Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
Ya

Ya

13-08-2008 om 15:08

Ivf, icsi en mm deel 4


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Manda

hoe is het met je??? heb je al wat kwaaltjes?? en zit je nu eindelijk echt op je rose wolk?? je gelooft het nu helemaal... toch??
liefs merry

Hier 8 weken

zwanger en ik geloof het nog steeds nog niet helemaal, het is zo bijzonder dat het gelukt is dat blijf ik elke dag vinden, dan sta ik op en dan denk ik "het is echt gelukt !".

Ik slaap heel veel en sávonds na het eten ben ik misselijk, veel stinkt ook of heeft een veel te sterke geur (tandpasta gisteren, bah wat een chemischegeur) en ik heb heel erg zin in zoet, gebak ijs slagroom, haha.

Mijn roze wolk bestaat uit het verzamelen van leuke babyspulletjes en het uitdenken van de babykamer. Met kerst gaan we het aan dochtertje vertellen, die vermoed al wel van alles. Het is zo bijzonder leuk dat we dit nog een keer mogen meemaken, ik had het al opgegeven.

Ik gun het jullie ook zo !

Elke

Elke

03-12-2008 om 12:38

Manda!

Wat gaaf!!! Heb je het je omgeving ook al verteld? Ik zou mijn mond echt niet kunnen houden

Het spuiten ging bij mij gisteren super goed, geen probleem. Ik vind het alleen verveled als ik de vloeistof erin heb gespoten.

Geniet ervan!!!

Liefs Elke

Hahaha

ik loop de hele dag al rond met een mega bruine fles, waar ik in moet plassen. normaal hoef ik niet zo vaak naar de wc, maar op één of andere manier plas ik me vandaag helemaal uitelkaar hahah elke keer die fles er weer onder houden. als ik mezelf zou zien zou ik in lachen uitbarsten. ik moest vandaag natuurlijk naar mijn paarden toe, dus fles mee de auto in. en ja hoor ik moest natuurlijk weer. dus fles in een tas naar de wc hopend dat niemand me zou zien, hahah maar het is gelukt zonder dat iemand me zag hahah.
Manda ben blij voor je, geniet er lekker van. ben benieuwd wat je dochter gaat zeggen.
liefs merry

Eerste echo weer gehad

heb 6 follikels in totaal drie aan de ene kant en drie aan de andere kant, dus netjes. nu beginnen met puregon. maandag weer echo. dus ben benieuwd.
liefs merry

Merry

de duimen draaien !

Hedda

hoe was de uitslag van je bloed??
liefs merry

Elke

Elke

05-12-2008 om 08:44

Help... (niks ernstigs)

Heej meiden,

Jullie hebben hier (helaas) meer ervaring mee dan ik. Ik heb nu 4 dagen gespoten en ben echt super moe,. mijn ogen zien eruit alsof ik heel de nacht heb liggen janken! Dit is niet het geval... Is dit een van de bijwerkigen? Ik kan er niks over terug vinden op internet. Ben vandaag ook super sjaggie! bah bah...

Ook voel ik mijn linker (voor de kijkers rechts) eierstok erg goed. Doet geen pijn, maar fijn is anders...

Liefs Elke

Elke

je moet het wel even in de gaten houden, en als je twijvelt moet je even contact op nemen met het ziekenhuis.
ik zelf zie er nooit op mijn mooist uit met hormonen hihihi. de laatste keer had ik het niet aan mijn moeder vertelt dat we bezig waren. die zag het dus zelf al. ik wordt zelf altijd erg opgeblasen, vocht vast houden, en ook dikke ogen. beetje wallen onder de ogen van het vocht. en natuurlijk vreselijk sjaggie hihihi. maar hoe meer ik het gebruik hoe minder de bijwerkingen worden. maar hou het even in de gaten en anders even bellen. hoe was je eerste echo?? en wanneer moet je weer??
liefs merry

Elke

Elke

05-12-2008 om 09:50

Nog geen echo

Heej Merry,

Ik heb vannacht ook erg slecht geslapen, dus misschien is het daar wel van. Ik ga het zeker in de gaten houden!

Ik heb nog geen echo gehad, deze heb ik maandagochtend rond half 10. Ben heel benieuwd!! Ik ben ben verder niet aangekomen, dus (nog) niet veel vocht vastgehouden

Ik las dat jij nu aan de puregon gaat beginnen, ook weer spannend. Wanneer zal je ongeveer je punctie hebben?

Liefs Elke

Elke

ik ben gisteren begonnen met de puregon, twee keer per dag. maandag weer een echo hoe alles groeit, ben benieuwd want in het ziekenhuis kreeg ik veel meer puregon en nog van alles er bij. dus weet helemaal niet wat er gaat gebeuren in mijn buik. dus maandag maar weer afwachten. valt het je mee dat spuiten?? heb je al een blauwe buik van het prikken??
liefs merry

Elke

Elke

05-12-2008 om 12:05

Merry

Moet jij 2 keer per dag spuiten? Heb jij dan nu een ander soort traject? Hoeveel moet jij spuiten dan? Als ik vragen mag. Ik spuit 150 per dag en vanaf zaterdag moet ik er nog iets meer bij spuiten, (weet de naam even niet meer) om de eisprong tegen te houden.

Het valt reuze mee. Ik heb een keer een haarvaatje geraakt en die is een beetje blauw geworden, meer eigelijk niet

Ik moet ook maandag. Ben heel benieuwd!

Liefs Elke

Lean1

Lean1

05-12-2008 om 17:13

He elke,

Als je hormonen spuit houd je sowieso meer vocht vast. Daar kan het dus wel aan liggen.
Als je het niet vertrouwd of je krijgt een opgeblazen buik of zo moet je contact opnemen met het ziekenhuis.
Hopelijk trekt het snel weg......
Ik spoot 300 eenheden puregon en had ook last van vocht vasthouden.Zag er pafferig uit als het ware.

Succes meid!

Lean

Lean1

Lean1

05-12-2008 om 17:43

Wat raar is...

Dat ik ondertussen al een week overtijd ben.....
Ik zou er bijna hoop van krijgen. Voel mij niet zwanger en zou ook niet kunnen geloven dat wij zwanger geworden zijn van die ene keer dat wij het in mijn herstelperiode tot nog toe hebben gedaan...oke, het was 2 keer, maar het kan gewoon niet.

Alle medicijnen en de operatie zullen mijn cyclus wel flink overhoop hebben gegooid.

Ik werd de dag na mijn operatie ongesteld, en dat is nu ruim 5 weken geleden. Dat is wel echt lang voor mijn doen. Ben normaal gesproken keurig op tijd. Of zou toch de overgang al aan het toeslaan zijn????

Ik was heel vroeg met menstrueren, zat nog lang en breed op de lagere school (ja, zo heette dat toen nog, verhalen van de oude doos....) Misschien ben je dan ook eerder in de overgang en gaat het ziekenhuis toch gelijk krijgen en ben ik gewoon te laat voor een 2e kindje...
ZUCHT!

Lean

Lean

Hoi Lean, hier weer effe een berichtje van mij!
Lees nog wel vaak, maar ben het echt af aan het sluiten dus vandaar dat ik niet meer zo vaak reageer!
Maar na het lezen van jou berichtje kon ik me niet inhouden hihihi, ik kan me niet herinneren dat ik na mijn herniaoperatie een cyles overloeg of daardoor overtijd was, en ik slikte ook heel wat medecatie, zou je niet toch heeeeeeeeel misschien zwanger kunnen zijn hihihihihi, dat zou wel mooi wezen niet dan!

veel succes nog voor de andere meiden!
Groejes Beele.

Elke

opgezette ogen kan op een allergische reactie duiden, hou het even in de gaten en geef het door aan de arts. Super chagerijnig hoort er wel helemaal bij, nou ja dat overleeft je omgeving wel

Elke

ik moet nu 26 eenheden, 2 x daags spuiten, dus heel weinig. ik had zelf eerst ook 150 eenheden. maar omdat ik zo'n explosieve groei had de eerste keer, wou de arts nu proberen met zo weinig en twee keer per dag, zodat het meer de tijd heeft. dus ik ben heel benieuwd wat het nou eigenlijk gaat doen.
Lean, je maakt het spannend hoor. ik heb dus zelf ook de hernia operatie gehad, ben ik een maand na de operatie begonnen met de medicijnen voor de ivf behandeling, dus ik zou niet weten of er wat aan de hand zou zijn. ik hoop voor je dat je zwanger zou zijn.maar hou even de narcose in de gaten, die kan ook heel veel doen (tegenhouden van alles) doe eens een test??
meiden een fijn weekend. en elke ik hoop dat we beide een mooie echo hebben en dat we weer verder mogen.
liefs merry

Hedda

Hedda

06-12-2008 om 09:54

Elke

Hopelijk heb je vannacht beter geslapen. Spannend wat aanstaande maandag de echo heeft te vertellen. Het blijft spannend wat de hormonen altijd doen met je lichaam.

Met ivf spoot ik 100E puregon en met de 2e en 3e poging 150E. Ik voelde me er altijd vreselijk opgeblazen van. Vooral mijn buik, alsof je al zwanger bent.

Sterkte nog even.
Veel succes maandag.

Hedda

Hedda

Hedda

06-12-2008 om 09:59

Lean

Wat vervelend voor je dat je zulke gedachtes moet hebben omdat je maar niet ongesteld wordt. Hopelijk krijg je gauw duidelijkheid hierover. Ik zit vandaag op dag 30 en normaal ben ik op dag 26 ongesteld maar met de utrogestan duurt het langer en begin ik ook al van die vervelende gedachtes te krijgen. Bleeh.

Hopelijk is de overgang niet aan het toeslaan en heeft het alleen te maken met de medicijnen en de operatie want dat zal het gewoon zijn!

Hedda

Hedda

Hedda

06-12-2008 om 10:04

Merry

Ik ben heel benieuwd hoe het is aanstaande maandag bij je echo. Succes!

Ik heb niet veel achter de computer gezeten deze week vandaar dat ik geen antwoord heb gegeven.

Ik had een negatieve uitslag van het bloed en moet nu wachten op mijn ongesteldheid en dan bellen met de dokter op dag 2 en dan gaan we bepalen wat we verder gaan doen. Ik zit al heel sterk te denken aan icsi en niet meer om met een 4e iui poging te beginnen. Ik ben benieuwd wat zijn reactie zal zijn. Ik denk zelf dat hij dit ook beter vindt.

Afwachten maar. Eerst die duivels maar es!

Hedda

Hedda

Hedda

06-12-2008 om 10:08

Beele

Hoop dat het goed met je gaat. Denk vaak aan je.

Hier is de 3e iui poging ook mislukt en raak gewend aan de negatieve uitslagen. Ik bereid me er steeds meer op voor. Deze laatste poging was ik er totaal niet mee bezig. Het is uitzichtloos voor mijn gevoel en denk sterk aan icsi. Ik wil gewoon graag heeeeeel snel zwanger worden van een gezond kindje maar don't we all hier op dit draadje?

Ons draadje is verdwenen en blijf denk ik hier schrijven, anders ben ik ook maar zo alleen. Hier is het dan toch gezellig.

Fijn weekend. Voor iedereen trouwens!

Hedda

Het is toch allemaal wat

al die hormonen, pfff. wat je zegt hedda je bereidt je er elke keer meer op dat het negatief is. ik herhen dat zo. ben dus verleden donderdag naar barrahus geweest, heb bloeduitslagen terug gekregen, bloed uitslagen om te zien of er wat afwijkingen zijn. helemaal goed heel positief dus. maar ooh waarom lukt het dan niet... zo stom allemaal. ik moet een paar kilootjes kwijt raken, en dan denkt de dokter dat het helemaal goed gaat komen. dus heb mezelf op rantsoen gezet hahah. kilootje of 5 wil toch wel kwijt mischien wel wat meer (als het makkelijk gaat hahah)
meiden allemaal sterkte weer
liefs merry

Anna3

Anna3

06-12-2008 om 18:50

Inbraakje voor lean

Hallo Lean,
Volgens mij is het zo dat als je op jonge leeftijd begint te menstrueren, dat je dan juist later in de overgang komt.
Groeten van Anna (41), die ook het -opnieuw- zwanger worden nog niet los kan laten

Elke

Elke

06-12-2008 om 19:01

Hedda (en de rest)

Hedda: Ik heb vannacht heerlijk geslapen! En vanmorgen geen dikke ogen . Vanaf vandaag nog een hormoontje erbij om de eispong tegen te gaan.

Merry: ik duim voor ons voor een goede mooie echo!!

Liefs Elke

Zomaar..

Zomaar even een berichtje om te zeggen dat ik meelees, meehoop en meebid voor jullie allemaal. Niet dat het wat helpt...maar goed...het is het enige wat ik kan doen vanaf de zijlijn...

Pilar

Elke

Elke

07-12-2008 om 18:10

Pilar

Lief van je

Liefs Elke

Elke0

Elke0

07-12-2008 om 18:12

Merry

Heej Merry,

Hoe laat heb je je echo? (ik ben niet nieuwschierig hoor, hahaha)
Ik om half 10, spannend.

Lief El

Elke

ik moet om negen uur, hahah dus we hebben zo rond de zelfde tijd een uitslag van wat er gaat gebeuren. vind je het spannend??heb je al eens eerder een echo gehad??
mijn buik is inmiddels al blauw geprikt, moet natuurlijk twee keer per dag spuiten en toch een paar keer verkeerd geprikt (beetje auw hihih) dus nu een blauw plekje.
nou meid ik zal voor je duimen dat je verder kan, en dat je niet nog dagen hoeft te prikken.
pilar dank je wel voor je lieve berichtje.
hedda hoe is het met je??? heb je voor jezelf al besloten wat je wil en gaat doen??
liefs merry

Lean1

Lean1

07-12-2008 om 19:37

Anna

Goh, is dat wetenschappelijk bewezen??? Dan kan ik er mijn arts mee om de oren slaan....

Ben jij ook bezig met zwanger worden? Jouw naam komt mij erg bekend voor maar ik heb het zo niet even op een rijtje...

Lean

Lean1

Lean1

07-12-2008 om 19:37

Pilar

Thanks voor de steun, dat is altijd fijn!
Lean

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.