Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
31-03-2014 om 22:43
Onze dochter (asperger/hooggevoelig) gaat deze week op schoolkamp, tenminste, dat was de bedoeling.
Voor haar is het al heel moeilijk want heimwee, zorgen overal om en ze slaapt er al een paar nachten slecht van, heeft buikpijn en keelpijn (dat heeft ze altijd als ze ergens tegenop ziet). Vandaag was ze al ziek thuis er van, overmorgen moet ze op kamp. Ik heb al mailcontact met de juf ook over het feit dat we vegetarisch eten en dochter absoluut zeker wil zijn dat nergens vlees in zit wat ze gaan eten. En daar zit het hem nu een beetje op vast want juf kan ons die zekerheid niet geven en weet niet of ze vleesloze maaltijden kunnen voorzetten.. Ik heb het nog niet eens aan dochter verteld maar ik ben bang dat ze voor verrassingen zal komen te staan, als ze al mee gaat, dat er vlees in haar eten zit met het gevolg dat ze niks te eten heeft! Inmiddels heb ik juf laten weten dat ik daar absolute zekerheid over wil.
Ergens denk ik, blijf maar lekker ziek deze week als het zo moet op school..
Wat is jullie idee hierover?
09-04-2014 om 14:29
Hanne
Wat een goed idee, daar heb ik niet aan gedacht. Dit jaar moet ik weer als kok fungeren, ik denk dat ik dan inderdaad voor het vegetarische gehakt ga. De betreffende vegetariërs waren niet erg streng in de leer, ze aten alleen geen vlees. Maar met dit alternatief is inderdaad iedereen blij.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.