Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Wie heeft wanneer haar nod?

Zo, meteen maar even een nieuw draadje gestart. Ik heb ongeveer dezelfde titel als destijds Astertje gebruikt, dat leek me wel zo handig!

Iedereen heel veel succes gewenst! Wees welkom!

Vonda


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Elke

Elke

23-09-2008 om 16:28

Update

Hallo Dames,

Hier een update.
We zijn vanmiddag bij de gyneacoloog geweest en hier komt het:
Het zaad van mijn vriend is niet goed. Te weinig en te langzaam.... Wij gaan de medische molen van IVF in...
Heb net gebelt en we hebben op 8 oktober een afspraak voor een intake.

Dat was ie weer.

Liefs Elke

Elke

Elke

23-09-2008 om 16:28

Elsje

Heej Elsje,

Wat jammer voor je! Op naar de volgende keer.

Liefs Elke

mee1977

mee1977

23-09-2008 om 18:40

Elke

Wat een vervelend rot nieuws, maar nu is wel duidelijk waarom je elke maand weer die terleurstelling moet ondergaan. Er is een aantoonbaar probleem, je hoef niet meer in onzekerheid te zitten waarom het jullie nog steeds niet gegund is...

Fijn dat je nu redelijk snel (al zal het jullie nog te lang duren) terecht kan voor de intake en dan de molen in... Ik hoop voor je dat je nu met ivf snel een positieve test mag gaan vast houden...

Een dikke knuffel want ik kan me voorstellen dat dit nieuws ook even een plekje moet gaan krijgen bij jullie. En ik blijf je volgen...

Elke

Hee Elke,
dat was wel even slikken zeker? Gelukkig is, zoals Mee inderdaad al zegt, een oorzaak gevonden en kunnen jullie nu hopelijk verder!

Liefs
Sjuultje

Elske

Hoi Elske,

ook voor jou even een hart onder de riem!

We gaan toch nog steeds met zijn allen voor voor de Kerst zwanger he!

Liefs
Sjuultje

parasolletje

parasolletje

23-09-2008 om 21:48

Elke

in elk geval is er nu duidelijkheid voor jullie, nu op naar de volgende stap en op weg naar een baby, het zal mogelijk best een zware weg zijn die jullie moeten ondergaan maar als je dan uiteindelijk het resultaat in handen mag houden dan is het wel oke.! je klinkt nuchter,,maar ben je dat ook??!! hoe voel je je ? en hoe is je man eronder ??
xx parasolletje

parasolletje

parasolletje

23-09-2008 om 21:51

Sjuultje,,

je zat er dus wel heeel dicht bij ! je bent even zwanger geweest , maar wat een teleurstelling is het dan als het toch misgaat! logisch dat je de rest van de meiden niet kon helpen hun verdriet of teleurstelling te dragen, stort je maar even op jezelf..
Ik hoop dat er een mooi ei voor je klaar staat deze keer ...
xx.parasolletje

Elke

Elke

23-09-2008 om 23:27

Parasolletje

Ik ben wel heel erg blij dat er duidelijkheid is. Aan de ene kant ben ik blij dat ze iets gevonden hebben, maar aan de andere ook weer niet. Het is een beetje dubbel...

Het was voor ons beide een schok, dat zeker. Ik moest wel even 3x slikken voordat ik ook maar iets uit kon brengen.

Wellicht dat mijn berichtje nuchter klinkt, maar zo voelt het helemaal niet! We moeten het even laten bezinken.

Mijn vriend is er ook van geschrokken. Had dit niet verwacht, dat het aan hem "ligt".

We hebben het vandaag ook tegen onze ouders verteld en die stonden er ook van te kijken. Ze wisten niet dat we bezig waren. Ze waren wel heel blij dat we het verteld hadden en dat ze weten wat er speelt. Ik ben ook heel bli dat we het verteld hebben.

Liefs Elke

Vonda

Vonda

24-09-2008 om 00:17 Topicstarter

Hugs voor elke

Wel een schok dus... maar in elk geval duidelijkheid waar het nou aan ligt. Heel veel sterkte en succes!!

Vonda

Elsje

Balen Elsje maar idd we blijven er bij iedereen zwanger voor de kerst hoor. Dikke knuffel en "blijven"oefenen"

Elke

Lieve Elke ik voel met je mee. Ik kan me voorstellen dat als er eenmaal een antwoord is op het misterie je je helemaal rotschrikt want dan ligt ineens echt iets tastbaars op tafel, er is dus echt een "probleem" en toch hoop je stiekum dat er gezegt wordt dat alles OK is en je gewoon geduld moet hebben. Ik hoop dat jullie snel over de schrik heen komen en er samen voor kunnen gaan. Ik ken veel meiden die met IVF binnen drie keer zwanger waren, de meeste met twee keer dus houd moed. Dikke kus...

Bij de huisarts....

Nou meiden ik ben dus bij de huisarst geweest. Het was een goed gesprek en daar ben ik blij om, het was een prettig ontspannen gesprek zonder rare vragen, verwijten of wat dan ook. Gewoon constructief en ze had gelukkig al snel door dat ik wist waar ik het over had (ben doktersassistente geweest op gynaecologie...jaren geleden dan maar toch het is echt niet allemaal vreemd voor me). Ik heb een duidelijke verwijsbrief gekregen en gelijk alles geregeld. 4 november staat de afspraak bij de gyn waar ik al na de geboorte van Ron een paar keer contact mee heb gehad. Ik heb gelijk oppas geregeld voor Ron en hub heeft het enthausiast in zijn agenda gezet, ik weet niet wat ik meemaak. Het loopt nu dus allemaal. Ik ben er zelf van geschrokken dat ik nu dus echt op weg ben de medische malle molen in en weet niet zo goed wat er allemaal op me af gaat komen, mijn hele wezen verzet zich er tegen en dan moet ik zo straks heel leuk de eerste verjaardag van mijn neefje vieren...kreun.
Het gaat waarschijnlijk maanden duren voordat er duidelijk is waar het aan ligt en dan kijken of er wat aan gedaan kan worden. Wij kiezen niet voor IVF of ICCI maar misschien zijn er verstopte eileiders of zo, is er bij de buikoperatie in 2005 iets misgegaan. Is hub zijn zaad niet goed stopt het bij ons vrij snel .....vind het eng. Misschien stopt het dus al binnen twee maanden en gaat alles binnen twee maanden op Marktplaats en koop ik een lading zakdoeken.......

liora

liora

24-09-2008 om 10:50

Naar

Hoi allen,

Jeetje Elke, kan me voorstellen dat dit heel dubbel is inderdaad, zoals Vonda ook zegt. Fijn dat er een oorzaak is, maar balen dat je nu bent aangewezen op Icsi. Om je een hart onder de riem te steken even een succesverhaal: een kennis van mij heeft drie icsi kinderen. Een andere twee. Ken dus heel veel succesen, dus misschien is het niet meer dan een te nemen hindernis. Ik hoop het voor jou en je man!!

Liesje, voor jullie hoop ik dat het iets kleins en te verhelpen is.

Wat een emotionele rubriek is dit he? Hoe langer je hier rondhangt, hoe verdrietiger het wordt eigenlijk.

We houden de moed erin en zijn gewoon allemaal zwanger voor de kerst!!

Liora

B...

B...

24-09-2008 om 13:22

Elke..

hoop ook dat je snel succes zult hebben!!!

en inderdaad allemaal zwanger voor de kerst!!

bij mij vandaag ook de rode ridders gearriveerd.

groetjes

B...

B...

24-09-2008 om 13:25

Lijstje

Liora (38), 2e kindje, dit is de vijfde poging, NOD 27 september (heeft al een zoon van 5)

Agaatje (37) 4e kindje, NOD 28 september, bezig sinds juli. (dochter 11, zoon 9 en dochter 1,5)

Vonda (42), 2e kindje, NOD 8 oktober (bezig sinds januari 2008).

Therese (26), 1e kindje, 3 miskramen en 1 bbz. NOD ongeveer 8 oktober. Bezig sinds november 2007.

Sjuultje (28), 2e kindje, zoontje van 16 maanden, bezig sinds juni 2008, NOD 12 oktober.

Liesje (34), 2e kindje, NOD na 13 oktober (bezig sinds maart 2006) bezig met ovulatietests, afspraak huisarts 23 september.

Elke (24), met NOD op 15 oktober. Bezig sinds juni 2007 voor hun eerste kindje. 23 oktober afspraak bij de gyn voor (2de keer) voor uitslagen bloed- en zaad onderzoek.

B (34), 3e kindje, NOD 23 oktober, bezig sinds augustus 2008

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Zwanger:

Pilar uitgerekend eind oktober?

Mee1977 (30) zwanger van spruit 3, al 2 dochters van nu nog 6 en 8 jaar. Uitgerekend begin november.

Dreetje (27) zwanger van 2e kindje, uitgerekend rond 5 november 2008

Kim (32), zwanger 3e kindje, dochters 7 en 8 jaar, MK 14-02-08, uitgerekend 18-12-08

Kristina (30), zwanger 3e kindje, dochter 4jr en een zoon (bijna 2 jaar), uitgerekend 06-01-2009

Thein (27) zwanger van 2e kindje, zoontje 20 maand, uitgerekend 24-01-09

Femmetje (28) ZWANGER!!! van 2e kindje, uitgerekend 20-02-2009

Loves (29) zwanger van 1e kindje, uitgerekend 24-02-09

Mirjam (23), zwanger van 1e kindje, uitgerekend ...

Mama van Linde (27) ZWANGER!!! van 2e kindje, uitgerekend 12-04-2009

Miep (39), ZWANGER!!! van 3e kindje, heeft zoon en dochter, uitgerekend april.

Judith (26), zwanger!! van 1ste kindje, uitgerekend op 14 april 2009

agaatje

agaatje

24-09-2008 om 15:08

Spanning......

meiden, wie weet raad?
Kun je ook "waarschijnlijk" zwanger zijn? Ik heb komend weekend mijn NOD, vanmorgen heb ik inpulsief een test gedaan (omdat ik al dagen rare afscheiding heb terwijl ik nog een week voor NOD zat) en als ik erg mijn best deed, dan zag ik een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vaag streepje. Ik heb dus afgelopen dagen steeds wat bloedverlies gehad (meer vies slijm) en mijn eisprong was deze maand al op dag 10 van mijn cyclus, terwijl ik altijd een hele mooie cyclus van ongeveer 26/27 dagen heb.

Ik voel mijn eisprong wel altijd, dus ik werd er nu door overvallen. Ik had al in een eerder berichtje aangegeven, dat we dus eigenlijk "te laat" zijn begonnen met klussen.

Ik heb al een week ongi buikpijn en dus die afscheiding, maar die test..... ik kan het nog niet geloven. Herkent iemand dit?

parasolletje

parasolletje

24-09-2008 om 15:15

Agaatje.

inderdaad spannend voor je ! ik heb ook eerder gestest, 4 dagen voor nod, en mijn test gaf ook een heeeeeeeel liht streepje aan, mijn man die lachte en rolde van zijn stoel, en gaf de simpele oplossing dat vrouwen zien wat ze willen zien...maar toen ik de dag erna weer een test deed was de test al duidelijker,de dag erna nog duidelijker en ga zo maar door..en een streepje hoe licht dan ook is een streepje en dat betekend zwanger.
nu is het wel zo (en dat heb ik ook maar in mijn achterhoofd gehouden) dat je alsnog ongesteld kunt worden omdat het klompje cellen zich dan niet gehecht heeft ofzo..ik zou vanavond of morgenochtend nog een test doen, en wie weet word die lichte streep een donkerdere streep!
ik ook bruine slierten slijmverlies 1 dag voor nod gehad en roze...maar nu ben ik precies 6 weken en na die slierten niks meer gezien..misschien innestelling ?
ik hoop het voor je meid..dat het raak is..
groet parasolletje

liora

liora

24-09-2008 om 18:40

Agaatje

Hoi agaatje,

Vreemd een beetje. aan de ene kant: als je een streep ziet, moet er een streep zijn. Ik heb ook al te vroeg getest, vandaag namelijk (4 dagen voor NOD) maar bij mij echt geen streepje te verzinnen, helemaal niks nada.
Aan de andere kant: als je eisprong echt op dag 10 was, dan zou je nu wel gewoon echt een positieve test moeten hebben denk ik.
Beste is om over een dag of twee weer te testen denk ik.

Liora

elsje78

elsje78

24-09-2008 om 19:45

Lief

jullie reacties! maar ben niet echt teleurgesteld. Het was pas de eerste poging en heb nu een goed beeld van mijn cyclus. (valt me reuze mee 31 dagen na 2 jaar pil)
Op naar volgende maand...

Voor de rest duim ik hard als het nog spannend is, en een kaarsje voor die meiden bij wie het al zo lang duurt!! Ik heb diep respect voor jullie en mag van mezelf dus ook niet balen dat het na de eerste maand niet gelukt is...Dat is is bijna belachelijk als ik jullie verhalen lees

Liefs Elske

liora

liora

25-09-2008 om 15:46

Helaas

Helaas helaas, vandaag ongesteld geworden. Zal straks het lijstje even aanpassen.

Hopelijk lukt het de volgende keer!

Liora

B...

B...

25-09-2008 om 16:26

.....

Agaatje, spannend hoor,! zal voor je duimen....

Jammer Liora en Elsje... allemaal maar door naar de volgende ronde!

Ik heb net via internet 12 ovulatietesten van Sensitest besteld. En 3 zwangerschapstesten (het zou maar eens een keer, he.)
dus ik kan voorlopig vooruit.

succes iedereen!

Vonda

Vonda

25-09-2008 om 23:00 Topicstarter

Een ei hoort erbij....

Jump jump!
Wel een beetje rottige buikpijn maar dat hoort er allemaal bij he...
Gisteravond geklust, dus goeie timing. We houden nog even vol...

Liora, Elske, jammer hoor...
Agaatje, ik weet het niet, ik zou het pas vertrouwen op de nod...

Liesje, veel succes met de afspraken!

Groetjes, meiden.
Vonda

Vind het moeilijk

Ik heb het moeilijk. Ik zie erg op tegen de afspraak bij de gyn en de evt onderzoeken, er zit zoveel tijd tussen de afspraken, een mens krijgt zo veel te vele tijd om na te denken. OP mijn werk loop ik nu s'avonds echt allerlei scenario's te bedenken van hoe ons leven e uit gaat zien met 1 kind ipv de gewenste twee of drie die ik al mijn hele leven in mijn hoofd heb. Nu is er ook nog een volgende vriendin van mij waarschijnlijk zwanger dwars door de sterelisatie van haar man heen en het is haar vijfde kind en ze willen dus echt niet, ze durven geen eens te testen. Tja en wij willen zo graag. Ik voel al helemaal hoe het gaat worden als ik over een paar maanden mijn babykamer op Marktplaats ga zetten en wat maak je dan van zo'n babykamer die nooit meer een babykamer gaat worden. Ja ja ik heb alle doom-scenario's al door mijn hoofd laten gan want tja dat er iets mis is is toch wel duidelijk na tweeenhalf jaar.....zucht. Woensdag was de eerste verjaardag van mijn neefje ook helemaal niet leuk. Ik vond het emotioneel zeker omdat ik zag dat het helemaal niet liep het was allemaal zo mager en ik zou juist zelf zo blij zijn als ik ooit de eerste verjaardag van een tweede kindje zou mogen vieren........krijs gil. Sorry moest ik even kwijt. Ik zit weer in mijn vruchtbare periode en morgen ga ik weer beginnen met ovulatietests. Hub komt morgen weer thuis dus als het een positief testje is dan gaan we er gewoon weer voor hoor.

Vonda

Vonda

26-09-2008 om 09:28 Topicstarter

Herkenning liesje

Ja, ik zit ook af en toe te denken: wat nou als het niet gaat lukken. Al die spulletjes wegdoen, die zal ik nooit meer zelf hoeven gebruiken, de box weg. Tja, het is lastig om dat evt te moeten accepteren. Daarom komen die gedachten natuurlijk ook in je hoofd, om jezelf er een beetje op voor te bereiden. Gelukkig is het nog niet zo ver. Voorlopig gaan we er op vertrouwen dat het wel een keer lukt, ok?

Vonda

Vonda

Ja daarom moet ik ook duidelijkheid krijgen, ik kan zo niet al te lang meer doorgaan iedere maand weer dat hopen en die teleurstelling en dan de verwerking en weer de hoop enz. Ik wordt er helemaal gek van en iedere dag zie ik al die spullen, de box, de kinderwagen de babykamer, de babyspulletjes van Ron, bewaar ik zijn te klein geworden kleding . Gelukkig begintr Ron er even niet over maar hij wil nog steeds Sinterklaas om een zusje gaan vragen, wordt er gek van. Woensdag op die verjaardag lag er een speelgoedooievaar zegt mijn zus haar schoonmoeder tegen Ron ja Ron dat is een ooievaar die brengt babytjes vraag jij om een broertje of zusje. Nou ik kon wel gillen en krabben echt waar.

Vonda

Vonda

26-09-2008 om 12:23 Topicstarter

Liesje

Ja dan heb ik het met mijn omgeving een stuk gemakkelijker. Mijn dochter heeft helemaal niet zo'n besef en al helemaal niet de vraag naar een broertje of zusje. Omdat ik de jongste niet meer ben denk ik dat de ene helft denkt dat het er niet meer van komt en de andere helft het niet zo goed durft te vragen (en zo wel dan zeg ik altijd dat we er nog niet uit zijn).
ik ben ook wel gevoelig voor opmerkingen maar ik krijg ze niet zo vaak gelukkig. Sterkte hoor. Tot 10 tellen is soms heel moeilijk.

Vonda

***lijstje***

Liora (38), 2e kindje, dit is de vijfde poging, NOD 27 september (heeft al een zoon van 5)

Agaatje (37) 4e kindje, NOD 28 september, bezig sinds juli. (dochter 11, zoon 9 en dochter 1,5)

Vonda (42), 2e kindje, NOD 8 oktober (bezig sinds januari 2008).

Therese (26), 1e kindje, 3 miskramen en 1 bbz. NOD ongeveer 8 oktober. Bezig sinds november 2007.

Sjuultje (28), 2e kindje, zoontje van 16 maanden, bezig sinds juni 2008, NOD 12 oktober.

Liesje (34), 2e kindje, NOD na 13 oktober (bezig sinds maart 2006) bezig met ovulatietests, afspraak gyn 4 nov

Elke (24), met NOD op 15 oktober. Bezig sinds juni 2007 voor hun eerste kindje. 23 oktober afspraak bij de gyn voor (2de keer) voor uitslagen bloed- en zaad onderzoek.

B (34), 3e kindje, NOD 23 oktober, bezig sinds augustus 2008

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Zwanger:

Pilar uitgerekend eind oktober?

Mee1977 (30) zwanger van spruit 3, al 2 dochters van nu nog 6 en 8 jaar. Uitgerekend begin november.

Dreetje (27) zwanger van 2e kindje, uitgerekend rond 5 november 2008

Kim (32), zwanger 3e kindje, dochters 7 en 8 jaar, MK 14-02-08, uitgerekend 18-12-08

Kristina (30), zwanger 3e kindje, dochter 4jr en een zoon (bijna 2 jaar), uitgerekend 06-01-2009

Thein (27) zwanger van 2e kindje, zoontje 20 maand, uitgerekend 24-01-09

Femmetje (28) ZWANGER!!! van 2e kindje, uitgerekend 20-02-2009

Loves (29) zwanger van 1e kindje, uitgerekend 24-02-09

Mirjam (23), zwanger van 1e kindje, uitgerekend ...

Mama van Linde (27) ZWANGER!!! van 2e kindje, uitgerekend 12-04-2009

Miep (39), ZWANGER!!! van 3e kindje, heeft zoon en dochter, uitgerekend april.

Judith (26), zwanger!! van 1ste kindje, uitgerekend op 14 april 2009

Vonda

Hoe oud is jouw dochter eigenlijk ?

elsje78

elsje78

26-09-2008 om 21:15

Voor het lijstje

Elske, (30) 2e kindje, bezig sinds 24 augustus, NOD ongeveer 22-23 oktober. al een dochter van 2

gr Elske

liora

liora

26-09-2008 om 21:46

***lijstje****

Agaatje (37) 4e kindje, NOD 28 september, bezig sinds juli. (dochter 11, zoon 9 en dochter 1,5)

Vonda (42), 2e kindje, NOD 8 oktober (bezig sinds januari 2008).

Therese (26), 1e kindje, 3 miskramen en 1 bbz. NOD ongeveer 8 oktober. Bezig sinds november 2007.

Sjuultje (28), 2e kindje, zoontje van 16 maanden, bezig sinds juni 2008, NOD 12 oktober.

Liesje (34), 2e kindje, NOD na 13 oktober (bezig sinds maart 2006) bezig met ovulatietests, afspraak gyn 4 nov

Elke (24), met NOD op 15 oktober. Bezig sinds juni 2007 voor hun eerste kindje. 23 oktober afspraak bij de gyn voor (2de keer) voor uitslagen bloed- en zaad onderzoek.

Liora (38), 2e kindje, zesde poging, NOD 21 oktober (heeft al een zoon van 5)

B (34), 3e kindje, NOD 23 oktober, bezig sinds augustus 2008

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Zwanger:

Pilar uitgerekend eind oktober?

Mee1977 (30) zwanger van spruit 3, al 2 dochters van nu nog 6 en 8 jaar. Uitgerekend begin november.

Dreetje (27) zwanger van 2e kindje, uitgerekend rond 5 november 2008

Kim (32), zwanger 3e kindje, dochters 7 en 8 jaar, MK 14-02-08, uitgerekend 18-12-08

Kristina (30), zwanger 3e kindje, dochter 4jr en een zoon (bijna 2 jaar), uitgerekend 06-01-2009

Thein (27) zwanger van 2e kindje, zoontje 20 maand, uitgerekend 24-01-09

Femmetje (28) ZWANGER!!! van 2e kindje, uitgerekend 20-02-2009

Loves (29) zwanger van 1e kindje, uitgerekend 24-02-09

Mirjam (23), zwanger van 1e kindje, uitgerekend ...

Mama van Linde (27) ZWANGER!!! van 2e kindje, uitgerekend 12-04-2009

Miep (39), ZWANGER!!! van 3e kindje, heeft zoon en dochter, uitgerekend april.

Judith (26), zwanger!! van 1ste kindje, uitgerekend op 14 april 2009

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.