Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
Ya

Ya

13-08-2008 om 15:08

Ivf, icsi en mm deel 4


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Anna3

Anna3

26-11-2008 om 12:19

Manda!

Van harte gefeliciteerd met dit geweldige nieuws! Ik mocht het ongeveer een jaar geleden meemaken, en ik weet nog zo goed wat een heeeeerlijk gevoel het is, zo'n echo met een kloppend hartje. Geniet ervan!

Lean1

Lean1

26-11-2008 om 12:50

Manda en merry

Geluk en verdriet, wat ligt het toch dicht bij elkaar!!

Manda, wat een heerlijk nieuws en wat fijn dat kloppende hartje. Het is je gegund..

Merry, ook jou was het gegund, nu wachten op bloed,wel vreemd dat het zo lang uit blijft.
Ik heb dat ook 1 maal gehad na een iui,was 2 weken over tijd, toen dacht men dat er wel iets van een zwangerschap geweest was wat in een heel vroeg stadium weer was afgebroken, zo vroeg dat testen niets uit wezen. Maar wel lang genoeg om de boel qua regelmaat overhoop te gooien. Misschien is dat bij jou nu ook zo. Ik hoop op snelle duidelijkheid voor jou.

Groeten, Lean

Wat herkenbaar

jeetje hoe jij dat omschrijft hoe je je voelt,ik heb dat precies zo. ik heb een heel leuk leven, en hou me zelf dat voor en wil niet verdrietig zijn,ik heb toch verder alles in mijn leven?? dus waarom verdrietig??
ik ben ook vreselijk bang dat het nooit gaat lukken, maar doe er alles aan om toch maar door te gaan. ik zei van de week tegen mijn man dat ik niet meer wou, maar toen het uit mijn mond kwam had ik al spijt van, ik wil niet opgeven, stel je voor dat het wel gaat lukken.
ik heb zelf goede hoop op barrahus, vind het wel wat eng, omdat ik het zo gewend ben in het ziekenhuis, je kent de mensen. in het intake gesprek kwam ook erg naar voren dat hij elk persoon indivudieel bekijkt, elk mens is anders en heeft andere problemen, dus geen protocol. hierbij voelde ik me erg goed. even die stap nemen is alijd wel weer moelijk.
ik heb eigenlijk net gehoord dat het weer mislukt is, en vervolgens hoor ik dat de buurvrouw zwanger is (dat wist ik al) maar dat ze zwanger is van een tweeling, moet zeggen dat ik het nu wel even moeilijk heb. wij vechten er al jaren voor (7jaar) en ben nog nooit zwanger geweest, nog nooit een positieve test gehad, en dan een buurvrouw van 22 jaar net bezig met proberen is zwanger van een tweeling, ooh wat is het leven dan even gemeen, en dan denk ik nog.. ik heb een mooi leven en ik mag niet klagen, dus maar weer slikken en dooraan. soms weet ik het niet meer, en ben ik helemaal aan met mezelf, bah bah bah.
zo ik moest weer even mijn verhaal kwijt, met weer tranen over mijn wangen (moet oppassen dat het niet mijn laptop inloopt straks heb ik kortsluiting)meiden ik wens jullie allemaal heel veel sterkte
liefs merry

Elke

Elke

26-11-2008 om 18:56

Spuiten

Hallo allemaal,

Gisteren hebben we uitleg gehad bij de verpleegkundige over het spuiten en dergelijke. We hebben daar een uur gzeten en al onze vragen zijn beantwoord. Dat vond ik toch wel heel fijn.

Toen moest ik nog keertje mezelf prikken... Nou dat was echt erg. Ik drufde het gewoon niet, hahaha. Na 10 min. toch eindelijk die spuit erin en wat denk je: stelt niks voor!! Hahahaha. Mijn vriend had het er moeilijker mee dan ik. Hij kan niet tegen spuiten :-p

Nou laat de hormonen maar komen!!

Liefs Elke

Grappig

haha ik weet het nog van de eerste keer, het spuiten leek veel erger dan dat het in werkelijkheid is hahah.
ik moet zeggen dat ik het eerste keer thuis prikken wel weer wat enger vond, dan ben je alleen en begin je toch wat te twijfelen of je het wel goed doet. maar na de eerste keer alles gezet te hebben gaat dat ook wel weer.
zoals je zegt laat de hormonen maar komen. ik hoop dat je niet vervelend gaat voelen door de hormonen, en dat je humeur maar normaal mag blijven hahah ik ben soms niet te genieten zegt mijn mannetje hiihihi
sterkte meid en ik hoop dat je toch het verlangde kerstkadootje krijgt
liefs merry

Elke

Elke

27-11-2008 om 13:01

Last?

Heej Merry,

Last van de hormonen?? Oei ik hoop het niet, want ik kan al zo lekker fel reageren. Ik weet niet of hij nog meer aan kan Hahaha.
Nee hoor, hier hebben we het over gehad en ik ga er proberen op letten en hij gaat er heel veel rekening mee houden! Dus het komt goed

Ik laat maandag wel weten hoe het spuiten is gegaan.

Liefs Elke

Lean1

Lean1

27-11-2008 om 17:13

Elke

Ik weet nog dat ik de eerste keer met het oefenen letterlijk zat te huilen van de stress, zo erg vond ik het om te spuiten...
Nu spuit ik als een ouwe junk....

Sterkte!!
Lean

Lean1

Lean1

27-11-2008 om 17:16

Ach merry

Je hebt helemaal gelijk, het leven is absoluut niet eerlijk!! Sommige mensen poppen die kinderen er aan de lopende band uit en willen dat niet eens, en anderen, zoals wij die er alles voor over hebben blijven maar in de wachtkamer.
Ik heb er heel wat tranen om vergoten......

Sterkte meid,

Lean

Merry

ach wat verdrietig, ik vind het ook zo oneerlijk. Niet dat je wil ruilen met die buurvrouw want die heeft vast ook weer rottige dingen in haar leven maar het zou soms wel wat eerlijker verdeelt mogen zijn. Ik stond een tijdje geleden met een spuit in mijn hand en ik begreep opeens niet meer wat de logica er van was, waarom doe je jezelf en je gezin dit aan voor die kleine kans ?

Ik hoop zo dat jullie dit ook mogen mee maken. Een kinderwens doet pijn als die niet vervuld wordt.

Hedda

Hedda

28-11-2008 om 09:46

Merry

Het is heerlijk om hier van je af te schrijven, ik heb ook het idee dat niemand je meer begrijpt dan de mensen die het zelfde overkomen. Gisteren ook weer, het is goed bedoeld hoor maar; "Ben je er niet teveel mee bezig?" NEEEE!! Tuurlijk altijd wel iets maar ik ben zo relaxed hier in. Onbewust misschien niet maar als ik het compleet zou uit schakelen wel zou gaan lukken je hoort alleen de verhalen van de mensen die gestopt zijn met behandelen die opeens wel zwanger raakten, Maar die verhalen hoor je alleen maar. Ik denk dat er genoeg zijn die stoppen en toch ook niet zwanger worden.

Ik ben net als jij nog nooit zwanger geweest en ook geen posi test. Wij zijn bijna 6 jaar bezig. Moedeloos word je wel maar we blijven er tot nu toe voor gaan en ik zeg ook wel eens wanneer ga je opgeven maar dat geeft me een beklemmend gevoel dus daar zet ik mezelf gauw overheen.

Fijn weekend.

Liefs Hedda

Je wordt er gek van

die mensen die zeggen je moet er niet zo mee bezig zijn, pff vermoeiend hoor. als ze nou eens luisteren naar wat, ze zelf zeggen en wat ik zeg. als ik geen hormonen neem heb ik niks dus geen cyclus of wat dan ook dus ook geen kans op zwangerschap. ja hoor niet zoveel mee bezig zijn, is zo makkelijk te zeggen. elke dag hormonen prikken naar het ziekenhuis voor echo enz enz, goh dan moet je er wel mee bezig zijn...toch?? ach en wat je zegt ze zien alleen de positieve dingen die er gebeuren en ze horen nooit de negatieve kanten.
heb gisteren even lekker gehuild op mijn moeders schouder(ook al was het door de telefoon) ik ben echt op het moment een labiel wrak heb nergens zin in. maar opgeven doe ik niet. zal zo met barrahus bellen, dus weer verder gaan want dat is wat ik wil!!!! hedda zit jij nog in je wachtweken?? hou je het een beetje vol??
liefs merry

Hedda

ik heb net gebeld met barrahus, en moet morgen al naar hem toe, ben gisteren avond ongi geworden, dus ze willen bloedprikken en dat moet op de derde dag, jeetje wat ben ik blij dat het zo snel kan. ik was zo bang dat het weer maanden ging duren hahahah zo snel...ben weer een beetje blij... we mogen weer doorstomen!!!joepie hopelijk gaat dit het worden.
leifs merry

Merry

Meid, ik ben blij dat je zo snel al kan komen, en dat je toch weer verder kan, dat geeft toch weer een beetje goede moed, wat je nodig hebt om dit alles vol te houden!
Ik blijf heel erg voor je hopen!

Veel liefs beele.

Ik ook

ik blijf ook mee duimen en hopen, fijn dat je zo snel bij die arts terecht kan, dan gaat het lekker door.

Hedda

Hedda

29-11-2008 om 12:01

Merry

Beele; Ik hoop voor jullie dat jullie wens voor een kleine nog gaat uitkomen want hoop doet ook leven. Ja toch?! Voor ons hoop ik het ook maar ik weet het even niet meer zo goed.

Merry; Wat ontzettend fijn dat je al heen kan. Ik hoop dat je je daar prettig gaat voelen.

Ik moet aanstaande maandag mijn bloed laten prikken maar weet eigenlijk nu al dat deze poging is mislukt. Ik zit met mezelf in de knoop en ben helemaal niet bezig met deze iui. Gisteren is de bom bij me ontploft en ben vandaag ook al de hele tijd aan het janken. Volgende week ga ik eens een afspraak maken met een psycholoog en wie weet kan ik dan eens goed praten over wat me allemaal dwars zit want ik ben veelste hard voor mezelf en ik druk alles maar weg en dat wil ik niet meer, ik wil mezelf niet meer voor de gek houden en wil in het reine komen met mezelf. Zijn wie ik ben en niet maar constant aan mezelf twijfelen twijfelen, bleh ik wil eens wat zekerheden en wou dat alles eens een keer vanzelf gaat, niet dat ik lui wil zijn maar dat ik niet constant overal zo voor hoef te vechten en er zo weinig voor terug krijg.

Ooh wat heerlijk om zo even mijn hard te luchten. Dank jullie voor het luisteren.

Dikke snotter knuffel van mij.

Merry; Ik hoop van je te horen hoe het is gegaan in het Barrahus.

Liefs Hedda

Hedda

Hedda

29-11-2008 om 12:03

Vorige bericht ook aan beele

gericht. Liefs Hedda

Elke

Elke

29-11-2008 om 14:01

Manda bedankt!

Heej Manda

Ik heb je lieve kaart met het hulpstuk ontvangen! Kei bedankt!

Liefs Elke

Och hedda

wat vind ik dit vervelend voor je, huil lekker uit (lucht op)ik kan het me zo voorstellen dat je je zo voelt. wat doet dit toch veel met een mensen leven.
je wilt sterk zijn, maar je mag best even instorten..het is ook niet niks wat je meemaakt!!! ga maar met iemand praten, het helpt echt wel. ooh meisje vind het zo sneu voor je. kop op en schrijf het hier lekker van je af, ga lekker bij je mannetje uithuilen..het mag!!!
ben vanochtend in barrahus geweest, bloedgeprikt, medicijnen mee gekregen (clomid) donderdag echo en dan maar kijken wat alles doet, en dan starten met iui. moet ook nog een 24uurs urine test doen, dus heb twee van die mega flessen mee gekregen hahah moest er wel even om lachen, zie mezelf al helemaal zitten met die flessen hahaha.
als de iui niet aanslaat dan gaan we waarschijnlijk over op icsi omdat er meer vrouwen zwanger raken van icsi dan gewoon ivf, dus ben heel benieuwd. de dokter ging nog even door op mijn vorige behandelingen, hij vindt het zo stom hoe ze dat allemaal doen.. eerste keer ivf had ik 30 eitjes waarvan 14 bruikbaar waar 7 aansloegen maar twee teruggeplaatst krijgen ,en de rest wordt gewoon weggegooid, zo stom vind hij dat, en dat is natuurlijk ook zo, maar je hebt zelf geen idee hoe alles werkt en ze zullen het niet zomaar weggooien...denk je dan. dus ik ben blij dat ik deze stap heb genomen.
hedda kop op, zorg goed voor jezelf en luister naar je gevoel. ik zal voor je duimen maandag (je hebt nog geen gevoel dat je ongi moet worden??? of kan je niet ongesteld worden door medicijnen?? zoals ik vorige week)geen bloed geeft moed hè
zo dit was weer een heel verhaal. wens jullie allemaal een fijn weekend.
liefs merry

Elke

succes ermee, de test heb ik van moeders voor moeders gekregen maar ik heb hem niet meer nodig, ik ben toch al overduidelijk zwanger

Hopelijk brengt het dingetje geluk !

Hedda

hoe is het met je?? kom je al wat uit je diepe dal??
ik wou je even succes wensen voor morgen. ik hoop het zo voor je. het is je gegund meid.
succes liefs merry

Hedda

Hedda

01-12-2008 om 16:59

Merry

Ja het gaat wel weer met me. Gisteren een gezellige dobbelavond gehad met vrienden. Was ontzettend leuk.

Vandaag kregen we een heel triest bericht dat een goeie relatie zelfmoord heeft gepleegd. Het is niet te bevatten. We zitten in een soort roes van hoe kan dit?

Vandaag bloed laten prikken, nu is het weer afwachten wat er uit komt, tevens de uitslag van de t3 waarden. Ik hou je op de hoogte.

Spannende tijden breken voor jou straks weer aan ik hou mijn duimen alvast voor je in top conditie dat ik me zonder moeite suf kan gaan duimen.

Liefs Hedda

Hedda

ooh jeetje wat een rot nieuws, dat is echt niet te bevatten, sterkte.
maar wat goed dat je even je zinnen hebt kunnen verzetten, ff lekker dobbelen, goed zo lekker genieten.
wanneer krijg je de uitslag van je bloed test?? spannend, heb je al wat meer het gevoel dat het gelukt zou kunnen zijn?? nou ja afwachten maar, er zit niks ander op.
ik hou je ook op de hoogte, moet donderdag dus voor de eerste echo. en denk dat ik woensdag de 24 uurs urinetest ga inplannen (want dat moet je wel inplannen, ik zie mezelf nog niet echt die flessen mee nemen naar mijn werk hahah ze zien me aankomen)woensdag heb ik het redelijk rustig, dus dan moet het lukken.
he meid sterkte en ik duim me ook een slag in de rondte voor je.
liefs merry

Elke

Elke

01-12-2008 om 21:57

Het gaat nu beginnen....

Heej dames,

Vanavond heb ik de eerste spuitgezet in mijn buik gezet. Vond het niet leuk om te doen, maar het stelde niks voor, deed geen pijn en het is voor een goed doel!

Liefs Elke

Goed zo

nou laat de hormonen maar komen elke, spannend he wat alles gaat doen. succes meid
liefs merry

Spannend weer

Elke is nu ook echt bezig, Merry bij die nieuwe dokter.

Succes !

Hedda

Hedda

02-12-2008 om 12:39

Merry

Bedankt. Morgen gaan we afscheid nemen en dan is maandag de crematie. Het is zo onwerkelijk. Geen levens vreugde meer hebben is triest maar om er zo een einde aan te maken is niet te bevatten. Er blijven alleen maar vragen???

Ik krijg morgen de uitlslag. Zelf weet ik de uitslag al, vanmorgen al wat bloedverlies nog niet de doorbraak maar het teken dat het komt. Nu is de twijfel gaan we het dit jaar nog 1 keer proberen?

Ja met die flessen op je werk is geen succes. Moet je echt voor thuis zijn of dichtbij huis, ik heb het op een zondag gedaan, dat was lekker makkelijk.
Ben benieuwd naar je echo.

Liefs Hedda

Hedda

Hedda

02-12-2008 om 12:40

Elke

Heel veel succes. Wanneer heb je de 1e echo?

Liefs Hedda

Elke

Elke

02-12-2008 om 13:01

Hedda

Heej Hedda,

Wat klote voor je...
Ik heb maandag mijn eerste echo. Hoeveelkrijg je er eigelijk?

Liefs Elke

Hedda en elke

ooh wat jammer om te horen dat de bloeding zich weer heeft aangemeld bah.
wat betreft die flessen, zondag wordt voor mij ook al een probleem dan werk ik ook altijd hahah dus doe het morgen maar, dan kan ik donderdag het meteen inleveren als ik een afspraak heb staan. ik ben benieuwd of er al wat te zien is met die 5 dagen clomid.
Elke wat betreft de echo's er kunnen wel een aantal volgen, maar het kan ook zo met één klaar zijn (bij mij nooit, maar je weet het nooit)
nou meiden succes met alles.
liefs merry

Lean1

Lean1

02-12-2008 om 16:28

Elke

De kop is er af!! Succes!

Lean

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.