sinds 24 augustus, NOD ongeveer 22-23 oktober. Heeft een dochter van 2.

B (34), 3e kindje, NOD 27 oktober, bezig sinds augustus 2008.

Vonda (42), 2e kindje, NOD 2 november, bezig sinds januari 2008

Elke (24), met NOD op 9 november . Bezig sinds juni 2007 voor hun eerste kindje. In oktober bij de gyn geweest voor uitslagen onderzoek. Zaad is van slechte kwaliteit. Gaan voor IVF. Vriend wordt nader onderzocht, gelukkig geen wachtlijst.

Liesje (34), 2e kindje, NOD ergens rond 14 november (bezig sinds maart 2006) bezig met ovulatietests, eerste afspraak gyn 4 nov.

elsje78

elsje78

18-10-2008 om 12:50

Liesje

Wat vervelend voor je, en het zag er zo hoopvol uit!!!

Ik denk aan je...

X ELske

liora

liora

18-10-2008 om 13:07

Liesje

Hoi Liesje,

Wat ontzettend vervelend! Echt enorm balen. Ik kan me jouw gevoel echt voorstellen.
Over een paar dagen is de pijn al minder want dan is de volgende poging weer in het vooruitzicht.

Ik moet, als mijn eigen info klopt, maandag ongesteld worden. En ik voel ook niks bijzonders, wel beetje pijnlijke borsten en dat heb ik altijd als ik ongesteld moet worden.
Ik ga er dus vanuit dat het er voor mij deze maand ook weer niet in zit. Dus Liesje, dan gaan we weer samen op!

Sterkte,

Liora

Vonda

Vonda

18-10-2008 om 14:52 Topicstarter

Liesje

Ja, ik herken het zo.... Gisteren zat ik op de bank en zei tegen mijn vriend dat ik af en toe zo verdrietig kan worden dat ik maar niet zwanger word. Hij is daar veel nuchterder onder (heeft ook niet een heel sterke kinderwens voor een tweede, al is hij hardstikke stapeldol op onze dochter) en zei zoiets als: ah, joh, eigenlijk moet je kijken naar wat je al hebt. Ja, dat is natuurlijk zo, ik voel me met haar ook al zo rijk, maar dat neemt niet weg dat dat gevoel voor een tweede wel blijft (en dat zei ik hem ook). Hij kan dat gewoon niet zo meevoelen. Misschien ook juist handig, als tegenwicht, maar ik ben wel blij dat ik die gevoelens hier kan delen...

Vonda

Vonda

Vonda

18-10-2008 om 14:54 Topicstarter

Therese en sjuultje

Hoe is het met jullie? Ik was benieuwd want al even niet meer van jullie gehoord...
Groetjes,
Vonda

nathalie_80

nathalie_80

19-10-2008 om 14:22

Liesje

Hoi Liesje,

Bedankt voor je reactie. Ik had inmiddels al gegoogeld wat er met die NOD bedoeld werd. En mijn NOD was duidelijk vrijdag, maar ik ben wel ongi maar ook weer niet.
Die testen heb ik gedaan volgens schema die erbij zat, braaf 10 dagen nadat ik ongi ben geworden. En ik kreeg gewoon 4 dagen op rij een positieve test en toen ben ik maar gestopt met die testjes want ik wist dus echt niet wat ik daarvan moest denken. De eerste dag denk je, zo dat eitje heeft dr zin in en de volgende dag denk je, huhhh en wat ik die andere dagen dacht?? In de richting van die testen kloppen niet, of zou ik dan toch zwanger zijn. Heb af en toe nl echt het idee dat t zo is, vaak misselijk 's morgens, pijnlijke borsten. Maar goed, ik begin het idee te krijgen dat mn lichaam me aan het foppen is. En hoe is t bij jou?

Gr Nathalie

nathalie_80

nathalie_80

19-10-2008 om 14:26

Liesje

Nog even een berichtje er achteraan. Jammer dat je weer ongi bent. Ik snap je teleurstelling.
Ik herken ontzettend goed je gevoelens. Ook ik heb al een kleine hummel van bijna 2 en af en toe voel ik me zo teleurgesteld dat het weer niet is gelukt en dan denk ik. Eigenlijk moet ik niet zo zeuren, want ik heb gewoon een kei lief menneke rond lopen. Maar goed, wat zou ik graag meer van die lieve frutskes op de wereld zetten.

Gr Nathalie

liora

liora

19-10-2008 om 23:43

Welkom nathalie

Hoi Nathalie,

Welkom hier in het zwanger worden draadje! Jeetje zeg, ook spannend voor jou. Vier dagen een positieve ovulatietest, lastig! Ik gebruik zelf de digitale ovulatiestests van Clear Blue. Ze zijn heel duur, maar het aflezen gebeurt dus digitaal, met als voordeel dat daar geen twijfel over bestaat (welk lijnje donkerder is en zo). Ik heb altijd maar 1 dag een positieve ovulatietest.
Lijkt me leuk als je jezelf ook toevoegt op ons lijstje!

Groetjes,

Liora

Liora

De pijn viel mee deze keer ik weet niet waarom, ben nu meer bezig een enig kind op te voeden en probeer mijn gevoelens ook een beetje die richting uit te duwen. Hub kwam uit Grienkenland terug met foto's en dan denk ik weer tja verre reizen met 1 kind is makkelijker en goedkoper en er zijn dan gewoon meer financiele mogelijkheden dan kan ik weer gewoon overdag gaan werken volgend jaar (drie dagen dan) en heeft hij een grotere kamer (breken we de tussenmuur weg) en zo houd ik mijzelf maar even op het pad. Over een paar dagen als mijn eisprong weer gaat naderen houd ik mijn hormonen dan beina niet meer in bedwang en hoop ik weer net als iedere maand. Nog een paar weken dan naar de gyn. Ik hoop voor jou dat het gewoon lekker raak is en anders tja dan gaan we gewoon idd weer gezellig samen op.

Vonda

Ja hier is dat wel hetzelfde. Hub is veel nuchterder die wil ons zo snel mogelijk mee de wereld over nemen en alles laten zien wat hij nu meemaakt, Amerika, Japan , Zweden enz en hij ziet ook het geld als ik weer overdag ga werken komt er meer geld binnen. ! kind kost natuurlijk minder dan twee en hij vind een baby ook een hele belasting. Maar ook hij wil gewoon graag een tweede al is het maar voor als wij er niet meer zijn. Maar tja de afspraak met de gyn komt steeds meer dichterbij en ik ben toch wel bang dat daar gaat uitkomen dat het gewoon niet meer kan maar dan kan ik tenminste gaan proberen er een eind aan te maken aan al dat hopen......

Nathalie

Hoi ik heb geen idee waarom die testen zo reageren. Bij mij begint het netjes met een paar dagen ene licht streepje en dan twee dagen met een vette streep dan weer een licht streepje en dan stop ik met testen. Maar ik heb het pas twee maanden gedaan. Ik moet dringend nieuwe kopen. Het wordt voor jou eerst maar eens afwachten op je NOD, heb je hiervoor de pil gebruikt ? kan het daar in zitten

Auwie

Nou meiden doordat er door mijn langere cyclus een dikker laagje in mijn baarmoeder is aangelegd ben ik echt niet leuk ongi ! heb voor het eerst in misschien wel jaren pillen moeten slikken tegen de pijn en een uur in bed gelegen met een kruik tegen mijn buik en een bloedverlies en weefselverlies dat ik heb ! wouw. Nee ik weet zeker dat het niet raak geweest is, mijn baarmoeder is gewoon even aan het opruimen. Nou ja eerst dit maar weer achter de rug hebben en gewoon genieten van Ron ,wat ik weer heel bewust probeer te doen en probeer me maar wat meer te duwen richting het "enig kind" gebeuren om niet helemaal gek te worden. Vind het wel even goed zo, even met zijn drieen. Ik kan dat tzt denk ik ook wel accepteren maar ik moet nu weten waar ik aan toe ben. .......heb altidj gedacht aan minimaal twee, heb zelfs een paar dingen nagelnieuw in de kast liggen voor nummer twee........auw

liora

liora

20-10-2008 om 11:01

Testen

Hoi dames,

Hier nu dag 26 en mijn temperatuur was vanmorgen nog hoog. Dit is zeer positief!!! Meestal word ik op dag 26 ongesteld en is mijn temperatuur dan ook 's ochtends al laag. Maar goed, het is maar 1 dag...
Zal ik al een test doen vanavond of is dat dom? Welke test is ook alweer erg gevoelig? Kruidvat??? Of moet ik gewoon wachten tot woensdag?

Liora

Inbraakje liora

Spannend! Ik kon zelf nooit wachten en testte altijd vroeg (zou nu dus ook testen). Kruidvat eigen merk en Clearblue zijn heel gevoelig.

Succes!!

liora

liora

20-10-2008 om 11:08

Welke kruidvat?

Hoi Anneque,

Dank je! Welke Kruidvat dan, want hier hebben ze er twee. Eentje is heel goedkoop en is een soort cassette waarop je met een pipetje urine moet druppelen, en de andere is gewoon zo'n langer ding waar je op moet plassen. Weet iemand welke het gevoeligst is?

Liora

Elke

Elke

20-10-2008 om 12:03

Liora!

Wat een postief bericht!
Ik ga heeeel erg duimen!! Hou ons op de hoogte wanneer je getest hebt.

Liefs elke

liora

liora

20-10-2008 om 12:25

Rustig aan

Hee jongens, rustig aan, ik word nu nog zenuwachtiger! Zit hier op mijn werk en kan me nauwelijks concentreren.

Welke Kruidvat test raden jullie me nou aan?

Oh oh oh.... spannend!!!

***lijstje 20 oktober***

Therese (26), 1e kindje, 3 miskramen en 1 bbz. NOD ongeveer 8 oktober, bezig sinds november 2007.

Liora (38), 2e kindje, zesde poging, NOD 21 oktober (heeft een zoon van 5).

Elske, (30), 2e kindje, bezig sinds 24 augustus, NOD ongeveer 22-23 oktober. Heeft een dochter van 2.

B (34), 3e kindje, NOD 27 oktober, bezig sinds augustus 2008.

Vonda (42), 2e kindje, NOD 2 november, bezig sinds januari 2008

Sjuultje (29), 2e kindje, zoontje van 18 maanden, NOD 4 november, bezig sinds maart 2008.

Elke (24), met NOD op 9 november . Bezig sinds juni 2007 voor hun eerste kindje. In oktober bij de gyn geweest voor uitslagen onderzoek. Zaad is van slechte kwaliteit. Gaan voor IVF. Vriend wordt nader onderzocht, gelukkig geen wachtlijst.

Liesje (34), 2e kindje, NOD ergens rond 14 november (bezig sinds maart 2006) bezig met ovulatietests, eerste afspraak gyn 4 nov.

Sascha2

Sascha2

20-10-2008 om 12:47

Liora inbraakje

Hoi Liora,
Even inbreken... spannend hoor, mijn duimen draaien ook voor je. Je vroeg welke test van het kruidvat goed is. Ik gebruikte die langere, waar je op moet plassen. Deze gaf hetzelfde resultaat op dezelfde dag als de clearblue (daar testte ik ook mee voor de zekerheid ). Overigens kun je testen op de dag dat je normaal gesproken ongesteld zou moeten worden. Je schreef dat jij altijd op dag 26 ongesteld wordt, dus dan zou je vandaag kunnen testen. Overigens testte ik met de kruidvattest en de cb altijd een dag eerder (of twee, beetje ongeduldig).
Succes en ik hoop, hoop, hoop op een mooi bericht een dezer dagen!
Sascha

Helaas...

Zoals jullie aan het lijstje zien was het alweer foute boel.. ben klaar met ongi zijn en ga nu maar weer aan de klus! gelukkig is dat niet vervelend!

Het spijt me dat ik er zo weinig ben, maar het heeft me alweer helemaal in beslag genomen.

De eerste heeft erg lang geduurd (ruim 3 jaar, bijna 4) en ik ben bang aan het worden dat ik misschien weer zo lang geduld op moet gaan brengen.. Voor zelfbehoud probeer ik een klein beetje afstand te krijgen...

Groetjes van Sjuultje

liora

liora

20-10-2008 om 12:57

Sascha

Dank Sascha, maar mijn ovulatie is rond dag 14, en als ze zeggend dat je 1 dag na uitblijven van menstruatie mag testen, bedoelen ze dus op dag 29, want ze gaan uit van 14 dagen tussen ovulatie en menstruatie. Vaak als iemand een kortere cyclus heeft, is de ovulatie ook eerder, maar dat is dus bij mij niet zo.

Nou ja, ik ga het vanavond proberen in ieder geval!

Liora, test

Ik ken er maar 1 van het Kruidvat, en dat is hetzelfde systeem als een Clearblue: staafje waarover je moet plassen, of waarvan je het uiteinde in een bekertje urine zet (deed ik altijd, was veel te bang dat ik mijn kostbare urine ernaast zou piesen Hij kost iets minder dan een A-merk, maar is niet overdreven goedkoop. Met deze test heb ik al vaker vroeg positief getest (als ik me goed herinner al voor nod). Die cassette ken ik dus niet.
Ben heel benieuwd, heb je zelf een voorgevoel?

liora

liora

20-10-2008 om 14:01

Getest

Ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Yes yes yes yes yes yes yes yes yes yes

Ik zie een streepje! Het is een stuk lichter dan de controlestreep, maar het is een streepje, lichtroze.

Volgens mij ben ik zwanger!

Bedankt voor al het meeduimen, poehee, wat een opluchting.

B...

B...

20-10-2008 om 14:18

Joepie liora!

Geweldig meid!

Hartelijk gefeliciteerd!!! helemaal super..

geniet er maar lekker van.

veel liefs,
B

Yes!

Wat een goed nieuws Liora, geweldig! Een heel fijne en voorspoedige zwangerschap gewenst!

Anneque

Vonda

Vonda

20-10-2008 om 15:41 Topicstarter

Liiiioooorrrraaa!

Supergefeliciteerd meid!!! Sjonge wat een goed nieuws! Ik ben erg blij voor je, mogen nog velen van ons jou volgen!!!

Vonda

Vonda

Vonda

20-10-2008 om 15:43 Topicstarter

Sjuultje

Jammer hoor, ik was er al bang voor omdat we even niet van je hoorden.
Vonda

Vonda

Vonda

20-10-2008 om 15:47 Topicstarter

Nathalie en hoe het hier is

Welkom! Hier een herkenbare situatie, wij hebben ook een kleine van twee en nog de wens voor een tweede. Helaas zijn we nu al bijna een jaar bezig zonder resultaat. Maar ik blijf positief. Momenteel komt onze klustijd er weer aan.
Jij ook heel veel succes!
Vonda

Liora

gefeliciteerd !

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.