Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Onverwachts zwanger & single


Ik zou contact opnemen met het Fiom, TO.
En ik zou sowieso ophouden, hem papa te noemen.

Zorg dat jij en de baby veilig zijn. Als de vader je bang maakt, je probeert onder druk te zetten of teveel lastigvalt blokkeer hem voorlopig en zeg dat je tijd voor jezelf nodig hebt. Logeer desnoods ergens anders.

Laat je geen baby uit je buik praten. Ga voor je kindje, verzamel mensen die je steunen om je heen en de rest kan barsten. Je bent dertig en single, wie weet wanneer en of er nog een volgende kans op een baby komt. Sterkte. 

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

02-10-2023 om 22:26

Zonder al het andere commentaar gelezen te hebben:
Iemand zei mij ooit... (en ik zal dat nooit meer vergeten)...

In zo'n situatie zit "de vrouw" op de eerste hand. Een baby is natuurlijk geen poker, maar ik vond de uitdrukking treffend => Als in: de vrouw beslist of ze het wil houden of niet. Daarna kan de natuurlijke vader beslissen of hij de vader wil zijn of niet. En daarna kan de vrouw beslissen of ze het nog steeds wil houden (wetende dat hij niet een actieve rol wil spelen en dus dat ze er alleen voor staat... of juist wetende dat hij wél een rol wil spelen) of niet.
Uiteraard neem je als vrouw mee wat de mening/houding is van de natuurlijke vader, maar uiteindelijk ligt de eind-beslissing bij de vrouw. (je kunt als man niet afdwingen dat een vrouw het laat weghalen noch afdwingen dat een vrouw het gaat niet laat weghalen).

Ik vond het een mooie zienswijze.

Veel sterkte met het maken van deze ingewikkelde en levensbepalende keuze!

Daddy_gijs schreef op 02-10-2023 om 22:26:

Zonder al het andere commentaar gelezen te hebben:
Iemand zei mij ooit... (en ik zal dat nooit meer vergeten)...

In zo'n situatie zit "de vrouw" op de eerste hand. Een baby is natuurlijk geen poker, maar ik vond de uitdrukking treffend => Als in: de vrouw beslist of ze het wil houden of niet. Daarna kan de natuurlijke vader beslissen of hij de vader wil zijn of niet. En daarna kan de vrouw beslissen of ze het nog steeds wil houden (wetende dat hij niet een actieve rol wil spelen en dus dat ze er alleen voor staat... of juist wetende dat hij wél een rol wil spelen) of niet.
Uiteraard neem je als vrouw mee wat de mening/houding is van de natuurlijke vader, maar uiteindelijk ligt de eind-beslissing bij de vrouw. (je kunt als man niet afdwingen dat een vrouw het laat weghalen noch afdwingen dat een vrouw het gaat niet laat weghalen).

Ik vond het een mooie zienswijze.

Veel sterkte met het maken van deze ingewikkelde en levensbepalende keuze!

Exact dit. Als je geen abortus wil, kan niemand je daartoe dwingen en zou ik het ook zeker afraden, want het is niet niks.

Maar als de vader geen vader wil zijn, dan vind ik dat je die keuze ook bij hem moet laten en respecteren. Dat betekent dan dat je het alleen moet doen. Keuzes hebben immers wel consequenties.

MamaE schreef op 02-10-2023 om 22:51:

[..]

Exact dit. Als je geen abortus wil, kan niemand je daartoe dwingen en zou ik het ook zeker afraden, want het is niet niks.

Maar als de vader geen vader wil zijn, dan vind ik dat je die keuze ook bij hem moet laten en respecteren. Dat betekent dan dat je het alleen moet doen. Keuzes hebben immers wel consequenties.

Nou ja, de wet zegt dus wat anders.

Ik heb zelf de wet gevolgd. Dat vond de vader niet zo leuk. Het feit dat hij het idee had dat ik totaal geen rekening hield met zijn wens ook niet. Dat heeft hij me best lang nagedragen.

Als het een beetje fatsoenlijke kerel is, het is niet voor niets je vriend, draait hij vast wel bij.

MMcGonagall schreef op 02-10-2023 om 23:00:

[..]

Nou ja, de wet zegt dus wat anders.

Ik heb zelf de wet gevolgd. Dat vond de vader niet zo leuk. Het feit dat hij het idee had dat ik totaal geen rekening hield met zijn wens ook niet. Dat heeft hij me best lang nagedragen.

Als het een beetje fatsoenlijke kerel is, het is niet voor niets je vriend, draait hij vast wel bij.

Ik vraag me dan af of je dat moet willen. Een vader die je met rechtszaken zijn vaderschap moet opdringen en de alimentatie ook via de rechtbank moet laten innen omdat hij dat uit zichzelf niet doet. Ik zou dan toch de eer aan mezelf houden en het zelf doen. En dan iemand regelen die, indien nodig, de zorg kan en wil overnemen. Ik zou mijn kind geen 'tegen wil en dank' ouder gunnen.

MamaE schreef op 02-10-2023 om 23:03:

[..]

Ik vraag me dan af of je dat moet willen. Een vader die je met rechtszaken zijn vaderschap moet opdringen en de alimentatie ook via de rechtbank moet laten innen omdat hij dat uit zichzelf niet doet. Ik zou dan toch de eer aan mezelf houden en het zelf doen. En dan iemand regelen die, indien nodig, de zorg kan en wil overnemen. Ik zou mijn kind geen 'tegen wil en dank' ouder gunnen.

Ik wilde voor mijn kind geen ‘vader onbekend’ op het geboortebewijs en ook gewoon de financiële verantwoordelijkheid delen. Primair in belang van mijn kind, maar wellicht speelde onbewust mee dat ik me niet zomaar aan de kant wilde laten zetten (dat denk ik niet hoor, maar het is me wel verweten).

Waarom zou je als alleenstaande moeder eerst moeten kijken hoe 't met financiën en achtervang staat voordat je besluit het kind te houden? 
Daar hoef je dus niet naar te kijken als je in een relatie zit? Alsof relaties altijd maar stand blijven houden? Kom nou. Er zijn genoeg moeders die in een relatie moeder werden en er uiteindelijk toch alleen voor staan (met, als het tegenzit, een ex partner die het alleen maar moeilijker maakt). 
Volg je hart, je hebt een kinderwens en je bent onverwacht zwanger, gefeliciteerd! 

Kimdekim schreef op 02-10-2023 om 20:47:

Ik vind het heel kort door de bocht om alle verantwoordelijkheid nu bij de vader te leggen. Had hij naar een condoom om moeten doen. Het is een ongelukje. Wie zegt dat hij geen condoom om had. Het minste wat je kan doen is je twijfel over abortus delen.

Eens. We weten sowieso niet wat er mis is gegaan met de anticonceptie, dus wie zegt dat hij geen condoom om had? Verder vind ik het ook nogal wat om een kind op de wereld te zetten waarvan het half niet gewenst is. Wat doet dat met een kind straks? Weten dat je vader je helemaal niet wilde? Ik vind dat best een heftig iets om als mens te weten. En dat moment komt natuurlijk ooit, aangezien vader geen deel zal uit gaan maken van de opvoeding. Zou die gedachte wel ook meenemen in mijn beslissing.

MMcGonagall schreef op 02-10-2023 om 21:01:

Gelukkig is de wet hier duidelijk over. De zwangere vrouw is de enige die hier een beslissing over mag nemen en de verwekker is medeverantwoordelijk voor de kosten van de opvoeding van het kind, ongeacht of hij het ermee eens is. Dit is in het belang van het kind.

Hier zijn al heel wat topics over volgeschreven, maar tot op heden blijf ik bij hetzelfde standpunt dat ik al jaren hanteer: als de vader niet wenst dat er een kind komt, dan zou hij in de gelegenheid moeten zijn om compleet af te zien van zijn rechten en plichten; daarna kan de vrouw nog steeds beslissen om de foetus te houden of niet.

@To: overleg met deze vriend en als hij echt geen vader wil worden, zou ik hem later ook niet lastig vallen met allerlei verplichtingen. 

absor schreef op 02-10-2023 om 20:27:

[..]



toen hij besloot seks te hebben met een vrouw heeft hij geheel zelfstandig dat risico genomen. Als hij dat risico niet wil had hij zich moeten steriliseren of een condoom gebruiken


Als je zegt dat zij hem vader maakt door geen abortus te nemen dan leg je de schuld bij de vrouw dat ze niet actief het kind laat weghalen?? Heel raar. Je bent als vrouw ook wel altijd de gebeten hond hoor. Hij verspreidt zaad en zij is de schuldige door geen abortus te plegen

Zij heeft datzelfde risico genomen toch?
Denkt er tegenwoordig niemand meer aan SOA’s?

Moirmel schreef op 03-10-2023 om 08:08:

[..]

Hier zijn al heel wat topics over volgeschreven, maar tot op heden blijf ik bij hetzelfde standpunt dat ik al jaren hanteer: als de vader niet wenst dat er een kind komt, dan zou hij in de gelegenheid moeten zijn om compleet af te zien van zijn rechten en plichten; daarna kan de vrouw nog steeds beslissen om de foetus te houden of niet.

@To: overleg met deze vriend en als hij echt geen vader wil worden, zou ik hem later ook niet lastig vallen met allerlei verplichtingen.

Als de vader niet wenst dat er een kind komt is hij in de gelegenheid daar voor te zorgen door een condoom te gebruiken. Ik vind het wel bijzonder dat vader van al zijn rechten en plichten zou moeten kunnen afzien, maar hij de vrouw verantwoordelijk maakt voor de anti conceptie.

Koko67 schreef op 03-10-2023 om 08:43:

[..]

Als de vader niet wenst dat er een kind komt is hij in de gelegenheid daar voor te zorgen door een condoom te gebruiken. Ik vind het wel bijzonder dat vader van al zijn rechten en plichten zou moeten kunnen afzien, maar hij de vrouw verantwoordelijk maakt voor de anti conceptie.

Iemand geeft hem toch toestemming om geen condoom te gebruiken? 

Moirmel schreef op 03-10-2023 om 08:08:

[..]

Hier zijn al heel wat topics over volgeschreven, maar tot op heden blijf ik bij hetzelfde standpunt dat ik al jaren hanteer: als de vader niet wenst dat er een kind komt, dan zou hij in de gelegenheid moeten zijn om compleet af te zien van zijn rechten en plichten; daarna kan de vrouw nog steeds beslissen om de foetus te houden of niet.

@To: overleg met deze vriend en als hij echt geen vader wil worden, zou ik hem later ook niet lastig vallen met allerlei verplichtingen.

Dat ze sowieso niet hoeft te overleggen over een abortus ja of nee ben ik stellig in. Of de vader dan alimentatie moet betalen ben ik minder stellig in. Je weet nooit hoe het precies gegaan is. Maar ik geloof er iig niks van dat er een condoom is gebruikt. Als je als man écht niet wil moet je dat wel doen, vind ik. Mannen/mensen zijn echt te makkelijk daarin. Zelfs met mijn eigen man, nadat we voor het eerst seks hadden gehad zei ik de volgende ochtend: oja ik weet niet of je het interessant vindt maar ik heb een spiraaltje. Zegt ie ja dat vind ik inderdaad wel interessant ja daar hadden we het dus totaal niet over gehad. Soa's maakte ik me zelf ook niet zo druk om, my bad. 

Aviendha schreef op 03-10-2023 om 08:57:

[..]

Dat ze sowieso niet hoeft te overleggen over een abortus ja of nee ben ik stellig in. Of de vader dan alimentatie moet betalen ben ik minder stellig in. Je weet nooit hoe het precies gegaan is. Maar ik geloof er iig niks van dat er een condoom is gebruikt. Als je als man écht niet wil moet je dat wel doen, vind ik. Mannen/mensen zijn echt te makkelijk daarin. Zelfs met mijn eigen man, nadat we voor het eerst seks hadden gehad zei ik de volgende ochtend: oja ik weet niet of je het interessant vindt maar ik heb een spiraaltje. Zegt ie ja dat vind ik inderdaad wel interessant ja daar hadden we het dus totaal niet over gehad. Soa's maakte ik me zelf ook niet zo druk om, my bad.

Maar dat te makkelijk daarin zijn geld toch ook gewoon voor de vrouw? Die stond dan blijkbaar ook niet op condoomgebruik. En die kinderwens hoort daar geen excuus voor te zijn. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.