Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
moeder

moeder

02-12-2012 om 18:04

Oververmoeide puber, medicatie, weet het niet meer, lang verhaal

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
May

May

05-12-2012 om 13:28

Misschien slaat dit nergens op..

Maar is er geen andere vorm van onderwijs voor hem met minder dagen naar school en meer in de praktijk bezig zijn, bijvoorbeeld op de zorgboerderij?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

05-12-2012 om 23:24

Hij wordt overvraagd

Dat is volgens mij het probleem. Niet dat hij zo vroeg op moet en vroeg naar bed gaat. Dat is een ritme.

Mijn bijna 14 jarige slaapt minder dan die van jou en is een stuk fitter. Ik zou kijken of er qua school een tandje eraf kan. Als je het redt met de woensdag als rustdag is dat natuurlijk mooi meegenomen. Maar als dat ook niet genoeg blijkt te zijn zou ik kijken of er structureel niet iets anders kan qua scholing.

moeder

moeder

07-12-2012 om 12:06

Contact gehad

We zijn inmiddels een paar dagen verder en ik heb gisteren zijn mentor gesproken. Die was wat lastig te pakken te krijgen, maar heeft mij gisteren gebeld omdat het gewoon niet lekker gaat met mijn zoon. Duidelijk is dat mentor en ik beiden een verhaal hebben dat op elkaar aansluit: maandag begint goed, maar naarmate de week vordert kost het zoon steeds meer moeite bij de les te blijven.
Het is complex: een kind dat snel overvraagd wordt, allerlei medicatie die al is uitgeprobeerd, op papier kan hij goed leren maar in de praktijk ontbreken de vaardigheden om daar aan toe te komen, en héél veel aandacht en energie opslurpen van zijn omgeving.
Om te beginnen mag hij de woensdagen voor de kerstvakantie thuisblijven, maar om dit structureel te maken moet er nog wel het één en ander besproken worden.
En we gaan ook om de tafel zitten met een heel team. Liefst voor de vakantie, maar het is nog een hele kunst om de agenda's synchroon te krijgen.

May, een zorgboerderij zou ideaal zijn. Helaas zitten daar ontzettend veel praktische haken en ogen aan. Daarbij ziet het er somber uit wat zijn PGB betreft (er is al verhoging van de uren aangevraagd; totale afwijzing is helaas een heel reële kans en dan houdt het op).

Ginny, het klopt. Hij wordt enorm overvraagd. Zijn "overvraag-grens" ligt dan ook enorm laag. Qua thuissituatie is het al heel prikkelarm, wat ook weer problemen oplevert (bijvoorbeeld het bewegings/diëtistenprogramma dat we noodgedwongen hebben moeten stopzetten, mijn werk dat zoveel mogelijk tijdens schooluren moet omdat hij anders onrustig wordt, noem maar op). Op dit moment heb ik vanwege de kerstvakantie wat extra werk aangenomen. Ik zit dan extra achter de laptop, niets bijzonders, gewoon wat opzoek- en schrijfwerk, en hij wordt daar heel onrustig en nerveus van.

Het balletje rolt in ieder geval, hopelijk binnenkort een gesprek met het schoolteam, en dan kijken hoe we dit aan kunnen pakken, want hier wordt niemand blij van.

Karmijn

Karmijn

07-12-2012 om 17:51

Aha

Klinkt niet slecht, toch?

Hanny61

Hanny61

07-12-2012 om 18:44

Moeder

Klinkt goed. Ik hoop dat er structureel ook wat geregeld kan worden voor je zoon.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.