Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
12-02-2021 om 22:59
Hoi,
ik zou graag jullie mening hierin willen... ik was 3 jaar geleden een alleenstaande moeder met 2 kinderen. Inmiddels heb ik al 3 jaar een relatie met me huidige vriend, we woonde al vrij snel samen maar wou wel dat hij zijn eigen huis aanhielt. Omdat ik zelf een inkomen heb en mijn toeslagen hoefde hij hier nooit iets te betalen alleen de weekboodschappen. En ik haalde vaak de kleine boodschappen wat we nog nodig hadden. Me vriend betaalde de vakanties, uitjes, uiteten etc. dit wou die altijd zelf.
Omdat we samen een kindje hebben gekregen heeft hij dit jaar ze huis opgezegd en woont hij nu officieel bij ons. Ik heb van te voren met hem afgesproken dat ik me toeslagen moet stoppen (1100 totaal) en dat hij me dan moet aanvullen i.v.m. de vaste lasten en mijn parttime inkomen. We hadden 1000 p.m. afgesproken.
Nu hebben we elke keer ruzie om die 1000 die hij moet betalen. Hij vind het niet normaal dat hij die 500 euro kindgebonden budget moet betalen (zit bij die 1000 euro toeslagen in) voor 2 kinderen die niet van hem zijn. Maar als hij dit niet meer betaald hou ik elke maand 0 euro over en moet ik me hand ophouden en vragen om geld...
ik heb al aangeboden dat ik wat meer help met de boodschappen maar veel kan ik dat niet doen. Ik werk maar 20 uur en heb geen topbaan ik kan ook niet meer werken want zit met de opvang van de kids en hij vind het onzin dat hij voor mijn kinderen de opvang moet betalen. Ik vind het heel erg lastig want je bent toch samen 1 gezin? Je doet het toch samen allemaal? Hij heeft een eigen zaak en help hem ook met zijn boekhouding/facturen etc. Ik doe alles hier in huis en vraag nooit iets.
hoe doen jullie dit met jullie partner? Of hoe zouden jullie hiermee omgaan. Ik trek dit echt heel erg slecht, elke keer dat gezeik en ruzie om geld.
14-02-2021 om 08:55
'Hij is geen bijzettafeltje dat je langs de kant van de weg zet als je erop uitgekeken bent.' Het gaat niet om 'uitgekeken zijn', maar om een situatie, waarin er eentje naar de rand van de armoede, en zelfs daar overheen wordt gedreven. Dan moet je het vege lijf redden.
Ze hebben samen een kind, dus dat kind is ook zijn verantwoordelijkheid. Hij kan ook zelf bedenken hoe hij daarvoor gaat zorgen.
Tsjor
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.