Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Wie heeft wanneer haar nod?

Zo, meteen maar even een nieuw draadje gestart. Ik heb ongeveer dezelfde titel als destijds Astertje gebruikt, dat leek me wel zo handig!

Iedereen heel veel succes gewenst! Wees welkom!

Vonda


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
agaatje

agaatje

26-08-2008 om 23:25

Nog geen nieuws...

hallo meiden,

Hier weer even een berichtje van mij. Wat is er weer een hoop gebeurd de afgelopen dagen. Ik leef met jullie mee, en hoop zo voor iedereen dat het allemaal toch mag lukken al dan niet met hulp.

Ik wacht met spanning de komende dagen af. Nog 4 dagen tot NOD!! Ik voel nog niets... of toch wel.... borsten een beetje, zeer labiel, moet al huilen bij sesamstraat en het lijkt wel dat ik een beetje misselijk ben. Maar ja, dat kan ook allemaal verbeelding zijn, ik wil het te graag voelen

Zou wel heel bijzonder zijn als het bij de 1e x meteen raak zou zijn, zeker gezien mijn leeftijd. Gebeurde wel bij mijn 1e poging voor mijn vorige zwangerschap, maar dat liep met 7 weken uit op een miskraam. Dus ik wacht maar af. Ik vind die dag van de te ook nooit zo veel zeggen, ik geloof het pas als ik een echo zie.

Ik heb 2 miskramen gehad en mijn oudste dochter was eigenlijk een tweeling, dus als het goed is, krijg ik weer een vroege echo en dan geloof ik het pas. Dus ook al is de test zondag of maandag positief dan nog blijf ik gereserveerd.

Dus de tijd mag verder tikken en veel sterkte maar weer voor iedereen!!

Agaatje

Spannend weer hier he Agaatje, zo balen die tijd na de eisprong, al dat wachten. Ik kan je reserves begrijpen en het zou toch wel heel leuk zijn als het lekker raak zou zijn.

Therese

Therese

27-08-2008 om 11:44

Elke

Elke wat ongelooflijk kl*te voor je. Ik baal echt ontzettend voor je meis. Inderdaad het is niet eerlijk in de wereld verdeelt.

*knuff*

Therese

Therese

27-08-2008 om 11:49

Agaatje

Heel herkenbaar de gereserveerdheid. Het is heel krom, de één hier zou een gat in de lucht springen bij een positieve test en de ander denkt eerst zien dan geloven. Het is toch een stuk zelfbescherming. Je durft niet meer te hopen en dromen als het al een aantal keren is misgegaan. Waneer krijg jij de eerste echo de volgende keer? Ik moet de eerste tussen de 5-6 weken en daarna het 1e trimester om de twee weken. Het liefst zou ik een echo-apparaat via marktplaats aanschaffen. Bah de onzekerheid en angst is vreselijk en ik hoop met jou dat de tijd snel verder tikt!

Liefs Therese

Beetje verdrietig

Een vriendin van mij heeft mij net laten weten dat ze in haar vakantie een vroege miskraam heeft gehad, bleh wat een verdriet weer.........pffff Ik wil weer eens wat goed nieuws horen en zien. Morgen begin ik met mijn eerste ovulatietest en ik ben zo waanzinnig positief het slaat echt nergens op alsof de wereld nu veranderd door zo;n testje. Ron heeft sinds mijn korte uitleg in de auto niet meer gevraagt om een broertje of zusje, heel appart. Straks ok 11.00 uur een afspraak voor Ron met onze kapster die ook sinds kort in het IVF traject zit, ze heeft net de eerste achter de rug en ik weet nog niet of het gelukt is. Iedereen gezond zwanger voor de kerst lijkt mij wel leuk .

Ja iedereen gezond zwanger voor de kerst

dat lijkt mij ook meer dan leuk !

mijn nod is ergens rond de 5e of 6e september, 1e ivf poging.

mee1977

mee1977

28-08-2008 om 16:39

&%#$*%$@&!%@$ elke

wat k#t, kl*te. Potverdikke!!!!!!

Ik had het je zo gegund.

Een hele dikke knuffel en hopelijk gaat het bij de gyn nu allemaal wat vlotter lopen.

Liefs Bianca

B...

B...

28-08-2008 om 20:00

Liesje..

dat is altijd ellendig nieuws, een miskraam.
Heb voor mn eerste ook eentje gehad. bah!

Hoop ook dat we voor het einde van het jaar allemaal zwanger zijn,dat zou toch supermooi zijn, he.

ben eens aan het surfen, hoe het ook alweer zat met de klusdagen. wanneer en om de hoeveel dagen.
ik heb altijd een vrij regelmatige cyclus gehad. Ik hoop dat ik dat nu ook weer zal hebben. nu ik net met de pil gestopt ben.
we zullen zien.....

groetjes

agaatje

agaatje

28-08-2008 om 22:34

Doe nog een rondje mee....

hallo meiden,

Ik doe nog een maandje mee geloof ik, want het voelt niet zwanger hoor. Buikpijn, afscheiding (2 dagen te vroeg) en super K humeur

Maar goed, zou ook te mooi zijn om waar te zijn, in 1x raak, dus we doen nog een rondje mee.....

Vonda

Vonda

28-08-2008 om 22:51 Topicstarter

Meiden

Wat jammer weer, van die ongesteldheden... Iedereen een digiknuffel. Sorry dat ik niet zoveel reageer, ik ben er wel mee bezig maar iets meer onder de oppervlakte, wil er niet de hele tijd in gedachten mee bezig zijn.

Groetjes,
Vonda

Ja ik heb twee vroege miskramen gehad voor de zwangerschap met Ron en mijn zus 1 met curetage. Wat hoor je dat toch vaak he.
Toen we probeerden zwanger te raken de eerste keer bedoel ik toen was ik ook erg regelmatig en wist ik ook goed mijn vruchtbare dagen te voorspellen maar de laatste tijd begin ik te twijfelen en daarom begin ik vanavond met de ovulatietests.
We gaan ervoor iedereen zwanger voor de kerst.

Agaatje

1 ding weet ik zwanger zijn betekend niet altijd zwanger voelen en omgekeerd. Maar ook nu weer "iedereen zwanger voor de kerst !" duim duim

Elke

Elke

29-08-2008 om 11:17

Daar ben ik het mee eens!

Als eerste wil ik jullie bedanken voor al jullie lieve woorden en kuffels!

Mijn dipje zit er weer op, gelukkig. Heb gistere weer bloed laten prikken en ga de gyn bellen om voor de 3e week van sept een afspraak te plannen. Dat duurt nog wel ff, maar ja.

Ik ben het helemaal met jullie eens en dat we dit draadje met de kerst kunnen opheffen!

Liefs Elke

Hahaha

hahaha opdoeken met de kerst, echt niet , lekker zwanger tegen elkaar aanklagen lijkt mij heerlijk !

agaatje

agaatje

31-08-2008 om 21:20

Lijstje 31 augustus

Sjuultje (28), 2e kindje, zoontje van 16 maanden, bezig sinds juni 2008, NOD 6 september.

Therese (26), 1e kindje, 3 miskramen en 1 bbz. NOD 7 september. Bezig sinds november 2007.

Parasolletje(33), 3e kindje, zoon van 5,5 en dochter van 2,5, bezig vanaf juli 2008

Vonda (42), 2e kindje, NOD 13 september (bezig sinds januari 2008).

Liesje (34), 2e kindje, NOD na 15 september (bezig sinds maart 2006) begint met ovulatietests.

Elke (24) met NOD op 20 september. Bezig sinds juni 2007 voor hun eerste kindje. Is bij de dokter geweest en is doorverwezen naar de gynaecoloog voor onderzoek.

B (34), 3e kindje, NOD 23 sept,bezig sinds augustus 2008

Agaatje (37) 4e kindje, NOD 28 september, bezig sinds juli. (dochter 11, zoon 9 en dochter 1,5)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Zwanger:

Pilar uitgerekend eind oktober?

Mee1977 (30) zwanger van spruit 3, al 2 dochters van nu nog 6 en 8 jaar. Uitgerekend begin november.

Dreetje (27) zwanger van 2e kindje, uitgerekend rond 5 november 2008

Kim (32), zwanger 3e kindje, dochters 7 en 8 jaar, MK 14-02-08, uitgerekend 18-12-08

Kristina (30), zwanger 3e kindje, dochter 4jr en een zoon (bijna 2 jaar), uitgerekend 06-01-2009

Thein (27) zwanger van 2e kindje, zoontje 20 maand, uitgerekend 24-01-09

Femmetje (28) ZWANGER!!! van 2e kindje, uitgerekend 20-02-2009

Loves (29) zwanger van 1e kindje, uitgerekend 24-02-09

Mirjam (23), zwanger van 1e kindje, uitgerekend ...

Mama van Linde (27) ZWANGER!!! van 2e kindje, uitgerekend 12-04-2009

Miep (39), ZWANGER!!! van 3e kindje, heeft zoon en dochter, uitgerekend april.

Judith (26), zwanger!! van 1ste kindje, uitgerekend op 14 april 2009

Vonda

Vonda

31-08-2008 om 23:52 Topicstarter

Agaatje

Jammer, meid...
Succes met de volgende poging.

Vonda

Elke

Elke

01-09-2008 om 10:56

Agaatje

Wat klote voor je Agaatje.... Hier een knuffel van mij.
Hoop dat het de volgende keer wel lukt.

Liefs Elke

Hallo

Agaatje ook een knuffeltje van mij hoor, we hopen op een vruchtbare september.

Meiden hier gaat het goed, ovulatietesten nog steeds negatief maar volgens mijn berekeningen moet dat ook nog zo maar wel jammer want ik had de hoop er gewoon twee jaar naastgezeten te hebben betreffende mijn vruchtbare dagen maar goed het is pas maandag en ik zou mijn eisprong vrijdag moeten krijgen dus we wachten even af. Hub lacht zich rot iedere keer als ik met dat stripje aankom. Maar goed, verder weer veel domme vragen gekregen van familie (leuk hoor die verjaardagen)betreffende wanneer de tweede komt, standaard antwoord van mij "als jij het weet mag je het mij vertellen of vertellen waar die ooievaar uithangt" dan weet men meestal genoeg gelukkig. Gisteren naar Ouwehands dierenpark geweest en ben in de overdekte speeltuin uitgegledenen en dordat ik Ron vat had en me niet af kun steunen tot aan mijn nek in de vijver gegleden, nee dat is geen grapje., niet te hard lachen aub hihihhi Elleboog kapot , hand kapot en mega spierpijn dus dat wordt lekker werken vanavond en natuurlijk helemaal doorweekt. Tja drie uur later was ik wat uitgedruppeld en kon ik zittend op een handdoek toch mee naar huis. kreun, zie je het voor je ? Weet je wat ik wel stom vind, ik vond het geen probleem hoor, het was warm en het is maar water maar als kind mag je blijkbaar wel met je kleding aan in de vijver gaan liggen en door de modderriviertjes lopen maar als volwassene kan dat ineens niet meer ? hahahahaha een meneer vroeg mij nog of ik een kind gered had, hahahahha

Therese

Therese

01-09-2008 om 12:44

Hoi

Agaatje he balen! Nieuwe ronde, nieuwe kansen en ik hoop dat dit een vruchtbare ronde voor je gaat worden!

Liesje, ik probeer mijn lachen in te houden! Ik zie het al helemaal voor me, hihi!
Wat vervelend dat je zulke opmerkingen krijgt. Ik snap niet waar mensen het lef vandaan halen om naar zoiets privés te informeren. Bah! Ik vind wel dat je een hele goede oopmerking teruggeeft. Lekker duidelijk en toch met wat humor. Super.

En hier.... Dit soort dingen moet je niet te hardop uitspreken, maar voel me weer zwanger?!? Ik heb allerlei symptomen die ik van de vorige keer herken. Ik probeer mezelf nu even op de negeerstand te zetten en mocht ik gelijk hebben dan ga ik dit tot en met de eerste 12 weken voortzetten. Sowieso kan er tot mijn nod ook nog een hoop misgaan. We zien wel weer hoe dit gaat aflopen. Verwacht en hoop in ieder geval niks.

B...

B...

01-09-2008 om 14:26

Hello

Jammer Agaatje, op naar een nieuwe ronde met nieuwe kansen!

uhm, liesje, moet eigenlijk best wel lachen, zie zoiets meteen voor me.hahaha
we moeten vooral blijven lachen, toch?

Therese, ik duim voor je.... wie weet, he. wanneer heb je je NOD? hm, duf van me, kan ik op het lijstje nakijken natuurlijk.

Als ik niet met de pil gestopt was, zou ik gisteren met een nieuwe strip begonnen zijn.
Hoop dat mn lichaam nu een seintje begint te krijgen om deze maand er een eitje tegen aan te gooien.
we zullen zien.....

groetjes

Elke

Elke

01-09-2008 om 14:35

Ff reageren...

Therese: Nu al verschijnselen? Is dta niet wat vroeg? zag dat je NOD pas zondag is. Wat voel je dan? Ga je eerder testen? Spannend weer zeg!

Liesje: Sorry, ik heb toch moeten lachen... Ik geloof dat je je niet echt prettig gevoelt moet hebben. Ik hoop niet dat je iets wits aan had!

B: Dit is dus pas je eerste poging? Ik ga voor je duimen!

Liefs Elke

Vonda

Vonda

01-09-2008 om 14:39 Topicstarter

Wie heeft wanneer haar eisprong....

Ik vandaag - dus dat wordt klussen (ei - klutsen?)

Anyway, we zien wel. Dat is een idee Therese! Als ik weer eens chagrijnig ben zet ik mezelf ook maar gewoon op de negeerstand! Dat scheelt ene hoop! Maar stiekem hoop ik ook voor je hoor!

Liesje, ik kon een lach toch niet onderdrukken (Ouwehands), zielig voor je.
Ik zeg altijd bij die vragen: we zijn er nog niet uit... Iemand die toch beter had moeten weten zei toen: ja, maar je bent ook de jongste niet meer hoor, je hebt niet zoveel tijd meer.... Alsof ik dat zelf niet zou weten, truttebol (maar dat heb ik natuurlijk niet gezegd).

Nou, we gaan er maar weer tegenaan hier (hoe letterlijk of figuurlijk jullie dat ook willen opvatten!)

Vonda

Therese

Therese

01-09-2008 om 18:10

Wat een doos ben ik!

Ergens ging wat mis met de negeermodus en ik vond mezelf net thuis plassend in een bakje. Ik zit nu minimaal 3 en maximaal 5 dagen voor mijn nod. Er was een héél licht streepje te zien, dus nu moet ik me inhouden en tot het weekend wachten. Mocht het dan duidelijk zijn, bel ik maandag het ziekenhuis. Ik verwacht en hoop niks, valt het ook niet tegen. Wat een doos ben ik ook dat ik te vroeg test?!? Nu maar verder negeren....(en dat lukt niet want mijn tepels branden!)

B! Spannend dat je nu dus echt voor het echie meedoet. Toch een speciaal moment dat je vandaag niet met een nieuwe strip begint! Ik hoop dat je snel een cyvlus krijgt en dat er iets moois gaat groeien.

Vonda, verbazingwekkend hoe lomp mensen kunnen zijn. Vandaag je klusdag en maak er een mooi roerei van! Klussen, eieren, het blijft een beetje vreemd klinken. Alsof we met zijn allen massaal een omelet bij de gamma bestellen

B...

B...

01-09-2008 om 19:38

Therese!

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah, ik denk toch echt dat je.....

ze zeggen toch altijd, dat ook een heel licht streepje, YES! is.
Toch???

omdat je in de negeerfase is, zal ik niet proficiat zeggen
Veel liefs en ik blijf duimen!

Elke

Elke

01-09-2008 om 21:25

Oooh...therese

Had ik maar niks gezegt over testen...sorry.
Ga je nu pas vrijdag weer testen? Is dat wel verstandig aangezien je er vlug bij moet zijn? Welke testen heb je gebruikt?

Ik ga je wel voorzichtig feliciteren...!

Liefs Elke

femmetje

femmetje

02-09-2008 om 08:24

Oh therese!

Wat ben ik een beetje blij vooor je!!!!!! Beetje boel!!

Hopelijk mag het nu allemaal goed gaan!! Brand vanavond ook een kaarsje voor jou....
Hier alles rustig.. Probeer gewoon mijn ding te doen en te wachten tot 8 sept daarna weer wachten...

Nou meis!!!!!!!
Je maakt me wel een beetje blij!!

liefs!

Therese

Therese

02-09-2008 om 18:17

Wees nog maar niet blij

Ik ga er nog steeds vanuit dat ik dit weekend ongesteld ga worden. Heb me al voorgenomen dat ik hier niet over ga zitten sikkeneuren. Is het niet zo dat 30% van de zwangerschappen voor je nod al misgaan? Dat percentage zal met mijn voorgeschiedenis nog wel hoger zijn. Kortom nog geen reden tot vreugde en heb zelfs het idee dat mijn borsten vandaag minder branden dan gisteren. Grote kans dat het alweer voorbij is. Sorry dat ik zo pessimistisch ben, maar liever zo dan dat ik het weekend erg verdrietig ben als ik ongesteld word. Wie heeft er nog meer zijn nod bijna?

Ik ga even lijstje spieken!

Therese

Therese

02-09-2008 om 18:18

Sjuultje

heeft ook bijna haar nod. Poos niet gezien?! Was ze niet op vakantie of ben ik in de war?

Hier ben ik!

Nee, ik was niet op vakantie. Simpelweg druk druk druk.. en ontzettend moe!

Ik vraag me af of mijn NOD de 6e wel gaat zijn... Eergisteren had ik volgens mij ineens vruchtbaar slijm (van dat rauwe eiwit-achtige gebeuren, sorry lekker vies praatje) Ik manlief diezelfde avond mee naar boven genomen natuurlijk! En vanochtend ineens steken in mijn buik, in de richting van mijn baarmoeder (sinds mijn bevalling heb ik het idee dat ik die veel beter voel zeg maar.. ) Dus als dat mijn eisprong is geweest kan ik nog braaf 2 weken gaan wachten vrees ik...
Tja, wat moet je daar nu weer mee? Zere borsten heb ik bij vlagen al meer dan een maand.. het zullen de hormonen wel zijn denk ik..

Mijn duimen draaien op volle voor jou Therese! Maar kan me voorstellen dat je probeert er niet te veel van te verwachten.. een soort zelfbescherming zeg maar.. Ik blijf in elk geval hopen voor je!

Liefs
Sjuultje

Kim75

Kim75

02-09-2008 om 22:19

Therese

Hier duim ik ook heeeeel erg voor je mee.
We zijn al 2x samen zwanger geweest, de 1e keer ging het bij ons allebei mis. En ik had de 2e keer al zoiets... eerst zien dan geloven, iedere dag is er 1 en iedere week is er 1...
Ik hoop het zo voor jullie. Ook bij jullie geen probleem zwanger te raken... maar te blijven.
Ik lees hier nog steeds gespannen mee, ken niet iedereen meer zo goed natuurlijk..
HIer gaat alles gelukkig goed, alweer 25 weken! Wat lijkt dat zo een eind he?
Nou leiverd, hou het vooral vast en juich idd nog maar niet, ook al geeft het de burger zeker moed!
Liefs,
Kim

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.