Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Onverwachts zwanger & single


Cala schreef op 02-10-2023 om 19:53:

[..]

Daar ben ik het volledig mee eens hoor. Ik vind er wel wat van om zonder deze twijfel te delen, de keuze te maken die ook van impact is op zijn leven. Alleen lijkt ze nu helemaal niet na te denken over de keuze en soort van gewoon mee te gaan in wat ze denkt wat men van haar verwacht. En daarom hoop ik dat ze de tijd neemt om er over na te denken en als ze dan tot de beslissing komt om alsnog de zwangerschap te beeindigen, kan ze dat hopelijk doen vanuit een overtuiging dat dit beter is dan nu het te doen uit een soort van angst.

Uiteindelijk gaat het niet alleen om haar kinderwens of het ontbreken van zijn kinderwens (in deze situatie), maar gaat het erom wat voor een leven je je mogelijke kind kan geven en hoe je dat voor je ziet. En er ook over nadenken wat je er van vindt dat je kind geen vader zal hebben en hoe je dat aanvliegt.

Daar ben ik het ook mee eens.  Daarom vroeg ik ook of ze deze twijfel gedeeld heeft.  Ik vind dat je nooit tegen je zin abortus moet nemen maar dat betekent wel dat je hem tegen zijn zin vader maakt.  Ik vind dat je dat op een fatsoenlijke en volwassen manier moet bespreken.  En zeker niet iemand voor een voldongen feit moet plaatsten. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

02-10-2023 om 20:04

We kunnen hier allerlei ethische argumenten aanhalen. Maar kort gezegd beslist uiteindelijk de vrouw wat er gebeurt. En niet de (ex)partner, of wie dan ook in haar omgeving.

Liefst neem je natuurlijk een beslissing in gezamenlijk overleg en waar zowel (aanstaande) vader als moeder achter staan. Maar als dat niet mogelijk is dan geeft de wens van de moeder de doorslag.

TO, ik zou zoals anderen ook al aangeven hulp en advies inwinnen bij bijvoorbeeld Fiom, je huisarts of een verloskundige. Sterkte!

Kimdekim schreef op 02-10-2023 om 19:59:

[..]

Daar ben ik het ook mee eens. Daarom vroeg ik ook of ze deze twijfel gedeeld heeft. Ik vind dat je nooit tegen je zin abortus moet nemen maar dat betekent wel dat je hem tegen zijn zin vader maakt. Ik vind dat je dat op een fatsoenlijke en volwassen manier moet bespreken. En zeker niet iemand voor een voldongen feit moet plaatsten.



toen hij besloot seks te hebben met een  vrouw heeft hij geheel zelfstandig dat risico genomen.   Als hij dat risico niet wil had hij zich moeten steriliseren of een condoom gebruiken 


Als je zegt dat zij hem vader maakt door geen abortus te nemen dan leg je de schuld bij de vrouw dat ze niet actief het kind laat weghalen??  Heel raar. Je bent als vrouw ook wel altijd de gebeten hond hoor.  Hij verspreidt zaad en zij is de schuldige door geen abortus te plegen 

absor schreef op 02-10-2023 om 20:27:

[..]

toen hij besloot seks te hebben met een vrouw heeft hij geheel zelfstandig dat risico genomen. Als hij dat risico niet wil had hij zich moeten steriliseren of een condoom gebruiken


Als je zegt dat zij hem vader maakt door geen abortus te nemen dan leg je de schuld bij de vrouw dat ze niet actief het kind laat weghalen?? Heel raar. Je bent als vrouw ook wel altijd de gebeten hond hoor. Hij verspreidt zaad en zij is de schuldige door geen abortus te plegen

Helemaal mee eens. Baas in eigen buik werkt twee kanten op. 

absor schreef op 02-10-2023 om 20:27:

[..]



toen hij besloot seks te hebben met een vrouw heeft hij geheel zelfstandig dat risico genomen. Als hij dat risico niet wil had hij zich moeten steriliseren of een condoom gebruiken


Als je zegt dat zij hem vader maakt door geen abortus te nemen dan leg je de schuld bij de vrouw dat ze niet actief het kind laat weghalen?? Heel raar. Je bent als vrouw ook wel altijd de gebeten hond hoor. Hij verspreidt zaad en zij is de schuldige door geen abortus te plegen

Bizar dat je dat uit mijn post haalt. Het is een goede vriend en ze zegt zelf dat ze door de anticonceptie heen zwanger is geworden.  Ze hebben sámen seks daar kan je toch ook sámen bespreken wat je gaat doen? 

Kimdekim schreef op 02-10-2023 om 19:59:

[..]

Daar ben ik het ook mee eens. Daarom vroeg ik ook of ze deze twijfel gedeeld heeft. Ik vind dat je nooit tegen je zin abortus moet nemen maar dat betekent wel dat je hem tegen zijn zin vader maakt. Ik vind dat je dat op een fatsoenlijke en volwassen manier moet bespreken. En zeker niet iemand voor een voldongen feit moet plaatsten.

Het klinkt redelijk maar ik ben het er toch niet mee eens. De vrouw is degene die de abortus moet ondergaan en dus actief iets dood te maken waar ze -in dit geval- naar verlangt. Dat kan je gewoon niet van iemand vragen. Kun je het heel redelijk fatsoenlijk en volwassen bespreken, maar wat is daar het nut van als TO toch geen abortus wil? Dan kunnen we er lang of kort over praten, maar het is gewoon een voldongen feit. Had ie maar een condoom om moeten doen. 

Kimdekim schreef op 02-10-2023 om 20:34:

[..]

Bizar dat je dat uit mijn post haalt. Het is een goede vriend en ze zegt zelf dat ze door de anticonceptie heen zwanger is geworden. Ze hebben sámen seks daar kan je toch ook sámen bespreken wat je gaat doen?

Ja ze hebben samen seks gehad en het risico genomen zwanger te raken. Want iedereen weet dat ac niet 100% veilig is

En zeker goed om zaken samen te bespreken

En het staat hem geheel vrij de wens uit te spreken dat ze het weghaalt 

Maar zij is absoluut niet schuldig aan hem tegen zijn zin vader maken als ze deze zwangerschap uitdraagt.  Want dat vader maken is bij de conceptie al gebeurt door hem en niet bij de geboorte. 

Ik vind het heel kort door de bocht om alle verantwoordelijkheid nu bij de vader te leggen.  Had hij naar een condoom om moeten doen. Het is een ongelukje.  Wie zegt dat hij geen condoom om had. Het minste wat je kan doen is je twijfel over abortus delen.  

absor schreef op 02-10-2023 om 20:45:

[..]

Ja ze hebben samen seks gehad en het risico genomen zwanger te raken. Want iedereen weet dat ac niet 100% veilig is

En zeker goed om zaken samen te bespreken

En het staat hem geheel vrij de wens uit te spreken dat ze het weghaalt

Maar zij is absoluut niet schuldig aan hem tegen zijn zin vader maken als ze deze zwangerschap uitdraagt. Want dat vader maken is bij de conceptie al gebeurt door hem en niet bij de geboorte.

Dit is een etische discussie waar ik uit wil blijven.  Ik denk daar duidelijk anders over.  Ik had het er gewoon over dat je als vrouw de luxe hebt een keuze te maken.  Die keuze mag je ook maken,  maar die keuze heeft wel invloed op het leven van de vader.  Ik vind het dan onfatsoenlijk om niks te zeggen over de twijfel en als de termijn voorbij is hem voor een voldongen feit te plaatsen.  Zoals iemand hierboven voorstelde. Bespreek het dan open.  Je kan beter op goede voet met elkaar blijven. 

Kimdekim schreef op 02-10-2023 om 20:51:

[..]

Dit is een etische discussie waar ik uit wil blijven. Ik denk daar duidelijk anders over. Ik had het er gewoon over dat je als vrouw de luxe hebt een keuze te maken. Die keuze mag je ook maken, maar die keuze heeft wel invloed op het leven van de vader. Ik vind het dan onfatsoenlijk om niks te zeggen over de twijfel en als de termijn voorbij is hem voor een voldongen feit te plaatsen. Zoals iemand hierboven voorstelde. Bespreek het dan open. Je kan beter op goede voet met elkaar blijven.

Oh dat laatste ben ik helemaal eens. Als je twijfelt of het toch houdt bespreek dat gewoon.    Als ze maar realiseert dat de keuze bij haar ligt en ze niets onder druk en tegen haar zin doet. 

absor schreef op 02-10-2023 om 20:54:

[..]

Oh dat laatste ben ik helemaal eens. Als je twijfelt of het toch houdt bespreek dat gewoon. Als ze maar realiseert dat de keuze bij haar ligt en ze niets onder druk en tegen haar zin doet.

Dat laatste zeg ik al de hele tijd.  Als ze het niet wil moet ze het niet doen.  Maar daarnaast kan je ook best respect hebben voor de gevoelens van de vader.  Waarbij ik dus absoluut niet zeg dat je hem zijn zin moet geven. Of voor hem abortus moet nemen, just niet.  

absor schreef op 02-10-2023 om 20:54:

[..]

Oh dat laatste ben ik helemaal eens. Als je twijfelt of het toch houdt bespreek dat gewoon. Als ze maar realiseert dat de keuze bij haar ligt en ze niets onder druk en tegen haar zin doet.

Lijkt mij eerlijk gezegd verstandiger als ze eerst bepaalt of ze dit alleen kan, financieel en mentaal. 

Gelukkig is de wet hier duidelijk over. De zwangere vrouw is de enige die hier een beslissing over mag nemen en de verwekker is medeverantwoordelijk voor de kosten van de opvoeding van het kind, ongeacht of hij het ermee eens is. Dit is in het belang van het kind.

MMcGonagall schreef op 02-10-2023 om 21:01:

Gelukkig is de wet hier duidelijk over. De zwangere vrouw is de enige die hier een beslissing over mag nemen en de verwekker is medeverantwoordelijk voor de kosten van de opvoeding van het kind, ongeacht of hij het ermee eens is. Dit is in het belang van het kind.

Een dan kan je dus maar beter op goede voet blijven met elkaar.  Zeker als hij een goede vriend is. Je bent toch samen verantwoordelijk.  

MMcGonagall schreef op 02-10-2023 om 21:01:

Gelukkig is de wet hier duidelijk over. De zwangere vrouw is de enige die hier een beslissing over mag nemen en de verwekker is medeverantwoordelijk voor de kosten van de opvoeding van het kind, ongeacht of hij het ermee eens is. Dit is in het belang van het kind.

Ik denk dan eerder aan het kind alleen op voeden en de mentale last. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.