Poepiedoepie
09-05-2022 om 22:31
Wat moet ik doen??? Zo moeilijk.....
Ik heb een groot probleem waar ik niet uitkom, dus ik heb wat advies nodig.
Mijn ex en ik zijn ,op en af , zo'n 22 jaar samen geweest.
In het begin was deze relatie nogal onstuimig en is het een aantal keren aan en uit geweest.
Later zijn we getrouwd en hebben we een dochter gekregen samen. Ze is nu 15, heeft een vriend waar ze stapel op is.
Hij is ontzettend lief voor haar en ook ik ben erg op hem gesteld.
Sinds 2 jaar hebben we er een pleegdochter bij.
Vanaf dat moment is alles bergafwaarts gegaan.
Onze pleegdochter komt uit een gezin waarvan moeder is overleden toen ze 4 was en vader op dit moment in de gevangenis zit.
Haar vader ken ik persoonlijk en is een erg narcistische man die vreselijk goed is in mensen manipuleren.
Niet erg raar dat pleegdochter dat trekje heeft overgenomen.
Ze mag graag haar zin doordrukken en als dat niet lukt gaat ze huilen.
Ik ben daar absoluut niet gevoelig voor, maar mijn ex dus wel.
Hij kan er niet tegen als ze huilt en is dan geneigd haar toch haar zin te geven.
Ik ging er tegen in en vertelde haar dat ze "normaal" moest doen
Het duurde dus niet lang voor dat voor wrijvingen tussen haar en mij ging zorgen.
Ik ging de confrontatie met haar aan een dat beviel haar helemaal niet.
We hadden dan ook vaak woordenwisselingen en mijn ex stond daar dan een beetje tussen in, uiteindelijk gaf dat dus ook spanningen tussen ons.
Die zijn zo hoog opgelopen dat we uiteindelijk uit elkaar gegaan zijn.
Hij heeft het uitgemaakt.
Gelukkig wonen we apart, dus we hadden geen gedonder met verhuizen enzo.
Pleegdochter probeerde ons meteen tegen elkaar uit te spelen door mij te vertellen dat ze het niet leuk vind dat we uit elkaar zijn en ex te vertellen dat ze opgelucht is dat het zo is.
Dat maakt het voor mij extra moeilijk dus heb ik mijn contact met pleegdochter op een laag pitje gezet, maar niet helemaal verbroken. Ze was hier ook altijd welkom.
En als ze me nodig had mag ze me altijd bellen appen oid.
Nu mijn probleem:
Om het verhaal iets duidelijker te maken zal ik het hebben over biodochter en pleegdochter om ze uit elkaar te houden.
Pleegdochter heeft sinds ongeveer een half jaar een vriend.
Deze vriend was voor hij iets kreeg met pleegdochter tot over zijn oren verliefd op biodochter.
Biodochter was wel geintereseerd maar bang door ervaringen in het verleden dus ze hield het een beetje af.
Pleegdochter heeft toen achter haar rug contact met hem opgenomen en einde van het liedje was dat ze uiteindelijk iets kregen.
Biodochter vond dat niet erg netjes maar was er verder niet heel erg van van slag.
Biodochter heeft een paar weken erna haar eigen vriend ontmoet, en ze zijn heel happy samen.
Pleegdochter en vriendje zijn meestal ook heel happy samen maar ze is erg jaloers ingesteld en mag hem graag claimen.
Ze heeft ook liever niet dat biodochter veel contact met hem heeft, blijkbaar ziet ze hem als concurentie terwijl daat helemaal geen reden voor is, ze zijn gewoon vrienden, niks meer niks minder.
Maar nu hadden ze besloten dat ze biodochter moesten gaan "testen " omdat ze het idee hadden opgevat dat biodochter, ondanks haar vriendje, gevoelens had voor vriendje van pleegdochter.
Ze hebben dus een val voor haar opgezet.
Biodochter trapte er niet in ,maar voelde zich ontzettend gekwetst door zowel pleegzusje als haar vriendje.
Pleegzusje voelt echt als zusje duscextra pijnlijk , en door het hele akkefietje had ze ook nog haar eigen vriendje kunnen verliezen.
Ex reageerde door tegen pleegdochter te zeggen dat hij dit echt niet vond kunnen, en dat was het dan
Nu wil dochter dus eigenlijk niet meer thuis wonen ( ze wonen beiden bij papa, mijn ex dus), en liever weer bij mij.
Niet alleen om dit gedoe, maar ook omdat papa blijkbaar niet te genieten is sinds het tussen hem en mij over is ,en dat op de meiden af reageerd.
Er is nog wel meer wat meespeeld maar kortomdebocht is biodochter op dit moment niet gelukkig bij ex in huis.
Pleegzorg weet hier niks van, en we hebben altijd met ze afgesproken dat biodochter niet onder de opvang van pleegdochter mag lijden en dat is nu precies wat er aan de hand is, want bio en pleegdochter kunnen elkaar niet meer luchten en de hele situatie met pleegdochter groeit mijn ex duidelijk boven het hoofd.
Wat moet ik nu doen.
Natuurlijk mag biodochter hier weer komen wonen, geen probleem. Maar ik wil niet dat mijn ex het idee krijgt dat ik hem op deze manier " terug wil pakken" want dat is helemaal niet de bedoeling.
En stel ik pleegzorg op de hoogte van deze situatie???
Ik wil niet met modder gooien maar ik maak me echt bezorgd om mijn biodochter en ik ben bang dat mijn ex zo bezig is met al pleegdochters sores dat hij biodochter een beetje " vergeet"
Wat is wijsheid???
Poepiedoepie
10-05-2022 om 10:31
SuzyQFive schreef op 10-05-2022 om 10:13:
Jullie hadden pleegzorg al moeten inschakelen toen pleegdochter voor problemen begon te zorgen tussen jullie. Want nu hebben jullie in niemands belang gehandeld. Volgens jou is dit ook de reden van jullie scheiding. Dat is achteraf de koe in de kont kijken dus om verdere escalaties te voorkomen zou ik pleegzorg alsnog inschakelen.
Dat heb ik ook meteen gedaan, maar ex bagaliseerde elke keer de problemen als ik ze aangaf, en pleegzorg had gewoon niet zoveel haast.
Ik was er na 2 jaar trekken , vragen, zeuren helemaal klaar mee.
En nu loopt het dus vast.......
LostJellyfish83
10-05-2022 om 10:32
Wat een puinhoop.
Ik zou biodochter bij jou laten wonen, pa maakt er een zooi van en zij is nu de dupe daarvan. Dat heeft toch niks te maken met 'hem terug willen pakken' ergens voor.
Poepiedoepie
10-05-2022 om 10:38
Mug schreef op 10-05-2022 om 10:32:
Wat een puinhoop.
Ik zou biodochter bij jou laten wonen, pa maakt er een zooi van en zij is nu de dupe daarvan. Dat heeft toch niks te maken met 'hem terug willen pakken' ergens voor.
Dat is het ook niet, ik hou niet van terug pakken en moddergooien, dat is niet aan mijn besteed.
Ik maak me puur zorgen om mijn biodochter die eigenlijk overal tussen in valt.
Maar ik wil het niet moelijker maken of de druk op ex nog extra verhogen door te gaan " snitchen" bij pleegzorg
GrandioseZebra62
10-05-2022 om 10:47
Poepiedoepie schreef op 10-05-2022 om 10:38:
[..]
Dat is het ook niet, ik hou niet van terug pakken en moddergooien, dat is niet aan mijn besteed.
Ik maak me puur zorgen om mijn biodochter die eigenlijk overal tussen in valt.
Maar ik wil het niet moelijker maken of de druk op ex nog extra verhogen door te gaan " snitchen" bij pleegzorg
Die kan toch gewoon zeggen dat ze bij jou wil wonen??
En ik veronderstel dat pleegkind familie van je man is? Ik moet eerlijk zeggen dat ik het probleem niet echt zie.
LostJellyfish83
10-05-2022 om 10:48
Battle-Royale schreef op 10-05-2022 om 10:47:
[..]
Die kan toch gewoon zeggen dat ze bij jou wil wonen?? En ik veronderstel dat pleegkind familie van je man is? Ik moet eerlijk zeggen dat ik het probleem niet echt zie.
Ik eerlijk gezegd ook niet. Biodochter wil bij haar moeder gaan wonen, dat is alles. Nou, dan doet ze dat toch..
GrandioseZebra62
10-05-2022 om 10:53
Mug schreef op 10-05-2022 om 10:48:
[..]
Ik eerlijk gezegd ook niet. Biodochter wil bij haar moeder gaan wonen, dat is alles. Nou, dan doet ze dat toch..
Ik lees biodochter is pissed omdat pleegdochter het aangelegd heeft met een gast die zij zelf toch niet wilde, pleegdochter wilde testen of er echt geen gevoelens waren en heeft een soort val opgezet waar biodochter wel/niet is ingetrapt, ze is er in elk geval pissed over. En pa doet een paringsdansje met de moeder van het vriendje van pleegdochter wat gewoon kan gezien pa vrijgezel is.
LostJellyfish83
10-05-2022 om 10:59
Battle-Royale schreef op 10-05-2022 om 10:53:
[..]
Ik lees biodochter is pissed omdat pleegdochter het aangelegd heeft met een gast die zij zelf toch niet wilde, pleegdochter wilde testen of er echt geen gevoelens waren en heeft een soort val opgezet waar biodochter wel/niet is ingetrapt, ze is er in elk geval pissed over. En pa doet een paringsdansje met de moeder van het vriendje van pleegdochter wat gewoon kan gezien pa vrijgezel is.
Ik las het ook. Echt puberdrama 🤣
Ik denk maar zo dat Biodochter niet voor niets vraagt om bij ma te komen wonen. Dan doet ze dat toch gewoon.
GrandioseZebra62
10-05-2022 om 11:02
Mug schreef op 10-05-2022 om 10:59:
[..]
Ik las het ook. Echt puberdrama 🤣
Ik denk maar zo dat Biodochter niet voor niets vraagt om bij ma te komen wonen. Dan doet ze dat toch gewoon.
Ik denk eerder dat biodochter en pleegdochter niks aan elkaar onderdoen qua dramagedrag. En pleegdochter voelt na 2 jaar serieus al als een zusje voor biodochter?
LostJellyfish83
10-05-2022 om 11:04
Battle-Royale schreef op 10-05-2022 om 11:02:
[..]
Ik denk eerder dat biodochter en pleegdochter niks aan elkaar onderdoen qua dramagedrag. En pleegdochter voelt na 2 jaar serieus al als een zusje voor biodochter?
Oh, ik denk ook zeker dat ze allebei voor drama zorgen. Des te beter om ze (voorlopig) niet bij elkaar te laten wonen toch?
absor
10-05-2022 om 11:15
goed idee dat ze uit elkaar gaan wonen. Simpelste oplossing
Verder waarom toen de keuze om aan pleegzorg te gaan beginnen?
Biebel
10-05-2022 om 11:20
Mug schreef op 10-05-2022 om 11:04:
[..]
Oh, ik denk ook zeker dat ze allebei voor drama zorgen. Des te beter om ze (voorlopig) niet bij elkaar te laten wonen toch?
Zeker. Maar vlak de drama verhogende moeder niet uit. Iemand die termen als snitchen bij pleegzorg gebruikt en precies weet wat de inhoud van de relatie tussen de ex en zijn nieuwe vriendin (op haar beurt weer een vriendin van moeder en moeder van vriendje) is niet echt bezig om rust in de tent te krijgen.
Het leest als een gtst seizoen. Haal je dochter bij je in huis en probeer samen het drama los te laten. Leg uit aan pleegzorg waarom je je dochter daar weghaalt, zodat pleegzorg zelf kan besluiten of pleegdochter meer nodig heeft dan alleen een pleegvader. En probeer wat meer een moeder ipv een beste vriendin te zijn voor je biodochter.
Viva-amber
10-05-2022 om 11:22
To, het heeft allemaal wel een heel hoog gehalte: iedereen doet het fout behalve ik. Jullie maken er als volwassen mensen een puinhoop van. Een moeder van twee dochters die niet bij haar wonen, dat heeft ook een reden. Ik zou eens beginnen met wat zelfreflectie, want met al dat gewijs ga je ook de oorlog niet winnen.
Ysenda
10-05-2022 om 11:29
MoederBarberin schreef op 10-05-2022 om 09:25:
[..]
Dochter is 15 en mag zelf kiezen. Ik denk ook dat het goed is voor haar om zelf bij vader aan te geven dat ze bij jou wil wonen. Zo leert ze dat ze zichzelf niet weg hoeft te cijferen om andermans gevoelens te sparen en dat ze voor zichzelf op mag komen. Als ze het moeilijk vindt kun je mee ter ondersteuning
dat ze 15 is betekend NIET dat ze zelf mag kiezen, als de ouders er niet uitkomen kunnen ze door een rechter gehoord worden en wordt hun mening meegenomen bij het besluit. Maar zelf kiezen nee, dat is pas als ze 18 zijn.
Viva-amber
10-05-2022 om 11:33
Behalve bel maar wanneer je contact wil; wat zou je zelf nog kunnen doen om op een positieve manier bij te dragen aan het leven van deze twee meiden?
Ysenda
10-05-2022 om 11:34
Viva-amber schreef op 10-05-2022 om 11:22:
To, het heeft allemaal wel een heel hoog gehalte: iedereen doet het fout behalve ik. Jullie maken er als volwassen mensen een puinhoop van. Een moeder van twee dochters die niet bij haar wonen, dat heeft ook een reden. Ik zou eens beginnen met wat zelfreflectie, want met al dat gewijs ga je ook de oorlog niet winnen.
het zou in de beleving helemaal niet uit moeten maken of kinderen bij vader of moeder wonen. Maar ook hier wordt een moeder weer veroordeeld omdat de kinderen niet bij haar wonen. Aan de andere kant wordt er geklaagd dat vrouwen altijd maar de kinderen krijgen.
Kinderen wonen daar waar het gezien de omstandigheden het best past in geval van gescheiden ouders. Moet niet uitmaken of dat vaders of moeders zijn.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.