Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Ziek gemeld door werkgever en lastercampagne...


Alsjemenou

Alsjemenou

07-06-2016 om 09:37

maar dat was toch duidelijk

Ze mag thuis haar contract uitzitten (tot in augustus), er is vervanging geregeld. Dan betalen ze dus die 2 maanden dubbel. In welke zin het dokken wordt weet ik niet, tenzij ze tijdens de ziekteperiode niet mag worden ontslagen, maar er was al verteld dat ze het thuis moest uitzitten en dat heeft niets met ziekzijn te maken, toch? Haar contract wordt niet verlengd, ze is niet ziek naar huis gestuurd.

Alicia

Alicia

07-06-2016 om 15:08

kaaskopje

Dat klopt niet. Normaal betaalt een werkgever maximaal 2 jaar 70 % van je loon door bij ziekte. Bij een aflopend contract doet het uwv dat. Het uwv wordt dan ook verantwoordelijk voor de reïntegratie. Wel kan het uwv de werkgever een boete geven als die niet voldoende gedaan heeft om je weer aan het werk te helpen. Maar daar merkt sini niets van.

bieb63

bieb63

07-06-2016 om 21:41

en dat is dus waar het om gaat

Werkgever werkt niet mee aan reintegratie (ze moet thuisblijven tot einde contract) terwijl Arboarts vindt dat ze kan werken en Sini vindt dat ze deels kan werken. Kortom: werkgever blijft in gebreke en dat is duidelijk ook. En ook duidelijk dat werkgever geen enkel idee heeft van de verplichtingen en boetes (óók bij tijdelijke contracten, dat is nieuwe wetgeving).
Het gaat dus niet over het feit dat hij tot einde contract salaris betaalt / moet betalen, het gaat erom om dat werkgever heel duidelijk in gebreke blijft en dús straks een fixe boete zal krijgen van het UWV én een transitievergoeding moet betalen aan Sini. Dat beseft werkgever blijkbaar niet...

Sinilind

Sinilind

11-06-2016 om 17:09 Topicstarter

ik heb gelijk gekregen van het UwV

ze zijn heel snel geweest in het geven van een deskundigenoordeel. En ik heb gelijk gekregen, z achten bewezen dat de werkgever niet gedaan heeft wat het had moeten doen. Ik had donderdag een gesprek met de rector en de teamleider waarin schoorvoetend toegegeven werd dat ze fout waren geweest.
Ik voel me aanzienlijk beter nu,
Sini

Kaaskopje

Kaaskopje

11-06-2016 om 17:24

Gefeliciteerd!

En nu?

Hortensia

Hortensia

11-06-2016 om 17:41

Gefeliciteerd!

Maar net als Kaaskopje vraag ik me af: en nu?

Sinilind

Sinilind

11-06-2016 om 18:31 Topicstarter

Nu ga ik donderdag naar de bedrijfsarts die me opnieiw gaat beoordelen en de werkgever moet zich inspannen om in de tijd dat overblijft tussen nu en einde contract voor reintegratie. Lesgeven gaat hett niet meer worden maar ik zou weer op school mogen komen voor activoteiten van onder andere mijn mentorklas.
En de werkgever krijgt een boete.

bieb63

bieb63

11-06-2016 om 18:51

Top!

Hoop dat het verder goed geregeld wordt!

Kaaskopje

Kaaskopje

11-06-2016 om 23:17

Ik ben blij voor je

De sfeer is naar de knoppen natuurlijk, maar wel ontzettend fijn dat je het nu normaal af kunt ronden met de leerlingen zelf.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.