Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Met ontlasting smeren (ASS & verstandelijke beperking) gouden tips voor het schoonmaken ervan 🧽


Roos55 schreef op 01-08-2023 om 08:11:

Kan zij nog wel thuis wonen?
Is geen antwoord op je vraag maar dit roept het wel bij mij op
Sterkte

Ja natuurljk! Ik ben niet van suiker

Maisnon3 schreef op 01-08-2023 om 08:08:

Wat een lastig probleem! Helaas geen tips voor de vlekken.
Wel een suggestie die misschien kan helpen voorkomen: in de zorg gebruiken wij voor onze cliënten speciale op maat gemaakte rompers, zodat ze niet bij de luier kunnen komen. Met mouwtjes en (langere) pijpjes, zodat ze ook hun hand niet tussen de romper in kunnen steken. En dan een rits op de rug, met eventueel een magneetsluiting voor kleine Houdini's die dat ook nog open krijgen. Dan kan er nog steeds bij het verschonen wel eens iets mis gaan, maar voorkom je misschien dat het in een split second overal zit. Deze pakken zijn er zelfs in een speciale stof voor mensen die alles kapot scheuren.
Ik weet niet of dit helpt omdat je dochter ook overprikkeld raakt van kleding, maar misschien kan je er toch iets mee.

Bedankt voor je bericht! Ik heb voor mjn dochter in haar maat een anti-scheurpakje, het idee is een luier en dan haar anti-scheurpakje aan maar ze krijgt dan per direct een autitsche meltdown en omdat ze niet kan praten kan ze in zo’n meltdown veel frustratie laten zien daardoor haarzelf bezeren, ik ben er wel mee begonnen dus maar stap voor stap en niet te lang achter elkaar tot ze wend. Ze kan dus helaas nog het pakje lang aan houden

Bijtje82 schreef op 01-08-2023 om 07:45:

Ze hebben van HG spul wat je op muren kunt gebruiken. Dat haalde zelfs tomatensaus uit een granol muur.

Normale bleek kan ook helpen, maar dan zou ik eerst een klein stukje proberen.

Bedankt voor je reactie, weet je ook welke het precies is van HG? Groetjes to

Desanne schreef op 01-08-2023 om 08:11:

Geen tips maar veel sterkte hiermee gewenst, lijkt me heel zwaar om mee te dealen.

Dankjewel, moederliefde kan veel, ook dat doe ik uit liefde voor mijn prinses ze kan er niks aan doen en ze doet het niet expres. Dat zit altijd in mijn gedachte

Evaluna schreef op 01-08-2023 om 08:16:

Niet echt antwoord op je vraag, maar wij deden bij cliënten weleens een onesie achterstevoren aan.

Zou er misschien behang zijn wat meer kan hebben? Sterkte!

Ze krijgt dus erg autischte meltdowns zodra ik kleding bij haar aantrek, ze heeft zelf ook een anti-scheur pak, we zjn daarmee bezig om haar eraan te laten wennn maar dit gaat wel een tijdje duren

Evaluna schreef op 01-08-2023 om 08:16:

Niet echt antwoord op je vraag, maar wij deden bij cliënten weleens een onesie achterstevoren aan.

Zou er misschien behang zijn wat meer kan hebben? Sterkte!

Behang trekt ze er helaas van af ivm haar scheur en pluk gedrag

Loezzie schreef op 01-08-2023 om 09:49:

[..]

Of een lambrisering van vinyl. Dat maakt nog makkelijker schoon (en als er ook problemen met dag en nachtritme zijn, dan zou een makkelijk schoon te maken 'tentbed' ook nog een optie zijn. Dan biedt het bed rust en voorkomt dat de muren onder de ontlasting zitten)

Mijn dochter heeft een aangepast bed , is een groot ding en savond kan die net als een tentje dicht, gelukkig slaapt ze wel gewoon altijd tot de ochtend dus het smeren is nooit als we slapen 

absor schreef op 01-08-2023 om 09:13:

Nadruk op voorkomen natuurlijk maar ik zou ook een houten lambrisering plaatsen op je muren

Ja voorkom is idd het doel ik voorkom al heel veel als je het zo bekijkt maar voor de volle 100% voorkomen kan nog niet omdat ze niet de heledag of uberhaud paar uur haar anti scheurpak aan kan, bedankt voo de tip ik ga er naar googelen!

Jonagold schreef op 01-08-2023 om 09:50:

[..]

En bij (diep) dementen ook. Ook geen idee wat de reden is.

Sorry, verder geen tips TO. Wat een moeilijke situatie voor jullie. Ik zou wel willen zeggen: zorg dat de zorg voor je kind niet te lang op jouw/jullie schouders rust. En probeer vooral om met je partner op 1 lijn te komen/blijven over de zorg. Ik heb maar al te veel relaties zien stranden op deze worsteling.


bedankt voor je bericht, wij hebben alles op elkaar afgestemd om overbelasting te voorkomen, ik wil er ook graag bij zeggen dat onze dochter veel van het leven geniet en vaak mooie momenten heeft, het is niet zo dat ze zwaar beperkt is en maar een beetje met poep zit te smeren. Ze speelt elke dag op haar eigen manier en geniet hiervan, ze heeft ook een oudere zus van 7 en ze zijn gek op elkaar. Ze is al blij en dankbaar voor de kleinste dingen, ik krijg regelmatig knuffels en aaitjes die op haar manier die toch en beetje zeggen mama ik hou van jou. Als je iets jaren doet went het ooit een keer. Wij zitten al op jet punt dat wij het geaccepteerd hebben en ons leven en huis zo hebben aangepast om met ze 4ren een fjn leven te kunnen hebben. Het is eenmaal zo en wij hopen op verdere ontwikkeling in de toekomst, daar helpt het speciaal onderwijs ook goed bij. Al met al, het komt goed en ik red het wel ☺️ heel erg bedankt voor jullie berichtjes!!

Desanne schreef op 01-08-2023 om 08:11:

Geen tips maar veel sterkte hiermee gewenst, lijkt me heel zwaar om mee te dealen.

Dankjewel!

impala schreef op 01-08-2023 om 08:34:

Geen ervaring gelukkig, het lijkt me heel ellendig voor je, maar qua schoonmaakmiddel zou ik Biotex proberen. Maar als het eenmaal in een muur is getrokken, houdt het op ben ik bang. Dan zou ik de muur verven met hele goede keukenmuur verf (Sigma Pearl bv) of een coating, daar trekt niks in.

Bedankt voor de tips!🤝🏼

geen tips maar je klinkt als een liefdevolle moeder voor je dochters, fijn om te lezen dat jullie er zo mee omgaan. 

Levina123 schreef op 01-08-2023 om 09:10:

Mag ik iets leren van TO en de andere deskundigen hier? Is poep smeren een vorm van spelen of is het juist ongenoegen uiten?
Veel sterkte, dit lijkt me moeilijk en jij hebt hier misschien wel dagelijks mee te maken.

Bij ons kind is het nooit uit ongenoegen, ze doet het nooit als ze boos of verdrietig is, ze doet het in normale sfeer. Zodra ze de aandrang voelt laat ze het gewoon los, en als ze haar ontlasting dan ziet ziet ze gewoon een substantie, niet poep, ze snapt niet dat poep vies is of die handeling smerig is, voor haar is het een sensorisch gevoel net zoals ze van klei krijgt. Vroeger hield ze wel alleen nog haar luier aan maar die weigert ze nu ook. Vandaar het anti-scheur pakje maar daar heeft ze echt nog tijd voor nodig om aan te wennen ze kan hem nu ongeveer 15 minuten aan en dan wilt ze altijd op schoot , het komt wel maar met vertraging

duizel schreef op 01-08-2023 om 10:21:

geen tips maar je klinkt als een liefdevolle moeder voor je dochters, fijn om te lezen dat jullie er zo mee omgaan.

Super lief van je ❤️ 

MOMOFMYPRINSESWITHAUTISM schreef op 01-08-2023 om 10:28:

[..]

Bij ons kind is het nooit uit ongenoegen, ze doet het nooit als ze boos of verdrietig is, ze doet het in normale sfeer. Zodra ze de aandrang voelt laat ze het gewoon los, en als ze haar ontlasting dan ziet ziet ze gewoon een substantie, niet poep, ze snapt niet dat poep vies is of die handeling smerig is, voor haar is het een sensorisch gevoel net zoals ze van klei krijgt. Vroeger hield ze wel alleen nog haar luier aan maar die weigert ze nu ook. Vandaar het anti-scheur pakje maar daar heeft ze echt nog tijd voor nodig om aan te wennen ze kan hem nu ongeveer 15 minuten aan en dan wilt ze altijd op schoot , het komt wel maar met vertraging

Dankjewel voor je uitleg, zelf heb ik hier niet mee te maken maar het is verrijkend hierover te lezen. Ook om te voorkomen dat ik te snel zou denken: dat komt omdat iemand ongelukkig is. Mooi om te lezen dat dat bij jullie dochter niet zo is en dat ze op haar manier haar liefde aan jullie en aan haar zus kan laten zien. En gelijk heeft ze; ik sluit me helemaal aan bij Duizel die schreef dat je als een liefdevolle moeder klinkt.  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.