Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
Ya

Ya

13-08-2008 om 15:08

Ivf, icsi en mm deel 4


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lean1

Lean1

07-12-2008 om 19:40

Effe een vraagje

Wat is er zo bijzonder aan Barrhus en waar kan ik daar info over vinden??

Ik heb er her en der wat over gelezen maar met google kom ik niet ver en jullie zijn de deskundigen...

Lean

Anna3

Anna3

07-12-2008 om 20:15

Lean

Dag Lean,
Nee, ik weet niet of het wetenschappelijk is bewezen.
Is je FSH op dag 3 wel eens gemeten? Vast wel. Dat is een betere indicatie voor een mogelijk naderende overgang.
Klopt dat ik vaker op dit draadje heb geschreven, voordat ik ongeveer een jaar geleden op 40-jarige leeftijd dmv ivf zwanger werd. Onze dochter is nu bijna 5 maanden.
Wij willen inderdaad heel graag nog een tweede, maar of dat realistisch is? Hopelijk kunnen we begin 2009 weer een poging doen.
Ik realiseer me trouwens heel goed dat we ons al heel heel gelukkig mogen prijzen met een - en dat doen we ook.
anna

Lean

ik kreeg zelf via mond op mond reclame informatie over barrahus. ik woon zelf erg dicht in de buurt van de kliniek, dus je hoort dan natuurlijk ook meer. informatie op internet is eigenlijk niet te vinden. als je wilt kan ik wel even het telefoonnummer doorgeven. en dan zou je zelf informatie kunnen inwinnen. wat ik zelf zo fijn vind aan barrahus, dat de arts uitgaat dat elke vrouw anders is, en dat er dus bij elke behandeling goed wordt gekeken wat je lichaam doet. ik ben natuurlijk nog maar net begonnen in barrahus, maar heb al heel veel goede berichten gehoord, dus ik heb goede hoop!!!
liefs merry

Elke

Elke

07-12-2008 om 22:57

Merry

Misschien zitten we wel in hetzelfde ziekehuis!
Ik vind het echt super spannend, want ik heb geen idee hoe mijn lichaam op alle hormonen reageert. Ik hoop goed!

Sinds gisteren spuit in ook citrotide, maar die vind ik niet echt fijn. Die jeukt als ik hem gezet heb. Niet echt fijn...

Ik heb een keer een inwendige echo gehad. Dat was de eerste keer dat ik bij de gyn kwam. Ik vond het echt verschikkelijk!!

Ik ga duimen dat we morgen allebij goed nieuws krijgen!

Mijn motto: alles komt goed

Liefs Elke

Goedemorgen elke

we zitten niet in het zelfde ziekenhuis, want ik zit in een privekliniek barrahus (friesland, bet buiten leeuwarden)
de echo's daar wen je wel aan, ik vindt het geen probleem meer. met een paar minuten ben je klaar en ze leggen alles goed uit van wat ze zien, opzich wel mooi om te zien hoor, je ziet je follikels zitten (mooi vooruitzicht hihih).
het hormoon citrodide ken ik niet, heb ik nog nooit gehad.
nou meid succes, en ik kijk straks wel wat je uitslag is.
liefs merry

Elke

Elke

08-12-2008 om 10:37

Goedemorgen merry

Nee, dan zitten we niet in hetzelfde ziekenhuis. Ik zit aan de andere kant van het land! hahaha.

Ik was binnen 10 min weer buiten. Ik ben een stuk of 10 eitjes aan het broeden, waarvan er 2 al 14 mm zijn en eentje 13 mm. Ik mag woendag weer terug voor een echo. Ze hebben gezegt dat de punctie in rond het weekend zal zijn

En hoe is het bij jou gegaan?

liefs Elke

Elke

ooh dat klinkt super, spannend hoor je eerste punctie en hoop de laatste hihih.
bij mij is het nog niet goed. er zaten bij de vorige echo drie aan de ene kant en drie aan de andere.
nu zijn er weer nieuwe bij gekomen maar er is niks in groote gegroeid, zo ging het ook bij de eerste ivf. toen kreeg ik overstimulatie. nou daar gaan we maar niet van uit, ik moet donderdag weer voor echo en dan zien we wel weer verder.
liefs merry

Lean1

Lean1

08-12-2008 om 20:27

Barrhus

is echt te er weg voor mij, dat ga ik niet redden qua afstand..
Dat gaat dus over, maar bedankt voor het aanbod van het telefoonnummer.

Verder succes met de echos en zo..

Lean

Nog steeds niet ongesteld trouwens, begin nu toch te denken dat ik voor de zekerheid maar een testje ga halen.

Lean1

Lean1

08-12-2008 om 20:33

Anna

Ja, nu weet ik het weer.... Gefeliciteerd met je kindje Alweer 5 maanden... En het wordt natuurlijk steeds leuker neem ik aan?

Hopelijk is het geluk met je en mag je in 2009 nogmaals zo'n kadootje krijgen, waarom niet tenslotte?

Mijn FSH is wel eens gemeten en dat lag rond de 8 als ik het goed heb, dat was dus geen probleem. Het ligt er meer aan dat ik niet goed genoeg reageer op stimulatie en maar maximaal 4 eitjes aanmaak met de maximale dosis hormonen. daar zit dus de twijfel van het ziekenhuis.
Ach, de laatste poging was 4 folikels, 3 eicellen geinjecteerd en 2 embriootjes die goed genoeg waren voor terugplaating. Dat vind ik toch een mooie score.

Groet, Lean

Hedda

Hedda

08-12-2008 om 22:53

Allemaal

ik lees wel mee maar mijn computer heeft kuren, zodra ik hem opstart loopt ie binnen een paar minuten weer vast. gek word ik ervan. maar ik leef met jullie mee. ik bericht morgen op mijn werk wat uitgebreider. slaap lekker. hedda

Heee meiden

jeetje lean, spannend ik zou ook een test halen, je bent nu echt wel lang overtijd. en anders maar even contact opnemen met het ziekenhuis. sterkte.
hedda, hoe is het met je?? die rot pc ook altijd hahah.
wanneer ga jij weer beginnen?? ben je alweer aan de hormonen??
hier gaat alles zijn gangetje, hormonen prikken, en opzich voel ik me er wel goed onder, heb geen bijwerkingen, voel me nog niet opgeblazen hahah. nou ik zal aan het werk. fijne dag verder.
liefs merry

Lean1

Lean1

09-12-2008 om 11:22

Niet meer nodig

die test, werd vanmorgen ongesteld wakker, opnieuw een zorg minder en een teleurstelling rijker...

Lean

Hoe'st

hier met jullie ? Wie zijn er nu met ivf/icsi en iui bezig ? Lean, balen dat je ongesteld bent geworden.

Het zou zo geweldig zijn als 1 van jullie nog in 2008 kan vertellen dat ze zwanger is, ik blijf duimen.

Elke

Elke

09-12-2008 om 13:42

Hallo

Hallo meiden,

Lean: wast klote voor je. Durf je eindelijk hoop te hebben, gaat het fout...

Merry: Had je last van overstimulatie? Dat lijkt me niet fijn! Hoe komt het dat je eitjes niet meer groeien? Wat gek, niet? Ik ga voor je duimen!!

Ik mag morgenvroeg weer terug voor een nieuwe echo!

Liefs Elke

Allemaal

lean wat vreselijk jammer, krijg je toch stiekem weer hoop en dan krijg je dit weer, bah bah bah.
manda wat leuk dat je weer komt kijken, hihih mis je wel hier, zal wel voor meer zo zijn hihihi.
elke, ik weet niet hoe dat komt dat er telkens meer bij komen, uiteindelijk gaan ze wel weer groeien, dus mischien heeft het gewoon wat meer tijd bij mij nodig, ik ben wel gewend dat het raar gaat bij mij, is mijn hele leven al zo hahah.
ben druk met mijn dieetje bezig, gaat goed, ben alweer drie kilo kwijt, let gewoon op mijn eetpatroon. gezond en goed optijd eten.....dat schoot er de laatste tijd wel wat bij in. dus daar let ik goed op en welliswaar helpt het hahah.
elke succes morgen en ik hoop dat je het weekend voor de punctie mag. laat je het even horen???
liefs merry

Lean1

Lean1

09-12-2008 om 17:02

Tja

in wonderen geloof ik eigenlijk al heel lang niet meer, maar hoop is een raar iets.
Het maakt wel dat ik een rotdag heb met veel last van mijn rug en buikkramp. Daarnaast wil mijn 2-jarige bijna iedere minuut van de dag geamuseerd worden....
Heb ik net nu even geen zin in. Het enige moment van de dag dat ik even rust heb is dat wanneer zij gaat slapen en dan doe ik zelf ook nog een dutje. Daarnaast sneeuwt het hier dus van lopen komt het ook niet vandaag, te glad en dus te veel risico op vallen voor mij.
Het is een K*T-dag.....

Lean

Och lean

jeetje meid, je hebt echt een k^%t dag, het spat hier van het scherm af. bah de dag is weer bijna voorbij.
hoe is het met je rug?? kun je alles weer een beetje??
meid sterkte, en hoop dat je morgen weer een beetje een fijne dag hebt.
liefs merry

Elke

Elke

10-12-2008 om 14:49

Update!

Heej dames,

Ik heb vanmorgen mijn 2de echo gehad. Iets minder goed nieuws. Ik heb maar 4 bruikbare eitjes gebroed :-S Dat niet echt veel... Het moesten er min. 3 zijn, nou is gelukt!

Ik heb nu een eitje van 20mm, een van 18mm, een van 16mm en een van 15mm. Ik heb er wel een paar mee, maar die zijn waarschijnlijk te klein voor de punctie.

Ik moest om half 2 bellen, om af te spreken wanneer ik de punctie zou hebben. Die heb ik dus a.s. zondag! ik had op zaterdag gehoopt, maar ja. Nu kunnen de andere eitjes nog even door groeien!!

Nu wordt het dus echt spannend!! Natuurlijk hou ik jullie op de hoogte

Liefs Elke

Elke

je hebt nu 4 eiblaasjes, het kan zijn dat niet in elk eiblaasje een eitje zit.

Ik hoop dat er wel 4 eitjes zijn en dat ze alle 4 goed bevrucht worden en flink gaan delen. Ik duim voor je zondag !

En vergeet niet de grote hap lucht als ze gaan prikken, grote hap lucht en langzaam uitblazen. Sterkte alvast !

Elke

Elke

10-12-2008 om 15:01

Manda

Ja, je hebt gelijk. Ik ben gewoon zeer optimistisch en hoop heel erg dat er ook echt 4 eitjes inzitten

Ik ga je tip zeker gebruiken!

Liefs Elke

Hedda

Hedda

10-12-2008 om 23:49

Iedereen veel geluk

deze week weinig tijd. stomme computer ook van ons. wat zal mijn kerstcadeau worden?

hier alles rustig, 2 maanden rust. zien we volgend jaat weer verder. gek word ik er langzamerhand van.

liefs hedda

Hedda

twee maanden rust is natuurlijk aan de ene kant fijn andere kant weer twee maanden verder in je leven. gaan jullie nu verder met icsi?? of toch nog maar een keer iui?? moedeloos wordt je er van hè. ik hoop voor je dat 2009 een fijn jaar mag worden, met een kindje in je armen, het is je zo gegund.
laptopje of een gewone pc onder de kerstboom....hmm is wel erg leuk hihihi. ben je lief geweest dit jaar?? dan zou het zo maar kunnen.
he meid sterkte, blijf je nog wel mee kijken/ schrijven??
Elke ik hoop voor je dat je zondag voor de puncie kan, en dat er mooie eitjes tevoorschijn komen, en dat het maar mooi mag delen en dat er mooie embryootjes uitkomen. en wat manda zegt...een hap lucht en rustig uitblazen. ontspan en hou de hand vast van je mannetje. succes.
liefs merry

Hedda

Hedda

11-12-2008 om 09:00

Merry

zeker blijf ik hier ik wil jullie blijven steunen en ik heb de steun ook van jullie nodig.

schrijf gauw weer wat uitgebreider.

succes met de punctie elke. dat positieve van je, hou dat vast zo lang je kan dat geeft je kracht.

liefs hedda

Lean1

Lean1

11-12-2008 om 21:20

Hedda

balen die computer!!!

Een paar maanden rust is ook niet verkeerd hoor, dan weet je weer eens wat normaal zijn is. Nergens op letten en alles eten en drinken wat je wilt..... Zeker rond deze dagen niet slecht..

Dag, Lean

Lean1

Lean1

11-12-2008 om 21:29

Heo het hier gaat

Tja, wat zal ik er van zeggen... Ik voel mij aan de depressieve kant.... Mijn herstel gaat mij erg langzaam af. Ik heb voortdurend veel spierpijn waar ik maar niet van af lijk te komen. Ik slaap vreselijk slecht, vaak is het om 2 uur al weer klaar en dan ga ik maar naar beneden. Met een beetje mazzel slaap ik later rond een uur of 4 wel weer in. Hier word ik dus doodmoe van, letterlijk. Een hele nacht doorslapen lijkt mij zo heerlijk.

Kan nog net lang achter elkaar zitten,en dat maakt dat ik soms al om 21.00 uur op bed lig omdat ik dan nergens meer comfortabel kan zitten of liggen. Tja, ik baal.
Vorig jaar rond deze tijd lag ik in het ziekenhuis met een mislukte galblaas operatie, ben benieuwd wat het volgens jaar is....
Hopelijk na een bevalling met een mooi gezond kindje!!!
Dat zou een prachtige afsluiting van 3 jaar ellende zijn!!

Lean

Ach lean

kloten ook, het is ook zo'n loodzware tijd geweest en dan nu nog doorploeteren. Balen dat je niet kan slapen. Ik heb ook wat kerstbomen voorbij zien komen zonder iets voor de nieuwe baby eronder.

Ik hoop het zo voor jullie die nog bezig zijn, dat 2009 een mooi jaar mag zijn met veel vrolijke berichten hier in de draad.

Ik zelf bedenk mij ook dat als het niet was gelukt ik de volgende poging in januari had kunnen starten, december haalde ik niet ivm sluiting rond kerst. Dat het hier is gelukt bij de 2e keer is iets waar ik dagelijks even stil van ben, ik kan er soms nog niet bij.

Lean

jeetje meid ik kan me voorstellen dat je het wel een beetje hebt gehad?? hoe lang is het nu geleden dat je geopereerd bent?? is het wel helemaal goed gegaan? wat zegt de fysio en arts er van??
heb je ook een bed in de huiskamer?? ik had dat toen wel en dat beviel me werelds. je gaat wat makkelijker liggen en je ligt niet zo afgezonderd.
ik hoop ook dat je een heel fijn 2009 gaat krijgen, en dat je zwanger mag raken en een gezond kindje mag krijgen...het is je zo gegund, zoals alle dames hier. we vechten er hard genoeg voor!!!!
ik zal even met mijn hondjes een blok om en dan ga ik naar mijn bedje toe.
fijne avond
liefs merry

Vroeg hoor

was om 8 uur al bij de arts voor echo, ben nu over op andere hormonen, menopur. heb ovulatietesten meegekregen. die moet ik morgen doen. en pregnyl meegekregen voor het geval dat ik ovuleer morgen, maar dat zal haast niet. maandag weer voor echo en als ik morgen wel ovuleer moet ik maandag voor inseminatie. dus weer spannend. ben toch blij dat ik de stap heb genomen om naar deze kliniek te gaan. heb er een goed gevoel bij. hij is zo persoonlijk bezig, uitgaand van mijn cyclus, geen protocol...super
fijn weekend dames, Elke succes morgen.
liefs merry

Elke

Elke

13-12-2008 om 22:12

Merry en de rest.

Heej Merry,

Morgenvroeg om half 10 ben ik aan de beurt! Ik ben zo zenuwachtig als wat!! Het net een pilletje op om wat rustiger te worden (heb ik mee gekregen) en ga zo naar bedje toe.

Ik hou jullie op de hoogte morgen (weet niet hoe laat).

Fijn Merry, dat ze daar op jou afgaan en niet op hun behandelschema

Liefs Elke

Succes elke

als je het hebt, neem een uur van te voren een dikke zetpil paracetamol, 1000mg. Na de punctie heb je nog pijn in je buik.

Heel veel succes, ik hoop dat een prachtige 'oogst' za; hebben.

Sterkte, ik ga duimen !

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.