even niet
16-01-2013 om 11:13
Vind het zo moeilijk te accepteren
Dat mijn kinderen anders zijn.
Nog steeds heb ik er erg veel moeite mee als ik zie hoe andere kinderen zich sociaal ontwikkelen, groepjes maken, het leuk met elkaar hebben en overal vrienden hebben en mijn kinderen hebben dat niet.
Nog steeds vraag ik me af of ik zelf niet iets verkeerd heb gedaan, ik ben namelijk zelf ook niet iemand die overal op af stapt al heb ik wel mijn best gedaan denk ik.
Ik zit wel eens te snuffelen op de hyves van mijn dochter en zoon en zie bij hun vrienden dat iedereen elkaar krabbels stuurt of met elkaar chat. Onze kinderen worden niet eens gefeliciteerd op hun verjaardag (op hyves dan).
Ze worden gewoon vergeten..
En dat doet zo ongelofelijk veel pijn, ik kan daar nooit aan wennen.
Als ik mijn dochter naar school breng is er niemand die haar groet, niemand die het leuk vind dat ze er is, ja juf doet altijd erg enthousiast omdat ze het ook wel ziet. Andere meisjes kletsen met elkaar en mijn dochter heeft alleen haar ene vriendinnetje. En hoelang zal dat nog goed gaan denk ik wel eens, want vriendinnetje heeft ook wel andere vriendinnen en dochter wil heel vaak niet spelen omdat ze dingen voor zich zelf wil doen.
En hoe zal dat straks op de middelbare school gaan? Zal ze gepest worden, zal ze een eenling zijn? Ik ben bang van wel en weet niet hoe dit te voorkomen.
Dit zijn zomaar wat muizenissen die dagelijks door mijn hoofd gaan.
Hoe doen jullie dat eigenlijk met jullie zorgenkinderen?
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.
Leen13
19-01-2013 om 22:43
Op internet
Miracle Run op internet.
http://www.putlocker.com/file/92EEF9241D4AF5FF#
Kies voor 'continue as free user'.
Miracle Run uit 2004. Ondertitel: 'An unexpected Journey'.
Leen13
19-01-2013 om 22:50
Kindermishandeling
De school roept moeder op het matje om over zoons te praten.
'Well they have this outbursts as if they're angry'.
Why would they be angry? What exactly are you getting at?
"How do you discipline the boys?"
What are you getting at?
"We don't want to find ourselves having to explain why we ignored signs of possible abuse!"
"There behaviour suggests some sort of trauma in the past..."
They're autistic!
Bijna dezelfde dialoog die ik hier had met de kinderbescherming.
Leen13
19-01-2013 om 22:53
Idioten
Daarom wist ik ook dat het een stel ondeskundige idioten waren. Eerst bij de instelling en daarna bij de kinderbescherming. Ernstig. Als zelfs deskundigen denken dat je je kinderen mishandelt als moeder met autistische kinderen. Tamelijk wanhopig over geweest ja. Gelukkig had ik steun om me heen en later een goede kinderrechter.
even niet
19-01-2013 om 23:05
Annej
Toevallig had ik gisteren nog een gesprek met iemand over het opvoeden van kinderen. Deze persoon heeft kinderen die heel gezeglijk zijn en bij hen thuis is het ook echt zo dat ze doen wat hun ouders zeggen en daar kan ik best erg jaloers op zijn. Deze persoon was ook erg overtuigd dat het zo bij iedereen zou kunnen werken terwijl hij wel weet dat ik autistische kinderen heb. Ik heb maar niet al te veel gezegd op het relaas van hoe het moest in de opvoeding. Mensen zijn zo star in hun denken.
Lotgenoten die zie ik niet zoveel omdat ik ook de hulpverlening de deur uit gezet heb. Er is wel een moeder waar ik wel eens mee praat, zij heeft ook een autistisch kind en ik vind het zelf wel fijn om de herkenbare verhalen te horen. Het geeft me toch weer even wat steun voor dat moment, die dag. Het blijft alleen niet hangen.
Zometeen nog jou links lezen.
even niet
19-01-2013 om 23:11
Annej
Ik geloof dat jij behoorlijk wat meegemaakt hebt op het gebied van de zgn hulpverlening nietwaar? Heb wel eens wat meer van je gelezen in andere draadjes.
Dat is ook waar ik altijd bang voor ben geweest maar is gelukkig onze deur voorbij gegaan.
Leen13
20-01-2013 om 00:49
Ach ja
Ik ben niet de enige ouder met een kind met autisme die beschuldigd is van kindermishandeling. Het is een vreemd bedrijf.
Leen13
20-01-2013 om 01:32
Opvoeden
Dat is toch zo hardnekkig dat mensen denken dat hun eigen manier van opvoeden ideaal is en die van een ander onlogisch en veel minder goed. Andere ouders zouden het beter kunnen als ze maar doen zoals jij. Maak ik me ook schuldig aan.
En tegenwoordig lach ik er maar eens om. Zeg een familielid tegen dochter dat haar angst niet bestaat. Het zit alleen maar tussen haar oren.
Evanlyn
21-01-2013 om 23:35
Annej
Die is goed! Waar zou angst bij dat familielid zelf zitten? In haar voet?