Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Wie heeft wanneer haar nod?

Zo, meteen maar even een nieuw draadje gestart. Ik heb ongeveer dezelfde titel als destijds Astertje gebruikt, dat leek me wel zo handig!

Iedereen heel veel succes gewenst! Wees welkom!

Vonda


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

10-09-2008 om 18:17

Enne

Dames,

Ik doe weer even mee. Financieel heb ik het allemaal nogmaals berekend en toen viel het weer mee (heel raar, zelfs dat soort rationele, objectieve berekeningen worden blijkbaar gestuurd door emoties).
Ik heb nu als deadline dat ik nog dit kalenderjaar verder ga met proberen, en als het dan nog niet is gelukt, dan niet.

Liora

parasolletje

parasolletje

10-09-2008 om 21:58

Bedankt..

voor jullie lieve reacties !

Liesje, tips voor de ovulatietesten..mmmmm...ff denken..
ik ben begonnen op dag 10 (gerekend vanaf 1e dag menstruatie)ik zag een heel licht streepje op dag 12, op dag 13 deed ik 2 testen, de ochtend was iets donkerder dan dag ervoor, de avond test was net zo donker als controle streep, dus wij aan de wip...want ik dacht dat ik de piek had!....
de ochtend erna, dag 14 weer een test...werd ie toch helemaal knalllll...ik dacht gelijk van shit, ik heb te vroeg gewipwapt...dus op dag 14 de avond weer geklust..dag erna, dag 15 een heeeel licht streepje.. dus ik had kansen goed benut..
hoe is het bij jou gegaan de afgelopen maand met de ovulatietesten?? fel gekleurd..lichtgekleurd..wanneer word je ongesteld, de ochtend/avond of nacht?...heb je regelmatige cyclus?
misschien kan ik je op weg helpen...
groet parasolletje

Elke

Elke

10-09-2008 om 22:36

Parasolletje

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ben blij voor je dat het zo snel bij je is gelukt!
Geniet ervan.

Liefs Elke

Elke

Elke

10-09-2008 om 22:42

Oh therese

Wat erg voor je... Dat is het verradelijke van vroeg testen. Ik baal er echt van!

Ik ga voor je duimen dat het volgende maand wel zal lukken.

Lief Elke

Elke

Elke

10-09-2008 om 22:43

Liora

Wat goed! Ik ga ook voor jou weer hard duimen!!!

Liefs Elke

Parasolletje

OOk ik ben op dag 8 begonnen met testen (avonds want op de test staat liever niet smorgens) en een hele tijd was er niets. Op dag 14 zag ik heeeeeel vaag een klein streepje. OP dag 15 en 16 was hij beter zichtbaar maar nog steeds niet dezelfde kleur als de teststreep. WE heben dag 15 wel even de eieren geklutst en wilde dat dag 16 dus ook maar hub lag met koorts plat. Dag 17 was de streep weer helemaal weg. Mijn NOD is ergens volgende week na dinsdag. WElke tests heb jij gebruikt ?, misschien maak ik wel niet genoeg hormonen aan of zo ? maak me zorgen. Zo wie zo is het niet raak, heb al een ongi gevoel en ook rugklachten en juist die rugklachten horen er niet te zijn door evt zwangerschapshormonen dus.....helaas.

Parasolletje

Parasolletje: gefeliciteerd meid!!! Super dat het zo snel gelukt is... (hoopte ik zelf ook stiekem op!)

Parasolletje

Parasolletje: gefeliciteerd meid!!! Super dat het zo snel gelukt is... (hoopte ik zelf ook stiekem op!)

Therese

Wat balen joh! Ik hoop dat de volgende ronde er 1 voor jou is!

Vonda en ikzelf...

Spannend he?

Tja van mezelf twijfel ik .. Ik ben al eerder zwanger geweest en ik meen wat dingetjes te herkennen..

Maar: Ik ben ook heel lang een "zwanger willen wordende" geweest (3, bijna 4 jaar) en ik weet dus hoe zeer mijn lijf me voor de gek kan houden..

Omdat ik denk dat ik een erg laat ei heb gehad ga ik dus ook pas rond de 20e testen (als ik het zo lang kan volhouden tenminste!)

Liefs
Sjuultje

B...

B...

11-09-2008 om 18:19

Parasolletje, therese, ovulatietesten

hallo allemaal,

door verbouwing ligt internet er steeds uit, grrr balen.

heb snel even bijgelezen;
therese, aaaaaah jammer.. hopelijk de volgende ronde.

WAUW parasolletje, hartelijk gefeliciteerd!!!!!!!

het is pas mn eerste ronde, maar kon het toch niet laten om met ovulatietesten aan de slag te gaan.
eigenlijk erg he, schaam me een beetje....
Nu heb ik een vraagje;
maandag getest, helemaal niks.
dinsdag, jawel een streep (zo dik als teststreepje)
Ik dacht, laat ik woensdag ook nog eens testen, weer een streep (zelfde als dinsdag) en vandaag weer een streep (ietjepietsje lichter).
Ik neem aan dat de eisprong nu toch wel geweest is, niet?
We hebben in ieder geval geklust... dus maar afwachten....

ja hoor je eisprong is geweest, welke gebruik jij en wat de teststreep even donker als de controlestreep en wanneer heb jj getest smorgens of s avonds ?

B...

B...

11-09-2008 om 20:19

Liesje

ik heb die van het kruidvatmerk.
ik heb smiddags getest. en de teststreep was inderdaad even donker dan de controlestreep.

op zich zou het al mooi zijn, dat ik meteen na het stoppen van de pil een "gewone" cyclus heb. eisprong zou dan de 15e dag ongeveer zijn.
Het liefst natuurlijk met een positief resultaat...

B...

B...

11-09-2008 om 20:24

Sjuultje en vonda....

spannend.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ik duim voor jullie

parasolletje

parasolletje

11-09-2008 om 21:49

Liesje74..

Hoi hoi..even als eerste over de testen, ik had ze van matcare..www.matcare.nl...ze waren vrij goedkoop.welk merk heb jij??..misschien pikt die test van jou gewoon nietzo sterk het hormoon op??probeer volgende maand eens andere testen als die je nu gebruikt hebt.de dagen dat je geklust hebt zijn oke, alhoewel dag 16 ook een goeie dag was geweest! maar wie weet was hubbies zaad wel zwak door ziek zijn(als zaad minder van kwaliteit kan zijn bij ziekte)..word jij altijd s morgens ongi of op een ander tijdstip...? ik werd het nl altijd s, nachts en had dus ook het idee dat ik s nachts de eisprong zou hebben..(raar he)en ik had 3 grotepukkels op mijn voorhoofd een week voordat ik ongi moest worden vorige week, dus ik dacht van shitttt..ik moet dus ongi worden..maar je ziet het...ongi kwalen hoeven niet altijd slecht te zijn...! xx. parasol

parasolletje

parasolletje

11-09-2008 om 21:52

Sjuultje..

hoi hoi..klopt het als jij je nod 6 september zou moeten hebben gehad???en hoe laat kwam je ei voorbij?? heb jij zo'n onregelmatige ongi??
ik hoop dat je met me mee kunt instappen naar het draadje "gezellig"..en weet je wat??? we nemen de rest van dit draadje ook mee naar gezellig !! haha..
xx parasol

parasolletje

parasolletje

11-09-2008 om 21:59

B...

erug he..dat we niet gewoon kunnen afwachten en toch grijpen naar de ovu testen ! maarrrr..die dingen zijn ervoor ..dus waarom zouden we er geen gebruik van maken!!??...als je zowieso woensdag geklust hebt dan heb je het goed benut..(denk ik,ik ben tenslotte geen deskundige)dan zwemmen die zaadcellen naar de plek waar ze wachten totdat het ei springt..het ei springt nadat je de piekhebt gehad op je ovutest..dus ergens woensdag en dan 12-24 verder geloof ik(hou me tengoede..deze theorie heb ik er op nagehouden en gelukt dus)..dus het klussen heb je goed benut..nu maar hopen op positief resultaat!
xx parasol

Parasolletje en andere dames

Ik gebruik de testen van sensitest die zijn heel goedkoop vandaar dat ik het een keer wilde proberen. Ik heb eens op internet zitten lezen er er zijn meer dames die mar een lichte streep krijgen bij die dingen. Mischien moet ik idd eens andere proberen maar dan zijn ze weer gelijk een stuk duurder, dit was 12 test voor 15 euro inculsief verzendkosten. Ik zal eens gaan kijken naar die die jij gebruikt hebt. Het klussen wordt er wel prettiger door want je "hoeft niet zo vaak meer" ja sorry hoor mag ik dat zeggen na 2,5 jaar er flink op los geklust te hebben. hahahaah van pure ellende vind hub het al bijna niet meer grappig. Hub had niet echt koorts dus we hopen maar gewoon het beste, de dag was goed, nu moet alles gewoon kloppen. Ook na 2,5 jaar blijft het nog spannend. Maar goed is het niet raak dan nieuwe testjes bestellen en een afpraak bij de huisarts maken. Ik heb wel mijn uiterlijke leeftijd verschoven van 35 naar 36 .....dus de druk is er een beetje vanaf alhoewel ik er nu wel helemaal klaar voor ben hoor.

allemaal zwanger voor de kerst !

Parasolletje

welke gebuikte jij van matcare ? er zijn verschillende met een zeer verschillende prijs.

Parasolletje

sorry nog even een berichtje, bij die van Matcare geven ze ook aanwijzingen wanner je moet testen en nog tips betreffende het drinken e.d die gaven ze niet bij sensitest dus heb nogal wat "fout"gedaan. Ik heb na mijn werk getest dus na 23.00 uur en drink op mijn werk altijd veel want ik werk in een warm en zeer droog magazijn. En ik heb dan ook op mijn werk nog geplast dus allemaal dingen die de test kunnen beinvloeden blijkbaar. Nou ja volgende ronde eens kijken.

parasolletje

parasolletje

12-09-2008 om 09:27

Liesje74

ik gebruikte die van matcare ovulatietest midstream 5 stuks voor 14.48....

en ja..die was erg duidelijk met gebruiksaanwijzingen..
ik snap dat je na 2.5 proberen niet meer vol passie en liefde gaat klussen..de lol is er dan wel zo'n beetje vanaf..ik ben erg benieuwd of dit gaat werken..hou je me op de hoogte ?!

xx parasol

B...

B...

12-09-2008 om 11:12

Testen

die van kruidvat kost 9,95. zitten 5 stuks in.
en werkt goed...
denk ik tenminste, aan de dikke streep te zien.

groetjes

Hmmmm nog steeds duur

ik vind het best duur die testen eens even kijken wat ik volgende maand doe, gewoon in de winkel kopen is ook wel lekker ja maar vijf testen dat is best weinig om de juiste dag vast te stellen dan is het echt niet te snel beginnen.

femmetje

femmetje

12-09-2008 om 15:20

Google op...

op goedkope ovulatie testen je staat versteld wat ze aanbieden!! Hoe meer hoe goedkoper!!

Succes!

femmetje

femmetje

12-09-2008 om 15:22

Therese!

De uitslag van de punctie is helemaal goed!! geloof het nog niet zo... maar toch is het zo!!

En... We verwachten een MEID!!
Bedankt voor al je medeleven meis!!
Nu ga ik weer met JOU mee duimen!! (deed ik al)

Liefs fEM

liora

liora

12-09-2008 om 20:31

Vraag voor femmetje

Hoi Femmetje,

Allereerst gefeliciteerd, fijn dat alles goed was! Heb even gekeken in Gezellug wat er dan was en begrijp dat je een vruchtwaterpunctie hebt laten doen omdat de nekplooimeting een kans van 1 op 90 gaf op chromosomale afwijking.
Mijn vraag is: is 1 op 90 een grote kans, want klinkt voor mij als kleine kans.
Wat is een normale uitslag=

Liora

Vonda

Vonda

12-09-2008 om 22:46 Topicstarter

Liora

Wij hadden bij mijn dochter iets van 1 op 1200 of zo, dat wordt gezien als een lage kans.
(en succes weer, meid!)

Vonda

femmetje

femmetje

13-09-2008 om 07:47

Liora

Vanaf 1:250 val je in een risico groep en vanaf 1:150 in een hoge risico groep...
Dus 1:90 is hoog zeker omdat ik 28 ben... en dus een uitslag van 1:1250?? zoiets zou moeten krijgen...
Het natuurlijk geen 1:2 maar de kan dat er iets "mis" was ,was groter dan de kans op een miskraam door een ev vruchtwater punctie dus dan mag je hem die doen om meer zekerheid te krijgen.
Nu weten we dat ons kindje geen chromosomen afwijking heeft.

Liefs fem

liora

liora

13-09-2008 om 12:52

***lijstje 13 september***

Sjuultje (28), 2e kindje, zoontje van 16 maanden, bezig sinds juni 2008, NOD 6 september.

Therese (26), 1e kindje, 3 miskramen en 1 bbz. NOD 7 september. Bezig sinds november 2007.

Vonda (42), 2e kindje, NOD 13 september (bezig sinds januari 2008).

Liesje (34), 2e kindje, NOD na 15 september (bezig sinds maart 2006) begint met ovulatietests.

Elke (24) met NOD op 20 september. Bezig sinds juni 2007 voor hun eerste kindje. Is bij de dokter geweest en is doorverwezen naar de gynaecoloog voor onderzoek.

B (34), 3e kindje, NOD 23 sept,bezig sinds augustus 2008

Liora (38), 2e kindje, dit is de vijfde poging, NOD 27 september (heeft al een zoon van 5)

Agaatje (37) 4e kindje, NOD 28 september, bezig sinds juli. (dochter 11, zoon 9 en dochter 1,5)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Zwanger:

Pilar uitgerekend eind oktober?

Mee1977 (30) zwanger van spruit 3, al 2 dochters van nu nog 6 en 8 jaar. Uitgerekend begin november.

Dreetje (27) zwanger van 2e kindje, uitgerekend rond 5 november 2008

Kim (32), zwanger 3e kindje, dochters 7 en 8 jaar, MK 14-02-08, uitgerekend 18-12-08

Kristina (30), zwanger 3e kindje, dochter 4jr en een zoon (bijna 2 jaar), uitgerekend 06-01-2009

Thein (27) zwanger van 2e kindje, zoontje 20 maand, uitgerekend 24-01-09

Femmetje (28) ZWANGER!!! van 2e kindje, uitgerekend 20-02-2009

Loves (29) zwanger van 1e kindje, uitgerekend 24-02-09

Mirjam (23), zwanger van 1e kindje, uitgerekend ...

Mama van Linde (27) ZWANGER!!! van 2e kindje, uitgerekend 12-04-2009

Miep (39), ZWANGER!!! van 3e kindje, heeft zoon en dochter, uitgerekend april.

Judith (26), zwanger!! van 1ste kindje, uitgerekend op 14 april 2009

Therese

Therese

13-09-2008 om 20:23

Femmetje

Wat een supernieuws! Ik ben hartstikke blij voor je. Mijn weekend is weer helemaal goed. Echt helemaal geweldig en hopelijk kun je snel weer jullie roze wolkje terugvinden! Geniet ervan.

liefs Therese

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.