Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Vrijdagmiddag borrel, geen behoefte


Kikki39 schreef op 16-09-2023 om 18:09:

wat bedoel je,soms erbij gaan zitten?

Ik denk; een enkele keer even bij de borrel gaan zitten.

Kikki, heb je erover nagedacht om naar een andere baan te gaan zoeken gezien de angstcultuur/onveilige sfeer die er bij jullie heerst?

Zo ja, al actie ondernomen?
Zo nee, kan je uitleggen wat je ervan weerhoudt?

Kikki39 schreef op 07-09-2023 om 17:42:

Kyana, maar ik werkte eerst een andere dag, dus ik kwam nooit op de vrijdagmiddagborrel. Nu werk ik wel op vrijdag en zou ik opeens wel moeten gaan anders zouden ze er wat van vinden. Iedereen die niet op vrijdag werkt komt dus niet op die borrel.

Ik ben er verder altijd met uitjes.

Eerst werkte je op een andere dag....was je toen niet bang dat collega's het raar vonden dat je niet kwam borrelen? Want toen deed je ook niet mee aan de zogenaamde teambuilding. En het is nu op je vrije vrijdagmiddag en het was toen ook op je vrije vrijdagmiddag. Als je redeneert zoals jij, dan had je er voorheen ook voor naar het werk 'moeten' komen.

Bolmieke schreef op 16-09-2023 om 18:17:

Suusepluus heeft zich vandaag aangemeld bij het forum en een oproep voor het invullen van haar enquete gedaan en overal snelle kleine berichtjes geplaatst.

Ja, uitermate irritant, van die nietszeggende reacties in soms best beladen draadjes. Onbeschoft zelfs, vind ik. Maar ja, ze houdt zich wel aan de forumregels …

Kikki39

Kikki39

17-09-2023 om 15:21 Topicstarter

ArianneH schreef op 16-09-2023 om 22:22:

Kikki, heb je erover nagedacht om naar een andere baan te gaan zoeken gezien de angstcultuur/onveilige sfeer die er bij jullie heerst?

Zo ja, al actie ondernomen?
Zo nee, kan je uitleggen wat je ervan weerhoudt?

Nee hoor, dat wil ik ook niet, zit er verder prima.

Kikki39

Kikki39

17-09-2023 om 15:22 Topicstarter

Wilmamaa schreef op 17-09-2023 om 00:15:

[..]

Eerst werkte je op een andere dag....was je toen niet bang dat collega's het raar vonden dat je niet kwam borrelen? Want toen deed je ook niet mee aan de zogenaamde teambuilding. En het is nu op je vrije vrijdagmiddag en het was toen ook op je vrije vrijdagmiddag. Als je redeneert zoals jij, dan had je er voorheen ook voor naar het werk 'moeten' komen.

De mensen die er niet op vrijdag werken daar vraagt niemand naar en die komen ook echt niet terug, dat verwachten ze ook niet. Maar nu ik wel op de vrijdag werk verwachten ze het wel, ik vind dat eigenlijk ook logisch. Ik dacht meteen van: oh ,dan ga ik op vrijdag werken, dan zit ik wel met die borrel.

Kikki39 schreef op 17-09-2023 om 15:21:

[..]

Nee hoor, dat wil ik ook niet, zit er verder prima.

Kan ik me voorstellen ik heb in mijn omgeving nogal wat mensen in het onderwijs werken maar geen van hen kan een contract krijgen waarbij ze op enige dag direct na schooltijd vrij zijn.

Annaniem2023 schreef op 06-09-2023 om 22:30:

maar goed, terug naar jou. Iedereen vindt hier wel zo’n beetje dat je niet verplicht bent naar de borrel te gaan.
ik ben het wel met decembermama eens. Vreemde tijd 14 uur iedere vrijdag borrel. Ik dacht dat docenten elke dag van 8 tot minstens 17 uur werkten om genoeg uren te maken om hun eindeloze vakanties in te halen. Hun werkdruk is dus blijkbaar minder erg dan ze ons voorspiegelen.

Rare reactie........ Je maakt niet alle uren op school, veel werk (nakijken, voorbereiden enz) doe je thuis, dus dat kan ook 's avonds en in het weekend

bieb1963 schreef op 17-09-2023 om 17:38:

[..]

Rare reactie........ Je maakt niet alle uren op school, veel werk (nakijken, voorbereiden enz) doe je thuis, dus dat kan ook 's avonds en in het weekend

Wat een onzin je hebt op school een prima werkplek beschikbaar kom gewoon op tijd en maak je uren daar en laat zien dat je echt zoveel werk hebt. Ken er genoeg die roepen tegen mij "ja maar elke avond als de kinderen om 20:00 op bed lig zit ik nog een uur of soms wel 2 thuis te werken" en die vergeten wel dat ze om 8:00-8:15 op school aankomen en om 16:00 alweer op de fiets naar huis zitten. 

Als ze om 14:00 al zitten te borrelen hebben ze dus elke week ergens eerder de week al 3,5 uur overgewerkt elke week dus en ook de parttimers.

Kikki39 schreef op 06-09-2023 om 20:15:

ja, ieder heeft zijn eigen klas, maar ze vinden dan dat je op een eilandje zit. Er moet meer verbinding komen. We hebben al een aantal keren een coach gehad waarbij er dan flink gehuild werd, soms was het een zooitje in het team met veel geroddel, daar moest dan weer een coach bijkomen, waar je dan in een kring moest gaan staan en naar voren stappen als je iets dwars zat. Of je werd alleen op een kamer geroepen en kreeg je allerlei poppetjes voor je neus en dan moest je iedereen neer gaan zetten hoe je vond dat ze in het team stonden. Allerlei teamdagen hebben we gehad.

Oh god, in zo'n team heb ik ook een tijdje gezeten (ook onderwijs). Van die groepssessies over sociale veiligheid met een coach erbij, acteurs met rollenspellen. Veel gehuil klinkt mij ook bekend in de oren. Vre-se-lijk, ook veel geroddel, er werden heel veel privédingen gedeeld, sommige collega's gingen ook in het weekend vriendschappelijk met elkaar om en leuke dingen doen samen. Ik vond het heel ingewikkeld, want het was blijkbaar niet hetzelfde als vriendschap (mijn gevoelige punt). Ik heb ervan geleerd dat ik me nu wat meer afzijdig hou met dat soort dingen, het leverde me niet echt voordeel voor het werk op ofzo en vriendschappen dus ook al niet. Zo'n vrijmibo zou ik dus ook laten zitten of alleen af en toe gaan. En als je het kunt ergens anders solliciteren. 

Waar het aan ligt.... ik zou haast denken dat er teveel vrouwen zijn, maar er waren ook veel mensen met issues in die groep (scheidingen, jeugdtrauma's, eigen identiteit nog aan het ontdekken etc).

Decembermamma schreef op 17-09-2023 om 17:48:

[..]

Wat een onzin je hebt op school een prima werkplek beschikbaar kom gewoon op tijd en maak je uren daar en laat zien dat je echt zoveel werk hebt. Ken er genoeg die roepen tegen mij "ja maar elke avond als de kinderen om 20:00 op bed lig zit ik nog een uur of soms wel 2 thuis te werken" en die vergeten wel dat ze om 8:00-8:15 op school aankomen en om 16:00 alweer op de fiets naar huis zitten.

Als ze om 14:00 al zitten te borrelen hebben ze dus elke week ergens eerder de week al 3,5 uur overgewerkt elke week dus en ook de parttimers.

Waarom moet je dat laten zien en aan wie?


Decembermamma schreef op 17-09-2023 om 17:48:

[..]

Wat een onzin je hebt op school een prima werkplek beschikbaar kom gewoon op tijd en maak je uren daar en laat zien dat je echt zoveel werk hebt. Ken er genoeg die roepen tegen mij "ja maar elke avond als de kinderen om 20:00 op bed lig zit ik nog een uur of soms wel 2 thuis te werken" en die vergeten wel dat ze om 8:00-8:15 op school aankomen en om 16:00 alweer op de fiets naar huis zitten.

Als ze om 14:00 al zitten te borrelen hebben ze dus elke week ergens eerder de week al 3,5 uur overgewerkt elke week dus en ook de parttimers.

Echt weer een heel vreemde reactie. Wat weet jij nou wat een leerkracht precies doet?? Als je om 8 uur op school bent en om 4 uur naar huis gaat, dan heb je er al 8 uur op zitten....... Eventueel kun je daar een pauze van een half uur aftrekken, maar meestal is dat helemaal niet zo ivm continuroosters en de kinderen dus dan ook toezicht nodig hebben. Maar al ga je van 7,5 uur uit, met de uren die je thuis maakt (en ja, dat zijn er heel wat) daarbij opgeteld kom je op veel meer uit. En als je dan op een vrijdag een keer na de lessen om 2 uur gaat borrelen, wat zegt dat dan? Het werk wat je dan voor de volgende week nog moet doen (nakijken, voorbereiden enz), die doe je die keer niet op die vrijdagmiddag, maar dus in het weekend. Maakt dat uit?

bieb1963 schreef op 20-09-2023 om 13:50:

[..]

[..]

Echt weer een heel vreemde reactie. Wat weet jij nou wat een leerkracht precies doet?? Als je om 8 uur op school bent en om 4 uur naar huis gaat, dan heb je er al 8 uur op zitten....... Eventueel kun je daar een pauze van een half uur aftrekken, maar meestal is dat helemaal niet zo ivm continuroosters en de kinderen dus dan ook toezicht nodig hebben. Maar al ga je van 7,5 uur uit, met de uren die je thuis maakt (en ja, dat zijn er heel wat) daarbij opgeteld kom je op veel meer uit. En als je dan op een vrijdag een keer na de lessen om 2 uur gaat borrelen, wat zegt dat dan? Het werk wat je dan voor de volgende week nog moet doen (nakijken, voorbereiden enz), die doe je die keer niet op die vrijdagmiddag, maar dus in het weekend. Maakt dat uit?

Wat is er vreemd ? Docenten werken in de normale weken 45 uur om de vakanties te compenseren. Heel leuk maar dan heb je dus met 7,5 uur per dag (4x) en elke week op vrijdag maar 5,5 uur flink wat uren te kort.

Of je dat voorbereidingswerk nu op school doet of thuis maakt niet uit. Kikki kan dat lekker op vrijdagmiddag thuis doen, terwijl haar collega's borrelen en het misschien in het weekend nog moeten doen. Ieder zijn keuze toch?

Decembermamma schreef op 20-09-2023 om 16:58:

[..]

Wat is er vreemd ? Docenten werken in de normale weken 45 uur om de vakanties te compenseren. Heel leuk maar dan heb je dus met 7,5 uur per dag (4x) en elke week op vrijdag maar 5,5 uur flink wat uren te kort.

Ja, al die andere uren gewoon thuis, dat is altijd  al zo geweest, niks nieuws. Overigens sinds de pandemie is het sowieso heel gewoon om (deels) thuis te werken, dus waarom hou je je zo van de domme? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.