Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Elisa Gemani

Elisa Gemani

11-03-2013 om 19:37

Groei-onderzoek zoon

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mussie

Mussie

14-03-2013 om 20:03

Jaaaa tijgeroog

Haha wrijf het er maar even in. Ik had het compleet verkeerd opgevat. En niet zorgvuldig gelezen. Gelukkig maar, want ik heb liever dat de ha van Elisa ziek is met een griepje dan dat Elisa's zoon ziek is. Sterker met je stress!

Jesse_1

Jesse_1

15-03-2013 om 10:26

Nou mussie (o.t.)

In mijn eerste ogenblik las ik het net als jij, vandaar dat ik gelijk doorhad waar jij het even niet snapte.

Annika

Annika

16-03-2013 om 16:57

Ik lees mee, elisa sterkte

Elisa sterkte! Ben benieuwd, ik volg dit draadje.

Ben ook in het bezit van zo'n zoon die in groei achterbleef - tussen 4 en 6 boog lijn af. Gedeeltelijk door meetfouten consultatiebureau/schoolarts overigens, maar toch. DFoto's gemaakt, allerlei onderzoeken gedaan, niets gevonden. Botleeftijd liep anderhalf tot twee jaar achter.

Nu is hij 10, geen foto's meer, gaat netjes op lijn door (een te lage lijn naar mijn zin als je naar ouders kijkt, maar ala). Nu stagneert zijn gewicht mogelijk door add medicatie. Dietiste erbij gehaald en drinkvoeding. Blijft lastig om hem aan te laten komen, het is een gespierde spijker en houdt meer van bewegen dan eten. Maar hij is wel in lengte gegroeid de laatste maanden weer, dus ik ben allang blij.

Hij is nu net 10 jaar, 1.30 en 27 kilo. Ideaal voor hem zou 30 kilo zijn.

P

P

16-03-2013 om 18:22

Annika

27 kilo vind ik een prima gewicht: http://www.zuivelonline.nl/?PageID=968

Elisa Gemani

Elisa Gemani

19-03-2013 om 11:44

Update

Nou, de ha is weer beter en we hebben een afspraak gemaakt voor a.s. vrijdag om te bespreken hoe en wat verder. Wordt dus vervolgd...

Elisa Gemani

Elisa Gemani

22-03-2013 om 16:30

Onderzoek

Zoon is verwezen voor verder groeionderzoek door een kinderencrinoloog in het VUMC. Wellicht dat er niets uitkomt maar dan weten we tenminste zeker dat er geen achterliggende stoornis is en dat hij naar verwachting langer doorgroeit en gewoon later de groeispurt krijgt zodat hij toch nog zijn Target Height kan halen.
Maar verder onderzoek is gewenst omdat hij zomaar van tussen de P0 en P-1 is gekelderd naar tussen de P-2 en P-2,5 en zover is afgeweken van zowel zijn groeicurve als de TH dat uitgesloten danwel bevestigd moet worden dat er geen lichamelijke stoornis is. We gaan ervoor!

jeltje

jeltje

22-03-2013 om 20:48

Goed zo

Daar zit je goed, Elisa. Tenminste, ik vond het daar snel gaan en ze namen alles uiterst serieus (terwijl ik dat eigenlijk niet deed). En: heel erg aardig voor mijn zoon!
Heb je dr F?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

22-03-2013 om 21:37

Jeltje

Ik weet niet hoe de beste man heet We kregen een stortvloed aan enthousiaste ervaringsverhalen van onze ha en hij had het dan wel over een kinderendocrinoloog maar ik neem aan dat zoon eerst naar de kinderarts gaat. De ha zou wel de "casus" van mijn zoon eerst aan hem voorleggen als hij volgende week met zijn eigen kind weer in het VUMC is voor groeicontrole. De ha begrijpt als geen ander hoe het voor een puber is om klein te zijn en voor een ouder om bij veel andere artsen tegen een muur van onbegrip en onwil aan te lopen. Een verademing!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.