Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
May

May

15-03-2014 om 14:37

Concerta en eten

Zoon heeft nu sinds januari concerta en het gaat redelijk. Probleem is wel dat hij overdag zo goed als niets eet en dus afvalt.. Hij is al erg klein en mager en zit helemaal op de onderste rand van de curve. Zou het een optie zijn om in het weekend en in de vakantie geen medicijnen te geven?

Karmijn

Karmijn

20-03-2014 om 22:42

Nou

Goeie actie van je may. Zo zie je weer dat jou gevoel klopte.

Ik hoop dat de kinderarts jullie verder kan helpen.

Evanlyn

Evanlyn

21-03-2014 om 09:17

hier ook

wel lichamelijk onderzoek door de psychiater, die is tenslotte ook arts. Overstappen dus idd.

May

May

21-03-2014 om 10:20

Wachttijd

Er is jammer genoeg wel een wachttijd van 1,5 maand... Zorgverzekeraar kijkt of het sneller kan maar daar verwacht ik niet zoveel van...

Mara

Mara

21-03-2014 om 10:33

huisarts

Je kan met je kind ook naar de huisarts tussendoor.

Evanlyn

Evanlyn

21-03-2014 om 10:40

pillen

Ben je wel gestopt met de pillen? Als je denkt dat die de problemen (mede) veroorzaken, lijkt me dat het eerste om te doen.

May

May

21-03-2014 om 12:20

Pauze van een dagje

Vandaag geen pil, pijn was gisteren al een stuk minder... Morgen wil ik gewoon weer verder, als ik nu stop, krijg ik er nooit meer een pil in, ik overweeg wel de huisarts een wat korter werkend alternatief te vragen...

May

May

21-03-2014 om 12:21

Pauze van een dagje

Vandaag geen pil, pijn was gisteren al een stuk minder... Morgen wil ik gewoon weer verder, als ik nu stop, krijg ik er nooit meer een pil in, ik overweeg wel de huisarts een wat korter werkend alternatief te vragen...

Evanlyn

Evanlyn

22-03-2014 om 16:18

psych

Wij mogen onze psych bellen of mailen in dit soort situaties. En anders kan de huisarts idd Ritalin voorschrijven ipv Concerta.

May

May

25-03-2014 om 18:27

Naar de kinderarts!

We kunnen volgende week al terecht bij de kinderarts, nu even geen medicijnen in overleg met de huisarts..

Elisa Gemani

Elisa Gemani

26-03-2014 om 12:47

May

Fijn, zo snel! Bespreek de mogelijke opties qua medicatie en vertel zeker ook van die tic. Mischien dat Ritalin een optie is, alhoewel mijn zoon nog heviger reageerde op Ritalin dan op Concerta. Maar iedereen reageert anders; hopelijk vinden jullie medicatie waar je zoon het goed op doet zonder al te vervelende bijwerkingen.

Evanlyn

Evanlyn

26-03-2014 om 13:39

Mooi.

Ik zat nog te denken: als je er anders geen pil meer in krijgt, zou een vitaminepil dan een tijdelijke optie kunnen zijn? Dan hou je toch het ritme in stand. Maar goed, hopelijk is er snel een echte oplossing!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.