Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Wie heeft wanneer haar nod?

Zo, meteen maar even een nieuw draadje gestart. Ik heb ongeveer dezelfde titel als destijds Astertje gebruikt, dat leek me wel zo handig!

Iedereen heel veel succes gewenst! Wees welkom!

Vonda


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

21-09-2008 om 12:58

Hoi B,

Voor jou is morgen NOD. Heb je al een voorgevoel? Voel je iets?

Liora

elsje78

elsje78

21-09-2008 om 13:37

Mag ik erbij?

Hoi allemaal

Ik ben Elske ik ben vandaag 4 weken geleden gestopt met de pil. Dus we proberen het weer! Weer erg spannend moet ik zeggen... Dus eigenlijk vandaag mijn NOD (toch?)

We hebben al een dochter van ruim 2, dus nu op voor de tweede... De vorige keer ging het erg snel dus ik ben benieuwd hoe het nu gaat. Al is het lastiger om op de goede dagen te klussen zeg maar, met zo'n peuter die nog wel eens uit bed komt haha

Succes allemaal en groetjes Elske

B...

B...

21-09-2008 om 13:40

Liora

ik denk dat ik woensdag mijn NOD heb. Heb nl ook op woensdag mijn eisprong gehad. althans volgens de ovulatietesten.
dan redeneer ik toch goed, niet?

Tja, ben heeeeel af en toe een beetje misselijk, maar ja, kan ook inbeelding zijn. voor de rest niks eigenlijk.
het is pas mn eerste ronde dus ik ga er maar niet van uit.
Hoewel het van de tweede wel de eerste keer raak was,
dus stiekem.... wel hoop.

en jij?

welkom Elsje! Spannend ook voor jou, he.

groetjes

liora

liora

21-09-2008 om 16:53

Hoi B,

Tussen ovulatie en ongesteldheid hoeven geen 14 dagen te zitten, het is voor elke vrouw verschillend. Wel is het zo dat het voor een bepaalde vrouw niet verschilt. De eisprong kan nog weleens eerder of later zijn, maar de periode tussen eisprong en ongesteldheid is vrijwel altijd gelijk (give or take 1 dag).
Bij mij bijvoorbeeld is de eisprong altijd rond dag 14, en mijn cyclus is altijd 25 of 26 dagen, dus geen 14 dagen ertussen.
Ik voel me wel hoopvol eigenlijk.. nergens op gebaseerd maar gewoon een gevoel. Ik vind het ontzettend spannend weer!

Liora

liora

liora

21-09-2008 om 16:54

En elske

Welkom~!!!! Spannend voor jou, zou je ook deze rond al zwanger kunnen zijn?

Groetjes,

Liora

elsje78

elsje78

21-09-2008 om 17:10

Hoi

Ja dat zou kunnen, al is het maar raden wanneer mijn eisprong was, want na de pil is dat altijd een beetje van slag. De vorige keer was het in 1 keer raak, maar bleek later wel dat ik veel later een eisprong had dan ik dacht. Dus een toevalstreffer zeg maar...

Nu is het wel zo dat we het nu weer proberen maar ik er bijna "van uit ga" dat het weer meteen lukt en dat is natuurlijk wel gevaarlijk want die kans is niet zo groot. Dan is het wel oppassen voor teleurstelling, al zou dat eigenlijk gewoon onredelijk zijn.
Ik zie om me heen mensen jaren en jaren dokteren voordat ze wel of niet definitief een kindje krijgen, en ook hier lees ik het weer. En dan is het nogal cru als ik teleurgesteld zou zijn dat ik niet weer meteen zwanger ben. Dus daar ben ik me wel van bewust.

Ik ga deze week afwachten of ik ongesteld word, en zo niet dan zondag ofzo maar eens testen.

Succes allemaal

Elske

liora

liora

21-09-2008 om 17:23

Herkenbaar

Hoi Elske,

Ook ik was de eerste keer meteen zwanger en ging er dus stiekem ook vanuit dat het bij een tweede weer meteen raak was. Maar helaas is het ook zes jaar later en had ik die eerste keer ook gewoon heel veel mazzel.
Ik baal er ook enorm van dat ik nu al de vijfde poging doe, dat had ik nooit verwacht. Terwijl ik rationeel weet dat het helemaal niet gek is als het even duurt op mijn leeftijd.

Nou spannend in ieder geval weer! Ik hoop voor jou dat het weer heel snel raak is.

Liora

Ik duim voor iedereen

Hallo meiden, gewoon eens lekker voor iedereen een dikke knuffel en ik hoop gewoon dat het voor iedereen nu snel raak is, hoe lang je ook bezig bent. Ook hier om mij heen veel zwangeren en ook best wat mensen die dat helemaal niet wilden (twee krijgen hun vijfde kind, 1 meisje is slechts 17 en zwanger van en gozer die ze net 6 weken kende en iemand zwanger weldat haar man gesteriliseerd is !!!) ja ja nu wij nog.

Bij ons werkt het om de andere dag klussen gewoon al tweeen half jaar niet en het lukt ook gewoon niet meer na 16 jaar is de spanning er toch wel een beetje af hoor hahahahahaahahhaahahahah dus de ovu testen zijn gewoon een uitkomst omdat je precies weet wanneer het echt "moet" ja klinkt raar maar zo is het nu eenmaal bij ons .

Welkom Elske.

Dinsdag een afspraak bij de huisarts ja ja het lijkt er op dat we het nu toch echt gaan doen....pfffff en weer nieuwe sensitestjes gekocht ...poging nummer twee.

Elke

Elke

22-09-2008 om 13:04

Zie het even niet meer zitten

Heej dames,

Ik moet het even van me af schrijven:
Ik zie het momenteel even niet meer zitten. Het duurt allemaal zó lang. Ik wil gewoon zó graag een positieve test in mijn handen hebben!

Ben ook zo bang dat we morgen weer te horen krijgen bij de gyn, dat de testen niet goed gegaan zijn en die weer opnieuw moeten. Dan zijn we dus weer 2 maanden verder zonder dat we iets weten...

mijn gedult wordt héél erg op de proef gesteld en gedult is iets wat ik niet echt heb.

Liefs

B...

B...

22-09-2008 om 13:07

Spannend....

he...

heb af en toe van die zeurderige buikpijn. Dus mijn verstand zegt dat het niks is deze maand.
en van de andere kant toch hoop hoop hoop.
pffff

ow, ik dacht echt dat de tijd tussen ovulatie en ongi altijd 14 dagen was. en de tijd tussen ongi en ovultie wel kon verschillen.
zo zie je maar weer, weer wat bijgeleerd.

voelen jullie al wat "raars"?

B...

B...

22-09-2008 om 13:09

Elke...

veel succes morgen bij de gyn. hoop dat er wat positiefs uitkomt.

liefs,
B

parasolletje

parasolletje

22-09-2008 om 13:16

B...

doe alvast een testje ! ik heb bij deze zwangerschap 4 dagen voor nod al getest ! ik wil je niet iets laten doen wat je zelf niet in gedachten hebt hoor..maarrrrr..het is best een optie toch ?? mijn vriendin teste met ovulatietest 1 dag voor nod en de test gaf positief aan!....
nouja..hoe dan ook...het is en blijft spannend!

groet parasolletje

liora

liora

22-09-2008 om 13:50

Elke

Hoi Elke,

Kan me zo goed voorstellen dat je je klote voelt. Het is ook zo oneerlijk allemaal. Ik wens je toe dat je heel snel een positieve test, en nog belangrijker: ene baby in handen/armen hebt.
Veel succes morgen bij de gyn!!

Liora

liora

liora

22-09-2008 om 13:52

Hoi B,

Jeetje spannend. Ik vind het nu ook zooo spannend worden, wil het liefst nu elke dag testen, maar dat slaat nergens op. B, je kunt misschien morgenochtend wel testen met ochtendurine?

Ik voel in ieder geval niks, en dat is dan wel weer gek want normaal heb ik al een week of zeker 6 dagen voordat ik ongesteld word, erg pijnlijke borsten en nu helemaal niet. Maar of dat echt een goed teken is, weet ik ook weer niet. En ik merkte wel vanmorgen dat ik langs een kade met uitlaatstrook fietste, waar ik elke dag bijna langsfiets, en ik vond het zo vreselijk naar poep stinken... toen werd ik blij, maar de wind kan ook in een andere richting hebben gestaan.

B, ik leef met je mee!!!

Liora

parasolletje

parasolletje

22-09-2008 om 13:56

Elke..

heel veel succes morgen en ik duim op een hele positieve uitslag van alle testen!

liefs parasolletje

B...

B...

22-09-2008 om 14:29

...

Wanneer is jouw NOD,Liora? A.s.zaterdag?
grrr, dat wachten he.

Bij mijn vorige twee zwangerschappen heb ik niks gevoeld. weet nog dat ik voor mn NOD in mn tepels kneep om te checken of ze pijn deden. tja als je maar hard genoeg knijpt... haha. maar was toch zwanger.
je wilt zo graag vanalles voelen!!!
maar die zeurderige buikpijn die ik heb, voorspelt niet veel goeds denk ik.

hm, dat je je anders voelt dan als je ongi moet worden lijkt me een goed teken,niet?

Parasolletje, testen met ovulatietest? die herkent toch een ander hormoon dan een zwangerschapstest. niet?

parasolletje

parasolletje

22-09-2008 om 15:19

ook ik had bij mijn twee zwangerschappen echt geen kwaaltjes..totdat ik mijn nod dag had! die begon met zeurderige ongesteldheidsbuikpijn..echt waar..en dat heeft een dag of vijf aangehouden..daarna bandenpijn..en rugpijn. dus die buikpijn hoeft niks te zeggen..hoop ik voor je..en als je tijd hebt zoek dan eens op internet naar zwangerschap testen met ovulatietest..ik weet niet precies hoe het zit maar positief testen met ee ovutest kan echt..
succes he met die slopende uurtjes en daagjes..

xx parasolletje

femmetje

femmetje

22-09-2008 om 15:37

Klopt!

Ja! je kan zeker positief testen met een ovu test!!!
Heb ik ook geprobeert en ja hoor harstikke positief!! Maar of het ook 100% betrouwbaar is...?? en of het bij iedereen werkt?? Geen iedee....

Succes met wachten!!

Fem (19 weken!)

B...

B...

22-09-2008 om 16:20

Aaaah..

had me voorgenomen om netjes te wachten op mn NOD en dan eventueel, misschien, mocht het zover komen, zaterdag te gaan testen.

en nu dat verhaal van die ovultietesten...
als ik er geen in huis had, was het nog minder erg.
maaaaaaar er ligt nog 1 ongebruikte "te branden" in de la!!!
ik probeer sterk te blijven. maar of dat gaat lukken.
maak me zelf wijs, dat het ongeluk brengt als ik hem ga doen, haha.
alsof in niet ongi wordt als ik hem niet doe

proficiat femmetje! En hoe voel je je?

femmetje

femmetje

22-09-2008 om 17:19

Oohhh... b..

OOhh sorry, wil je niet GEK maken...
Hoop dat het RAAK is voor je!!
Spannend altijd dat afwachten...!!
Ik heb gelukkig nooit zo lang in spanning gezeten durf het bijna niet op te schrijven hier maar de 1ste in 2x en deze de 1ste x raaak...
Dus het kan snel gaan... als het mee zit..

Ik voel me goed! wel spannende en moeilijk tijden gehad maar geniet nu volop!
Dus wie weet jij ook binnekort!!!!

Ben heel benieuwd!

FEM

elsje78

elsje78

22-09-2008 om 19:14

Spannend!

Jee ik vind het voor jullie zo spannend! Voor mezelf ook wel maar het is pas weer de eerste maand...

Vandaag 1 dag overtijd en nog niks...
Maar ja, ik heb geen idee hoe mijn cyclus eruit ziet dus ik wacht nog maar even af.

Ik duim voor jullie

XX Elske

B...

B...

22-09-2008 om 20:14

Ook..

voor mij ook pas de eerste ronde...
dus eigenlijk schaam ik me dood dat ik zo ongeduldig ben!

Maar bij mn vorige zwangerschap was het de 1e keer raak. (bij mn eerste zwangerschap na een paar maanden).
Dus stiekem ga ik er dan vanuit dat het nu ook snel zal gaan.
Maar ik ben inmiddels wat jaartjes ouder en ik heb een andere partner. Dus ik weet het allemaal wel, maar toch he....

slechte eigenschap van me; als ik wat wil, wil ik het nu!! haha

heb me voorgenomen toch geduldig te zijn...

ow, elsje.... spannend zeg.

parasolletje

parasolletje

22-09-2008 om 20:27

Elske

gelijk al 1 dag overtijd....mmm..spannend ! en je hebt je dus nog in kunnen houden met testen !? wat ontzettend knap van jullie...ik nam me het bij alle drie de zwangerschappen voor, maar bij alle drie heb ik eerder dan nod getest! getuigd van weinig geduld en doorzettingsvermogen...en nieuwschierigheid..gniffel..laat je wat van je horen ??
groet parasolletje

elsje78

elsje78

22-09-2008 om 21:21

Parasolletje

Hoi

Ja het is zeker spannend, maar de vorige keer had ik 1 dag na nod een negatieve test en een week later een positieve. Dus ik denk dat mijn cyclus wat langer is dan 4 weken. Maar inderdaad ik wil eigenlijk wel testen, maar probeer het tot zaterdag uit te stellen.
Als ik dan nog niet ongesteld ben dan ga ik echt testen.

Het moeilijke is dat ik geen idee heb hoe ik me voel als ik ongesteld moet worden, want de laatste 12 jaar ben ik maar 1 keer echt ongesteld geweest en dat was 4 maand na de bevalling en verder dus nooit. De vorige keer was ik meteen zwanger. Ik merk dat ik daar eigenlijk ook een beetje vanuit ga, maar tegelijk durf ik niet te testen...lastig

Ik hou jullie op de hoogte en heb een kaarsje opgestoken voor al die lieve meiden hier!

Elske

Lijstje 22 september

B (34), 3e kindje, NOD 23 sept, bezig sinds augustus 2008

Liora (38), 2e kindje, dit is de vijfde poging, NOD 27 september (heeft al een zoon van 5)

Agaatje (37) 4e kindje, NOD 28 september, bezig sinds juli. (dochter 11, zoon 9 en dochter 1,5)

Vonda (42), 2e kindje, NOD 8 oktober (bezig sinds januari 2008).

Therese (26), 1e kindje, 3 miskramen en 1 bbz. NOD ongeveer 8 oktober. Bezig sinds november 2007.

Sjuultje (28), 2e kindje, zoontje van 16 maanden, bezig sinds juni 2008, NOD 12 oktober.

Liesje (34), 2e kindje, NOD na 13 oktober (bezig sinds maart 2006) bezig met ovulatietests, afspraak huisarts 23 september.

Elke (24), met NOD op 15 oktober. Bezig sinds juni 2007 voor hun eerste kindje. 23 oktober afspraak bij de gyn voor (2de keer) voor uitslagen bloed- en zaad onderzoek.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Zwanger:

Pilar uitgerekend eind oktober?

Mee1977 (30) zwanger van spruit 3, al 2 dochters van nu nog 6 en 8 jaar. Uitgerekend begin november.

Dreetje (27) zwanger van 2e kindje, uitgerekend rond 5 november 2008

Kim (32), zwanger 3e kindje, dochters 7 en 8 jaar, MK 14-02-08, uitgerekend 18-12-08

Kristina (30), zwanger 3e kindje, dochter 4jr en een zoon (bijna 2 jaar), uitgerekend 06-01-2009

Thein (27) zwanger van 2e kindje, zoontje 20 maand, uitgerekend 24-01-09

Femmetje (28) ZWANGER!!! van 2e kindje, uitgerekend 20-02-2009

Loves (29) zwanger van 1e kindje, uitgerekend 24-02-09

Mirjam (23), zwanger van 1e kindje, uitgerekend ...

Mama van Linde (27) ZWANGER!!! van 2e kindje, uitgerekend 12-04-2009

Miep (39), ZWANGER!!! van 3e kindje, heeft zoon en dochter, uitgerekend april.

Judith (26), zwanger!! van 1ste kindje, uitgerekend op 14 april 2009

Helaas...

Zoals jullie weer zien heb ik het lijstje aangepast.. Ik heb even niet gereageerd, want ik had er ongelooflijk de pest in..

Ik had veel last van misselijkheid en zere borsten, dus dacht zaterdag de 13e (week over tijd), toch maar testen en ja hoor.. een heeeeel vaag streepje.. Uit voorzichtigheid ivm ervaringen uit verleden toch nog maar even besloten een paar dagen later nog eens te testen alvorens blij te worden, al waren we dat stiekum toch al wel.. Helaas was zondagavond de 14e alle hoop weer vervlogen, want er volgde een grote aanval van het rode duivels-leger..
Ik had er dus even HEEL erg de balen van!

Nu ik al weer richting een nieuw ei ga (hoop ik) gaat het ook alweer wat beter met mij, dus hier ben ik dan weer vol goede moed!

Sorry voor iedereen die ik de afgelopen week geen hart onder de riem kon steken, ik probeer het weer een beetje bij te houden nu!

Liefs
Sjuultje

Elke

Dikke knuffel, ik kom je gezeldschap houden binnen de medische malle molen hoor ! en duim natuurlijk heel hard voor jullie .

elsje78

elsje78

23-09-2008 om 09:51

Helaas

poeh, net ongesteld geworden, baal toch wel behoorlijk

Gr Elske

liora

liora

23-09-2008 om 12:33

Elske

Hoi Elske,

Jammer zeg! Volgende keer beter.

Groetjes,

Liora

liora

liora

23-09-2008 om 12:34

Hoi B,

Ben nu toch wel erg benieuwd hoor... heb je al getest? Waarom koop je niet gewoon een test?

Groetjes,

Liora

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.