Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Paddington

Paddington

18-08-2014 om 14:53

Vonnis uitstellen?

Ik wacht op het vonnis van een rechtszaak om eindelijk officieel gescheiden te zijn. Voor mij is dit van belang voor het verkrijgen van urgentie voor een woning.

Nu is het vonnis al twee keer uitgesteld, zonder opgaaf van redenen. Weet iemand hoe dat werkt? Mijn advocaat is niet zo vlot met het antwoorden op algemene vragen.


Anno

Anno

24-08-2014 om 23:39

Temet

Zover was ik wel, maar soms weet je niet wat je allemaal kunt doen of bereiken en via welke wegen.
Bij mij ging ook alles via Woningnet, maar ik heb daarnaast kleinere woningbouwverenigingen aangeschreven, waaraan misschien de gemiddelde mens in nood niet zo snel zou denken.
Mijn woningbouwvereniging zit niet eens in mijn omgeving en heeft in een aantal steden flats (sociale verhuur), waarvan in mijn redelijk grote stad 3 flats waarvan 1 voor 55+ is.
Daarmee wilde ik aangeven dat er soms meer mogelijkheden zijn dan je zo op het eerste gezicht zou denken.

Ik kreeg het gevoel dat TS momenteel in een andere emotionele fase zit dan ik voorheen van haar gewend was. Murw geslagen. En dan zie/wil/kan/zal je niet zoveel. Vandaar mijn verhaal. Dat ze, ipv zich suf vechten voor urgentie, breder gaat kijken en daardoor hopelijk meer kansen creeert.

Paddington

Paddington

25-08-2014 om 18:22

Ik zit gebonden aan de gemeent vanwege vervoer

En school van mijn dochter. Dat is midden NL zeg maar.

Murw geslagen, ja, zo voel ik mij echt. Vooral omdat ik ruim 2 jaar op zoek ben en vanalles heb geprobeerd. Ik dacht altijd dat je als zwakkere echt wel hulp kunt vinden in NL. Op dit moment twijfel ik daar enorm aan.

Helaas is het in NL ook zo dat de rijken winnen. Mannen de underdog??? Nou ik zie het niet, wel dat je als moeder die juist niet haar kind bij de vader weg wil houden, het onderspit delft.

Tabitha

Tabitha

28-08-2014 om 11:42

via de kerk?

Bij ons is het afgelopen jaar een paar keer de vraag geweest of er iemand een woning had/heeft voor gezinnen die dringend een woning nodig hadden. Dat is in alle gevallen gelukt. Soms voor tijdelijk, maar dan was er toch weer onderdak. Een deel van de inboedel werd soms ook binnen de kerk verzameld. En voor zover ik weet waren dit geen gemeenteleven. Misschien kun je contact opnemen met diaconieën in de buurt. Overigens woon ik ook in het midden van het land.
Ik wil je ook heel veel sterkte toewensen met de situatie waar je in zit!

Tabitha

Tabitha

28-08-2014 om 11:45

gemeenteleven moet zijn gementeleden

Stomme tablet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.