Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
23-12-2014 om 14:28
Ik heb een zoon in groep 8 die vanwege een lichamelijke handicap nog niet op een gewone fiets kan fietsen. Hij heeft wel een driewielfiets, maar fietst hier nauwelijks op. Is dus ook niet echt gewend om in verkeer te fietsen.
Nu staan wij voor de keuze om voor een VO school te kiezen en wordt het niet kunnen fietsen wel een probleem. Ik zie zoon liever met het OV naar school gaan dan op zijn driewieler. De reden is dat ik bang ben dat hij gepest zal worden, op school of onderweg. Wellicht zelfs van zijn fiets zal worden geduwd. Maar ook het gebrek aan ervaring in het verkeer speelt mee. Al zouden we nog wel ruim een half jaar hebben om hiermee te oefenen en vertrouwd te raken.
Alleen betekent dit dat de keuze voor een VO school wel erg beperkt wordt hierdoor. Man vindt dat ik er geen probleem van moet maken en hem wel op die fiets moet laten gaan. Dat het allemaal wel los zal lopen.
Wat denken jullie? Zie ik het te somber in?
29-12-2014 om 16:58
Marie
Gaat inderdaad om balans, omdat de ene helft van zijn lichaam niet goed functioneert vanwege een hersenbloeding bij de geboorte. Fietsen met school hoeft tot nu toe niet. Bij het verkeersexamen mocht hij begeleider bij een van de oefeningen zijn (en deed hij dus niet mee).
Aangepast meubilair heeft hij al heel lang, maar is denk ik niet meer nodig. Thuis hebben we ook geen speciaal meubilair voor hem. Traplopen gaat prima, zolang hij maar een leuning kan vasthouden.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.