Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Vrijdagmiddag borrel, geen behoefte


Ik werk ook op een middelbare school waar dit gebruikelijk is vanaf half 4 of zo. En reuze gezellige teamversterkende gewoonte.  Er wordt ook wijn gedronken en bier wat ik eigenlijk ook liever niet zag. Niet dat dat overdreven veel wordt maar mensen gaan daarna wel in de auto naar huis. Slechte gewoonte.

Kikki39

Kikki39

06-09-2023 om 16:59 Topicstarter

niet iedereen drinkt alcohol, je mag natuurlijk ook fris pakken.

Pippeltje zijn er ook mensen die niet meedoen?

Ik wil ook niet dat ze zeggen, oh Kikki komt ook nooit wat een raar mens. 
En volgens mij doet iedereen mee, en degene waarvan ik denk ze ook niet mee zouden doen die werken niet op vrijdag. Trouwens ik heb geen jonge kinderen dus die smoes heb ik niet.
Nu is mijn week op mijn werk dan ook echt langer, de andere dag was ik gewoon om 2 uur weg en nu ik de vrijdag heb en mee zou borrelen ben ik om 5 uur dan weg. Trouwens mijn werktijd is tot 2 uur.

Ik heb al moeite in een groep, dus ik vind dit echt vreselijk, maar dat weten ze niet van mij, want ik kan soms met een uitje heel gezellig mee doen. En alle uitjes doe ik al mee.

Kikki39 schreef op 06-09-2023 om 16:59:

niet iedereen drinkt alcohol, je mag natuurlijk ook fris pakken.

Pippeltje zijn er ook mensen die niet meedoen?

Ik wil ook niet dat ze zeggen, oh Kikki komt ook nooit wat een raar mens.
En volgens mij doet iedereen mee, en degene waarvan ik denk ze ook niet mee zouden doen die werken niet op vrijdag. Trouwens ik heb geen jonge kinderen dus die smoes heb ik niet.
Nu is mijn week op mijn werk dan ook echt langer, de andere dag was ik gewoon om 2 uur weg en nu ik de vrijdag heb en mee zou borrelen ben ik om 5 uur dan weg. Trouwens mijn werktijd is tot 2 uur.

Ik heb al moeite in een groep, dus ik vind dit echt vreselijk, maar dat weten ze niet van mij, want ik kan soms met een uitje heel gezellig mee doen. En alle uitjes doe ik al mee.

Gewoon eerlijk zijn; het is mijn ding niet en ik heb andere dingen te doen. Wat die dingen zijn doet niet ter zake. Waarom ga je er op voorhand al vanuit dat ze je daarom een raar mens zullen vinden. Weer die angst....terwijl de kans groot is dat het je collega's niks uitmaakt.

Ragebol schreef op 06-09-2023 om 16:04:

[..]

Wij stoppen hier vrijdags om 15:00 voor de borrel.

Dan drinken we een biertje op de werkvloer en haalt er iemand snacks. Ze roken hier zelfs tijdens de borrel binnen. Het ligt denkt ik heel erg aan de bedrijfscultuur.


Binnen roken? Bij ons mag het niet eens buiten op het terrein,  ook niet door medewerkers van de ander bedrijven die er gevestigd zijn gewoon niet meer.

Kikki39

Kikki39

06-09-2023 om 17:38 Topicstarter

Gingergirl schreef op 06-09-2023 om 17:03:

[..]

Gewoon eerlijk zijn; het is mijn ding niet en ik heb andere dingen te doen. Wat die dingen zijn doet niet ter zake. Waarom ga je er op voorhand al vanuit dat ze je daarom een raar mens zullen vinden. Weer die angst....terwijl de kans groot is dat het je collega's niks uitmaakt.

Mmcgaignaill zegt ook dat ze er wel wat van vindt van mensen die nooit meegaan, vandaar dat ik daar ook bang voor ben.

Ik ben wel altijd bij de personeeluitjes

Kikki39 schreef op 06-09-2023 om 17:38:

[..]

Mmcgaignaill zegt ook dat ze er wel wat van vindt van mensen die nooit meegaan, vandaar dat ik daar ook bang voor ben.

Ik ben wel altijd bij de personeeluitjes

Ik ben ook forummer en mij zou het niks uitmaken. Een andere forummer vindt er wel iets van, mag ook. 

Dus omdat een iemand iets vindt ontstaat er bij jou meteen angst dat jouw collega's ook zo zullen denken. Dat is toch niet logisch.

En dan nog...ik weet niet om hoeveel collega's het gaat maar wat kan het je schelen als 1 of 2 er wel iets van vinden? Jij zal ongetwijfeld ook weleens ergens iets van vinden, iedereen vindt weleens ergens iets van. Gewoon niks van aantrekken.

En anders ga je, zeg eens in de 6 weken een half uurtje. Ben er soms toch bij. 

Kikki39

Kikki39

06-09-2023 om 17:53 Topicstarter

nee, ik open dit topic omdat ik al bang ben iemand er iets van vindt. Ik vind het ook zo lastig om weg te lopen, hè fijn weekend allemaal. Maar jullie vinden het dus niet echt een verplichting?

Kikki39 schreef op 06-09-2023 om 17:53:

nee, ik open dit topic omdat ik al bang ben iemand er iets van vindt. Ik vind het ook zo lastig om weg te lopen, hè fijn weekend allemaal. Maar jullie vinden het dus niet echt een verplichting?

Nee totaal niet. 

Volgens mij is het altijd zo dat er mensen zijn die het leuk vinden en mensen die er niks aan vinden. Zeker als je al vrij bent, is het toch je eigen keus wat je met die tijd doet?

En ik ken echt meer mensen die nooit daaraan mee doen, en snap ook goed dat er mensen zijn die hun vrije tijd liever op een andere manier doorbrengen.
En ik zou me zéker niet storen aan het idee dat 'andere mensen er wat van vinden als ik niet mee doe met de borrel'.

In jouw geval, als het ook echt leuke mensen zijn waar je leuk mee kan kletsen, zou ik een keer (maar zeker niet regelmatig!) een frisje meepakken tot half 3. Als je überhaupt geen binding voelt (of wilt voelen), zou ik dat ook skippen .

Kikki39 schreef op 06-09-2023 om 17:53:

nee, ik open dit topic omdat ik al bang ben iemand er iets van vindt. Ik vind het ook zo lastig om weg te lopen, hè fijn weekend allemaal. Maar jullie vinden het dus niet echt een verplichting?

Nee

Kikki39

Kikki39

06-09-2023 om 18:03 Topicstarter

ik ben ook bang dat mijn baas er iets van vindt. Daarbij vind ik dat op mijn werk er zoveel waarde wordt gehecht aan de omgang met elkaar. Studiedagen staan in het teken van je gevoelens en elkaar verbinden, ze hadden het al over een weekend weg en uitjes vinden ze geweldig. Ik heb een enkele collega met wie ik het 1 op 1 ook gezellig vindt. Maar in een groep, ik haat het, maar je doet er niks aan , want het hoort erbij. En ik snap dat samenwerking belangrijk is, maar 4 keer per jaar een borrel vind ik wel voldoende. Er wordt eindeloos gepraat over wie ben je, communicatie, gevoelens en er wordt ook vaak gehuild. Ik heb er wel moeite mee en wil er ook wel iets aan doen, maar weet het niet zo goed, omdat ik gewoon niet zo ben en voel me dan echt een buitenstaander hierin.

Kikki39 schreef op 06-09-2023 om 17:38:

[..]

Mmcgaignaill zegt ook dat ze er wel wat van vindt van mensen die nooit meegaan, vandaar dat ik daar ook bang voor ben.

Ik ben wel altijd bij de personeeluitjes

Dit is weer zo'n angst van je. Je weet inmiddels toch wel dat je nogal buiten proportie op veel dingen reageert. Je te verl aantrekt van wat anderen misschien wel denken.

Je blijft invullen voor anderen en daar op acteren. Ga daar eens mee aan de slag.

Kikki39 schreef op 06-09-2023 om 17:53:

nee, ik open dit topic omdat ik al bang ben iemand er iets van vindt. Ik vind het ook zo lastig om weg te lopen, hè fijn weekend allemaal. Maar jullie vinden het dus niet echt een verplichting?

Absoluut niet. Je wordt betaald om je werk te doen niet om te borrelen.

Het is toch buiten werktijd, natuurlijk is het geen verplichting. Binnen werktijd is het al discutabel, staat vast niet in je functie omschrijving.
Ik vind eigenlijk mensen die hier iets van vinden raarder dan de mensen die er niet bij zijn. 
Ik zou er echt niet aan beginnen hoor, zit je er straks elke week aan vast terwijl je het verschrikkelijk vindt.
En misschien bij jezelf nagaan waarom je het zo erg vindt als je collega's het raar zouden vinden. Wat maakt het uit? 

En raar verhaal zeg, op je werk praten over wie je bent, gevoelens en zelfs vaak huilen? Is dat dan in een soort van verplichte settingen? Of met collega's met wie je het toevallig goed kan vinden? Indien dat eerste vind ik het best vergaande vermenging van zakelijk en privé. Je hoeft echt niet elkaars diepste zieleroerselen te kennen om goed samen te werken. 

Kikki39

Kikki39

06-09-2023 om 18:48 Topicstarter

dat gebeurd vaak met studiedagen..Bv Onderzoeken welke rol wie heeft in een team en daar komen vaak veel emoties los, daar moet je dan best wat over jezelf vertellen. Heb ik ook al een hekel aan. Laatste schooldag hebben we een borrel en is vaak iedereen aan het huilen.Er is ook heel veel verloop geweest in het team wat ook veel emoties oplevert. Maar misschien gebeurt dit ook meer in het onderwijs?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.