Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
21-09-2012 om 07:33
gister telefoontje ontvangen dat zoon van 14 niet meer terecht kan op school. Hij heeft nu diverse schorsingen gehad. Hij heeft pdd-nos en zit op een cluster vier onderwijsschool van Yulius. Zijn gedrag is vooral : provoceren en de klas verstoren. Hij wordt momenteel opnieuw getest en ik vermoed dat er uiteindlijk ODD uit komt. Daar lijkt zijn gedrag nog het meest op.
Door zijn behandelaar is hij nu in het team besproken voor een klinische opname. Maar dat duurt nog maanden voordat hij daar terecht kan. Ik ben gescheiden en zoon kan niet meer naar zijn vader omdat hij daar geslagen wordt.
School heeft geadviseerd: of ik stuur hem naar school dan wordt hij geschorst en starten ze een verwijdersingsprocedure. Of ik hou hem thuis en ze geven een brief an dat hij niet in staat is om op dit moment onderwijs te volgen. Z'n gedrag gaat echt te ver.
We staan met de rug tegen de muur. Wat kan ik het beste doen ?
04-10-2012 om 11:54
Vond ik ook
ik vind het ook echt niet kunnen. Heb hem dirrect opgehaald van school en gesproken met de lokatie manager. Dit was namelijk al een keer eerder gebeurd met dezelfde leraar. De lokatiemanager deed er nogal lakoniek over. Ik ga dan ook een klacht indienen. En hopenlijk komt er inderdaad zo snel mogelijk een oplossing. Ben alleen bang dat het thuis blijven nog wel een paar maanden kan duren. Ik weet niet of ik hem thuis les kan geven. Ik kan hem in ieder geval helpen met zijn schoolwerk wat hij thuis zal krijgen. Ik wacht verder de onderwijsconsulente maar even af. Bedankt voor jullie reacties