Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Wie heeft wanneer haar nod?

Zo, meteen maar even een nieuw draadje gestart. Ik heb ongeveer dezelfde titel als destijds Astertje gebruikt, dat leek me wel zo handig!

Iedereen heel veel succes gewenst! Wees welkom!

Vonda


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ben benieuwd

Ik ben benieuwd of ik vanmiddag een duidelijke streep krijg. Het is maar goed dat ik gisteren geen echte positieve ovutest had want Ron werd ziek en had 40,2 graden koorts en begon te ijlen waardoor ik vanaf half tien bij hem op de slaapkamer op een matras lag, hij zag allemaal mensen in zijn kamer staan brrrrrr. Maar goed ik heb mijn man dus maar 10 minuten gezien en tja van klussen kwam natuurlijk helemaal niets en zo had ik daar in ieder geval geen frustratie over. Vanavond weer werken dus het wordt laat....heel laat....kreun. Ik wil een duidelijke test en gewoon ff zwanger raken......mag dat ahhhhhhhh

iedereen zwanger voor de kerst !!!!!!!!

Weer niet

Nou gisteren nog steeds geen goede streep gezien, misschien vanmiddag ? ik snap het niet meer hoor. Wat kan dat zwanger worden een mens in beslag nemen zeg. Vanochtend mijzelf er op betrapt dat ik al aan het bedenken was wanneer de spullen dan op Marktplaats moeten, de kinderkamer dus en de rest van de spullen alsof alles al definitief over is en let op vanavond op mijm werk droom ik dan weer hoe ik het mijn ouders ga vertellen als het wel raak is....ben ik de enige die zichzelf zo gek maakt ?....kreun.

liora

liora

03-10-2008 om 11:20

Liesje

Hoi Liesje,

Wat vervelend zeg! Heb je weleens getemperatuurd? Iets na je ovulatie (dus 1 of 2 dagen na positieve ovulatietest) moet je temperatuur ongeveer een halve graad stijgen en hoog blijven tot de dag dat je ongesteld wordt. Je kunt er nu mee beginnen, morgenochtend temperaturen, moet wel first thing, dus meteen als je wakker wordt, en liefst elke ochtend op ongeveer dezelfde tijd.
Want het gekke is, als je geen positieve ovulatietest hebt, dan ovuleer je misschien niet. Een gynaecoloog zal vast ook zeggen dat je moet gaan temperaturen, dus ik zou daarmee beginnen nu als ik jou was.
Wat voor ovulatietests gebruik je? Zelf vind ik de digitale van Clear Blue het fijnste, want het moeilijke aflezen wordt digitaal gedaan, en dat vind ik heerlijk.
Ik heb altijd een positieve test op dag 13 van mijn cyclus.

Sterkte en succes!

Liora

Inbraak therese

Heey meid,
Hou je hier stiekum nog wel in de gaten en zag dat je al een poos niet meer hier geweest was. Hoe gaat het met je? Zag in een lijstje dat je 8 oktober je NOD hebt? En, al wat verschijnselen? Ik duim ontzettend voor je dat het nu eindelijk een keer raak mag zijn met een goede afloop. Hoe gaat het bij de gyn? Nog met onderzoeken bezig?
Succes liefs Nina

Therese

Therese

04-10-2008 om 18:02

Update

Hoi meiden,

Ik ben hier een poos niet geweest. Voornamelijk omdat ik mezelf graag wat rust in de kop wilde geven. Ik heb/ had het zo gehad met het hele zwanger worden gebeuren dat ik me op een boel andere dingen heb gestort. Het lijkt gelukkig wat te helpen en voel me in ieder geval weer wat blijer.
Ik heb niet alles meegekregen, maar heb wel het nare bericht van Elke gelezen. Wat moet dat ongelooflijk schrikken zijn en wat gaat het plotseling snel. Ik hoop zo dat dit jullie gaat helpen en je eindelijk van het lijstje mag verdwijnen. Ik denk aan je meid!
Verder heb ik deze maand een hele korte cyclus. Al vroeg een ei gespot en moet dus morgen of overmorgen (ipv de 8e) al ongesteld worden. Eén ding weet ik bijna zeker, dat ik het ga worden. Ik voel helemaal niks, behalve de normale ongiklachten.

@Nina, in principe zijn we klaar met onderzoeken, behalve dat we nog wachten op de uitslag van het chromosomenonderzoek. Hoe lang heb jij er toen opgewacht in het Martini? Verder krijg ik al ruim een maand b12-injecties en ik voel me echt super. Ik heb veel meer energie en minder andere vage klachtjes. Voor mij echt het ei van Colombus! Hoe gaat het met jou en de kleine man. Ik vind het zo bijzonder dat jij mama bent geworden. Maakt me helemaal blij en geeft mij ook heel veel moed!

Liefs Therese

elsje78

elsje78

05-10-2008 om 13:56

Klustijd

Hoi

Denk dat de klustijd hier weer aanbreekt. Vorige maand een cyclus van 31 dagen, dus als dat het gemiddelde is dan heb ik rond donderdag de eisprong. Maar voor de zekerheid vandaag maar vast beginnen voor het geval de cyclus korter is. Ik duim voor iedereen en hopelijk inderdaad iedereen voor kerst zwanger...

X elske

Therese

Heeeey
Wat een lief berichtje....Met ons gaat het erg goed Ayden groeit als kool! Ik ben supertrots en vind het fantastisch om mama te zijn. Hoop ook zo voor je dat jij ook snel mama wordt. Wij hebben ongeveer 3 maanden op de uitslag gewacht, gelukkig was er niks aan de hand. Zei de gyn bij jullie ook dat ie er niks van verwachtte? Fijn dat je je wat beter voelt. Heeft vit b12 ook nog (positiefe) gevolgen voor een zwangerschap, of om zwanger te worden? En gebruik je ook tarwekiemolie capsules? Hoop hier snel een goed bericht te lezen!!
Liefs Nina

liora

liora

05-10-2008 om 15:42

Elske

Hoi Elske,

Goed dat je nu al begint. Even nog voor de duidelijkheid: je eisprong is niet per definitie 14 dagen voordat je ongesteld wordt. Ik heb hierover een week geleden ongeveer ook iets geschreven. Het aantal dagen tussen ovulatie en menstruatie is per vrouw nogal verschillend, kan zo kort zijn als 10 dagen, of ook veel langer dan 14 dagen. Dit even ter info!

Liora

Therese

Therese

05-10-2008 om 15:53

Nijntje

Hi,

Wat fijn dat alles goed met je gaat en dat de kleine zo hard groeit! Geniet nog lekker van je verlof met Ayden.
Het si nu bijna drie maanden geleden dat we het chromosomenonderzoek hebben gehad en begin hem nu toch een beetje te knijpen. Ik verwacht niet dat er iets uit gaat komen, maar stel...bibbers. Niet aan denken!
En een b12-opnamedeficientie is inderdaad een veroorzaker van miskramen en onvruchtbaarheid. Een te lage b12-waarde heeft invloed op een ander stofje waardoor o.a. de bloedtoevoer niet goed is (en dus ook de doorbloeding van de placenta e.d.). Daarnaast slik ik ook nog braaf mijn tarwekiemcapsules voor een betere doorbloeding. Nu moet het toch ooit een keer goed gaan?! Soms word ik zo moedeloos van en denk ik, 'dit had toch leuk moeten zijn'? We proberen positief te blijven, maar lukt niet altijd.

liefs Therese

Liora

Haai, Liora, ja getempt heb ik ook maar ik heb elke dag een andere temperatuur, vaak ook onder tenmperatuur, als kind al dus het tempen gaat voor mij niet op, daar kwam ik na drie maanden tempen wel achter en wat een gedoe. Het misterie betreffende de ovulatietests is opgelost ik had gisteren, dag 18 ! een waanzinnige dikke streep een uur voordat ik mijn man naar schiphol moest brengen. Het kan zelfs zijn dat we dus al tweeenhalf jaar op de verkeerde dagen klussen........

Hallo mijn update

Hallo meiden , het was lachen gisteren en toch ook best "zielig" als je wat verder kijkt, mischien is "wanhopig" een betere uitdrukking.
Dit is de tweede cyclus die ik met ovulatietest doe en vorige maand had ik niet echt een duidelijke streep en danzij jullie tips (drie uur niet plassen en smiddags testen en niet te veel drinken) had ik dus een perfecte streep. Echter pas op dag 18 dus een evt ei pas op dag 19. Dat is veel later als waarmee wij altijd rekening gehouden hebben. En voor mijn zwangerschap met Ron was dat dus ook gewoon standaard en daardoor toen dus gered om binnen 9 maanden drie keer zwanger te raken. Als ik nou volgende maand weer zoveel later pas mijn ei heb dan hebben we waarschijnlijk gewoon ruim tweeenhalf jaar er naast geklust om het maar zo te zeggen en dat geeft hoop. Hub wilde gelijk de gyn al afbellen hahaha. Maar goed gisteren dus om 12.00 uur een positieve test en een uur later zou hub naar Schiphol moeten en een week wegblijven dus heb ik Ron een nieuwe DVD kado gedaan die ik nog had liggen en heb hem met wat lekkers op de bank voor de tv geparkeerd ....ja je voelt hem al aankomen haahahahaha het ei is benut en gelukkig was Ron helemaal blij met zijn nieuwe DVD hahahahah schaam, schaam. Nu maar duimen he !
De ovulatietest zijn nu trouwens iets goedkoper dus voor degeinteresseerden onder ons....

liora

liora

06-10-2008 om 10:39

Jeetje

Hoi Liesje,

Jeetje hee, dat zou wat zijn: altijd verkeerde dag gekozen! Goed dat je nu die testen hebt gebruikt, en spannend!!

Liora

Idd jeetje

ja zeg stel je voor dat het echt zo is..........dan zou ik...droom droom....gewoon binnen een paar maanden....droom droom......mischien wel de kerst kunnen halen....droom droom. Maar idd ik bestel ff een nieuwe lading testen als mijn ongi gekomen is....ik vind het deze maand dus erg spannend want weet dat we het nu dus echt op het juiste moment gedaan hebben.......

Vonda

Vonda

06-10-2008 om 16:23 Topicstarter

Liesje!

Nou toch super dat je er hiermee achter bent gekomen! Ik voel mijn eisprong sinds mijn bevalling maar ik was er ook niet helemaal gerust op omdat we dus een hele tijd al niet zwanger werden en bij onze eerste waren we na 2 cycli zwanger. Helaas lag het daar dus niet aan: de ovulatietest bevestigde wat ik zelf voelde qua eisprong, dus dat zit gewoon goed bij mij. Ik hoop dat het jullie nu snel zal lukken!!!
Temperaturen was ook niet mijn ding: werkelijk niets duidelijks uit op te maken, terwijl ik het echt heel precies deed.

Zal ik het broedlampje alvast even op vol vermogen aanzetten boven je kopje?

Groetjes,
Vonda

Vonda

hahaha Vonda ja zet aub die broedknop op max, stel je voor dan zou ik de gyn kunnen afbellen...droom droom.

nog een vraagje doe ik het nou goed om te klussen op de dag dat die strip positief aangeeft of moet ik dan juist de dag erna klussen omdat het ei na 24-48 uur vrij komt ? hoe doen jullie dat ? of mischien beide dagen ? de huisarst zei dat ik het bij 1 keer moest laten ook ivm de psychische belasting en het feit dat klussen ook echt "klussen" is geworden.

Vonda

Vonda ik ben hard voor je aan het duimen, weet je al wat ?

liora

liora

08-10-2008 om 00:01

Vonda

Hoi Vonda,

Het mag nu wel eens raak zijn voor jou. Ik ben ook hard aan het duimen, hoop het zo voor je!

Liora

Vonda

Vonda

08-10-2008 om 00:35 Topicstarter

Dank jullie wel voor het duimen...

Ik ben ook in spanning, morgen al dan niet ongesteld...
Dank jullie wel!!!

Vonda

Duim duim vonda

duim duim , ik heb de blaren op mijn duimen staan maar duim dapper door hoor.

B...

B...

08-10-2008 om 16:34

Duimen voor iedereen...

ow Vonda, spannend hoor!!!! Ik hoop echt voor je dat het raak is.....

Liesje, dat is toch ook wat he. Als het er "gewoon"aan zou liggen, dat je op de verkeerde dagen geklust zou hebben.
Hoop dat het deze maand raak is, duim ook voor jou!

Ik ben ook weer aan de ovulatietesten. Vandaag dag 15 en nog niks. misschien morgen?
we klusserdeklussen gewoon door...

groetjes

Elke

Elke

08-10-2008 om 18:41

Update

Heej dames,

Hier weer een update van mij:

Wij zijn vandaag op intakegesprek geweest voor IVF of IVF ICSI. Mijn vriend wordt nu helemaal binnenste buiten gekeerd. Zijn zaad wordt nog verder gecheckt, hij heeft al bloed laten prikken (3 buisjes), moet een echo laten maken van zijn scrotum en hij moet moet bij de uroloog langs. Waarschijnlijk gaan we ook een chromosomen onderzoek laten doen, om te kijken of het erfelijk is. Is toch wel prettig om te weten voor het geval, dat we ooit een jongetje krijgen.

Het goede nieuws is: ze hebben geen wachtlijst!!!

We waren pas laat thuis, dus hebben nog geen andere afspraken kunnen maken, maar een week nadat mijn vriend bij de uroloog is geweest, mogen we alweer terug komen. Ik heb stiekum hoop dat we dus binnen 1.5 maand kunnne beginnen!

Dat was ie weer!

Liefs Elke

Elke

Elke

08-10-2008 om 18:50

Vonda

Heej Vonda,

Nog geen duivels te bekennen? Wanneer ga je testen?
Ik duim voor je!!

Liefs Elke

Klusserdeklus

B, dankjewel, vind het weer eens spannend deze keer alleen had ik het fijner gevonden als hub gewoon thuis was geweest en we nog een klusje hadden kunnen doen dan had ik wat meer durven hopen. Die ovulatietesten vind ik toch wel een fijne uitvinding. Mijn man had echt zoiets van "waarom ben je daar niet een jaar eerder mee begonnen" maar tja toen kon ik het me echt niet veroorloven dat gaat pas sinds ik werk. Bij sensitest krijg je nu korting trouwens mocht je nog een lading willen bestellen (hoop natuurlijk dat dat niet nodig is)

Elke , fijn dat er geen wachtlijst is. Hoe ik je partner er onder dat het aan hem ligt en dat hij nu zo binnenste buiten gekeerd wordt ? Ik duim voor jullie hoor.

Vonda en en en en en en hoe voel je je ?

Ik zelf had vandaag een klein dipje. Ik zocht een dikker dekbed voor Ron en die lag in zijn oude ledikant opgeborgen onder lakens. Toen ik het dekbed uit het ledikant nam lag daar de kinderwagen onder want die hebben we ook in het ledikant geparkeerd. Vervolgens vraagt Ron echt mega-serieus "mama waarom hebben we die nog" .....tja goede vraag......auw, we blijven hopen............

Vonda

Vonda

08-10-2008 om 21:49 Topicstarter

Volgens mij...

... heb ik het eerste bloed alweer gezien dus deze keer ook weer mis helaas...
Jullie allemaal veel succes met klussen en afwachten en onderzoeken en en en en .....

Groetjes,
Vonda

Vonda

Balen ! dikke knuffel.

elsje78

elsje78

09-10-2008 om 08:53

Vonda

Balen zeg!! Weer een teleurstelling!

Wij zijn ook aan de klus, heb op cervixslijm (of hoe schrijf je dat gelet en hoop nu de goede dag te hebben...

Voor zekerheid het weekend ook klussen en dan afwachten.

Ik duim gewoon door voor ons allemaal

Elke voor jou duim ik extra hard!

X Elske

Elke

Elke

09-10-2008 om 09:05

Vonda

Heej Vonda,

Wat klote voor je!! Heb nog wel zo voor je geduimd...
Sterkte.

Liefs Elke

B...

B...

09-10-2008 om 19:57

...

Elke, fijn dat er geen wachtlijst is. Hoop dat het snel gaat lukken!

Liesje, Ik heb ook een voorraadje ingeslagen van Sensitest.
Vorige maand positief getest op dag 15. Vandaag dag 16, maar nog zo negatief als maar kan... Ik hoop morgen... we klussen nog maar ff door.

Vonda, heeft het al echt doorgezet of had je maar een beetje bloedverlies. Dan is er nog hoop, toch?

groetjes

liora

liora

10-10-2008 om 00:02

Vonda

Hee Vonda,

Wat ontzettend rot voor je, echt balen. Weer die teleurstelling... grrrrr. Veel sterkte weer he!

Liora

Elke

Elke

10-10-2008 om 08:53

Weet het ff niet meer...

Ik denk dat het misschien dat het deze maand toch raak is! Druf eigelijk niet hopen, maar doe het toch.

Ik heb 1.5 weken last van mijn buik gehad, gerommel, krampen enzo. en sinds 1.5 weken last van mijn borsten en super moe!

Kan iemand mij uit deze droom helpen!!!

Liefs Elke

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.