Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Wie heeft wanneer haar nod?

Zo, meteen maar even een nieuw draadje gestart. Ik heb ongeveer dezelfde titel als destijds Astertje gebruikt, dat leek me wel zo handig!

Iedereen heel veel succes gewenst! Wees welkom!

Vonda


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Elke

Elke ik hoop het zo voor je. Een collega van mijn man had verkleefde eierstokken en haar man heel slecht zaad. Er was gezegt dat ze definitief onvruchtbaar waren zonder medische hulp. Na twee IVF kinderen was ze ineens spontaan zwanger van nummer drie ! Ik blijf gewoon keihard voor je duimen. Wanneer is je NOD ? en heb je toevallig ovulatietesten in huis want daarmee schijn je al voor je NOD te kunnen testen (ga ik deze maand ook weer doen)

liora

liora

10-10-2008 om 10:01

Elke

Hoi Elke,

Natuurlijk gun ik het je ontzettend van harte, zou super zijn! Maar volgens het lijstje heb je pas volgende week je NOD. Ben je dan al moe en zo van voor je eisprong, of is het sinds eisprong?

Spannend is het in ieder geval zeker weer, ik duim voor je!

Liora

Therese

Therese

10-10-2008 om 10:03

Elke

Ik hoop het zo voor je! Ik heb werkelijk waar nog nooit zo hard geduimd als nu

Elke

Elke

10-10-2008 om 11:13

Saampjes

Ik reageer even op jullie reacties:

Mijn NOD is waarschijnlijk maandag en niet woensdag. Ik heb mijn ei waarschijnlijk de 29ste al gehad.

Nee, ik heb helaas geen ovulatie testen meer. Nog wel 2 gewoone tesen, maar denk niet dat ik die morgen vroeg al zou kunnen gebruiken, wel?

Ik hoop het zo... dat is miischien wel niet zo slim, maar ja. Hoop doet leven!

Liefs Elke

elsje78

elsje78

11-10-2008 om 12:56

Klusklus

Hoi

Hier klusweek voorbij denk ik, althans het gepland klussen
Zou eisprong hebben tussen dinsdag en donderdag gokte ik, 14 en 16e dag op cyclus van 31...
Ook die cervixslijmmethode heb ik in de gaten gehouden en dus geklust op zo, wo en vr en nu hopen dat de goede dag erbij zat...

Elke hoe is het? nog geen bloed?

Liefs Elske

Elke

Elke

11-10-2008 om 13:27

Elske en de rest.

Heej Elske,

Ik ga voor je duimen dat al dat geklus een mooi resultat gaat geven!!!

Nee, hier is nog geen bloed te zien, maar dat zou ook nog niet moeten pas ergens tussen maandag en woensdag.

Ik weet namelijk niet precies wanneer ik mijn ei heb gehad, maandag, dinsdag of woensdag.

Ik kon me vanmorgen niet inhouden en heb een test gedaan. Veeeel te vroeg dus, maar geen streep. Ik heb ook sinds vanmorgen ook geen last meer van mijn borsten, dus ik ga er vanuit dat mijn lichaam me (wederom) voor de gek heeft gehouden...

Liefs Elke

B...

B...

11-10-2008 om 15:55

Wachtenwachtenwachten

Eigenlijk is het konstant wachten.... niet?

Eerst op het ei, dan op de NOD.

Vorige maand met de ovulatietest mooi positief getest op dag 15. maar nu...
Zit nu op 18 en nog nope.
Er zit wel een wat stijgende lijn in, vorige dagen helemaal wit, vandaag een hele lichte streep.

Kan ik er vanuit gaan dat ik dan morgen of overmorgen wel een vette streep zal zien????
Hoop het wel....

succes allemaal

liora

liora

11-10-2008 om 17:00

Hoi B,

Wij gaan bijna gelijk op! Ik zit nu op dag 17. Ik heb alleen al een positieve test gehad op dag 13 en heb een kortere cyclus, rond de 25 dagen meestal.

Het is inderdaad wachten wachten wachten.

Liora

Idd wachten

Ja ook ik heb het gevoel dat mijn leventje een beetje stilstaat en het idd alleem maar bestaat uit wachten. Ook bij mij was de ovulatie volgens de test pas positief op dag 18 en dus mijn ei ergens op dag 19 of 20 en dan zou ik nu een innesteling gehad moeten hebben en dus en ovulatietestje er tegen aan gegooit als vervangen zwangerschapstest maar helaas......dus ik weet dat ik volgende week helaas weer gewoon ongesteld ga worden. Ik ben er weer zoals iedere maand erg verdrietig van plus dat dit de laatste kans was voor de afspraak met de gyn op 4 november....zucht.

liora

liora

12-10-2008 om 00:46

Liesje

Hoi Liesje,

Wanneer is de innesteling dan? Ik dacht altijd 6 tot 10 dagen na ovulatie, klopt dat niet? Dus misschien nog te vroeg?
En kun je uitleggen wat een ovulatietest dan meet waardoor je zwanger zou kunnen zijn?

Liora

B...

B...

12-10-2008 om 10:23

Liesje en liora

Ik heb daar inderdaad ook over gelezen, dat je kunt testen met een ovulatietest.
Blijkbaar herkent een ovulatietest wel het zwangerschapshormoon. Maar andersom werkt niet (met een zwangerschapstest een ovulatie opsporen).

Maar na de ovulatie krijg je blijkbaar wel eerst een tijdje een negatieve test en daarna pas weer een positieve. Weet alleen niet wanneer precies. of dat meteen na de innesteling is??

En misschien werkt het ook niet bij iedereen, zal er aan liggen hoeveel hormonen dat je aanmaakt.

Liesje, ik zou nog maar niet te snel de moed opgeven.
Van de andere kant kan het natuurlijk alleen maar meevallen als je ervan uitgaat dat je ongi wordt en je blijkt dan toch zwanger te zijn.

Vandaag dag 19, hoop dat ik vandaag een positieve ovulatietest heb...

liora

liora

12-10-2008 om 16:19

Lijstje en ovulatietesten

Hoi,

Kan het lijstje ook even worden bijgewerkt? Heb even geen idee mee wie waar is.

Wat betreft ovulatietest gebruiken als zwangerschapstest: heb even gegoogled en inderdaad kan een lh-test ook hcg opsporen. Nadeel is echter dat lh altijd aanwezig is in de urine, en je dus snel een vaag streepje hebt en dan weer moet gaan bedenken of het streepje van de test even donker of donkerder is dan de controlestreep.
Bovendien, volgens de site, heb je door hcg eerder een positieve zwangerschapstest, dan een positieve ovulatietest. Dus dat komt niet helemaal overeen met wat Liesje schrijft.
Ben benieuwd!

Liora

B...

B...

12-10-2008 om 21:54

Eindelijk..

een dikke streep op de ovulatietest... op dag 19.
joepie!!!

waar je tegenwoordig al niet blij van kan worden

liora

liora

12-10-2008 om 23:50

Therese en sjuultje

Hoi Therese en Sjuultje,

Hoe is het met jullie? Ben zeer benieuwd en hoop natuurlijk dat het raak is!

Liora

Vonda

Vonda

13-10-2008 om 00:27 Topicstarter

*** lijstje 13 oktober 2008 ***

Therese (26), 1e kindje, 3 miskramen en 1 bbz. NOD ongeveer 8 oktober, bezig sinds november 2007.
Sjuultje (28), 2e kindje, zoontje van 16 maanden, NOD 12 oktober, bezig sinds juni 2008.
Liesje (34), 2e kindje, NOD na 13 oktober (bezig sinds maart 2006) bezig met ovulatietests, afspraak gyn 4 nov.
Elke (24), met NOD op 15 oktober. Bezig sinds juni 2007 voor hun eerste kindje. 23 oktober afspraak bij de gyn (2de keer) voor uitslagen bloed- en zaad onderzoek. Zaad is van slechte kwaliteit. Gaan voor IVF. Hebben op 8 oktober intakegesprek. Gesprek 8/10: vriend wordt nader onderzocht, gelukkig geen wachtlijst.
Liora (38), 2e kindje, zesde poging, NOD 21 oktober (heeft een zoon van 5).
Elske, (30), 2e kindje, bezig sinds 24 augustus, NOD ongeveer 22-23 oktober. Heeft een dochter van 2.
B (34), 3e kindje, NOD 23 oktober, bezig sinds augustus 2008.
Vonda (42), 2e kindje, NOD 2 november, bezig sinds januari 2008.
Agaatje (37) is zwanger van haar 4e kindje! Heel veel geluk en plezier in een ander draadje…!

Vonda

Vonda

13-10-2008 om 00:32 Topicstarter

Therese en sjuultje

Hoe is het met jullie? Mijn datum is inmiddels voorbij, maar jullie kwamen vlak achter mij aan, hoe is het?

Op verzoek van Liora heb ik even het lijstje er weer opgezet. Ik heb Agaatje even onderaan gezet, de volgende keer kunnen we dan weer het lijstje maken met alleen niet-zwangeren.

Ik ben heel blij met dit draadje. Sorry als ik niet altijd zo attent naar jullie reageer als jullie naar mij doen. Soms moet ik dan even weer hier weg omdat er toch weer de teleurstelling is. Nu begin ik langzamerhand weer hoopvol te worden met de klusdagen in zicht...
Go girls!!!!!

Vonda

Elke

Elke

13-10-2008 om 08:55

Hier is het weer mis

De duivels zijn gearriveerd. Tis nog niet echt doorgezet, maar het komt eraan. Mijn lichaam heeft me weer mooi voor de gek gehouden....

Liefs Elke

Elke

Elke

13-10-2008 om 09:09

B en vonda

Veel succes en plezier met het klussen!!

Liefs Elke

Vonda

Vonda

13-10-2008 om 14:53 Topicstarter

He, elke....

Wat jammer, joh.... ik had het je zo ontzettend gegund. Je blijft tot het laatste moment hopen he, ik ken dat maar al te goed...
Veel sterkte en een knuffel,
Vonda

B...

B...

13-10-2008 om 15:10

Ow elke...

echt jammer zeg!

Je had nu toch best eens aan de beurt mogen zijn.
sterkte!

Ik pas het lijstje even aan, wat betreft mijzelf.
Mijn NOD verschuift aangezien ik ook later eisprong heb gehad (vandaag zoiets).

groetjes

B...

B...

13-10-2008 om 15:14

***lijstje 13 oktober 2008***

Therese (26), 1e kindje, 3 miskramen en 1 bbz. NOD ongeveer 8 oktober, bezig sinds november 2007.

Sjuultje (28), 2e kindje, zoontje van 16 maanden, NOD 12 oktober, bezig sinds juni 2008.

Liesje (34), 2e kindje, NOD na 13 oktober (bezig sinds maart 2006) bezig met ovulatietests, afspraak gyn 4 nov.

Elke (24), met NOD op 15 oktober. Bezig sinds juni 2007 voor hun eerste kindje. 23 oktober afspraak bij de gyn (2de keer) voor uitslagen bloed- en zaad onderzoek. Zaad is van slechte kwaliteit. Gaan voor IVF. Hebben op 8 oktober intakegesprek. Gesprek 8/10: vriend wordt nader onderzocht, gelukkig geen wachtlijst.

Liora (38), 2e kindje, zesde poging, NOD 21 oktober (heeft een zoon van 5).

Elske, (30), 2e kindje, bezig sinds 24 augustus, NOD ongeveer 22-23 oktober. Heeft een dochter van 2.

B (34), 3e kindje, NOD 23 oktober, bezig sinds augustus 2008.

Vonda (42), 2e kindje, NOD 2 november, bezig sinds januari 2008.

Agaatje (37) is zwanger van haar 4e kindje! Heel veel geluk en plezier in een ander draadje…!

Therese (26), 1e kindje, 3 miskramen en 1 bbz. NOD ongeveer 8 oktober, bezig sinds november 2007.

Sjuultje (28), 2e kindje, zoontje van 16 maanden, NOD 12 oktober, bezig sinds juni 2008.

Liesje (34), 2e kindje, NOD na 13 oktober (bezig sinds maart 2006) bezig met ovulatietests, afspraak gyn 4 nov.

Elke (24), met NOD op 15 oktober. Bezig sinds juni 2007 voor hun eerste kindje. 23 oktober afspraak bij de gyn (2de keer) voor uitslagen bloed- en zaad onderzoek. Zaad is van slechte kwaliteit. Gaan voor IVF. Hebben op 8 oktober intakegesprek. Gesprek 8/10: vriend wordt nader onderzocht, gelukkig geen wachtlijst.

Liora (38), 2e kindje, zesde poging, NOD 21 oktober (heeft een zoon van 5).

Elske, (30), 2e kindje, bezig sinds 24 augustus, NOD ongeveer 22-23 oktober. Heeft een dochter van 2.

B (34), 3e kindje, NOD 27 oktober, bezig sinds augustus 2008.

Vonda (42), 2e kindje, NOD 2 november, bezig sinds januari 2008.

Agaatje (37) is zwanger van haar 4e kindje! Heel veel geluk en plezier in een ander draadje…!

B...

B...

13-10-2008 om 15:16

Juiste lijstje!

Therese (26), 1e kindje, 3 miskramen en 1 bbz. NOD ongeveer 8 oktober, bezig sinds november 2007.

Sjuultje (28), 2e kindje, zoontje van 16 maanden, NOD 12 oktober, bezig sinds juni 2008.

Liesje (34), 2e kindje, NOD na 13 oktober (bezig sinds maart 2006) bezig met ovulatietests, afspraak gyn 4 nov.

Elke (24), met NOD op 15 oktober. Bezig sinds juni 2007 voor hun eerste kindje. 23 oktober afspraak bij de gyn (2de keer) voor uitslagen bloed- en zaad onderzoek. Zaad is van slechte kwaliteit. Gaan voor IVF. Hebben op 8 oktober intakegesprek. Gesprek 8/10: vriend wordt nader onderzocht, gelukkig geen wachtlijst.

Liora (38), 2e kindje, zesde poging, NOD 21 oktober (heeft een zoon van 5).

Elske, (30), 2e kindje, bezig sinds 24 augustus, NOD ongeveer 22-23 oktober. Heeft een dochter van 2.

B (34), 3e kindje, NOD 27 oktober, bezig sinds augustus 2008.

Vonda (42), 2e kindje, NOD 2 november, bezig sinds januari 2008.

Agaatje (37) is zwanger van haar 4e kindje! Heel veel geluk en plezier in een ander draadje…!

elsje78

elsje78

13-10-2008 om 17:39

Kan dat?

Als ik de cervixslijm methode gebruik zou ik nu mijn eisprong moeten hebben zo ongeveer, maar ik zit op dag 21! Ben vreselijk grieperig dus of klussen ervan komt betwijfel ik...

groetjes ELske

agaatje

agaatje

13-10-2008 om 22:07

Bedankt en tot forums...

Hallo meiden,

Hier nog even een laatste update van mijn kant. We hebben vandaag een termijnecho gehad en het vruchtje is precies 6 weken en er klopte een ieni mini hartje. We zijn ontzettend in de wolken. Nu de medische molen in mbt NAITP, maar dat is niets in vergelijking met wat jullie allemaal meemaken, met name emotioneel bedoel ik.

Ik kan me voorstellen dat mijn berichtje hard klinkt terwijl jullie zolang en intensief bezig zijn, maar ik hoop dat het een hart onder de riem is en dat ik de toon heb gezet voor jullie. Ik wens jullie allemaal een zo gewenste zwangerschap toe.

Ik verhuis naar de rubriek zwangerschap, maar daar is nog niet zo'n gezellig draadje als dat jullie hier met elkaar hebben.

Ik blijf jullie af en toe zeker volgen en in gedachten ben ik bij jullie.

Liefs en sterkte met klussen en wachten en alle spanning!!

Ovulatietest en zwangerschapstest

ik heb ook zitten googelen en idd het LH hormoon en het HCG geven beide een positieve uitslag op de ovulatietest HCG kan wel LH nadoen maar omgekeerd kan het niet moeders voor moeders maakt hier dankbaar gebruik van. Ik had juist gelezen dat je vanaf het moment van de innesteling zo'n 5 dagen na je eisprong met een ovulatietest dus al kan testen. Tuurlijk hoop ik dat dat niet waar is hahahah maar hoop heb ik echt niet meer. Iedereen duimt in mijn omgeving deze maand extra omdat we dan onder de afspraak met de gyn uit zouden komen maar tja volgens mij gaat dat niet gebeuren. Ik weet niet wanneer ik ongesteld ga worden, mijn eisprong was zo laat deze cyclus. Ik zit nu op dag 27 ....

Hup eitje hup, hup zaadjes hub. Idd waar een mens al niet blij van wordt maar ik ken dat hoor sinds ik met die ovulatietesten begonnen ben vind ik het ook weer iets "leuker" omdat ik mijn ei kan "zien" hihiihi Broeden maar !!!!

Elke

Dikke knuffel.

Agaatje

Het is je gegunt hoor en nu maar hopen dat je een heerlijke zwangerschap mag beleven en een eitje van een bevalling

Elke

Elke

14-10-2008 om 13:06

Snap iets niet

Heej meiden,

Bedankt voor de knuufels dat doet een mens goed!

Ik kan alleen nog steeds geen nieuwe NOD invullen, want de duivels willen maar niet doorzetten!!! Het duurt nu al 3 dagen en is al de 3de keer dat ik dit heb. Dit is echt zwaar irri. Er zit wel bloed, maar iedere keer een drupje of streepje

Zijn er meer dames hier die hier "last" van hebben?
Ik wordt er gek van!

Liefs Elke

liora

liora

14-10-2008 om 13:20

Vreemd

Hoi Elke,

Wel vreemd inderdaad. Misschien toch zwanger??? En anders denk ik dat de eerste dag dat er bloed is toch echt de eerste dag van je nieuwe cyclus is.

Maar doe anders even een test voor de zekerheid...

Liora

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.