Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
Ya

Ya

13-08-2008 om 15:08

Ivf, icsi en mm deel 4


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Dinsdag

volgende week. Mijn vriend heeft afgelopen week al 2 keer over een zoontje gedroomd die sprekend op dochter leek maar dan met langere haartjes en dus met een piemeltje, gek genoeg moest ik nog naar het ziekenhuis komen toen hij al geboren was

haha.

Anna3

Anna3

17-11-2008 om 14:10

Manda, puregon

Dag Manda,
Ik wil je eerst nog van harte feliciteren met je zwangerschap!! Ik heb in het verleden ook op dit draadje geschreven en voel me nog steeds betrokken.
Je vroeg wat je met de (onaangebroken) Puregon moet doen. Jammer om weg te gooien vind ik, want het is duur spul en sommige vrouwen wringen zich in allerlei bochten om het te kunnen betalen. Je kunt er vast wel iemand blij mee maken.
Ik had destijds ook een flinke hoeveelheid over, na het fantastische nieuws dat ik zwanger was. Ik heb het aan een Nederlandse vrouw gegeven die een oproep had gedaan op zappybaby.be
Anna

Puregon weggeven of verkopen

ik zit even te twijfelen, ik weet dat puregon of pregnyl gebruikt wordt voor afslankmedicatie.

Is die persoon die op zappybaby "Wie kan mij helpen aan Puregon ???? Na betaling graag opsturen (als je niet in de streek woont) !! Ik ben ten einde raad en na alle pogingen + miskraam....." wel eerlijk ?

Kijk als het iemand is die het echt zelf goed kan gebruiken en onder controle staat etc dan kan zij het zo van mij krijgen.

Maar als het een of andere louche manier is om aan pregnyl etc te komen om er afslankspuiten van te maken dan laat ik het liever vernietigen of ze moeten er voor betalen en dan koop ik daar de kinderwagen van oid. Snap je, het moet niet een gehaaide commerciele truc zijn.

De arts zei

dat de misselijkheid van de medicatie kan komen, en dus gewoon doorgaan en afwachten....ik wordt langzaam gek hihihih. de echte test dag is aanstaande zaterdag, maar was vanochtend al in staat om een test te kopen, maar ik heb het niet gedaan...ik durf niet. het is nu natuurlijk nog maar een week geleden dat ik de tp heb gehad,ik probeer toch nog een paar dagen te wachten( de vorige behandelingen werd ik op de tiende dag na de tp weer ongi, dus ik probeer me tot die tijd niet te testen.
he even over die medicijnen, ik zou ook niet zo snel ze verkopen, het blijven medicijnen. ik snap heel goed dat er mensen er om springen, maar zoals jij al zegt er kunnen rare dingen mee gedaan worden en of je dat op je geweten wil hebben? moeilijk dat soort dingen..als je iemand kan helpen, graag natuurlijk. maar als het gaat om iets anders, dan breng ik het liever naar de apotheek. ooh nog een week manda en die zie je het op beeld en wie weet spring dan toch nog een gat in de lucht,en je mag heerlijk hard gaan huilen van geluk. dus jij denkt op het moment toch aan één, ik ben zo benieuwd.
liefs merry

Anna3

Anna3

17-11-2008 om 16:54

Puregon weggeven

Dag Manda,
Nog even over dat weggeven van puregon. Ik snap je bezwaar maar ik vertrouwde haar intuitief. Ze is mij me langs gekomen (ze woonde niet ver bij ons vandaan), heeft haar verhaal gedaan en ik vond het voltrekt geloofwaardig. Voelde me wel 'bezwaard' dat ik zo gelukkig was geweest bij de eerste ivf/icsi zwanger te worden en zij al met de zoveelste poging bezig was.
Groet van Anna

Nee ik doe het niet

ik ga de medicijnen niet aan iemand geven. Ik heb er geen goed gevoel bij. Ik zelf zou het gevaarlijk vinden om van een vreemde medicijnen over te nemen. Het is geen paracetamolletje die je even van een vriendin krijgt.

Nee ik doe het niet, ik ga het morgen naar de apotheek brengen en dan wordt het vernietigd. Ik heb er goed over nagedacht en vind het oprecht heel jammer dat niemand er meer meegeholpen mee is maar ik denk niet dat dit een goede stap is in de ivf/icsi/iui ontwikkeling.

Anna3

Anna3

17-11-2008 om 21:55

Waar de ivf ontwikkeling wel bij gebaat is...

is als de Nederlandse regering ervoor zou kiezen om 6 pogingen in het basispakket te stoppen, zodat vrouwen met vruchtbaarheidsproblemen, die vaak al vele jaren bezig zijn met zwanger worden, een eerlijker kans krijgen. Zwanger worden is als je bent aangewezen op ivf-icsi een lot uit de loterij, bij slechts 3 pogingen.
Wij wonen in een van de rijkste landen, maar hulp bij zwanger worden wordt hier kennelijk als overbodige luxe beschouwd..
Maar dat is een heel andere discussie.
Manda, ik zou zelf eerlijk gezegd ook geen medicijnen accepteren van vreemden, want je wilt er toch 100 procent op kunnen vertrouwen dat het allemaal nog goed is, goed gekoeld is bewaard etc. Behalve misschien als ik het zelf echt niet kan betalen en toch heel graag nog een poging wil doen.

Anna en manda

anna je hebt helemaal gelijk, en dan ook echt gelijk. 3 pogingen is te weinig.
en manda jij hebt ook gelijk, ik zou ook geen medicijnen van een ander aannemen, en ook niet weggeven of verkopen. ik zou me er niet lekker bij voelen.dus morgen maar even naar de apotheek en terugbrengen die hap.
liefs (van nog een steeds misselijke) merry

Er wordt ook door ivf

artsen gepleit om de pogingen op te schroeven tot 6. En dan verplicht stellen dat er telkens max. 1 embryo terug wordt geplaatst. De resultaten per poging zijn dan iets slechter maar omdat er 6 pogingen zijn weer hoger. Het aantal meerlingen wordt daardoor drastisch kleiner waardoor de gevolgen van ivf in zijn geheel weer goedkoper worden.

ja ik ben ook voor 6 pogingen en dan 1 per terugplaatsing tot een bepaalde leeftijd.

Merry, ik voel nog steeds goede vibes, misselijk is misschien wel het goede teken bij jou, ik hoop het zo voor je !

Anna3

Anna3

18-11-2008 om 12:24

1 terugplaatsen

Inderdaad, goed idee, 1 terugplaatsen, dan worden de kosten van 3 extra pogingen vanzelf terugverdiend. Waarom denken de mensen die erover gaan niet beter na. Tweelingen schijnen inderdaad 'duur' te zijn voor de samenleving.
Ik heb zelf destijds 3 embryo's teruggeplaatst gekregen. Ineens kreeg ik het Spaans benauwd, heb er een nacht slecht van geslapen. Kort erop hoorde ik ook nog van mijn tante dat haar buurvrouw (ook ongeveer 40 jaar) met ivf een drieling had gekregen, en dat een van de kindjes gehandicapt was. Na mijn grote blijdschap dat ik zwanger was, was ik voor de tweede keer blij dat het er gewoon 1 was.
Maar 2 kan ook leuk zijn, Manda

ik weet het niet. Ik denk dat het komt zoals het moet komen. Als het er 2 zijn dan vinden we onze weg daarin wel. Maar ik denk wel dat ik opgelucht ben als ik volgende week 1 mooi vruchtzakje met 1 hartje zie kloppen.

Ik ben overigens nog steeds onzeker, er hebben nu in het zwangerschapsdraadje 2 vrouwen een miskraam gehad, vreselijk als je dat meemaakt. Alles op het gebied van kinderen krijgen is zo kwetsbaar. Nou gelukkig zit mijn dochter hier lekker even in de schoolpauze hier, kan er iig nu even niets naars gebeuren met haar

Weggeven medicijnen

Sorry voor deze inbraak... heb hier enige maanden geleden lange tijd meegeschreven en heb helaas moeten afhaken na 3 mislukte ICSI pogingen.
Toch kriebelt het nog bij mijn hubbie en mij. Van de 3 pogingen, heb ik 2 terugplaatsingen gehad. De gyn, wij liepen/ lopen in Düsseldorf na verwijzing uit Hengelo, is echter zeer positief en denkt ons werkelijk te kunnen helpen bij een volgende poging.

Toch hadden wij gekozen om te stoppen, aangezien het toch een behoorlijke aanslag op je lichaam en relatie is. Aangezien ik per dag 450 IE moest spuiten, was nog een poging zelf betalen voor ons helaas geen optie. Al met al zou een poging ons dan zo'n 6000 euro gaan kosten en dat hebben wij niet.

Nu heb ik mij aangemeld, en ben geaccepteerd, bij de Unive. Helaas hebben die de 5e poging verwijderd en ook voor de 4e poging wordt er nog maar 3500 euro vergoed. Al met al gaat dit ons dus nog steeds veel geld kosten.
Ook ik heb van mijn eerste en tweede poging nog puregon liggen. Zowel een ampul van 600 IE als 900 IE. Ik reageerde niet goed genoeg op de puregon, had bijna geen eicellen, max. 3 daarom ben ik voor de 3e poging overgestapt naar menopur waarmee ik 7 eicellen kreeg bij 450 IE. Voor mijn doen dus erg veel. De vriezer hebben wij helaas ook nooit mogen halen, dus na 2 terugplaatsingen hield het echt al op. Omdat wij niet voor IUI of IVF in aanmerking kwamen, hebben wij het hele MM-traject dus super snel doorlopen.

Maar goed, wat wil ik eigenlijk zeggen...
Ik ging vorige week naar de apotheek om te vragen of zijn de puregon terug zouden nemen. Aangezien ik de behandeling in het buitenland volg, heb ik in de 3 pogingen 2500 euro zelf bij moeten betalen. Dat is erg veel geld voor ons en mocht ik hier nog iets terug van krijgen, kan ik dat bij de 4e poging doen. Ik heb er alle begrip voor dat ze dit niet terugnemen, er zullen ongeheid mensen zijn die er misbruik van maken. Toch kan ik het niet over mijn hart verkrijgen dit weg te gooien, of via de apotheek te laten vernietigen. Ik weet uit persoonlijke ervaring hoe het is om dit dure medicijn nodig te hebben. Ik heb me laten vertellen dat voor een ampul van 900 IE een zwembad vol urine nodig is, daarom is het ook zo duur.

Misschien komt het ook omdat ik er zelf nog niet klaar mee ben. In mijn ogen kun je er weinig fouts mee hebben gedaan. Het is een glazen ampul, die je moet open breken om te kunnen gebruiken. Je kunt heel duidelijk zien dat dit niet is gebeurd.
Wie of wie kan ik dus blij maken met mijn overgebleven puregon? Ik hoef er niks voor te hebben, weet dat als je er wel geld voor vraagt, dit berichtje wordt verwijderd. Het heeft mij niet geholpen, maar ongetwijfeld kan ik iemand die ook een poging zelf moet betalen er heel erg blij mee maken.

Ik heb ook nog een ampul menopur liggen, maar die houd ik zelf omdat ik die volgend jaar nog nodig heb. Overigens is de puregon houdbaar tot april 2009. Misschien brengt het weggeven mij geluk en kan ik in de toekomst net zo worden geholpen als ik nu zelf doe.

Ik wil niemand tegen het hoofd stoten met dit berichtje. Ik respecteers ieders keuze, dus ook als je zelf geen goed gevoel hebt bij het weggeven van medicijnen. Mocht niemand zich melden, dan ga ik het aan mijn gyn geven, die hebben ook een koelkastje in het ziekenhuis voor vrouwen die met spoed puregon nodig hebben. Uit eigen ervaring weet ik nl dat dit bij mij in de apotheek niet op voorraad is en besteld moet worden. Maar persoonlijk zou ik er liever iemand mee helpen die anders de medicijnen zelf moet betalen.
Mocht iemand nog twijfelen aan mijn verhaal, dan kun je dit checken op het forum van babyboom, daar schrijf ik ook al lange tijd mee op het onderwerp ervaring met icsi in Düsseldorf.

Iedereen heel veel sterkte en succes toegewenst!

Liefs Nathalie

Nathalie

wat ontzettend jammer/verdrietig dat het niet gelukt is bij jullie !

Weet je wat, ik zal volgende week even vragen aan de gyn als ik weer in de ivf kliniek ben of zij er iets mee kunnen. Het ligt dan nog gezellig naast de bierflesjes in een plastic zak.

En nog steeds misselijk

vanochtend was het wel erg, kwam lijk wit onder de douche vandaan en moest gewoon even tegen de wasbak leunen om bij te komen, nu wat verder op de dag gaat het wel weer, ik durf nog steeds niet te hopen, maar toch kriebelt het wel en begin je aan dingen te denken. ooh wat maak je jezelf gek hè. ik wil nog twee dagen wachten met testen, als het lukt
hou die goede vibes vast manda, misschien helpt het.
liefs merry

Anna3

Anna3

18-11-2008 om 16:02

Nathalie

Dag Nathalie,
Vervelend dat Unive de vijfde poging heeft geschrapt, maar hopelijk is de vierde gewoon raak!!!
Wat die medicijnen betreft, zou mooi zijn als je de puregon kon ruilen voor de menopur, maar ik heb begrepen dat vrouwen meestal met puregon beginnen, en daarna - als de puregon niet 'aanslaat' - eventueel overstappen op menopur, en niet andersom.
In 'mijn' ziekenhuis gebruiken ze tegenwoordig GonalF. Heb wel eens gehoord dat ziekenhuizen dealtjes sluiten met farmaceutische bedrijven. Ook niet zo fris, als je bedenkt dat de ene vrouw beter op het ene medicijn reageert en de andere vrouw beter op het andere medicijn.

Merry

ik zeg het niet hoor maar ik denk dat je ....... bent, dat misselijke wat maar aanhoudt.... hm dat kan toch niet opeens van de medicatie zijn.

Ik hoop het in elk geval en ik voel echt goede fibes !

Oooooohhh

ik hoop het zooooo.
liefs merry

Nu wordt het echt spannend

normaal (zoals bij de vorige ivf pogingen) werd ik de negende en de tiende dag ongi, ooh men ik hou het niet meer. ga vandaag maar weer mijn zinnen verzetten, en mijn vader moet vandaag ook nog onder het mes, voor een hartkatheterisatie, dus ook weer spannnend. ik hoop dat ik over een paar dagen goed nieuws voor hem heb)
ik zal zo eerst maar even naar mijn vader om hem sterkte te wensen. daarna maar even door naar mijn paardjes. dan thuis maar even wat doen. bezig blijven is toch wel het beste geloof ik.
manda hoe is het?? nog een klein weekje.
liefs merry

Merry

doe eens een testje Sterkte voor je vader.

Elke

Elke

19-11-2008 om 14:17

Merry

Tis nu echt spannend voor je! Ik duim super hard voor je!!

Groetjes Elke

Nog geen rood te bespeuren

ik durf nog niks te hopen, stiekumpjes wel hahah.
ik durf ook nog niet naar de drogist om een test te halen, ik ben zo bang voor het negatieve.stel je voor haal ik eindelijk een test en bingo dan gaat het mis. dus ik test nog niet, ooh ik wist niet dat ik zo'n bange poeperd was hahah. ik hou jullie op de hoogte. hahah blijf duimen hè.(ben er gewoon lacherig van..zenuwen)
liefs merry

Ik ga

vandaag toch maar testen, er is hier niks te bekennnen van ongi, geen kramp en niks, alleen nog steeds misselijk. had ik nou gisteren maar een test gehaald, dan had ik nu met vers ochtend plasje kunnen testen.
jullie horen van me.
liefs merry

Weet het niet

heb een test gedaan, clearblue. nu geeft ie een heel klein stukje aan in de plus, dus eigenlijk een paar stipjes omhoog, weet anders ook niet hoe ik het uit moet leggen, dus eigenlijk is het ook weer niks. ooh nu weet ik nog niks. morgen maar weer testen. hellup ik wordt gek
liefs merry

Ohhhhhhh merrry!

ahhhhhhhh spannenddddddd. Ok, ik probeer het mij even voor te stellen. Je hebt een paar stipjes omhoog ? Is er niet zoiets als een streepje er van te maken ?

oh ik moet hem zien, maak een foto stuur hem naar mijn email [email protected].

en toch clearblue is clearblue. Ik denk het toch maar ik durf het niet te zeggen, ja ik denk het echt. Doe nog een test van bijvoorbeeld kruidvat. Ik testte dus positief met die goedkope testjes van 2 voor E 5,-

Lean1

Lean1

20-11-2008 om 10:34

Merry

Oooooohhhhhhhhhh...............
Wat vreselijk spannend................ Ga je vandaag nog een keer testen, of wacht je tot morgen????

Ik blijf checken en duimen!!!!!!
KOM OP!!!! MAAK MIJN DAG, WEEK EN MAAND!!!!!!!!!!!!

Lean

Toch wel raar

ik heb echt tientallen clearblue's gebruikt. Als je niet zwanger bent komt er echt geen vlekje, dan heb je alleen een 'flat line'.

Die vlekjes van jou zijn dus verticaal ?? Ik wil het zien, ik wil het zien !

Jeetje spannend zeg. Mijn 1e test 2 weken geleden was ook vlekkerig maar samen toch echt een duidelijke lichte streep.

Dit is ook wat

test ik nog een keer, gaat het verkeerd, gaat de teststreep niet blauw worden. kan ik weer naar de winkel. zal nu even naar het kruidvat en dan haal ik een hele lading van die dingen. ik zal even proberen of ik er een foto van kan maken.
liefs van nog altijd in spanning wachtende merry

Ya

Ya

20-11-2008 om 14:58

Manda en merry

Hoi hoi,

Ben ik ook weer even. Lees elke dag mee hoor, maar lukt niet altijd om te reageren.
Manda, wat super toch zeg. Ben echt zo blij voor jullie. Wanneer heb je de echo?

Merry, wat is het spannend bij jullie zeg. Red je het nog een beetje. Zenuwslopend he? Ja, je zou denken dat ie dan positief is he, maar moeilijk te zeggen. Nou snel een nieuwe kopen hoor. Ik duim.

Hier wel een beetje moeilijk. Toch steeds meer mensen die wel zwanger worden en ook met ivf en daar heb ik het even moeilijk mee. Voor de duidelijkheid, ik gun het iedereen echt van harte. Wens het niemand toe dat het niet of heel moeilijk lukt.
Ik wil gewoon ook zo graag nog. Twijfel, moet ik de babyspullen nou weg doen ja of nee. Soms denk ik, iedereen behalve ik. Slaat natuurlijk nergens op en ik weet ook wel dat ik al 2 kindjes heb mogen krijgen, maar het is dat gevoel he. Manda, dat weet jij ook wel toch?
Nou goed, in de tussentijd geniet ik natuurlijk van mijn kindjes, maar soms soms soms ..

Ik duim voor jullie hoor.
Lief van Ya

ZOlang je die spullen niet kan weg doen dan ben je er ook nog niet uit, dus bewaren zou ik zeggen. Ik heb wel heel veel weggedaan, ik moest wel want we gingen verhuizen en ik heb altijd gedacht dat als er nog eentje koop ik wel weer een nieuwe 2e hands bugaboo etc zou kopen. En kleertjes heb ik heel veel weg gegeven omdat er veel zwanger werden en dan haalde ik maar weer wat uit mijn mooie voorraad.

Ik heb nooit gehad wat jij omschrijft, ik heb ook weinig met andermans baby's moet ik zeggen. Maar dat is voor iedereen ook anders denk ik.

Ik heb volgende week de echo, ik hoop dat het goed is dat er meteen een goed hartje is, misschien toch een tweeling, nou we weten het dinsdag.

Merry

ahh je maakt het veel te spannend zo. Ja haal een lading en ik plas altijd in een bekertje en dan doop ik die test erin, dat vind ik handiger.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.