Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
lisbeth

lisbeth

27-05-2014 om 10:30

adhd, tijdstip medicijnen en huiswerk

Tango

Tango

04-06-2014 om 14:02

Toetsen

Op de basisschool heb je toch alleen maar citotoetsen? Daar krijg je toch geen huiswerk voor? Lijkt mij een vertekend beeld geven als de ene school wel gaat oefenen voor deze toetsen en de andere school ze gewoon zonder voorbereiding geeft (lesstof is op school behandeld).
Verder vind ik dit huiswerk ook veel hoor. Hier kreeg dochter in groep 7 alleen taal of rekenhuiswerk mee, eenmaal per week en daarnaast topo, Engels of iets van geschiedenis of biologie. Per week dus twee keer wat huiswerk. Rekenen was altijd wel veel maakwerk maar dat deed ze meestal in het weekend, moest dinsdag af zijn. Het leerwerk was altijd voor vrijdag en deed ze op woensdag en donderdag. De overhoringen daarvan gingen meestal prima.
Verder vraag ik me af hoe laat je dochter uit school komt. Tussen het thuiskomen en het eten zal toch wel genoeg tijd zitten om eerst even bij te komen en daarna aan de slag te gaan. Bijv. om 16.30 u. of 17.00 u. beginnen met het huiswerk. Een uurtje lijkt me dan genoeg en dan kan ze na het eten lekker spelen.
En voor de woensdagmiddag geldt dat zeker. Er zal dan toch ook nog wel een uurtje overblijven naast de pianoles en het buiten spelen of met vriendinnen spelen. Maar misschien zie ik het verkeerd.

Bulletje Bliep

Bulletje Bliep

04-06-2014 om 14:51

sjonge jonge.....

wat moet jouw kind veel! En dat terwijl je toch al ADHD hebt. Komt ze aan ontspanning toe?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.