Werk, Recht en Geld
Monique3
03-03-2021 om 12:41
Volgorde toewijzing woning / huurtoeslag...
In een ander topic vroeg ik in welke regio's de wachtlijsten voor sociale huurwoningen korter zijn dan de minimaal 8-10 jaar in de randstad.
Ik sta nu al vrij hoog op de lijst bij een aantal woningen. Dat had ik echt niet verwacht in zijn korte tijd.Maar nu begin ik me af te vragen hoe het verder gaat;
Ik woon nu nog in Spanje, geen eigen inkomsten/vermogen en lig in scheiding en wil dus terug naar Nederland.
Als ik een woning aangeboden zou krijgen, kan ik dan eerst huurtoeslag aanvragen bij de belastingdienst en een eventuele tijdelijke uitkering?
Want zonder die 2 kan ik geen sociale huurwoning betalen.
Maar ik kan ook niet eerst in NL wonen en die dingen eerst regelen...
Wie weet hoe dit gaat?
MeikeT
01-04-2021 om 18:04
Monique3 schreef op 01-04-2021 om 15:38:Nogmaals iedereen bedankt. De woning heb ik ondertussen officieel geaccepteerd en ik ga dus echt terug naar Nederland!
Jullie gaan me in andere rubrieken zien want ik heb best veel vragen hoe dingen gaan, na zo lang in Spanje te hebben gewoond.
Fijn dat het gelukt is.
Monique3
01-04-2021 om 22:46
Bedankt voor de lieve berichtjes. Het is een appartement in noord Brabant. De bezichtiging was met facetime. Dochter helemaal blij met de ruimere keuken dan we verwachten. En als kers op de taart, blijkt er via een vlizotrap een zolder bij te zitten🤗.
Het was woensdag een prachtige dag, een uur nadat ik de woning geaccepteerd had, kreeg ik een uitnodiging voor een kennismaking/meedraaidag voor waar ik gesolliciteerd had. Ik ben zó dankbaar en blij❤️
Mija
02-04-2021 om 09:35
Monique3 schreef op 01-04-2021 om 22:46:Bedankt voor de lieve berichtjes. Het is een appartement in noord Brabant. De bezichtiging was met facetime. Dochter helemaal blij met de ruimere keuken dan we verwachten. En als kers op de taart, blijkt er via een vlizotrap een zolder bij te zitten🤗.
Het was woensdag een prachtige dag, een uur nadat ik de woning geaccepteerd had, kreeg ik een uitnodiging voor een kennismaking/meedraaidag voor waar ik gesolliciteerd had. Ik ben zó dankbaar en blij❤️
Wat geweldig! Wat komt dat mooi bij elkaar!!
tsjor
02-04-2021 om 13:56
Wat heerlijk om zoveel goed nieuws in een keer te krijgen. Komt vast goed. Tsjor
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.