Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
18-06-2022 om 10:22
Hai allemaal,
Om te beginnen ga ik heel eerlijk met jullie zijn.
Ik gebruik al heel lang cannabis, wel met pauzes, ik ben dus vaker gestopt geweest maar ik val dus wel elke keer weer terug naar de wiet verslaving.
Ik wil me hiervoor laten opnemen en na de opname ook meer therapieën volgen om niet meer terug te vallen. Helaas heb ik geen mensen om mij heen die mijn kind op kan vangen.
De opname duurt een maand.
Er is een pleegmoeder gevonden voor mijn kind.
Ik voel geen klik en er zijn wat dingen waardoor ik die vrouw niet vertrouw. Maar ik wordt door mijn hulpverleners in het nauw gedreven.
Bij alles wat ik zeg, zien ze een verslaafde die aan het tegen werken is.
Maar ik ben gewoon een enorm bezorgde moeder die gewoon 100% zeker wilt weten dat haar kind zich fijn voelt.
Er komen steeds meer dingetjes bij waardoor ik me er niet fijn hij voel... Hoe kan ik naar een kliniek met zoveel buikpijn van de zorgen die ik nu draag...?? 😭
Mijn kind daar achterlaten was het moeilijkste wat ik ooit in mijn hele leven heb gedaan!
18-06-2022 om 22:16
Goed dat je hulp hebt gezocht. Ik begrijp dat het lastig is om je kind 'achter' te moeten laten, maar soms kan het even niet anders. Jij bent nu niet de moeder die je graag wil zijn en die je kind verdient, maar je bent wel heel hard aan het werk om dat zo snel mogelijk wel weer te kunnen zijn. Is er een alternatief? Heeft je kind het bij zijn pleegmoeder naar de zin? Dat laatste zou ik het belangrijkste vinden.
18-06-2022 om 23:23
Dorestad schreef op 18-06-2022 om 16:26:
is opname in een gezinskliniek voor jou ook een mogelijkheid? Hier in het noorden in Eelderwolde, De Borg of De Borch heet dat geloof ik
Dat is de enige in Nederland. En heet idd De Borch.
https://www.vnn.nl/hulp/zorg-bij-verslaving/behandeling-een-kliniek/de-borch
19-06-2022 om 09:46
SuzyQFive schreef op 18-06-2022 om 23:23:
[..]
Dat is de enige in Nederland. En heet idd De Borch.
https://www.vnn.nl/hulp/zorg-bij-verslaving/behandeling-een-kliniek/de-borch
Ook bij “de Hoop” in Dordrecht is er de mogelijkheid om met je kind opgenomen te worden.
Mee-opnemen van kinderen
Voor een goede afkick is het veruit het beste wanneer je je hoofdzakelijk op jezelf en je eigen proces kunt richten. Echter wanneer je de dagelijkse zorg hebt voor een of meer kinderen kan het lastig zijn om deze elders onder gebracht te krijgen gedurende je opname. In dergelijke gevallen kunnen we er voor zorgen dat je je kind(-eren) mee kunt nemen tijdens je opname. Bespreek dit tijdens de intake of met je regiebehandelaar, zodat we hierover afspraken kunnen maken.
Is wel een christelijke kliniek. Maar je hoeft geen christen te zijn om opgenomen te worden.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.