Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Wie heeft wanneer haar nod?

Zo, meteen maar even een nieuw draadje gestart. Ik heb ongeveer dezelfde titel als destijds Astertje gebruikt, dat leek me wel zo handig!

Iedereen heel veel succes gewenst! Wees welkom!

Vonda


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Elke

Elke

14-10-2008 om 14:38

Liora

Heej Liora,

Ja, ik vind dat ook vreemt! Dit is nu al de 3de keer en een keer duurde het bijna 2 weken voordat ik "echt" ongi werd... Toen had ik nog hoop dat het misschien toch raak zou zijn, maar toch niet...

Misschien idd toch maar een test doen voor de zekerheid.

Liefs Elke

Elke

Elke

14-10-2008 om 20:08

Test gedaan

Maar die was kei negatief! Ik word gek van mijn eigen lichaam!!!

liora

liora

14-10-2008 om 23:24

Elke

Vervelend zeg, wat kan het dan zijn? Misschien even bespreken met de gynaecoloog.

Sterkte!

Vonda

Vonda

15-10-2008 om 00:32 Topicstarter

Elke

Ja, dat snap ik ook niet. Bij mij begint het dan op de 'afgesproken' dag, maar dan is het weinig, het zet bij mij pas echt door op de 2e of 3e dag. Maar veel langer dan dat duurt het echt niet voordat het begint. Inderdaad iets om even te bespreken met de gyn.

Vonda

Ongi

Hoi Elke vroeger was ik zo mega ongesteld dat een tampon nog naar buiten werd "gespoeld" en nu ben ik 34 en ben ik hooguit drie dagen ongi en is het zo weinig dat ik het een hele dag met 1 maandverbandje zou kunnen redden (doe ik natuurlijk niet hahahah) Mijn huisarst zei dat iedereen op haar manier ongesteld is en dta het bv ook niet de vruchtbaarheid beinvloed. De enige keer dat het bij mij echt een half jaar heel raar was was na mijn eerste miskraam.

Is het iets wat bij jou langzaam is veranderd of van de ene op de andere maand ? en anders idd bespreken het roept wel vragen op..

Bij mij is het vandaag dag 28 ben benieuwd, ik had natuurlijk laat mijn eisprong dus zal ook wel later ongi worden en dat is dan de tweede keer in tweeenhalf jaar dat ik na dag 28 ongi zou worden. Nou ja we zien wel weer. Tuurlijk blijf ik hopen maar ik voel me zo niet zwanger want dan zou ik nu wel doodmoe op de bank liggen en alleen maar willen slapen...zucht.

elsje78

elsje78

15-10-2008 om 12:54

In de war met m'n lichaam

Hoi

Elke, wat vervelend dat je test negatief was! En Liesje, spannend hoor!

Hier ben ik een beetje in de war, ik zit nu op dag 23 en aan m'n borsten te merken is de vruchtbare periode voorbij, maar als ik lees hoe het met het baarmoederslijm werkt, zou ik nog vruchtbaar zijn...raar hoor. Maar dat kan bijna niet want mijn cyclus was de vorige keer 31 dagen.

Ik wacht het maar gewoon af en hopen maar dat het deze keer gelukt is!

Ik duim voor jullie!

X Elske

liora

liora

15-10-2008 om 13:09

Liesje

Hoi Liesje,

Nu ben ik even kwijt hoeveel dagen na ovulatie je zit, maar houd er rekening mee dat ovulatie gemiddeld 24-36 uur na de positieve ovulatietest is. Bevruchting dus ook. Dus dan zou je nu toch nog niet zoveel dagen na bevruchting zijn, misschien 7 of zo? Dan kan je nog niks voelen, dan zou de innesteling ongeveer nu moeten plaatsvinden en pas daarna komt er hcg vrij. Dus je zou pas over een week of zo, iets kunnen voelen. Dit even als optimistische gedachte!

Liora

Liora

hahahah twee zielen 1 gedachte dit keer, ook ik had nog eens even op internet nagekeken wanneer dan een evt innesteling zou zijn en dat was dan maandag of gisteren geweest en tja dan kan het nog komen duim duim duim maar tja ik zit nu ook op dag 28.......ik haat dit wachten echt verschrikkelijk vind ik het weer deze keer. Ik ben megaduizelig maar dat heb ik ook als ik ongi moet worden. Wel slaap en droom ik verschrikkelijk sinds twee nachten en dat had ik ook in mijn laatste zwangerschap duim duim duim duim

Elske

Klink idd wat vreemd maar eerlijk gezegt heb ik deze keer ook nog steeds meer slijm zou leuk zijn als dat een symptoom voor ons zou zijn he....droom....duim duim.

Elke

Elke

15-10-2008 om 14:17

Liora

Ik duim voor je mee!!!

Liefs Elke

Elke

Elke

15-10-2008 om 14:18

Het is doorgezet!

De duivels (inclusief kramp) zijn met volle teugen gearriveerd!. Nu weet ik tenminste waar ik aan toe ben en kan ik mijn nieuwe NOD berekenen.

6 november hebben we weer een afspraak bij de gyn en zal het dan eens in de groep gooien. kijken wat ie ervan zegt.

Liefs Elke

Elke0

Elke0

15-10-2008 om 14:21

*** lijstje 15 oktober ***

Therese (26), 1e kindje, 3 miskramen en 1 bbz. NOD ongeveer 8 oktober, bezig sinds november 2007.

Sjuultje (28), 2e kindje, zoontje van 16 maanden, NOD 12 oktober, bezig sinds juni 2008.

Liesje (34), 2e kindje, NOD na 13 oktober (bezig sinds maart 2006) bezig met ovulatietests, afspraak gyn 4 nov.

Liora (38), 2e kindje, zesde poging, NOD 21 oktober (heeft een zoon van 5).

Elske, (30), 2e kindje, bezig sinds 24 augustus, NOD ongeveer 22-23 oktober. Heeft een dochter van 2.

B (34), 3e kindje, NOD 27 oktober, bezig sinds augustus 2008.

Vonda (42), 2e kindje, NOD 2 november, bezig sinds januari 2008

Elke (24), met NOD op 9 november . Bezig sinds juni 2007 voor hun eerste kindje. In oktober bij de gyn geweest voor uitslagen onderzoek. Zaad is van slechte kwaliteit. Gaan voor IVF. Vriend wordt nader onderzocht, gelukkig geen wachtlijst.

elsje78

elsje78

15-10-2008 om 15:58

Liesje

Ik lees nu net pas goed het lijstje en zie hoe lang je al bezig bent!!! Poe zeg, dat is al vreselijk lang!
Je hebt al 1 kindje las ik, duurde het toen ook zo lang, of mag ik dat niet vragen? Als het pijnlijk is erover te hebben dan zeg maar niks hoor...

Ik hoop voor je dat het inderdaad een symptoom is...

X Elske

Elke

Balen meid, ik ben wel heel benieuwd wat de gyn zegt.

Elske

Hallo Elske, nee ik vind het juist prettig er open over te praten juist omdat veel mensen er voor kiezen er niet over te praten of hun teleurstelling te verbergen wordt het juist moeilijker weer voor de ander om er over te praten denk ik. Daarom vind ik dit soort sites ook zo goed. Je kan hier eerlijk je gevoelens neezetten zonder dat je je hoeft te schamen.

Toen we voor het eerst zwanger wilden raken in oktober 2003 was het in 1 keer raak ! ik had niet eens door dat ik zwanger was daar moesten mijn collega's me op wijzen maar helaas duurde dat niet lang en had ik een hele vroege miskraam. Ik ben daar echter nooit voor naar de huisarts geweest , het bedrijf waar ik werkte ging falliet en ik was met mijn hoofd echt een beetje warrig en zo duurde het bijna een half jaar voordat mijn cyclus weer normaal was. Het was dus in oktober raak en toen juni 2004 weer en dat was een "windei" dus een leeg vruchtje en die kwam er dus tijdens de zomervakantie uit op de tweede dag dat we daar waren. Ik had er nog nooit van gehoord maar dat vertelde de huisarts, heel raar om te zien. Toen ben ik diezelfde cyclus weer zwanger geworden dus toen ik naar de huisarst ging dacht ik dat het nog oude hormonen waren waar ik last van had maar nee hoor het was echt weer raak. Dus was ik een derde keer zwanger in een maand of tien tijd. We hebben er dus ook nooit aangedacht dat het een tweede keer zoooooo lang zou gaan duren. Tevens is er iets bij mijn zus en mij wat er voor zorgt dat beide eerste kinderen met 34 weken geboren zijn. Bij mijn zus haar tweede kindje moest ze vanaf 20 weken met de beentjes omhoog. Dus ook al zou het nu eindelijk eens raak zijn dan begint er een tweede spannende tijd met de angst voor een miskraam en dan een tijd waarin ik niet weet of ik het kindje kan voldragen maar daar heb ik meerdere stevige gesprekken met de gyn over gehad en we hebben definitief groen licht gekregen tevens omdat de gyn 34 weken geen echt prematuur vind. Mijn zus heeft haar tweede kindje wel tot 40 weken voldragen en daar gaat de gyn bij ons ook vanuit. Omdat er tussen mij en mijn zus ook vier jaar zit en tussen mijn neefjes ook en wij zo wie zo niet voor IVF kiezen hebben we zo lang gewacht voordat we nu uiteindelijk een afpsraak volgende maand hebben staan. In maart wordt Ron alweer 4.......slik. Soms denk ik wel eens ach 1 is ook leuk kunnen we veel makkelijker gaan reizen met het vliegtuig en zo en hebben we meer financiele middelen en meer aandacht maar als ik dan verder denk dus over 20 jaar dan hoop ik toch dat er twee kinderen op de kerst komen en dat ze lekker tegen elkaar aan kunnen schelden over hun ouwe pa en ma en als wij er niet meer zijn..... het heeft beide zijn voor en nadelen maar als ik mag kiezen kies ik voor twee. Maar ik ben wel heeeeeeel dankbaar dat wij thuis al zo'n mooi draakje hebben zitten

Spannend

Nou dames ik vind het enorm spannend voor de tweede keer in tweeenhalf jaar ben ik overtijd. De laatste keer was 30 dagen en nu zit ik dus op dag 29. Ik heb alweer zooooooooo raar geslapen weer zo enorm gedroomd en heb vanmorgen geen eens de wekker gehoord. Verder ben ik zoooooo wazig niet normaal meer alsof ik amper besta. Toen ik vanmorgen mijn temp opnam had ik ineens 37 graden en ik ben toch echt niet verkouden of zo, vind het dus allemaal erg spannend. Ik kan me niet voorstellen dat het nu net op de valreep voor de afpsraak met de gyn nog raak zou zijn zo werkt het leven toch niet ?

liora

liora

16-10-2008 om 10:32

Liesje

Hoi Liesje,

Ik hoop ontzettend voor je dat het raak is natuurlijk. Maar ik denk dat je verkeerd redeneert door nu te zeggen dat je over tijd bent. Zoals ik al eerder schreef: de cyclus kun je in 2 helften knippen. Helft 1 is de periode van menstruatie tot ovulatie. Deze kan per vrouw varieren. Dus het kan zo zijn dat je meestal na 13 dagen ovuleert, maar dan ineens een keer na 20 dagen. Dat kan te maken hebben met dieet, spanning, stress, van alles eigenlijk.
De tweede helft van je cyclus, dus van ovulatie tot menstruatie is tussen vrouwen onderling verschillend. Bij de een duurt deze tweede fase 12 dagen, bij de ander 16, etc. Alleen binnen het leven van 1 vrouw is deze periode dezelfde. Dus vanaf ovulatie is het een rijdende trein die je niet kunt stoppen of versnellen.
Dus bij mij bijvoorbeeld: tussen mijn ovulatie en menstruatie zitten altijd 13 dagen, ik ben dus over tijd als daar ineens 14 of meer dagen tussen zitten. Maar als ik ineens een ovulatie heb op dag 19 (dat kan dus!) dan ben ik pas over tijd als ik 13 dagen na ovulatie nog steeds niet ongesteld word. Dus dan zou ik pas op dag 34 over tijd zijn.

Ik wil je enthousiasme dus toch even temperen, want als je eisprong heel laat is, ben je nu nog niet over tijd. Dat je temp hoog is klopt dus ook, ook als je niet zwanger bent.

Liora

Liora

Klopt als een bus wat je schrijft, de eisprong is 12 tot 16 dagen na de eisprong. (Dus vanaf morgen zou ik hem kunnen verwachten op dag 30.) Het betekend wel automatisch dat ik dus de andere maanden wel allemaal op het juiste moment geklust zouden hebben wwat gelijk alle hoop weg neemt dat het ooit nog natuurlijk gaat gebeuren....maar die temperatuur dat hij een halve graat hoger is kan volgens mijn gegoogle wel duiden op een zwangerschap. Maar tja een mens wil te graag he.

Nieuwe provider

Hallo dames morgen worden we overgezet naar een nieuwe provider en mijn mannetje gaat gelijk wat zaken veranderen het kan zijn dat ik dus dan een paar dagen uit de lucht ben want hij vertrekt morgen ook weer naar Griekenland voor twee dagem maar, dus weet niet of hij tijd heeft om het nog te doen voordat hij vertrekt. mogen jullie me troosten als ik weer terug ben .....zucht

liora

liora

16-10-2008 om 16:44

12-16?

`Hoi Liesje,

Wat ik dus probeer uit te leggen is dat het bij 1 vrouw, in dit geval jij, altijd evenlang duurt, give or take een halve dag. Dus niet 12-16. Bij sommige vrouwen is het 11 dagen, en dat is dan dus ALTIJD zo.

Liora

Liora

Nou internet heb ik, nu alleen nog geen mail.

Ik heb geen idee hoeveel dagen het duurt bij mij, dat tweede deel van mijn cyclus ,want ondanks die ovulatietest die ik pas twee keer heb gebruikt weet ik dan nog niet op de dag af wanneer mijn eisprong is geweest. Ik kan deze cyclus kijken wanneer ik positief getest heb en dan kijken wanneer ik ongesteld wordt en dan een variatie van een dag of zo inbouwen en dan weet ik het vanaf volgende maand precies toch ? redeneer ik nu goed ? dat zou weer veel opletten schelen en het slepen van maandverband

***lijstje 17 oktober***

Therese (26), 1e kindje, 3 miskramen en 1 bbz. NOD ongeveer 8 oktober, bezig sinds november 2007.

Sjuultje (28), 2e kindje, zoontje van 16 maanden, NOD 12 oktober, bezig sinds juni 2008.

Liesje (34), 2e kindje, NOD ergens na 17 oktober (bezig sinds maart 2006) bezig met ovulatietests, afspraak gyn 4 nov.

Liora (38), 2e kindje, zesde poging, NOD 21 oktober (heeft een zoon van 5).

Elske, (30), 2e kindje, bezig sinds 24 augustus, NOD ongeveer 22-23 oktober. Heeft een dochter van 2.

B (34), 3e kindje, NOD 27 oktober, bezig sinds augustus 2008.

Vonda (42), 2e kindje, NOD 2 november, bezig sinds januari 2008

Elke (24), met NOD op 9 november . Bezig sinds juni 2007 voor hun eerste kindje. In oktober bij de gyn geweest voor uitslagen onderzoek. Zaad is van slechte kwaliteit. Gaan voor IVF. Vriend wordt nader onderzocht, gelukkig geen wachtlijst.

liora

liora

17-10-2008 om 10:40

Liesje

Hoi Liesje,

Ja je redeneert helemaal goed! Ik weet dit ook pas sinds een half jaar, en het scheelt heel veel te vroeg testen en zo.

Spannend allemaal hoor! Ik begin het nu ook al spannend te vinden, zit nu op dag 23, ik moet maandag ongesteld worden. Ik ga gewoon vanaf zondag temperaturen, en als temp woensdag nog hoog is, dan wil ik pas testen. Maar kan is veel groter dat ik gewoon maandag ongesteld word.
En ik voel helemaal niets dat wijst op zwangerschap. Ben ook eerlijk gezegd er helemaal klaar mee om van alles te voelen of niet te voelen.

Liora

elsje78

elsje78

17-10-2008 om 13:32

Dag 25

Hoi allemaal

Zo, zit nu op dag 25 dus begint een beetje spannend te worden... vorige maand 31 dagen dus moet nog wel een week wachten. Ben zo benieuwd hoeveel dagen nu mijn cyclus zou zijn, omdat vorige maand de eerste ronde was. Maar nog beter zou helemaal geen menstruatie zijn

Ik hoop maar dat ik goed geklust heb, nl op dag 13, 16 en 18 en daarna ging het niet meer door griep en een peuterdochter die spookte net als we naar bed gingen...(extra moeilijkheidsfactor haha)

Liesje hoe is het, wordt nu ook spannend he!

X Elske

Liora

Ik herken wat je zegt betreffende het ook niet meer durven "voelen" ik heb de "mazzel" dat mijn ongiklachten hetzelfde zijn als mijn zwangerschapsklachten....zucht dus ik voel me gewoon iedere maand zwanger en krijg iedere maand weer die klap in mijn gezicht het enige verschil waaraan ik het echt zou kunnen merken is dat ik zo moe ben dat ik overdag in slaap zou vallen en dat is niet aan de orde dus ik weet het wel .......... Ik heb expres geen zwangerschapstesten in huis. In die tweeenhalf jaar hebben we er 1 gebruikt, toen dus op dag 30 en een uur later werd ik ongesteld ! Dit wordt gewoon mijn langste cyclus ooit.....zucht.

Elske

Meid ik duim voor iedereen lekker mee hoor en hoop gewoon dat het lekker snel raak voor je is. Ik zit nu op dag 30 en verwacht wel morgen of overmorgen ongi te worden want als ik zwanger was geweest had ik vandaag niet zo mijn huis kunnen schrobben als ik nu gedaan heb. Ik merk dat ik pessimistische begin te worden. Ik wil snel duidelijkheid ! komt er nog een kindje of niet ? ik blijf zo hangen in mijn levensplanning. Nou ja op naar dag 31 !

nathalie_80

nathalie_80

17-10-2008 om 22:20

Pffff.....

Hallo,

Zo herkenbaar, alleen betaalde termen niet. Wij zijn al bezig vanaf februari 08 en volgens mij ben ik net weer ongi geworden. Pfff, om helemaal gek van te worden. Denk iedere keer dat ik vanalles voel, en dan toch weer niet. Ik heb die ovulatietesten wel geprobeerd maar afgelopen keer kreeg ik 4 dagen op rij een heel duidelijk positieve test, dan snap ik het dus niet meer?! Cann you help me out ladies?? Enne die NOD wat bedoelen jullie daar precies mee??

Gr Nathalie

nathalie_80

nathalie_80

17-10-2008 om 22:30

Nod, ik ben er al achter

Hallo allemaal,

Even googelen en ik ben er al achter dat mijn NOD dus vandaag is. En toch snap ik die ovulatietest niet? Na jullie berichtjes te hebben gelezen, begin ik stiekem te hopen dat ik toch zwanger ben (na mn 4 positieve resultaten in de tests). Hoop doet leven, of zoiets.
Knettergek word ik.

Gr Nathalie

Nathalie

Hallo Nathalie NOD staat voor Niet Ongi Dag. Als ik het goed zeg dus de dag dat je niet ongi hoopt te worden. OP welke dagen heb je die positieve testen gehad ? Je hebt altijd wel wat hormonen in je lichaam waarop de testjes reageren maar niet zo dat je een positieve test zou kunnen krijgen.

Voor het eerst in mijn leven....

heb ik dag 31 bereikt zonder de "red devils" ben benieuwd wanneer ik nu ongi ga worden wat irritant zo'n niet normale cyclus (voor mijn verhoudingen dan) als ik niet wist dat ik zo laat mijn eisprong had gehad zou ik me vandaag te pletter kopen aan zwangerschapstesten hahaha. Maar helaas voel me niet zwanger. Ik krijg wel een stijve onderrug wat duid op mijn ongi en nu wacht ik erop dat mijn darmen gek gaan doen en dan weet ik wel dan trekken we maar weer een pak maandverband open......zucht.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.